nikdy by som nebol povedal , kolko veterinarnych vysetreni a administrativnych obstrukcii treba prekonat , aby si zena mohla doniest chlpateneho,zdegenerovaneho ,a obrezaneho simpanza z iraku ,iranu alebo z inej krajiny blizkeho vychodu , na co ich vlacite na slovensko ? ved na slovensku je dost ciganov a ostanej cvargy , ci chece aby sme dopadli tak ako
francuzi a anglicania ,ze uz v niektorych mestach , nie je vianocna vyzdoba , aby neurazili panov muslimov , preco neidete k nim , mezi kozie a baranie vykali a ludi co poznaju len jeno ,ak si muslim si vsemouci , hoci nie som zid , na izael nedam dopustit
palo, palo nemudruj zase ked nevies…
to nie je pravda ked aj napr audi bolo vyrobene v eu, odtial odislo do uae a ma ist zaspat do eu. vsetko sa docitas tu.
Clo na dovoz z nečlenských štátov EÚ
Pri dovoze ojazdených áut z krajín mimo EÚ treba počítať s 10-percentným clom a s rovnakými poplatkami ako v predchádzajúcich prípadoch. Ak ide o auto z mimoeurópskej produkcie, clo môžete zaplatiť v štáte EÚ, cez ktorý vozidlo vstupuje do únie, alebo v krajine, kde máte trvalé bydlisko a kde ho chcete prihlásiť k registrácii.
Pôvodne, do 1. mája 2004 (do rozšírenia EÚ) bolo clo vyššie – 17, 1 percentné, odvtedy sa znížilo na 10 percent. Clo, nech zaplatíte v krajine vstupu či doma, v členskej krajine, tak či tak končí v spoločnej pokladnici EÚ, odkiaľ sa prerozdeľuje pre jednotlivé krajiny EÚ. Automobily vyrobené v členských štátoch EÚ nie sú zaťažené clom ani pri individuálnom, ani pri hromadnom dovoze. V praxi to znamená, že ak si kúpite napríklad aj auto japonskej značky vyrobené v niektorej z členských krajín EÚ, nemusíte za jeho dovoz do inej členskej krajiny zaplatiť clo.
cely presny navod ako dovies auto z tretej krajiny je tu:
class=“postlink“ href=“http://www.dovozovy-portal.sk/dovoz-automobilov-uzitocne-informacie.php?sec=2″> http://www.dovozovy-portal.sk/dovoz-aut … .php?sec=2
vsetko zalezi ake auto si dovezies, akej znacky
Pozor pri dovoze z tretích krajín
Lenže pri individuálnom dovoze vozidiel z tretích krajín a na základe zákona o správnych poplatkoch sa od 1. januára 2008 zvýšil poplatok za prihlásenie do evidencie z 2 000 na 10 000 Sk! Navyše sa od dovozcov vyžadujú testy v štátnych skúšobniach, ktorých cena sa môže vyšplhať až na 50 000 Sk!
ak si auto vyberies tu v uae, treba si dat pozor aj na skutocnost, pre aky trh bolo auto vyrobene a urcene, lebo napr sa v eu vyrabaju auta aj na iny trh ako je v eu, a tam potom vznikaju problemy a je dost mozne ze by sa cele auto preplatilo, pri vsetkych poplatkoch podla legislativy v eu, a to uz ani nehovorim o legislative na sr!
prevoz vozidla v kontainere jebel ali- bratislava cca 2 000-2500 $, oplati sa vozit auta dve, nakolko do kontainera vojdu dve auta, a cena za prepravu je ta ista.
Toto som nasiel v zakone o DPH:
§ 48
Oslobodenie od dane
pri dovoze tovaru
(1) Oslobodený od dane je dovoz tovaru, ak ide o tovar, ktorého dodanie v tuzemsku platiteľom by bolo oslobodené od dane.
(2) Tovar, ktorý je prepustený do colného režimu voľný obeh s oslobodením od cla podľa osobitného predpisu, 22) je oslobodený od dane, ak ide o
a) malé zásielky tovaru neobchodného charakteru a ak ide o dovoz kávy alebo čaju, oslobodenie sa vzťahuje na
1. 500 gramov kávy alebo 200 gramov kávového extraktu a esencie,
2. 100 gramov čaju alebo 40 gramov čajového extraktu a esencie,
b) zásielky nepatrnej hodnoty,
c) tovar v osobnej batožine cestujúceho,
d) osobný majetok fyzických osôb sťahujúcich sa z tretieho štátu na územie Európskych spoločenstiev,
A toto je z nariadenie EHS c.918/83 z 28.3.1983:
KAPITOLA I
OSLOBODENIE OD DOVOZNÉHO CLA
HLAVA I
OSOBNÝ MAJETOK PATRIACI FYZICKÝM OSOBÁM MENIACIM
BYDLISKO Z TRETEJ KRAJINY DO SPOLOČENSTVA
Článok 2
Za podmienok ustanovených v článkoch 3 až 10 sa osobný majetok
dovážaný fyzickými osobami, ktoré menia bydlisko z tretej krajiny
na colné územie spoločenstva, prepúšťa bez dovozných ciel.
Článok 3
Oslobodenie sa vzťahuje na osobný majetok, ktorý:
a) bol vo vlastníctve dotknutej osoby a v prípade, že nejde o spotrebný
tovar, bol používaný touto osobou v pôvodnom bydlisku najmenej
šesť mesiacov pred dňom, kedy táto osoba prestala mať bydlisko
v tretej krajine, z ktorej sa vysťahovala,
b) bude v novom bydlisku dotknutej osoby používaný na rovnaký účel.
Navyše k týmto podmienkam môžu členské štáty oslobodenie
podmieniť colnými, alebo daňovými poplatkami, ktoré sa na takýto
majetok normálne vzťahujú buď v krajine pôvodu, alebo v krajine,
odkiaľ sa dotknutá osoba vysťahováva.
Článok 4
Oslobodenie môže byť udelené len osobám, ktorých bydlisko bolo
mimo ►M3 colnéhho územia spoločenstva ◄ súvisle po dobu
najmenej 12 mesiacov.
Príslušné orgány však môžu udeliť výnimku z tohto pravidla uvedeného
v prvom odseku, ak dotknutá osoba sa jednoznačne mienila zdržovať
mimo ►M3 colnéhho územia spoločenstva ◄ po dobu najmenej 12
mesiacov.
Článok 5
Iva pozri, ved na Pala uz prisli
class=“postlink“ href=“http://auto.sme.sk/c/3907856/Nekupte-Mitsubishi-z-Arabskych-Emiratov.html“> http://auto.sme.sk/c/3907856/Nekupte-Mi … ratov.html
jasne ze je uzasna predstava doviest si auto z uae do sr za par drobnych, a aj sa to robi, iba ze ozaj byt v tom velmi dosledy a pred samotnym dovozom si zistit pre aky trh bolo auto urcene. jedna sa aj o auta vyrobene v eu, lebo nesplnaju normy platne v eu, ale normy tam kam su urcene.
pali to co pises o oslobodeni dane z cla je super, ty si mozes auticko doviest na sr, ale ti zabrania ho pouzivat v eu, lebo je proste ine.
das ho do garaze, budes sa aspon nim kochat.
ano ano, pred dom, potesit oci susedom a okolo iducich.
co ja mam informacie, tak sa oplati odtialto vozit niektore typy aut znacky toyota, a to nie zase kazdy model a kazdy rocnik.
dokonca minuly rok sa dostali na trh do ksa mercedesy urcene pre trh na eu, akonahle to lokalci zistili, tak auta skupili, pri porovnani cien zarobili na tom balik, auta vyviezli do eu , predali ich obratom rusom, a do ksa si objednali dalsie, tie uz ale boli urcene iba pre ksa, trochu odlisne parametre mali.
nuz boli sikovnejsi.
Mate s tym dovozom niekto konkretne skusenosti? Alebo su to len dohady. Mne totiz nie je jasne, ako mi niekto moze zabranit v tom, aby som si domov priviezol svoj majetok (auto starsie ako 12 mesiacov). Co sa tyka emisnych llimitov, je pravda, ze auta, co sa tu predavaju nesplnaju aktualne normy EU, ale na druhej strane po slovensku behaju tisice Skodoviek, Zigulakov, ktore tieto normy takisto nesplnaju a nikto tychto ludi nenuti vyradit ich z prevadzky. Co sa tyka toho Mitsubishi na Sme tak to bol iny pripad, nez o akom som pisal ja. Privitam akekolvek rady vychdzajuce z realnych skusenosti. Kesenem
vrela vdaka za cenne informacie Ive a Palovi.
velmi ma zaujal zakon o DPH /oslobodenie od dane v pripade
d) osobný majetok fyzických osôb sťahujúcich sa z tretieho štátu na územie Európskych spoločenstiev,
takze ked si kupim 10 aut tu v dubaji tak si ich teoreticky mozem doviezt bez DPH?
co sa tyka odhlasenia auta v SAE? o kolko ma osklbu tu?
ano pali, mas pravdu o tych skodovkach, zigulakoch a pod.
ale nove smernice sa tykaju auto novo dovezenych a nie starsieho data vyroby ako tusim 3 roky.
v tvojom pripade, ti moze hrozit, ze ak si auto dovezies na sr, s tym ze si sa vystahoval s tretej krajiny do eu a mas svoj osobny majetok, ktoreho je sucast aj auto, nemusis platit clo a dph, ale nakolko nesplna normy na sr, tak ti ho nepostavia na SPZ. a s autom bez SPZ jazdit moct nebudes, ozaj iba ako doplnok pred barak.
pre pp< jaaaaj tak to by som chcela byt pri tom, ked si tych desat aut pojdes dat oslobodit od cla a dph! ved by ich tam drblo!….s hlaskou, aaaale trochu som si doviezol osobneho majetku nadobudnuteho v uae. jaaaj to by bolo ine toooco, asi by si bol aj vo vecernych spavach.
asi je to podobne….
Dovoz automobilov z USA:
Autá spoza oceánu
25.06.2008 05:30
Mnohých ľudí lákajú autá zo Spojených štátov. Najmä v prípadoch, keď stoja o polovicu menej než u nás. Získať slovenské „ešpézetky“ však nie je práve jednoduché.
Cenové rozdiely medzi kontinentami sú v niektorých prípadoch pozoruhodné. Ako príklad môžeme uviesť Jeep Patriot. Nový získate v Spojených štátoch už od 16-tisíc dolárov (cca 320-tisíc korún), kým u nás od 800-tisíc korún. Ekologickejšie zameraných vodičov by zas mohla zaujať „americká“ Toyota Prius, ktorá sa dá kúpiť za 21-tisíc dolárov, kým na Slovensku takmer za 900-tisíc korún.
Cena je výborná, ale ďalší postup skôr odstrašuje. Slovenskí importéri upozorňujú na technické rozdiely medzi americkou a európskou verziou. To sa prejaví pri odstraňovaní porúch, pretože odlišné bývajú jednotlivé diely i servisná diagnostika. Na druhej strane spoločník firmy MSM Transit Martin Siňár tvrdí, že doviezť náhradné diely z USA nie je problematické ani veľmi nákladné. „Navyše, mnohé servisy už dokážu opravovať aj také autá ako Corvette,“ dodal.
Hlavnou prekážkou je nemilosrdná byrokracia. MSM Transit privezie auto na košickú colnicu, kde majiteľ zaplatí 19-percentnú DPH a desaťpercentné clo. Následne si na obvodnom úrade musí vybaviť prevozné dopravné značky, ktoré platia dva týždne. A v tom okamihu to začne byť zaujímavé. Naproblematickejší býva certifikát konformity (COC), ak si ho nevybavíte v krajine, odkiaľ vozidlo prichádza. V Spojených štátoch síce COC nevydajú, keďže európske normy im veľa nehovoria, ale alternatívou je tzv. carfax. Doklad obsahuje podrobný technický popis a podstatne uľahčí ďalšie vybavenie základného technického opisu, ktorý je podmienkou pre správne vyplnenie osvedčenia o evidencii, čiže technického preukazu. Majiteľ sa môže obrátiť aj na slovenských importérov, ale nie všetci COC vydávajú. Tí, čo túto službu poskytujú, sú schopní dodať dokument v priebehu jedného až štyroch týždňov za 3 800 až 5 000 korún.
V drvivej väčšine prípadov majiteľa čaká homologizačný test, počas ktorého sa merajú emisie, hlučnosť, účinnosť bŕzd a elektromagnetická kompatibilita. U nás sa takéto skúšky nevykonávajú, najbližšie skúšobne sú v Budapešti, Prahe a vo Viedni. Najschodnejšou cestou je Praha, kde celá procedúra stojí 24-tisíc Kč (cca 30 000 Sk). Po návrate z Prahy vozidlo absolvuje tzv. veľkú STK a ak je staršie ako štyri roky, tak aj emisnú kontrolu. Ďalším krokom je získanie návrhu na základný technický opis vozidla, ktorý v obmedzenom rozsahu zabezpečia stanice technickej kontroly a podrobnejšie skúšky vykonávajú špecializované pracoviská Slovdekry. V prípade, že auto nezodpovedá európskym normám, majiteľ dostane šesťmesačnú výnimku, počas ktorej musí nedostatky odstrániť. Na konci celej tortúry musí majiteľ priniesť všetky doklady na obvodný úrad, ktorý, ak je všetko v poriadku, vystaví technický preukaz. Cieľovou rovinkou je dopravný inšpektorát, ktorý vystaví tabuľky s evidenčným číslom. Pri vybavovaní dokladov dokáže pomôcť aj MSM Transit. „Ak nám klient zloží peniaze na poplatky a kolky, veľmi radi mu so všetkým pomôžeme,“ hovorí Siňár.
Už na prvý pohľad je jasné, že príťažlivá cena nie je všetko. Prevoz na Slovensko, provízia pre dovozcu a získanie potrebných dokladov vychádzajú takmer na 200-tisíc korún. Veľkou nevýhodou je v prípade nových áut záruka a asistenčné služby, ktoré si majiteľ môže uplatniť iba v krajine, kde vozidlo kúpil. Zo Spojených štátov sa preto oplatí doviezť skôr drahý a mierne ojazdený model. No každý by si mal poriadne zvážiť, či to naozaj stojí za to.
Aké doklady potrebujete:
– doklad o nadobudnutí vozidla (faktúra, kúpna zmluva alebo darovacia zmluva)
– doklad o kontrole originality
– protokol o veľkej technickej kontrole
– protokol o emisnej kontrole (vozidlá staršie ako 4 roky)
– osvedčenie o evidencii v USA resp. doklad o vyradení z evidencie
– certifikát konformity resp. protokol o testoch zo štátnej skúšobne
– základný technický opis vozidla
– potvrdenie o zaplatení príspevku do Recyklačného fondu
Koľko zaplatíte:
(Použili sme podklady firmy MSM Transit.)
Clo – 10 % fakturovanej ceny
DPH – 19 %
Prevoz auta v rámci USA – podľa vzdialenosti
Prevoz na reklama
Slovensko (do Košíc) – 2 000 USD (cca 39 000 Sk)
Provízia – 2 000 USD (cca 39 000 Sk)
Prevozné značky – 2 000 Sk
Kontrola originality – 2 500 Sk
Certifikát konformity (COC) – 3 800 – 5 000 Sk
Homologizačná skúška – 24 000 Kč (cca 30 000 Sk)
Vstupná STK – 3 500 – 4 000 Sk
Emisná kontrola – od 400 Sk
Základný technický opis – 900 – 1 800 Sk
Vystavenie osvedčenia o evidencii – 10 000 Sk + kolok 150 Sk
Vydanie tabuľky s evidenčným číslom – 1 000 Sk
Poplatok do Recyklačného fondu – 2 000 Sk
(kurz NBS z 24. 6. 2008: 1 USD = 19,554 Sk, 1 Kč = 1,259 Sk)
Ahoj !!! Zdravim KONECNE odtialto.
Ak sa najde niekto, kto by sa chcel pridat na koncert dj-a David Vendetta vo stvrtok vecer 17.jula v Dubaji Grand Hyatt (zaciatok po 22:00; vstupne okolo 150 Dhs), dajte vediet.
Ak nepoznate, class=“postlink“ href=“http://www.davidvendetta.com/site.html“> http://www.davidvendetta.com/site.html
PS Kedze to bolo jedine „kulturne podujatie“, o ktorom viem, medzi desert safari a visit to Hatta village, dala som sa zvabit 🙂 ak viete o inom, dajte na vediet.
Tvoja reakcia