juj,fanaticka uz utoci??????uz si vo svojom zivle,moslimocka debilna?nauka o islame a perfektnych arabkach kedy zase bude?sme celi zhavi na tvoje prednasky……moslimske prednasky od najsprostejsej islamistky na celom svete…..hod svoje perly fanaticka nasprostala
Tristo migrantov sa utopilo v snahe nájsť lepší život
31. marca 2009 09:47
AKTUALIZOVANÉ: Vyše 300 ľudí sa v posledných hodinách utopilo pri pobreží Líbye, oznámila v utorok Medzinárodná organizácia pre migráciu. IOM tvrdí, že podľa informácií líbyjských predstaviteľov sa v pondelok v líbyjských vodách potopila jedna až tri lode, ktoré viezli stovky pasažierov.
Ilustračný obrázok
Zdroj: AP
Hovorca organizácie Jean-Philippe Chauzy spresnil, že informáciu im potvrdili diplomatické zdroje.
Prevrátenie plavidiel mohol podľa Chauzyho zapríčiniť silný vietor. Migranti sa zrejme snažili preplaviť zo Severnej Afriky cez Stredozemné more do Talianska či Európy, kde chceli nájsť lepší život.
Podľa údajov IOM sa zo Severnej Afriky preplavilo na taliansky ostrov Lampedusa v roku 2008 približne 33.000 ľudí. Mnohé z lodí nie sú schopné plavby cez more, preto sú smrteľné nešťastia časté.
1.3 Postavenie žien v právnom prostredí
Islamské manželstvo a zákon o rodine znevýhodňujú ženu rôznymi spôsobmi. Podľa väčšiny moslimských teológov nie je právom muža len potrestať svoju manželku tým, že ju zbije, alebo ignoruje, v prípade nezhôd (Surah 4, 34). Okrem otázok týkajúcich sa dedičstva a svedectva na súde sú ženy v nevýhode v porovnaní s mužmi pri zákone týkajúceho sa manželstva, rozvodu a procesov týkajúcich sa starostlivosti o deti. Korán dovoľuje mužom až štyri manželky a bližšie neurčené množstvo konkubín. Tradičný rozvodový proces dovoľuje mužovi rozviesť sa so svojou ženou jednoducho vyhlásením frázy „Zavrhujem ťa“ bez toho, že by musel uviesť nejaké dôvody, alebo ísť na súd. Niektoré moslimské krajiny už predstavili isté kontrolné procesy a navrhujú, že na súde musí byť realizovaný pokus o zmier. Ženy môžu dosiahnuť rozvod iba na súde a ten im je zaručený iba v prípade, že môžu dokázať u svojho manžela závažné pochybenie. Manžel je povinný platiť výživné iba niekoľko mesiacov a tak rozvod ponecháva ženu bez prostriedkov a bez detí, pretože islamský zákon vždy garantuje zverenie detí do starostlivosti manželovi, ak už deti vyrastú z obdobia nezletilosti. Niektoré moslimské krajiny v súčasnosti rozvíjajú právne postavenie žien. Islamská kultúra patrí rozhodne k spoločnostiam, ktoré sú formované náboženstvom a preto sa dá považovať Korán za základný stavebný kameň pozície ženy v islámskej spoločnosti. Islám je silne protiženský. Islám je prvotnou príčinou utláčania moslimských žien a zostává príčinou utláčaných moslimských žien a zostáva hlavnou prekážkou k zlepšeniu ich postavenia.
Prevažná väčšina moslimských manželstiev je i v súčasnosti zariaďovaná rodičmi. Iba vo veľkých mestách sa tento trend mení. Dohodnuté manželstvá sú z hľadiska tradície spojené so slušnosťou a počestnosťou, zatiaľ čo manželstvá uzatvárané „z lásky“ majú príchuť nemorálnosti a napodobovania zvykov západu. Manželstvá uzatvárané v rámci širšej rodiny sú podporované, pretože dôverné vzťahy s bratrancom a jeho rodičmi umožňujú ľahšie určiť osud úspešného manželstva, ako by to bolo v prípade úplne cudzieho človeka. Zaručujú i vzájomnú znášanlivosť“ manželských partnerov s ohľadom na spoločenské pozadie, vzdelanie, náboženstvo a charakter, aký islam vyžaduje a zabezpečuje, že veno zostane v rámci rodiny. Pre rodinu nevesty je v tomto prípade ľahšie pôsobiť na príbuzných, aby pomohli zachrániť manželstvo v prípade, že sa ocitne v nebezpečenstve rozpadu. Moslimské manželstvo sa od kresťanského výrazne odlišuje. Okrem vena, ktoré poskytuje finančnú záruku v prípade možného rozvodu, sa uzatvára vždy manželská zmluva, ktorá má v zákone charakter občianskej zmluvy a stanovuje obojstranné práva a povinnosti manželských partnerov. Základným kameňom manželskej zmluvy je manželova zodpovednosť zarábať na živobytie a manželkina povinnosť poslušnosti (surah 4, 34). Povinnosť poslušnosti viedla v posledných rokoch niektoré ženy k tomu, aby do manželskej zmluvy zahrnuli „únikovú klauzulu“, ktorá im dovoľuje napríklad pokračovať v štúdiu alebo kariére aj po uzavretí manželstva, keďže manžel má v princípe právo určiť, ako často a za akým účelom môže jeho manželka opustiť dom. Muž môže po svadbe zakázať svojej manželke navštevovať univerzitu na základe toho, že to nepovažuje za zlučiteľné so slušným správaním a ona by sa musela podriadiť bez akýchkoľvek námietok. Islamské zákony o manželstve vyžadujú podriadenie obzvlášť v seksuálnych vzťahoch, pretože zaplatením vena manžel nadobúda právo nad telom svojej manželky a ona nemá dôvod ho odmietnuť, okrem „dní nečistoty“, alebo počas dní pôstu, pretože podľa vžitej tradície odopretie poslušnosti podobne ako neplodnosť dáva manželovi právo zapudiť svoju manželku. Tradičnému náboženskému svadobnému obradu predsedá imám, predspevák v mešite, alebo duchovný. V mestských oblastiach sú manželstvá registrované aj štátom. Ženích a dvaja povinní svedkovia podpíšu manželskú zmluvu. Nevesta pri tom vôbec nemusí byť prítomná, zmluva je vo všeobecnosti podpísaná poručníkom tak, aby bola pre jej dobro, ktorý vystupuje ako jej právny zástupca. Za najdôležitejšiu klauzulu v zmluve sa pokladá množstvo vena, ktoré sa skladá z prvej časti, alebo „ranného daru“, kde patrí odev, nábytok, šperky a peniaze, ktoré dostáva nevesta od rodiny ženícha pri svadbe a „večerný dar“, ktorý dostávajú nevesty od ženícha aby mali finančné prostriedky v prípade rozvodu, pretože výživné sa musí platiť iba tri mesiace, alebo do narodenia dieťaťa vtedy, ak je žena tehotná. Na moslimskej svadbe sa neprosí o Božie požehnanie, pretože je to skôr občiansky ako náboženský obrad. Jeho účelom je spečatiť zmluvu, ktorá zreteľne počíta s možnosťou rozvodu vo forme „večerného daru“. Pri svadobnom obrade manželskí partneri neprisahajú vzájomný sľub vernosti ani sľub vzájomnej starostlivosti „v dobrom i zlom“. Práve naopak: s výnimkou Turecka a Tuniska má manžel právo zobrať si za manželky ďalšie tri ženy. Na rozdiel od kresťanskej manželskej prísahy u moslimov neexistuje sľub celožitovného výhradného odovzdania sa druhej osobe. Ak platí, že to najhoršie skutočne vedie k najhoršiemu, také nešťastie ako nevyliečiteľná choroba, uväznenie, impotencia alebo neplodnosť sú v islame vo všeobecnosti považované za dôvody na rozvod ako pre manželku, tak i pre manžela.
Záver
Myšlienka celoživotného duchovného spoločenstva pred Bohom, manželstvo ako partnerstvo pre službu, nie je centrom moslimského pohľadu na manželstvo, ako ani kompaktné rozdelenie práv a výsad obidvoch strán. Neexistuje ani sľub alebo prísaha „milovať a ctiť“ svojho partnera, pretože biblická vernosť a vzájomná nezištná láska sú moslimskému manželstvu cudzie. Islamská kultúra patrí rozhodne k spoločnostiam, ktoré sú formované náboženstvom a preto sa dá považovať Korán za základný stavebný kameň pozície ženy v islámskej spoločnosti. Islám je silne protiženský. Islám je prvotnou príčinou utláčania moslimských žien a zostává príčinou utláčaných moslimských žien a zostáva hlavnou prekážkou k zlepšeniu ich postavenia.
Definícia objatia a športového odevu pre moslimské ženy
Blank
Fatwa na pakistanskú ministerku turistiky Nilofar Bachtiar je ďalším spektakulárnym kúskom „talibanskej ambasády“, mešít Džamia Hafsa a Lal Masdžit v Islamabade. Ministerka vysvetľuje, že nešlo o objatie s francúzskym inštruktorom, že jej jednoducho pri pristátí pomohol a priateľsky ju poklepal po pleci. Čo sa mimo Pakistanu javí ako smiešna kuriozitka, má v domácom prostredí nádych hrozby, pred ktorou sa trasú i mocní tohto štátu. Je totiž čoraz intenzívnejšou kampaňou proti účasti žien vo veciach verejných. Za svoju funkciu nedávno zaplatila životom pandžábska ministerka provinčnej vlády Zille Huma. Odstrelil ju náboženský fanatik, presvedčený, že koná správne a plne v súlade s islamskými zákonmi. Na svedomí mal už niekoľko vrážd prostitútok.
Fatwa sa obyčajne vysvetľuje ako vyslovenie názoru na nejaký problém. Známe sú však aj radikálne fatwy, v rámci nej bol v roku 1989 Salman Rushdie odsúdený na smrť ajatolláhom Chomejním, známa je aj fatwa Usámu Bin Ládina Vyhlásenie vojny Amerike. Právo vydávať fatwu majú duchovní, v prípade Usámu však ide o civilnú osobu. Po uverejnení fotografie s veselou ministerkou vydal fatwu Darul Afta z Červenej mešity a označil chovanie ministerky ako obscénne.
Táto inštitúcia sa rozhodla realizovať literu islamského práva šarie. Na území mešity ustanovila súd a vyzvala ľudí, aby sa prišli radiť so svojimi právnymi problémami. A nielen to. Do ulíc vyslala čierne kohorty študentiek madrás ozbrojené palicami, aby vysvetľovali majiteľom obchodov, akých hriechov sa voči islamu dopúšťajú. Do bahna vulgarity padli i internetové kaviarne, kam síce miestna omladina chodila opačovať pornografické stránky, ale slúžili samozrejme širšej verejnosti. Tá vtipnejšia stránka veci spočíva v tom, že niektoré kaviarne ani nemali pripojenie na internet a do počítačov jednoducho len vkladali program na požiadanie.
Právo na vydávanie fatwy však v islame nemá hocikto, len autority poverené prejednávať podané návrhy, pričom obvinený má pred takýmto súdom vždy právo na obranu. Duchovní upozornili v jednom z televíznych programov pakistanskej televízie, že to, čo predvádzajú študenti madrás, je možné kvalifikovať ako prečin a môžu byť súdení náboženským súdom. Prečo sa doteraz tak nestalo, však ďalej nevysvetľujú.
Ako sa má obliekať moslimská žena
Ako sa má na šport obliekať moslimská žena, je zaujímavá téma. Vidieť iránske gymnastky vo voľných dresoch pripomínajúcich vyťahanú teplákovú súpravu a v čiernych šatkách, ako pobehujú po kladine, je zvláštny zážitok, rovnako ako sledovať beh v šalvár kamize (voľné šaty pod kolená, ku ktorým patrí šál, prehodený cez hruď a široké nohavice) a teniskách pakistanských uchádzačiek o prácu v polícii, alebo miestne turistky v šiltovkách s vejúcimi šálmi, obuté v hrubých turistických topánkach. Ženský šport na verejnosti je tabu, maratón v Láhaure je každoročne sa opakujúcim sporom. V náboženskej perspektíve je šport hazardom, ohrozujúcim jedinú funkciu ženy- rodenie detí.
Okrem oblečenia obľúbenej ministerky sa strážnych psov morálky dotkol aj dotyk moslimskej ženy a cudzieho muža. Táto kombinácia je neprípustná, hoci vidieť, ako sa za malíčky vedú blízkovýchodní politici na oficiálnych prijatiach, nie je žiadna zriedkavosť. A tiež sú si určite cudzí. Nežnosť, priateľské gestá a dotyky sú u mužov v takej obľube, že ženu neznalú miestnych pomerov poľahky dostanú do rozpakov. Príčiny domnievať sa, že v istom zmysle si tu niektoré menšiny užívajú viac než na prehnitom Západe, sú na očiach dennodenne. Preto platí, že nie je objatie ako objatie. O tom, ktoré je v poriadku, a ktoré je zakázané, sa ešte dozvieme z ďalších zaklínaní a preklínaní temného sveta, ležiaceho na inej planéte.
Hnusné právo znásilniť ženu
V kultúrach založených na cti a hanby, ako je to v Indii alebo Pakistane spočíva mužská česť v seksuálnej počestnosti žien a „zahanbenie ženy“ zahanbuje všetkých mužov. A tak sa stalo, že päť mužov z mocného Pakistánskeho klanu Mastoi bolo pred troma rokmi zahanbujúco sprostených viny za znásilnenie dedinčanky menom Muchtar Maiová. Ich znásilnenie zo cti malo za cieľ potrestať príbuzného Muchtar, ktorý bol videný v spoločnosti ženy z klanu Mastoi. Pákistánsky Najvyšší súd prednedávnom sprostenie viny zrušil a tak sa konečne črtá nádej, že táto odvážna žena bude za ublíženie nejakým spôsobom odškodnená.
Nemiestna benevolencia
Pákistán však nemá byť na čo hrdý. Tamojšia komisia pre Ľudské práva uvádza, že za prvých 9 mesiacov predchádzajúceho roka bolo nahlásených 320 znásilnení a 350 skupinových znásilnení. Počet neohlásených prípadov je ale určite mnohonásobne vyšší. Obete podali žalobu iba v tretine ohlásených prípadoch a k zatknutiu (nie odsúdeniu) iba u 39 z nich. Znásilnenie v rámci riešenia klanových sporov je tam dalo by sa povedať normálne. A rozšírený a hlboko zakorenený je tam aj názor, že to najlepšie, čo môže znásilnená žena urobiť je samovražda. Na každú Muchtar Maiovú tam pripadajú tucty takýchto samovrážd.
Ani odvaha ale nie je zárukou, že sa tam žena dovolá spravodlivosti. Tak, ako to ukazuje prípad doktorky Šazíje Chálidovej, ktrorú minulý rok znásilnili pracovníci bezpečnostnej služby nemocnice, kde pracovala. Pákistánsky tribunál za tento trestný čin nedokázal odsúdiť nikoho. Chálidová uvádza, že potom jej bolo mnohokrát vyhrážené a musela opustiť Pákistán. „Bola som vyštvaná“ hovorí a vyjadruje nespokojnosť s tým, že vláda ani nevydala útočníkov spravodlivosti, ani ju neochránila pred hrozbami, ktoré následovali.
Rovnaká vláda vedená prezidentom Parvízom Mušarafom zabavila pas Muchtar Maiiovej, lebo sa obávala, že utečie z krajiny a bude hovoriť veci, ktoré by poškodili povesť Pákistánu. Rovnaká vláda je spojencom Západu vo vojne s terorizmom, avšak očividne je pripravená tolerovať vojnu seksuálneho teroru proti svojim vlastným občiankam.
A teraz nasleduje ešte horšia správa. Vypadá to tak, ako keby sa India snažila pretromfnúť všetko, čo sa deje v Pákistáne. V takzvanom prípade Imrana, kedy si moslimka z dediny v severnej Indii sťažovala na znásilnenie svojim svokrom, vplyvný islámsky seminár Darul-Ulúm prikázal, aby táto žena opustila svojho manžela, pretože sa preňho následom znásilnenia haram-nečistá. Nezáleží na tom, či to bolo konsenzuálne alebo vynútené, prehlásil deobandský duchovný.
Seminár Darul-Ulúm v dedine Deoband, nachádzajúci sa 90 kilometrov severne od Dillí je rodišťom ultrakonzervatívneho deobandského kultu, v madrasách ktorého sa školili i príslušníci Talibanu. Vyučuje sa tam najfundamentalistickejšia, najúzkoprskejšia, najpuritánskejšia, najprísnejšia a najviac utláčajúca verzia islamu. V jednej zo svojich fatiev dokonca naznačuje, že za útokmi z 11.septembra sú zodpovední Židia. Medzi stúpencov deobandského učenia boli nielen príslušnici Talibanu, ale aj vrahovia Daniela Pearla, spravodajcu Wall Street Journal.
Prísna interpretácia práva šaríja z pera Darul-Ulúm sú nielen kruté, ale aj neobyčajne vplyvné-dokonca natoľko, že Imrana pod neuveriteľným tlakom prehlásila, že aj napriek rozsiahlym protestom celej Indie sa rozhodnutiu seminára podriadi. Nevinná žena opustí svojho manžela kôli zločinu jeho otca. Prečo má seminár moc vydávať podobné príkazy? Odpoveď spočíva v podivnej anomálii, ktorú predstavuje systém moslimského osobného práva, akýsi paralelný právny systém indických moslimov, ktorý necháva ženy ako Imrana v milosti či nemilosti mullahov a imámov. Historické zmetky obklopujúce túto obtiažnu tému dosahuje neuveriteľné rozmery a tak každý, kto naznačí, že by demokratická krajina mala mať jeden právny systém je okamžite obvinený z nemoslimských postojov a straneniu hinduistickým nacionalistom
Zbabelosť
V 80 rokoch minulého storočia pridelil indický Najvyšší súd rozvedenej žene Šáh Banovej „kapesné“. Ale podľa islamského práva alimenty neexistujú a tak ortodoxní indickí islamisti podobní Darul-Ulúm oponovali tým, že rozsudok odporuje moslimskému osobnému právu. Založili Celoindickú radu pre moslimské právo, ktorá potom formulovala ďalšie protesty. Vláda sa podriadila a vydala zákon, ktoré alimenty rozvedeným moslimským ženám upiera. Potom, čo bol prípad Šáh Banovej uzavrený sa už indickí politici neodvážili odporovať moci islamských duchovných velikánov.
Neprekvapí teda, že v prípade Imrany podporila Celoindická rada pre moslimské právo rozhodnutie Darul-Ulúmu, aj keď ho mnohé iné organizácie a aj jednotlivci-ako moslimovia tak aj nemoslimovia odmietajú. Šokujúce však je, že ministerký predseda štátu Udarpradéš Mulajam taktieť podporil fatwu Darul-Ulúmu. „Rozhodnutie moslimských duchovných vodcov v prípade Imrana musíme po dlhom premýšľaní prijať“, povedal reportérom. „Duchovní vodcovia sú veľmi učení a poznajú moslimskú komunitu a jej pocity“, dodal.
Je to ale zbabelé prehlásenie. Kultúra znásilňovania, ktorá panuje v Indii a Pákistane, pramení z hlbokých sociálnych anomálií, jej pôvod tkvie v strnulosti morálneho zákona založeného na cti a hanbe. Vinou jeho krutosti sa budú znásilnené ženy aj naďalej vešať v lesoch, topiť v riekach, páchať samovraždy. Bude trvať celé generácie, neť sa niečo zmení. Medzitým ale zákony musia robiť to, čo môžu.
V Pákistáne urobil Najvyšší súd v záležitosti Muchtar Maiová malý, no veľmi dôležitý krok. Teraz je na polícii a politikoch, aby začali prenasledovať násilníkov, namiesto aby prenasledovali obete.
Moslimské mýty – 2 časť
Autor: Esmeralda Zlopočasná | Publikováno: 9.1.2009 | Rubrika: Blog
Ilustrace
a niekoľko ďalších islamských mýtov, ktorými nás naši (aj vaši) moslimskí spoluobčania ohlupujú
Mýtus:
Menej vzdelaní moslimovia občas prehlasujú, že slovo islam pochádza z „al-Salaam“, čo znamená v arabčine „mier“.
Pravda:
Slovo islam pochádza zo slova „al-silm“ čo znamená „podriadenie sa“, „sklonenie sa“. V tomto smere niet medzi islamskými učencami žiadneho sporu.
Podrobenie a mier môžu byť úplne odlišnými koncepciami, hoci forma mieru sa dá dosiahnuť vnútením podriadením sa ostatných.
Po pravde, Korán nielenže vyzýva moslimov, aby sa podriadili Alahovi, ale tak isto im nariaďuje, aby bojovali s ľuďmi inej viery, dokiaľ sa úplne nepodriadia islamskej vláde. Toto inšpirovalo agresívnu históriu islamu a jeho úspech v dobýjaní iných kultúr.
Islam uznáva ženy za rovné mužom
Mýtus:
Korán dáva rovnaké miesto pred Alahom mužovi aj žene. Každý je súdený podľa vlastných činov. Ženy majú v islamskom práve rovnoprávnosť.
Pravda:
Púhe vyhlásenie že každý bude súdený Alahom neznamená, že majú rovnaké práva a úlohy, alebo že budú súdení rovnako. V skutočnosti, súra 37:22-23 naznačuje, že ženy budú potrestané v Súdny deň za hriechy, ktoré spáchali ich manželia.
Korán, životopis Mohameda alebo islamské právo sú v menejcennosti žien jednoznačné napriek všetkým pokusom moderných apologistov pozliepať feminizmus západného štýlu z fragmentov veršov, ktoré historicky nevedú k žiadnej takej progresívnej intepretácii.
Po vojenských výpravách Mohamed rozdeľoval zajaté ženy ako vojnové trofeje svojim mužom. Prinajmenšom v jednom prípade schválil, aby boli znásilnené pred svojimi manželmi. Zajatkyne sa stali seksuálnymi otrokyňami mužov, ktorí zabili ich mužov a bratov. V koráne sú prinajmenšom tri verše, v ktorých Alah dovoľuje, aby moslimský pán mal plné práva nad svojimi otrokyňami, ale nie je tu ani jeden, ktorý by zakazoval znásilnenie.
Korán moslimským mužom povoľuje biť svoje ženy, pokiaľ sú neposlušné. Priamo hovorí, že manželia sú o „stupeň vyššie“ nad ženami. Hadís hovorí, že ženy sú intelektuálne menejcenné, a že tvoria väčšinu obyvateľov pekla.
V islamskom práve muž sa môže rozviesť so ženou v jednom okamihu. Ak si ju chce znovu vziať, potom musí mať najprv seks s iným mužom. Muži sú od takýchto ponížení oslobodení.
Moslimské ženy si nemôžu vybrať hocikoho, tak ako moslimskí muži. Ich manželia si môžu priviesť ďalšie manželky. Musí mu byť seksuálne kedykoľvek dostupná (ako pole pripravené na „obrábanie“, podľa svätej knihy islamu).
Moslimské ženy nededia rovným dielom s mužmi. Ich svedectvo na súde sa pokladá za polovicu svedectva muža. Na rozdiel od muža, musí si zakryť hlavu a často aj tvár.
Ak chce žena dokázať, že bola znásilnená, musí mať štyroch svedkov, ktorí podporia jej tvrdenie. Inak bude uväznená alebo ukameňovaná za priznanie sa k „cudzoložstvu“.
Berúc toto všetko do úvahy, je takmer urážkou povedať, že muži a ženy „sú si v islame rovní“ na základe nejasných teologických analógií alebo porovnaní. Toto je úplne nová stratégia, ktorá je určená na vyvolanie zdania modernity, ale je v ostrom nesúlade s realitou islamského práva a histórie.
Kevin Rudd
22.01.2009 08:38
SYDNEY – Moslimského duchovného, ktorý sa nechal počuť, že muži majú právo nútiť svoje manželky k seksu a biť ich, austrálsky premiér Kevin Rudd vyzval, nech sa ospravedlní.
„Seksuálne násilie v Austrálii nie je za žiadnych podmienok dovolené ani akceptovateľné,“ reagoval Rudd na vyhlásenia Samira Abu Hamzu. „Požiadal som islamského klerika, aby sa verejne ospravedlnil a odvolal svoje slová,“ doplnil premiér.
Austrálsky duchovný vo svojej kázni nazvanej Kľúč k úspešnému manželstvu uviedol, že „muž má právo vyžadovať od svojej ženy seks kedykoľvek na neho dostane chuť,“ citovali Hamzove slová noviny Daily Telegraph. „Ak ju muž požiada o seksuálny vzťah a ona hoci aj pečie chlieb v peci, musí všetko zanechať, prísť a reagovať na požiadavku svojho manžela,“ vyhlásil duchovný.
Podľa Daily Telegraph
reklama
sa vo svojej kázni dokonca posmieval austrálskym zákonom, ktoré podobné konanie nepripúšťajú: „Neuveriteľné, ako môže muž znásilniť svoju ženu?“. Hamza ďalej uviedol, že islamské právo v krajnom prípade dovoľuje mužom biť svoje ženy, nemôžu im však spôsobiť zranenia ani krvácanie. Rudd reagoval slovami, že Austrálčania nebudú akceptovať nijaké formy násilia proti ženám. „A to z môjho pohľadu nie je akceptovateľné ani pre tradičné moslimské učenie“.
Hamza pôsobí ako moslimský duchovný v melbournskej mešite a pochádza z Libanonu. Nedávno sa stal známym, keď arcibiskupa v Sydney kardinála Georgea Pella vyzval na verejnú debatu o tom, či je islam násilnejšie náboženstvo ako kresťanstvo.
Teroristi sa na internete vyhrážajú jadrovými zbraňami
WASHINGTON 28. mája (SITA/AFP) – Islamskí teroristi sa prostredníctvom internetu vyhrážajú útokmi jadrovými zbraňami. Tvrdí to americká organizácia SITE, ktorá monitoruje internetové stránky používané zástancami násilného šírenia islamu. Na jednej z nich Američania v nedeľu zaznamenali novú videonahrávku s názvom Jadrový džihád: Maximálny teror.
„Pracujeme s myšlienkou vyvraždenia množstva ľudí. Musíme to použiť, ak sa chceme k iným správať tak, ako sa oni správajú k nám. Preto hovorím, že teror v ich krajinách musí zahŕňať aj straty na životoch, a k tým musí dôjsť s použitím zbraní hromadného ničenia,“ znie podľa prekladu SITE časť komentára k 39-minútovému videu.
Podľa hovorcu americkej FBI Richarda Kolka nie je táto nahrávka „ničím svetoborným“. Je to podľa neho typický produkt islamských fanatikov, a pre FBI je jeho skúmanie „úplne bežnou záležitosťou“.
streda 28. 5. 2008 5:09 | Copyright © SITA 2008
class=“postlink“ href=“http://www.topky.sk/se/100300/Terorizmus/“> http://www.topky.sk/se/100300/Terorizmus/
kliknite si,mate tu tych fanatickych teroristov,ktorych tato krava propaguje….zenske opasane bombami vyhadzuju ludi do vzduchu,vsetko nove,vsetko tohtorocne
Teroristické výbuchy v Egyptě
Ve středu 26. dubna zaútočili nedaleko egyptského Rafahu sebevražední atentátníci na vozidlo mezinárodních sil a na policejní stanoviště. Město Rafah leží u hranice Egypta s Izraelem. Informace o počtu zraněných se různí.
První muž se odpálil na motocyklu, když míjel vůz mezinárodních sil. Druhý tak učinil krátce po něm u policejního stanoviště. Podle mluvčího egyptského premiéra nezpůsobily výbuchy žádné hmotné škody a kromě obou atentátníků ani ztráty na životech. Podle představitelů egyptských bezpečnostních složek ale byli zraněni dva egyptští policisté a dva členové mezinárodních sil.
Není to poprvé v tomto týdnu, co se Egypt stal cílem útoků teroristů. V pondělí 24. dubna překvapily tři exploze obyvatele pobřežního letoviska Dahab na Sinajském poloostrově.
Následovaly den po zveřejnění projevu Usámy bin Ládina. Islámští radikálové kritizují Egypt pro jeho liberálnější přístup k jiným náboženstvím a Izraeli.
V Dahabu zahynulo nejméně 18 osob a další desítky lidí byly zraněny. Jedna nálož vybuchla v supermarketu a zbylé dvě v restauracích. Doposud se nezjistilo, zda byly odpáleny na dálku nebo sebevražednými atentátníky. Po útočnících se pátrá. Podezřelí jsou především příslušníci beduínských kmenů ze Sinajského poloostrova. V úvahu připadá i Al-Káida, protože Dahab je vyhledávaný zahraničními turisty. Egyptský premiér nevěří, že by mezi oběma útoky byla nějaká souvislost.
Den po explozích v Dahabu do médií proniklo prohlášení vůdce irácké odnože Al-Káidy Abú Músy Zarkávího, který ocenil vytrvalost bojovníků proti nevěřícím. Stejně jako u bin Ládina není přímá souvislost s atentáty jistá.
Egyptská právnička doporučila, aby arabští muži začali seksuálně obtěžovat židovské ženy jako prostředek k donucení Židů, aby odešli z Izraele. Egypt, který podepsal s Izraelem mírovou smlouvu v roce 1979, je na Západě považován za umírněný arabský stát, s většinou sekulárních arabských obyvatel.
chces to previest na inu temu?lekcie co je sura krava nech ti dava niekto iny,ja viem,len ze jedina krava si tu ty…….chces zmenit temu z islamistickeho terorizmu na nieco ine,co?nie,zbytocne sa pokusas,nech bude aj sura svina,to je jedno,su to terorist a ty patris k nim……a studovat nepotrebujem nic,ty studuj dalej svoj koran,mne stacia fakty……..teroristi a este raz teroristi su to a ty sa aj rozpuc,si taka ista,ked to tu tak vsemozne propagujes
Tvoja reakcia