Slováci v Egypte  

Stránka 33 / 152 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 2:25  

🙂 je ,,vianocny,, teda vlastne 27.

H ehe sama radost, je proste vsade. zvedavy a ukecany (po mamicke)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 2:29  

muneera: pekne si to napisala v podstate .. jedna vec je ale kusok rozdiel a to ten ze slovaci napriklad v usa nemali take velke kulturne a nabozenske rozdieli s americanmi… kdezto ked pride zit europan do arabskej krajiny je nuteny sa prisposobit … moj osobny nazor mozno niekto suhlasit nebude… kdezto moslimovia napriklad arabskeho povodu ja neviem z nejakej krajiny napriklad egypt ked uz sme v „slovaci v egypte“ sa neprisposobia tomu kde su… ja viem ze je to tazke a ze sa to bije s tym v co veria napriklad ale potom na co si vyberaju krajiny kde to budu mat take tazke a neskor sa z nich vyvinu nejaky fundamentalisti lebo sa im nepacilo ako s nimi bolo zaobchadzane pride mi to ako „pozitivna diskriminacia“ nieco ako s romami u nas nic v zlom nechcela som to nejak porovnavat lebo viem ze vela moslimov tu pracuje ok.. nemala som na mysli porovnavat moslimov s romami.. len tu situaciu… dufam ze budem pochopena 🙂 hehe


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 2:31  

muneera: no to si mala pekne po Vasom eide… sice neviem ci pred dvoma rokmi ste mali eid 27 asi nie.. ale na Vianoce sa babka tesila s dedkom 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 2:44  

muneera: este jedna vec chapem, ze ked tito ludia pridu zraneny a ubity zo svojich rodnych krajin a chcu zacat zit zivot na plno (aj u nas je jedna rodinka z iranu maju sa tu velmi dobre).. a chyba im tu to ich.. nemaju u ans mesity a tuzia po nich.. problem je v tom ze myslim ze slovaci nie su pripraveny na multikulturalitu u nas.. a ani na islam u nas tak ako je napriklad v inych europskych krajinach este stale je u nas velky vplyv katolickej cirkvy na to aby taketo nieco u nas mohlo dostat zelenu… kiez by ten vplyv mali aj na moralku… aj ked nie sme na tom az tak terrible ako cesi…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:08  

Pouzila som priklad Slovaka, pretoze ten je kazdemu tu zrejme najpochopitelnejsi… Po prichode do USA som tiez zazila mierny kulturny sok (je tu na to dokonca niekde samostatna tema) pretoze aj USA maju svojsku kulturu, ktorej som sa musela najskor naucit rozumiet, ale neznamena to, ze som ju prijala.

Romov si nespomenula od veci, pretoze je to tiez urcite etnikum ktore si haji svoje zvyky. Oni nevedia zo svojho uhla pohladu pochopit, preco nam tak vadia.

PS: 🙂 maly je 2007


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:13  

muneera: haaaaaaaaaaaaaa? ja z teba odpadnem ty si teraz rodila pred menej ako mesiacom?????? a ved si pisala ze ma dva a do kelu dva mesiace 😀 hahahahaha ok uz je asi neskoro 😀 inak odpisala som ti na maila 🙂 no kokso 😀 dobre si ma teraz dostala :D:D:D


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:22  

Moj manzel je z Iranu. Jeho rodina usla do Emiratov, pretoze su sunni a este k tomu opozicia. Oni miluju Iran. Moj svagor sniva o tom, ze sa jedneho dna vrati domov. Ma UK obcianstvo ale nepovazuje sa za anglicana. Je tazke zit s pocitom, ze nemozes ist ani na hrob svojej matky.

U nas doma si vytvorili malu persku risu 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:23  

Tinkaaaaaa, je rok 2008 he he


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:26  

jaaaaj to je prekleeeep on je 2006 uz je fakt neskoro…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:33  

si ma teraz uplne poplietla 😀 podme spat lebo toto je cisty brutal 😀


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:34  

no pockaj a iran je shia vacsina ci co?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:36  

som si hovorila ze eeejha to bude nejake zazracne dieta co ma mesiac ani nie a uz mu rastu zubky 😀


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 3:39  

no nic ja idem teraz spat … tak zas niekedy ked bude cas papa 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 5:13  

Pre anglicana je slovensky pristahovalec to iste ako arabsky.Berie ich ako votrelcov,nechape ich zvyky.Slovaci tiez budu trvat na svojich bryndzovych haluskach a krestanstve(v anglicku su anglikani)na svojich tradiciach,nazoroch a nechcu z nich upustit a prijat tradicie naroda kde ziju ,rovnako ako arabi.Je to zjavne aj z tohoto fora kde vypisuju slovaci ktori ziju aj 30 rokov v zahranici ako si stale varia svoje jedla,drzia sa svojich tradicii a citit ze sa nezzili s prostredim kde ziju,stale sa drzia svojho povodu,preco ale potom vytykaju arabom a smeju sa z nich ze sa nechcu prisposobit ked oni sa tiez prisposobit nemienia?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 13:52  

A anglikánská církev není církev křesťanská? Máte skvělé poznatky.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 13:57  

az na to ze rozdiely medzi anglicanmi a slovakmi nie su tak obrovske ako medzi arabmi a slovakmi alebo arabmi a anglicanmi… a ved nikto netvrdi aby jedli jedlo tradicne pre anglicko alebo slovensko… to su osobne veci kazdeho cloveka. ale pripady kedy muz so zenou tehotnou co pomaly zacala rodit obiehaju nemocnice a hladaju zensku lekarku porodnicku nie su ojedinele… a prave taketo pripady alebo pripady ked vydavaju svoje deti mlade dievcatka za dospelych muzov prave taketo veci biju do oci a mozno vacsina z nich taka nie je ale to zle alebo pre nas nepochopitelne bije do oci najviac… je to vsade tak aj arabi vidia europanky ako lahke zenske a pritom vidia len to co bije do oci a je mnoho takych co su morlane na tom lepsie ako nejaka arabka v niqobe… to mas vsade…. tak ako zahalena zena pre mna osobne nepredstavuje „moralne cistu osobu“ preto ze je zahalena… moze byt aj baba v minisukni a moralne je na tom ovela inde… podla mna sa neda sudit podla toho ako kto vyzera ale ako zije.. a sudit by sa nemalo vobec skor som myslela posudzovat… lenze si myslim ze slovaci su v zahranici menej rusivym elementom ako arabi… nic v zlom.. v podstate si idem sama proti sebe tym co hovorim kedze moj drahy je arab ale to nemeni nic na mojom nazore… vacsinu arabov co u nas poznam su parchanti… cest vynimakm ktorych som stretla velmi malo.. zase mozno preto ze to co je zle bije do oci ako prve a to co je vpohode si ludia ani nevsimnu.. kto vie


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 13:58  

anonymny: ano presne to som ti chcela este napisat ved sa zobud anglikani su krestania a ked si mala na mysli to ako protestanti bojovali s katolikmi no je to hanba ale ved ziadny krestan nema problem ist do hocakeho kostola alebo krestanskej modlitebne… vsetci oslavujeme nase sviatky a aj ked teologicky nesuhlasime so vsetkym neznamena to ze sme si tak vzdialeny…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 15:56  

Tinkah,ze to hovoris prave ty.Vraj arabi su rusivy element.Mozem ti povedat ze slovakov,rusov,poliakov,cechoch bezny anglican ma rovnako rad ako arabov.Uz ten fakt ze ste tam a nieste tam doma a tiez fakt ze cim dalej tym viac zlocinov je v UK pachanych prave z radov obcanov byvalych komunistickych krajin.Je to ovela nepripustnejsie pre kazdeho anglicana ako fakt ze muslimky chcu rodit u zeny a nenosia minisukne.Slovaci zas kradnu,obchoduju s bielym masom a slovenky robia prostitutky.Co je myslim vacsia ostuda.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/01/2008 17:43  

jo mas pravdu ze robia nam krajania hanbu… na to nemozem povedat nic lebo je to tak.. ja sa do UK netrepem… nemam rada UK osobne.. a ano su arabi u nas rusivy element.. je to tak u nas su s nimi problemy a to hovorim preto ze o tom nieco viem … nebudem rozvadzat… hovorim cest vynimkam…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 0:13  

ty si tak sprosta ze to nema konca kraja,tinka.neinformovana,nevzdelana jednoducha a este aj primitivna.dig more ona caja.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 3:30  

Tinka, tu v UK je uplnou samozrejmostou, ze muslimke, ale napr. aj zidovke automaticky pridelia zenu lekarku. Tu sa totiz pri porode (pokial nenastanu komplikacie a nemusi byt pritomny specialista na danu oblast, napr. anesteziolog) zucasnuju tzv. midwifes, ktore su az na niektore vynimky, vyhradne zeny. Tento standart je bezny aj v inych krajinach EU. Takze nikto nie je nuteny s rodiacou mazelkou obiehat nemocnice, pretoze miesto porodu je davno vopred urcene. Podla zakonov EU, platnych aj na SK, ma kazdy pacient pravo vybrat si pohlavie svojho osetrujuceho lekara. Predchadza sa tym obvineniam so s.exualneho obtazovania. Lenze realita na SK je trochu ina. Takze muslimovia zvyknuty na trento europsky standart, musia byt v miernom soku. Neviem ako to vnimas ty, ale ja som dost citliva na tieto zalezitosti a je mi neprijemne (bez ohladu na moje nabozenstvo) vyzliect sa pred cudzim muzom – lekarom a to nehovoriac o intimnych miestach. Porod je velmi dolezity okamych v zivote zeny a necitlivy pristup jej moze sposobit neprekonatelnu traumu. Preto vela zien, aj nemoslimiek odmieta pritomnost muzskych porodnikov. Sama velmi dobre poznam realitu na SK (moj manzel je MUDr.) tak preto velmi ocenujem, ze inde pravo na sukromie beru ako samozrejmost. Raz som bola hospitalizovana vo Fakultnej nemocnici v Bratislave . Je tam velke mnozstvo arabskych lekarov a medikov, takze som mala moznost porovnavat ich spravanie. Arabsky lekar nevosiel do izby bez zaklopania a do zenskej izby nechal vojst prvu sestricku. Ani jeden slovensky lekar toto neurobil. Jeden mlady medik bol svojim starsim kolegom rovno predo mnou vysmiaty:,,naco klopes, ved su to len pacienti,,

Vo vysokom stadiu tehotenstva som nastupila v Bratislave do elektricky. Pritomny slovaci tomu nevenovali pozornost a zacali komentovat moj hijab. Mozno ma tiez povazovali za ,,pankharta,, V druhej polke vozna sedeli sami arabi (bol to smer mlynska dolina kde je provizorna mesita). Ako na povel sa vsetci ( bolo ich 15) postavili a nechali ma vybrat si miesto na sedenie. Slovenska verejnost zostala v nemom uzase. Ked som konvertovala na Islam, prisla som o pracu, priatelov a takmer aj o rodinu. Ostala som sama a bez zivobytia. Pomahat mi chceli palestinsky studenti, ktorych mesacny prijem je 5000 Sk a z toho polovicu zaplatia za ubytovanie. Ziadna slovenska firma ma nechcela zamestnat kvoli mojmu Hijabu, aj napriek tomu, ze mam odborne vzdelanie.

Je rozdiel, ked zena nosi zavoj z presvedcenia alebo tradicie. Od toho sa potom odvija aj jej moralka. Bola tu uz o tom rec. Slovenka zijuca v Emiratoch, to tu celkom vyztizne popisala.

Kedze som mala moznost precestovat velky kus tejto planety, nemam iluzie o ludoch. Viem o araboch, bujaro sa zabavajucich v night clubs , v casinach po celej Europe atd. Da sa o tom napisat literatura. Tych slusnych neuvidite, pretoze si chrania svoje sukromie a nepredvadzaju sa na verejnosti. Ja v tomto zijem, takze vnimam veci aj s druhej strany.

Budete sa mozno divit, ale najrusivejsim elementom tu V UK je anglicka mladez. BBC o tom urobila zaujmavy dokument. Arabov, alebo celkovo muslimov tu ludia vnimaju ako beznu sucast zivota. Kriminalnik sa posudzuje ako kriminalnik a nie ako muslim – kriminalnik ci krestan-kriminalnik. Moji zidovsky susedia ma na ulici zdravia a anglicam mi nepoda ruku, pretoze sa to u nas nerobi a nikto sa nad tym nepozastavuje. To je multikulturalizmus v mojom beznom zivote. To samozrejme neznamena, ze je vsetko ruzove, ale vseobecne to funguje.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 3:53  

PS: ale anglicke jedlo sa vazne neda jest 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 4:07  

muneera: co sa tyka toho lekara je to tak aj u mna nevedela by som ist k lekarovi muzovi co a tyka intinmnych veci, co sa tyka porodu neviem ked sme sa o tom bavili s kamoskami im to bolo vtedy uplne jedno ci je tam muz alebo zena ak sa stalo ze rodili skor a lekar s ktorym mali dohodnuty porod tam nebol… ja som este nerodila tak neviem 🙂 ale aj ja s tymto mam „problem“ niektory ludia sa z toho smeju ale urcite by som nerobila drahoty a snazila sa odosobnit keby som musela… ved lekar je lekar… a no pekne ze si to tu objasnila… co sa tyka arabov ano v tom mas pravdu ze nevojdu do izby bez zaklopania.. vychadza to z vasho nabozenstva predpokladam.. ja som v UK nebola zato som bola v nemecku a holandsku a tam to bolo kusok ine aspon to co som zazila ja… som rada ze si to napisala.. a co sa tyka zidov ja neviem v zivote som nemala so ziadnym problem napak mame kamaratov z izraela a su to priatelsky ludia mame sa radi.. aj k mojmu drahemu su velmi mily a pozorny je to obojstranne nevidim dovod preco by nie… je mi luto, ze si si presla takymi vecami ako si pisala… ja som sice krestanka ale mne sa stalo cosi podobne ked som uverila a stala sa krestankou.. aj to bol dost sok pre mojich vtedajsich znamych a „priatelov“ aj doma boli problemy a kadeco kedze ocko bol komunista.. no po case sa to zmenilo a cela rodina sme krestania.. a postupne aj priatelia ktorych som mala ma zacali respektovat a videli ze to nebol len nejaky moj ulet… ale bolo to tazke.. myslim ze pre teba o to viac ze to bije do oci ked nosis hijab.. inak dosiel ti moj email vcera co som ti odpisala? bru noc idem uz spat do teraz som sa ucila…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 7:33  

Milá Tinkah, čo sa týka tých lekárov, ja som mala pred narodením dieťaťa podobné pocity, ale ver tomu, že prvý pôrod na Slovensku ťa z tej ostýchavosti vylieči!!! Teda ovšem ak si nezacvakáš nejaké drahé súkromné sanatórium, kde budú tancovať ako ty pískaš.
Lebo v obyčajnej nemocnici ak by si si aj vybavila pri pôrod lekárku, ranným vizitám na izbe sa nevyhneš a to príde tlupa lekárov a……o intimite a súkromí môžeš len snívať….
Dokonca ked som bola v pôrodnici ja, tak sa tam producírovali aj robotníci, lebo sa tam prerábalo….takže aj pred nimi sme kojili, lebo dvere do izieb boli pootvárané, ale v tej chvíli mi to bolo tak jedno, že som sa až sama nad sebou pozastavovala.
Apropo- pred pôrodom ma vyšetrovala aj doktorka aj doktor a môžem povedať, že pani doktorka nesiahala tomu lekárovi ani po členky – bola surová, s povýšeneckým prístupom, kdežto lekár bol citlivý, jemný, ústretový a ochotný podať mi akékoľvek informácie…
Bohužiaľ, tá lekárka sa mi ušla aj pri pôrode a teda nadšená som vôbec nebola…

Sorry, možno som zašla trošku mimo, ale keď už ste načali tému lekár verzus lekárka, nedalo mi nereagovať.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 12:00  

Ahoj muneera
,ja zijem a pracujem v Irl a v praci mam presne 14 muslimov-arabovaj pakistancov,o trochu viac irov,lytvancov-vsetko pomiesane a kedze s nimi pracujem 10 hodin 5xtyzdenne tak som sa presvedcila,ze fakt ti muslimovia su omnoho zdvorilejsi a ohladuplnejsi ako iri.Aj ked zasa velku rolu tu zohrava to,ze neziju vo svojej krajine,takze sa drzia skratka.Zato iri su skoro stale ako utrhnuty z retaze.Vidim to vo vsetkych smeroch,pocnuc spravanim sa a respektu k zenam,hygiene,vyjadrovani sa….Ak mas moznost vidiet viac narodnosti pri tej istej cinnosti…napr.obedovani,tak je to niekedy dost komicke ale niekedy aj strasne smutne.O hygiene ani nehovorim.Tak isto je velky rozdiel ked pride za mnou nejaky arab,ze sa vyskytol problem,povie ti to a vysvetli uplne kludne a na druhej strane ako to na teba doslova vyziape nejaky ir alebo lytvanec.Neviem ako ostatne zeny,ale ja mam stale pocit,ze muslimovia si tie zeny trosku viac vazia a su k nim citlivejsi a ohladuplnejsi.Aspon ti ktorich ja poznam tak medzi europankami a muslimkami nerobia rozdiel.Aspon nie tu.Kazdej jednej zdravia s usmevom,kazdej jednej daju prednost rovnako,kazdej jednej dobehnu na pomoc ak ma nieco tahsie nadvyhnut.Mozno v ich ‚svete‘ je to ine,ale tu je to naozaj tak.A je pravda,ze skor muzi-europani ani nie tak pohrdaju ale neberu zenu muslimku ako rovnocennu s europankou.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 12:01  

sorry,zabudla som sa podpisat,nie anonymny ale majka


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 12:12  

Majka mas pravdu,muslim si nedovoli k cudzej zene to co biely chlap.Nevystypy na nu,nenazjape,chova sa s maximalnym respektom,slusne.To ja vidim vsade lebo zije v muslimskej krajine,ludia su tak vedeni,ze zenu treba ochranovat a nie sa k nej chovat hrubo ako k chlapovi


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 12:16  

muneera: pohoda… presne toto som pocula ze chlap lekar je omnoho citlivejsi jasne ze sa neda generalizovat.. ale ta ked si mozem vybrat mozno niekedy aj na skodu samej sebe… vyberiem si zenu… a mne to vobec nevadi ze si sa rozhovorila o tomto prave naopak 🙂 inak vsetko bez problemov bolo? ja som mala raz lekarku mesiarku ale od nej som odisla po dvoch vysetreniach lebo ma az brucho bolelo jaka bola.. otras..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 12:38  

Presne ja to vidim a vnimam tiez takto tu v Irl.A este som chcela dodat,ze s nimi pracujem a poznam ich uz pomaly 3 rok.A cely ten cas vidim,ze sa stale voci zenam spravaju rovnako ohladuplne a s uctou.
A co sa tyka porodu,tiez s tym nemam skusenosti….zatial.Ale mozem povedat,ze ja zasa nerobim rozdiel ci je to lekar alebo lekarka,nie som hambliva…hihihi.Ja beriem ohlad len na to,ci mne ako pacientke vychadza v ustrety a aky je odbornik-resp.odbornicka vo svojom odbore.No zasa moja sestra rodila prve dieta na Sk,porod hroza,ochota jej lekarky bola nulova,podmienky podobne ako predchadzajuca anonymna pisala.Ziadne sukromie.Zasa pri druhej dcere,rodila tu v Irl mala lekara,zhodou okolnosti z palestiny a toho ochotu a ohladuplnost a hlavne cit pri porode si nevedela vynachvalit.A zasa napisem aj ked mimo temy,ze tu v Irl je starostlivost a kontroly o matky po porode a novorodeniatka dost nizka oproti nasej na Sk.Takze zasa je to dost rozne.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/01/2008 12:45  

Ahoj tinkah,iba som ti chcela podakovat za tie informacie,si zlata,dufam,ze sa za tie 2 tyzdne budeme mat cas
stretnut.pa


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Slováci a Češi v Afrike
Stránka 33 / 152 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.