Slováci v Egypte  

Stránka 28 / 152 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:37  

No tak co je s Tebou??????????????????????????????????????????ß


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:39  

ved niiiiiiic len nemam chut rozoberat problemy moje 😛


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:39  

No, napises, az ked Ta zdrbem, no ja tu predsa citam, nie?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:40  

no super, budeme sa bavit na verejnom fore medzi sebou…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:40  

Ake zas problemy, vsak napis mail, nech som v obraze.
To aj doma bolo, no do telefonu nie, az ked sa stretneme…
Pamatas si?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:46  

ou jeaaaaa 😀 no ved pisem ze to nechcem rozoberat joj. a chodim sem jasne citam tie haluze co tu niektory pisu… anyway no joj ake vycitky mi tu hadzes. do kelu no nevyslo to 🙁 pardon


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:48  

inak pre ostatnych my sme dobry priklad kamaratstva medzi krestankou a moslimkou 😛 aj ked sa vadime sem tam 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:48  

OK, tak to nevyslo, tak nabuduce a vycitky Ti ziadne nehadzem.
Len nechapem, ze nechces komunikovat a tu vo fore pises o dusu.
Ale Tvoja vec.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:49  

Jasne, my sme uplne ukazkovy priklad priatelstva medzi krestankou a moslimkou, i ked samozrejme, nie vzdy mame rovnake nazory, ale to je normalne.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:51  

kokso a pisem tu svoje veci? ved sa bavime na uplne ine temy a zas nesedim tu cely den joj more poriesime cez mail bo toto fakt nie je miesto na vykecavanie pisem ti maila uz


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:53  

Hura, tak uz sa tesim, az ho budem citat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:53  

tak toto bola ukazka 😀 hehehe


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 15:56  

Reagujem na to, ze sa tu neuvadzaju dobre priklady spoluzitia Slovenky s Egyptano. Su pravdepodobne preto 2 dovody: Bud ziadne nie su alebo ak su- podrobia sa – tak nemozu „chatovat“, komunikovat takto verejne v diskusii, na ktorej participuju muzi, nemozu si ani mailovat, ani telefonovat, ani dopisivat s cudzimi muzm … dokonca ani s bratrancami. Mozu komunikovat len s vlastnym muzom, bratom alebo s otcom … Vacsinou su izolovane. Mozno pre niekoho je takyto pristup stastim … Ale pre vacsinu je to strasna izolacia, bezpravie, bezmocnost …. Niektori nechcu vediet pravdu … Nachytaju sa na „cifrovane“ klamlive reci a usmeny … Povrchnost. Treba sa zamysliet nad tym, ze emocie maju 2 stranky: kladnu a zapornu. Napadne pozitivni ludia su spravidla aj prilis negativni … Existuje vela ludi, ktori sa o tom presvedcili na vlastnej koži alebo to videli na vlastne oči …. Niektori vsak sa pozeraju ponad oblaky … Su fascinovaní tym co vidia … lebo dobre nepocuju … Slnko, teplo, voda, lichotenie, usmevy … nikto z krajiny zalozenej na „prospechu“ na blizku … Len my, lichotiaci muzi, santiace deti, svet bez zbytocnych snov … Naozaj to moze nacas ocarit … Ale predstavte si potom to prebudenie …. Nic netrva vecne … Ani svet iluzii… Pokial sa ich budete drzat budete niektore stastne … Ale beda, ak o ne pridete …


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 16:07  

M.. ked uz som nabonzovala tvoje meno kludne sa podpis 😀 aspon bude jasne kto to pise heh anonymov je tu vela.. poslala som ti ten mail moja. inak haluz ze tu sa stretneme 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 16:25  

anonymny: ano v niecom mas pravdu… ale nie vsetci su takyto… mojej kamaratky manzel taky nie je a ona je free pisat a kecat s kym chce dokonca aj telesny styk napriklad bozk ci objatie je ok pre neho… zase moj mily ma na to iny pohlad a dost radiklany.. a ja som na to mala podobny nie vsak az taky.. no je to naozaj vecou toho ako kto chce a ako sa vie prisposobit..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 16:47  

Myslím, že nemá zmysel tu komunikovať. Pripadá mi to miestami až komické. Komunikuje tu strašne veľa neskúsených diev a žien, ktoré nechcú nič skutočné počuť. Odráža sa to od nich ako zle nahodená malta zo steny. Je mi ich ľúto. Ich reči často nevychádzajú z dlhodobejšej zažitej praxe, ale z toho čo oni chcú vidieť a počuť Sú na najlepšej ceste pokaziť si život. Naozaj je romantické, keď Slovenka kresťanka a Slovenka moslimka – obe ženy si rozumejú (veď sú ženy a možno aj milé ženy). A je to aj reálne možné a uveriteľné. Ale nie je uveriteľné, že by to tak dlhodobo mohlo byť medzi ortodoxným málo vzdelaným (spravidla chudobným) moslimským mužom a naivnou kresťankou a pod. To, čo nechcú počuť, považujú za ojedinelé zlé príklady. Ale žiadne dobré príklady nevedia prezentovať. Len také jednoduché príjemné pocity zo stretnutí v agentúre, v škole, v rodine, na výlete, v kaviarni a pod. Naozaj očarujúca skúsenosť pre vážne životné rozhodnutia. A islam, že je pre niekoho neprijateľný ? Aká netolerancia, akí hrozní sú tí jedinci – netolerantní obhajcovia európskej (kresťanskej) kultúry. Veď aj tu bijú muži ženy ! Načo si to tie chudery nechajú! Mne sa to nemôže stať ! Veď kto by takú úžasnú, často zamilovanú, ženu mohol biť ?! A že neviem ako to bude s uzatvorením manželstva s cudzím prvkom (cudzincom z tretích krajín), prípadne s vybavovaním trvalého pobytu a s ním súvisiacim čestným prehlásením, že nebude zaťažovať náš systém sociálneho zabezpečenia, súvisiacim potrvrdením (plateným) o zdravotnom stave, poplatkami za dlhodobé poistenie, správnymi a inými poplatkami za desiatky vecí … Na a čo že neviem ako to bude so zamestnávaním cudzincov z tretích krajín, s ich možnosťami jazykového vzdelávania (často za značné peniaze a s malých úspechom), s ubytovaním (rodičia musia podpísať často čestné prehlásenie, že ho ubytujú), s uznaním sobáša u nás a s tým spojenou byrokraciou, s rozvodom s medzinárodným prvkom a s tým súvisiacimi komplikáciami … Na čo na to myslieť. Život v snách s mužmi, ktoré nemajú žiadne sny (lebo sa im ťažko žije – žijú pridlho bez akejkoľvek perspektívy, v biede a často v prostredí plnom násilia … a jasné aj úsmevu po rodinnej bitke …) A na čo by som mala premýšľať, že keď bude u nás na SK a bude pršať, že bude mať zlú náladu … Aj 2 dni bez slnka že bude pre neho problém ako s vodou na Marse … A že mu bude vadiť, že nie je teplo … že bude neustále reptať/mať zlú náladu … Že na všetko tu sú potrebné papiere, že a že …. až z toho všetci bláznia … A čo tak pes v domácnosti ! No, že pes je nečisté zviera a nemá čo byť v byte, vie každý moslim, ale to predsa nie je problém. Nebudeme ho mať doma. Ale čo keď ho budú mať Vaši blízki a známi ? Všetkých budete musieť upozorňovať, že pes v byte je pre nich veľká tragédia … A čo ak Vás na ulici osloví spolužiak a Váš egyptský manžel Vás za to udrie ? A beda, čo on si chudák za to u nás vytrpí ! Predstavte si, že boli na blízku dáki naši výrastkovia a tí ho za to vyfackali. Bože, čo sa do nás starajú. Chudák aký je z toho prekvapený. Veď to by sa v ich slnečnej krajine nemohlo stať! To by som od nich ešte dostala ešte aj pridané. Veď by som si to aj zaslúžila, no nie ! Takto sa sproste spreneveriť pravidlám islamu. A chudák predstavte si, že tí chalani ho udali za to aj na polícii. Viete ako strašne trpel. Aké bolo jeho sklamanie z našej krajiny. Čo to je za demokracia ! To by sa mu teda u nich nemohlo stať. Chce sa rozviesť. A to by bolo Vaše šťastie, ale aj Váš kríž súčasne. Máte deti ? Máte peniaze na advokáta ? Máte peniaze na tlmočníka ? A pod. Viete čo je to rozvod s medzinárodným prvkom ! Čo Vás všetko čaká ? Čo bude s Vašimi deťmi ?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 16:52  

Nuz, neda sa nereagovat. Som muslimka. tajit to tu nebudem. nemam silu ani cas reagovat na vsetky prispevky, takze len vseobecne. Islam je jedna vec a jeho praktizovanie bohuzial druha. Vela muslimov ma v skutocnosti velmi male vedomosti o svojom nabozenstve a vo velkej miere sa nabozenstvo a castokrat odlisne tradicie mixuju. Prave Egypt je toho zivym dokazom, vzhladom na svoju bohatu kulturnu minulost. Zalezi na vasom postoji. Bohuzial my Slovaci este stale nevieme pochopit, ze odlisne neznamena automaticky zle. Moj manzel je hlboko veriaci muslim a snahu dodrziavat vsetky zasady Islamu na nom skutocne poznat. Pritom nema problem nase dieta prebalit ci okupat, ked si ja napriklad potrebujem vybavit svoje zalezitosti. Aj Prorok Muhamad pomahal svojim manzelkam a znamy je prave jeho vyrok(hadith): ,,Najlepsi z nas su ty, co sa chovaju dobre k svojim manzelkam,,(je to pomerne volny ppreklad)
Chapem, ze Islam budete sudit podla muslimov a oni bohuzial maju tych darebactiev na rovasi dost, ale to neznamena, ze nas Islam k tomu vedie. Prave naopak, Allah v Korane vyziva veriacich k striedmosti, slusnosti, mravnosti a zakazuje okrem ineho KLAMSTVO. K tomu zahalovaniu zien len dodam, ze ja osobne nosim svoj zavoj s hrdostou a nie som jedina. To ze sa nestretavam bez pritomnosti svojho manzela s muzmi na kave povazujem za prirodzene, ved ako by som sa asi ja citila, keby som ho nasla sediet s cudzou zenou v kaviarni…je to otazka vzajomneho respektu. Zelam vsetko dobre a vela aj peknych zazitkov v moslimskych krajinach.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 17:21  

Som rada, že Ti to zatiaľ funguje. A anozaj úprimne Ti želám, aby Ti to fungovalo čo najdlhšie – prípadne celý Tvoj život. Ale naozaj, že prax, najmä s ženeniadychtiacimi chudobnými chlapcami najmä z Egypta často dokazuje na zlé fakty. Chcú sa niekedy za každú cenu oženiť, aby unikli biede vo svojej krajine. Doma sa nemôžu oženiť, lebo nemajú peniaze na veno pre manželku. Často aj to malo, čo majú musia odovzdávať ostatným, niekedy lenivým príslušníkom svojej širokej rodiny. Manželka z EÚ je pre nich očakávaný raj. A potom je často z toho sklamanie. Naše dievčatá si myslia, že oni to s tými rečami o veľkej láske myslia vždy vážne! Je to často ľudská tragédia. Častokrát sa ich ilúzie stretnú – „dobehnú“ sa navzájom …


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 17:24  

Este k tym rozvodom… Islam samozrejme povoluje rozvod,pretoze je nezmyselne aby dvaja ludia zily spolu, ked to nefunguje. Sobas sa chape ako zmluva, kde si obydve zmluvne strany uvedu svoje podmienky a nasledne s sa ich svojim podpisom zaviazu dorziavat. Na to vsedko dohliadaju svedkovia na zenichovej aj nevestinej strane. Na to vsetko je zenich povinny dat neveste ,,mahar,, co je svadobny dar alebo veno vo vopred dohodnutej vyske. Pri rozvode manzelka nie je povynna toto veno vratit. V kazdom pripade rozvod sa neuskutocni zo dna na den ale nasleduje 3 mesacny cakaci proces, pri ktorom manzelia nesmu zit oddelene, aby mali moznost prehodnotit svoje umysli. Nasleduje rozvod a lebo pokracovanie manzelstva ( samozre aj po po rozvode je mozny sobas). Toto maju moznost zopakovat 3 krat a potom uz nie je mozne aby sa k sebe vratili, pretoze manzelstvo nie je vtip. Saria je normalny pravny system, kde zakonodarnu moc predstavuje Koran a Sunna (zvyk od Proroka) a vykonnu, teda sudnictvo v podobe islamskych ucencou. Deti po rozvode neprechadzaju automaticky k otcovi, ale do urciteho veku zostavaju u matky (dievcatka dlhsie) clapci od urciteho veku idu na vychovu k otcovi, co samozrejme neznamena, ze matka k nim nema pristup. Tato tema je velmi obsiahla, takze sa tu nechcem moc rozpisovat. Problem moslimskych krajin je ten, ze Saria je casto premiesana s kolonialnym pravom, ci kralovskymi dekretmi (napr. S. Arabia) a preto vznikaju legislativne diery, ktore zapadne media tak oblubuju a vyhladavaju. Zena ma pred Bohom aj pozemskym sudom rovnake prava ako muz. Co sa tyka prav zien v Islame, musime tu brat do uvahy prirodzeny rozdiel medzi muzom a zenou (aj ked feministky zrejme suhlasit nebudu…), nase prava su rovnocenne, ale nemozu byt totozne.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 17:35  

Samozrejme, nielen v Egypte najdete zenbychtivych arabov. Mam s tym vela skusenosti. Sme pre nich cesta k obcianstvu. Nespocetne krat som to dievcatam na Slovensku (a nielen tam) dievcatam vysvetlovala. Ked clovek zije v niekdy nepredstavitelnej chudobe, je schopny cohokolvek. Pisem sem hlavne preto, aby som objasnila princip Islamu pretoze ma boli, ked je tu moje nabozenstvo bezdovodne urazane. Velmi rada poradim ak to bude v mojich moznostiach. Velmi dobre viem, co je to zivot v zmiesanom manzelstve a kulturne rozdiely. I ked mam rovnake vierovyznanie ako moj manzel, neznamena to, ze mam rovnaku mentalitu. Som rodena europanka s krestanskou minulostou. Islam som prijala este pred svadbou, takze aj ked som vedela do coho idem, predsa sme museli zvladnut stret kultur. A niekdy to bolo velmi ohnive.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 17:38  

Ziadne manzelstvo nie je dokonale 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 17:56  

neznama: u nas je to naopak ja som silna krestanka a on je moslim podla mena.. a inak suhlasim s tym co si napisalado istej miery. podla mna medzi dvoma „ortodoxnymi“ partnermi by to neslo. jeden musi byt viac liberalny.. inak by sa asi pozabijali… moj nazor… co si pisala o psovi moj sa ich najprv bal teraz planuje mat doma 6 psov a kazdy ineho plemena musela som ho zastavit lebo si tu chcel v lete kupit steniatko. jasne blbosti ale reagujem na to co si pisala. co sa tyka toho ze by maudrel no len raz by sa stalo… islam to sice povoluje ale je to aj vecou charakteru a toho ci je niekto toho schopny.. inak v podstate s tebou suhlasim vo vela veciach… mala by kazda zena vediet do coho ide a ze toto vsetko co si napisala je velmi pravdepodobne ze sa stat moze. a moze sa to stat hociktorej z nas.. aj horsie veci ako to ze pes nemoze byt doma alebo to ze by fyzicky „trestal“ „neposlusnu“ zenu.. preto je dobre ked sa clovek poisti nespali za sebou mosty! a ked a kontakty cokolvek sa moze stat. ja som toho nazoru oni sa nemenia.. ked nejaka baba spozna svojho muza u nas potom idu tam tvrdi ako sa zmenil je iny.. vobec nie oni sa nezmenia oni su tam taky aky su naozaj. u nas su mravy volnejsie a tak si aj viac dovolia.. tam ani nahodou prilis konzervativna spolocnost a smiat sa na ulici ked ides po kahire… ani nahodou.. je to ale take ze je to o ludoch ak si chcu dvaja najst spolocnu cestu najdu ju a je to namahave, vycerpavajuce a komplikovane. a velmi vela takychto vztahov konci rozvodom…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 18:03  

muneera: sorry ale ake rovnopravie medzi muzom a zenou v islame? prepac nechcem tu rozoberat islam toto nie je stranka ceskych sestier…. ale ake rovnopravie o com to hovoris ked pises ze si si rovna v pravach s muzom ked zena ako taka z pohladu sharie neoze svedcit musia byt dve = jeden muz… muz moze mat 4 manzelky zena jedneho muza. ake rovnopravie ked zena musi chodit zahalena muzovi staci brada… ale kratky rukav muz moze-zena nie,.. ake rovnopravie je v dedeni v islame? syn dedi viac nez dcera.. a poznam argumenty typu ze ten muz je ale povinny ako syn sa postarat o rodinu.. ale kde mas tu rovnopravie? trosku to vysvetli ak mozes… dik…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 18:07  

a jasne ze ziadne manzelstvo nie je dokonale… to ale nikto nehovoril.. podla mna sama si predstav ze by si nebola moslimka ty si sa zmenila.. zmenila si sposob zivota. ak zena islam neprijme je to este komplikovanejsie a myslim si ze ty aj ako moslimka ale stale europanka sa tiez nestotoznujes so vsetkym hlavne kulturnym co sa tyka tvojho manzela.. neviem myslim si to.. nepoznam totiz moslimku co by prijala vsetko do bodky aj s kulturou svojho muza a zavrhla vsetko.. ako aj vlastne meno niektore… sorry ak som sa vas dotkla… ale nie je ucta voci rodicom aj v tom ze respektujete ake meno ste dostali? alebo kazdy moslim a moslimka musi mat arabske moslimske meno? ako to je s tymto? preco si menite mena ? mna najviac stve na tom vsetkom to ze vela z vas strati vlastnu identitu a stava sa „arabkou“ v abaji a niqobe a zabudne na to odkial je … alebo sa len tak tvari.. neviem to uz neviem ale vyzera to tak a vela ludi to pohorsuje a poburuje…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 19:44  

class=“postlink“ href=“http://www.komunita.exil.sk“>www.komunita.exil.sk Konkretne Slovaci v zahranici a Slovaci v Egypte,je tam dost burliva diskusia o islame, je prezentovany v zlej forme, preto prosim vsetky sestry, ak uznate, za vhodne,napiste tam nieco. Myslim, ze je to nasa povinnost, ak sa o islame pise v zlom, aby sme nasimi pribehmi aspon trosku dokazali otvorit oci zaslepencom, ktori islam povazuju za zly. Salam, Mariam


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 19:46  

As salamu aleikum,obraciam sa na vsetky s prosbou. Kliknite si na stranku class=“postlink“ href=“http://www.komunita.exil.sk“>www.komunita.exil.sk, v sekcii Slovaci v zahranici konkretne Slovaci v Egypte, sa rozobera okrem ineho aj moslimska problematika, dost sa tam hovori v zlom o islame, tak preto hladam podporu, aby ste tam v strucnosti napisali nieco , teda svoj pribeh a tak.Myslim, ze takym ludom, ktori nepoznaju islam a vidia ho iba v zlom svetle a z negativnych pribehom ho poznaju, asi by sa im trochu otvorili oci. Dakujem, salam, Mariam.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 20:14  

???????


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 20:58  

class=“postlink“ href=“http://procislam.webovastranka.cz/wiki/157_Nov%C3%AD_muslimov%C3%A9″> http://procislam.webovastranka.cz/wiki/ … imov%C3%A9
Neviem,či niekoho bude zaujímať aj táto stránka,vzhľadom k tomu,že sa jedná o pozitívne vnímanie islamu.A nielen u žien,u ktorých si možte samozrejme myslieť,že v skutočnosti mohlo byť „len“ ovplyvňované,ale aj u mužov.
Nema zmysel tu prispievať nejakými pozitívnymi reakciami,pretože len tie horšie „skúsenosti“ bijú do očí a spravidla sú dobrým dovodom na ďalšie rozvíjanie debaty. Každý kto má záujem,tak si názor utvorí sám.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 22:13  

este moja reakcia pre slecnu spred par stranok….
Ja nezatvaram oci pred egyptskou realitou, len sa snazim vidiet aj za tie kopy spiny, ktore tebe zatarasili zrak. Nie som moslimka, som skor nepraktizujuca krestanka. Nepoznam ani nedneho egyptana, ktory by sim myslel, ze egypt je pupok sveta, prave naopak nie su na svoju krajinu hrdy a ako si i ty spomenula, vyuziju prvu sancu odist.
Citim, ze ty si osobne zatrpknuta bud na svojho priatela, alebo na jeho rodinu, zrejme sa k tebe nespravali s respektom a ty si im jednoducho nedala druhu sanca. Zivot v egypte pre slovenku je velmi takzy, a ja tu v ziadnom pripade nepropagujem, aby sa sem dievcata stahovali. Nemozem vsak dopustit na jednoduchych egyptskych ludi, na rodinu mojho manzela,ktora ma prijala ako plnohodnotneho clena rodiny. Prvy tyzden mojho prichodu do egypta ma zoznamili so vsetkymi krestanskymi rodinami v okoli, aby som sa necitila osamela. Boli skor prekvapeni, ze o navstevu kostola nemam az taky zaujem. Starala som sa o svoju svokru, ked bola chora, a ona by mi za to zniesla modre z neba. Vidia, ze lubim svojho manzela, a nemaju preco proti mne intrigovat.
Mozno moja egyptska rodina je vynimka, spolu s jej vzdialenou rodinou, pritelmi a znamymi…….mne to vsak staci, aby som ludom , ktorych tu stretavam preukazala ten isty respekt, akoby som bola na slovensku. Najdolezitejsie je si zachovat svoju tvar a nezabudat odkial clovek prichadza.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/01/2008 22:46  

Takze Tinkah, moje meno je Martina ak chces. Muneera je moj internetovy nick. Predpokladam, ze ty sa nevolas Tinkach. Ale k veci. Napr. dedicke pravo. Zena deti polovicu ako muz. Uvedieme si modelovy priklad. Rodicia , jeden syn a dve dcery. Syn dostane 2 krat tolko ako jeho sestry,preco? Pretoze syn je povinny zo svojho dielu postrat sa o svoje sestry, matku a ak je zenaty, aj o svoju manzelku. Kdezto jeho sestry, matka a manzelka nemaju vyzivovaciu povinnost ani voci vlastnym detom. Ak su jeho sestry uz vydate, prechadza tato povinnost na ich manzelov. Takze zenam ich diel ostane len na ich osobne potreby. Ak by bol majetok rozdeleny rovnakym dielom, bol by prave ten muz diskriminovany. V manzelstve je manzel povinny sa postarat o svoju manzelku a deti. Ak ma ona vlastny prijem (napr. vlastny biznis) nieje povinna prispievat do rodinneho rozpoctu.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Slováci a Češi v Afrike
Stránka 28 / 152 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.