Máte problém sa v cudzine udomácniť?  

Stránka 9 / 87 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/08/2006 7:47  

Tina
Tringelty – pouziva sa to na Slovensku myslim v celej Europe a v Amerike, ale v Amerike su vysoke. V restauraciach sa dava az 30%, co je nemozne vysoke.Viem ze v Amerike su nizke platy pre ciasnikov, pretoze maju income z tips. Na holiday autobusy v Amerike ked ideme na hoci aky vylet, ktory mame vopred zaplateny, tak po ukonceni vyletu ludia davaju soferovi peniaze-tips. Ja som to nikde nevidela ze ked si zaplatim dovolenku, tak musim este dat tip. Na ceste do San Diego soferi maju pokladnicku, kde je napisane,ze ich platy su nizke a ze ziju z tipov. Na Hawaii som mala zistene ze cesta taxi ma bude stat $15. Taxikar ma oklamal a pytal $25. Zobral $25 a nastrcil druhu ruku na tip, nedala som mu, vedela som ze ma oklamal o $10. Dala som mu $25 a on mi zahodi jeden kufor do stredu ulice. Tak isto ti ludia co nosia kufre v hoteloch dava sa tam $1 za kufor no hoci aj za kabelku, V Australii a na New Zealande tips nemame. Prvy krat ked som prisla do Australie pouzila som taxi. Platila som $17 a dala som mu $20, naucena z Europy, taxikar na mna krical ze mi musi vratit $3. Pytala som sa bratranca narodeneho v Australii na to. On mi povedal ze tu sa plati presne tolko kolko to stoji. Objedname napriklad po telephone 3 large-velke pizza, stoji to $24.95. Dame tomu co to doniesol k nam domov $25 a on vyda aj tych 5 centov. V Californii bolo napisane 1 pizza $14. Objednala som si po telephone, ked to doniesli na hotel, bolo to +tax sa to zvysilo na $18, no a ten co to doniesol stal pri mne a cakal na tip. Mala som iba $2 najmensie peniaze, no tak tip som mu dala iba $2, tak nebol moc spokojny s takym malym tipom.
Pytas sa na vodu. Co sa tyka tej vody v Amerike, tak by sa nemala pit, nepoznam nikoho kto to tam pije. Ja som si upila a vyprstila som co je tak hrozna. Neda sa vobec pit. No ale zivot je tam dobry, je tam tiez plno lacnych a dobrych veci, tak isto sa tam da lacno jest. Viem ze tam maju hodne vyhod, co nikde na svete nieje.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/08/2006 9:19  

Nahodne som bol na nejakej komunikacnej svetovej stranke na internete, kde ludia pisali o dovolenkach, no nevedeli sa vynachvalit kde boli a ako tam bolo. Jedini 3 ludia navstivili Slovensko. Zacalo to ze: To co, kto by siel na Slovensko? Naozaj tam bol niekto?
Prvy bol japonec, napisal : nebojte sa tam ist nieje to take ako vo filme
“Euro Trip“. Naozaj odporucam ist na Slovensko a myslim ze slovaci boli nahnevani, pretoze to nieje pravda ako to je vo filme. Chodte sa presvedcit ze Slovensko je pekne. Druhy bol chorvat, napisal :chodte sa pozriet na film „Hostel“ je to horor a uvidite tu blaznivu Bratislavu.Tretia bola finka, ta hovorila ze bola v zime v Bratislave je ozaj nadherna a viem si predstavit ze na jar a v lete musi byt tiez nadherna.
Kto z vas videl tieto 2 filmy? Vidno ze su nejake hrozne o slovakoch.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/08/2006 9:53  

Emigrant, prosim ta napis mi kolko v Amerike berie nezamestnany podpory, ako dlho to moze brat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/08/2006 17:59  

ja beham po svete uz asi 7 rokov, zila som v Rakusku, Spanielsku a teraz som 4,5 roka v Anglicku, ale jednoznacne ma to taha domov, uz mam doma kupeny bytik a o 3 tyzdne sa stahujem a tesim sa ako budem konecne s rodinou a priatelmi, tu v Anglicku mi uz vsetko prekaza, chytila som akusi alergiu na anglicanov. proste som zostala verna svojej myslienke, ist , zarobit a vratit sa domov. :o)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/08/2006 18:25  

Alena:
No teda ak su to tringelty, je to fakt sialene vysoke.. Viete niekto preco to tak je? Preco rovno sa nezvysia ceny? I ked ak s tym clovek rata, tak to proste berie normalne;-)) Zato som na druhu stranu pocula, ze sa v Amerike uz 20 rokov nezdrazovali potraviny, je to pravda? Niekto tu pisal, ze v Australii su lacne potraviny, ze stoja podobne ako na Slovensku;-)) To som sa fakt zasmiala, lebo ja ked dojdem na Slovensko, tak ma len slak triafa, ako je vsetko drahe a tu kupim veci este lacnejsie, prip. tak isto (ako napr. maslo, mlieko, syr, morcacie maso, banany, aj jogurty..) A vselico ine, ak su akcie. Cize ak sa niekomu zdaju potraviny na Slovensku lacne, tak potom neviem, kde je draho;-)) Isteze tu v Nemecku su mnohe veci radikalne drahsie – ale kto ma nuti ich kupovat, vsak. I tie najlacnejsie su dobrej kvality (napr. ked kupim aj lacne mlieko ci maslo, nezdaju sa mi horsie ako na Slovensku).

Mata:
Takze predsa len taki ludia ako ti ziju;-))) Mas uz aj rodinku? Podarilo sa Ti zachovat priatelstva, aj ked si bola pomerne dlho mimo? Preco sa nechces nastalo dakde vonku usadit?;-)) Inac ved my sa tiez chceme vratit;-))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/08/2006 21:00  

Ja som zila v Australii 6 rokov a vratila som sa. Manzel je australcan (narodeny na Slovensku ale vyrastal v Australii) a v Australii sa nam narodila aj dcerka. Australia je krasna, super pohodlny zivot, da sa v pohode vyzit z jedneho platu a splacat aj pozicku na dom…. proste mali sme super zivot… ALE… vzdy bolo to „ale“. Povedala som si, po dvoch rokoch sa clovek nejako zorientuje v novej krajine, po piatich sa uz nikomu nechce vracat domov. No u mna to akosi neplatilo. Stale, stale, kazdy den mi bolo smutno za rodinou (sestra, brat, mama….) a priatelmi, ktori ma poznaju od detstva a su to dobre priatelstva. Mala som aj dobre zamestnanie v Aust, 4 roky som robila pre vybornu svetovu firmu v Melbourne a mala som dobru pracu… nemala som ziadny problem v tejto oblasti.
Boli sme raz aj na navsteve na Slovensku, ale stale je to len dovolenka. Bolo to hrozne. Moj manzel sa pre mna teda obetoval a prestahovali sme sa na Slovensko, aj s nasou dcerkou. Bol to ale pad na tvrdu zem, realita na nas dopadla. Na Slovensku je este dost tazky zivot. Ale citim sa doma. Vsetko mi je tu zname a s rodinou a priatelmi sa citim naozaj vyborne. Manzel je strasne fajn a toto vsetko robi pre mna, on ma moju rodinu a mojich znamych tiez rad a chape ma, hovori po slovensky a vie co to pre mna znamena. Dcerka je este mala a nevie este to este posudit.
Aj ked som mala dobry a pohodlny zivot v Australii aj tak som sa stale citila ako vtak zatvoreny v zlatej klietke. Slovensko je este „dzungla“ ale je to moja domovina a tu sa citim doma.
Mam vycitky svedomia kvoli manzelovi a dcerke, ze som ich tymto „ochudobnila“ o kvalitny zivot v Australii, ale… s manzelom sme sa o tom dlho rozpravali a nakoniec on povedal, podme, lebo uz sa na teba nemozem pozerat. A tak sme sli.
Momentalne sme ale na 3 roky v Anglicku, manzel tu dostal pracu, ale na Slovensku staviame domcek a o 3 roky sa vraciame.
Este jedna vec. Keby Australia nebola tak strasne daleko, keby sa nemuselo cestovat „domov“ 20 hodin lietadlom, tak by som nikdy odtial neodisla. Ta dialka bola ale ukrutna a moja rodina si ani financne ani casovo nemohli dovolit cestovat k nam a nam sa to tiez za tych 6 rokov podarilo len raz.
Tak zatial ahoj.
Kami


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 1:14  

Tina,
Mas pravdu ze na Slovensku su drahe veci ale iba pre slovakov, neviem kolko maju tam plat na Slovensku? Kolko sa tam berie? Tu napriklad ak manzel a manzelka robia tu najmenej platenu pracu tak beru dohromady $4000 na mesiac. Ak maju deti + pridavky na deti. Ja nepracujem, iba manzel a mame este viac. Moja sestrenica s muzom beru $ 9000 na mesiac+na deti. Su ludia co beru tisice na tyzden. Moj novozelandsky priatel opravuje pocitace pre vladu a ma $700 na den, zdarma auto, telefon, ubytovanie vcitane pre jeho manzelku, rocne bonusy ktore su tisice. Zalezi na zamestnani. Jeden co ma jeho show v T.V. iba 1 hodinu v tyzdni, show sa vola-Rove Live, berie $440 000 na mesiac. Skoro pol miliona dolarov na mesiac. Poznam, nie osobne 1 cesku a 1 slovaka co maju ich program v T.V. Ona sa vola Jana Went a on Stan Zemanek. Jana je teraz reporterka, interview aj s Americkym prezidentom, berie este viac nez Rove Live. Ma osobneho strazcu. Ale toto su prace co nema hodne ludi. A v Amerike s takouto pracou beries niekolko krat viac nez v Australii. Preto Jana pracuje aj v Amerike. Ma tam zadarmo-pracovny luxusny obrovsky byt pre rodinu aj jej rodicov. No ale to som odbocila o nizko platenom zamestnani. Tak teda iba prepocitam ten najmensi plat $4000 je necelych 100 000sk na mesiac. Ked cestujem tak u vas je to najlacnejsie. Potom je Amerika a drahota je v zapadnej Europe. Tym som myslela pre turistov je na Slovensku velmi lacno, ceny su tam take ako v Australii. Tu ak zdrazie nieco, tak to ani nepoznat napr posta o 1 cent, mlieko o 3 centy ale zaroven sa prida na detoch o par dolarov, viac nez sa zdrazuje. Na Novom Zealande je trosku drahsie a su tam mensie platy, preto tu v Australii mame tolko novozelandanov. Oni mozu ist byvat do Austalie ak chcu a my mozeme ist byvat tam ak niekto chce. Tu a na N.Z. sa ludia stahuju kedy sa im zachce. U vas su vacsinou byty a tu su domy. Domy na prenajatie dostanes hned kde chces a aky chces, zalezi na tom kolko chces platit. Ti co maju vlastne domy, tak casto sa nestahuju. Ale aj oni predavaju domy a kupuju na miestach, ktore im vyhovuje.

Ci sa zdrazuje v Amerike neviem, ale vysvetlim o tych tringeltoch. Ludia co maju zamestnanie v sluzbach, ciasnici, kazdy kto pride do styku s verejnostou, maju male platy. Je to statom stanovene, pretoze tito ludia najviac prijmu beru z tringeltov, co je viac nez plat. Ludia im platia ich mzdy. Ved si zober tych co odvezu kufre na hoteli ak maju hodne hostov beru aj $100 na den + maly plat. Ciasnici priemerne tam beru necele $2 na hodinu ale zarabaju na tips. Ak pracujes v kvalitnej restautacii s hodne hostami, tak maju pekne platy.

Kami,
Cim vacsia rodina a kruh priatelov, tym tazsie sa od nich zije. Chapem ta uplne, to nie ze sa zoberies na autobus napr z Nemecka a si doma. Ta dialka do Australie je nemozne velka. Ja som si nemohla zvyknut 5 rokoch, ale potom som si nemohla zvyknut na Slovensko a sla som velmi rada spat do Australie. A hlavne to robim koli detom, mat australske skoly, tym sa vo svete nestratia ak by nahodou chceli ist niekam v buducnosti.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 2:13  

Peter
Samozrejme, ze niektore slova casom vypadavaju – tie menej pouzivane. V tomto som mal doslova utlum – spominam ked som prisiel po siestich rokoch prvy raz na Slovensko (v 1991) a navstivil som kamarata zo sachoveho klubu, tak na mna len zadivene pozeral ake problemy som mal s vyjadrovanim. Toto som neskor odstranil. Zacal som chodit na slovenske web stranky, co ma udrzuje vo forme.
Ta zena, co nechala tu skupinu Cechov vo svojom dome kratko po tom co sa prvykrat videli bola dost naivna. Ani sa nedivim, ze takto skoncila…

Tina
Manzelka si to obcas rada zjednodusuje (zapleta anglicke slova do slovenciny), ale dari sa mi vyvadzat ju z toho. Napr., pride z roboty, ja sa spytam „Ako bolo?“, ona, ze „busy“. Tak jej poviem „este ze tak, ja som sa uz obaval, ze si bola prilis zaneprazdnena…“ 😉 Ona sa len zasmeje, ale uvedomi si, ze miesanie 2 jazykov dohromady nie je najlepsi zvyk.
Tie tringelty – beznych je 10-20%. Pamatam si, ze kratko po prichode do USA nas o tom informovali Americania (vtedy nasi kamarati) pri jednej z navstev restauracie. Myslim, ze Alena spominala dokonca 30%. To sa stava, ale robia to hlavne financne uspesni Americania. Inak je to urcite nadpriemer. Dcera donedavna robila ako casnicka, tak nam to tiez potvrdila. Na druhej strane vsak, Alena asi hovori o Californii, ja o Indiane, takze, ktohovie…
Taktiez, potvrdzujem, ze casnici maju $ 0 mzdy. Vsetko je to z tringeltov.

Alena
Niektore americke odvetvia (turismus) sa snazia urobit z tringeltov standard. Napr., ked sme citali informacie pred tym lodnym vyletom, tak sme sa dozvedeli, ze budeme uctovani $ 10 na os. na den pre cast personalu na lodi. Bolo sice pisane, ze tuto cast mozme znizit ci zvysit po vylete, ale stejne sa mi to nepacilo. Tringelty v minulosti znamenali nieco extra, nieco ako bonus za to, ze zakaznik bol (nadmieru) spokojny. Zahrnovanie tringeltov do uctu za sluzbu, ktora je este len planovana, uplne popiera povodne poslanie tringeltov. Ja to vidim tak, ze niektore „mudre hlavy“ uz nemohli odolat dalsiemu sposobu ako si upevnit zisky…
Neda mi, aby som v tejto suvislosti nespomenul ako sa mi hnusi ked vianocna vyzdoba, ci pesnicky idu do pozornosti verejnosti aj 3 mesiace pred vianocmi. Co mi vadi, je fakt, ze tym co tieto maniere zaviedli do praxe, nezalezi ani najmenej na nejakych vianociach a asi ani neveria v ziadneho Boha. Jednoducho len lakaju ludi do obchodov, aby zakaznici robili vianocne nakupy niekolko mesiacov namiesto niekolkych tyzdnov. Cize prichod sviatkov pokoja a pohody je opat len nastrojom na budovanie $$ milionov pre majitelov vselijakych tych obchodnych retazcov… Ocividne Americanom to nejak neprekaza, kedze robenie nakupov je najpopularnejsia spolocenska aktivita v USA…

Anonymny
Viem, ze zivotne minimum je stanovene niekde v oblasti $700-1000 na mesiac na jednu osobu. Stvorclenna rodina vsak asi nebude mat viac nez nejakych$2000. Taktiez, vacsina tych naturalii asi nie je v dolarovej forme. Napr., na stravu dostanes poukazky, ktore su pouzitelne len na nakup potravin.
Neviem ci je stanoveny nejaky casovy limit. Silne pochybujem, ze by bol.
Viem, ze limit je napr. pre podporu v nezamestnanosti, ktora bezi max 6 mesiacov po strate zamestnania.

Mata
Hodne stastia na Slovensku!

Na exil.sk uz prestavaju existovat nudne prispevky. Aspon v tejto teme. Kazdy ma svojim sposobom nieco zaujimave zo svojho zivota.
Potvrdzuje to i prispevok od Kami.
Kami, tvoj manzel je super! Vzdat sa domovskej krajiny na manzelkino zelanie, s tym ze sa bude asi aj musiet uskromnit, to si zasluzi uznanie.
Nech sa vam na Slovensku dari!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 3:20  

Emigrant, dakujem za informaciu.

Tina.Ja s mojim priatelom zo svajciarska sme sli do juznej ameriky na 1 rok za dobrodruzstvom ale hlavne sa naucit spanielsky. Venezuela tam som bol, je hrozne spinava, priroda krasna, nedotknuta. Ako to mam napisat. Cela juzna amerika ma krasnu prirodu ale zije tam hrozne nebezpecnych zivocichov napr pirane ktore zacitia kvapku krvi ako zraloky, zabky, no plno. No to tak nevadi ak vies ako sa tam spravat. Columbia, najvacsia vyroba drog. Nedaj boze ak natrafis na ozbrojeneho zamestnanca pre vyrobu drogov. Radsej do lesa neist. Cela juzna amerika je hrozna bieda, iba piju alkohol, robia deti ktore ziju na uliciach a tancuju. Pozrime si Braziliu Rio de Janeiro karneval. Nadhera, mesto tak isto prekrasne, pekne plaze a pod. Ludia davaju skoro vsetky peniaze na ich oblecenie na karneval, trva im to 1 rok ta priprava. Co najchudobnejsi clovek je, ten tiez to robi. No a navstivit ich potom doma, to je neuveritelne, ziju na okraji mesta v chalupe pozbijanej zo starych dosak. No a to nieje vsetko, Brazilia utrati najviac penazi na svete za plastic surgery. No a Venezuela je podobne. Vzhlad je dolezitejsi nez nakrmit hladne deti. Vo Venezule deti od malicka pripravuju na miss sveta. Ak nieje starsie dievca dostatne krasne-plastic surgery to napravi. Stale nieco oslavuju aby mali dovod na pitie, opravia plot, na dome pribiju nejaku dosku a zasa dovod na oslavovanie. No a ak sa dohodnes na stretnuti v nejaky cas, tak ich necakaj. Pridu az o 8 hodin neskor alebo az druhy den. To mi liezlo hodne na nervy. Kurenie v zime neexistuje. Deti v zime na horach sa narodia do 10 stupnovej teploty, co by malo byt +24 stupnov. No sok za sokom.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 3:56  

Tina
Zabudol som este k tvojej otazke ohladne cien potravin v USA.
Aj ja mam taky pocit, ako keby tie ceny potravin boli zhruba rovnake od tej doby co sme prisli do USA. Osobne, pokladam ceny potravin za jednu z najvacsich prednosti USA.
Priklady (idem do ladnicky 🙂 ):
12 vajec okolo $1,
1/2 Gal. (1.89L) zmrzlina $2.50-3.00
1 lb. (vyse 1/2kg) orechov (olupane a prisolene), $2-5 podla druhu
1 lb. balik kurcata (bez kosti, len nakrajane prsia, teda ziaden odpad) $2 (!)
1/2 Gal. pomarancovy dzus $2-4
1 lb. Cottage Cheese (nieco ako tvaroh, ale lahsie stravitelnejsi) $1.50
1 lb. ananasovy kompot $1
5 oz. (141gr) cokolada $1
Samozrejme, ze ak nieco kupis v nadpriemernej velkosti, tak je to este lacnejsie.
V minulosti tu boli nadherne aj ceny benzinu. Ked sme sem prisli, tak to bolo okolo $0.70/Gal. Dnes je to 4 krat tolko, ale stale lepsie nez v Europe… Ci nie? Kolko stoji teraz v Nemecku?
Mozes uviest aj nejake priklady cien potravin, nech ostatni mame nejaku predstavu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 4:25  

Ak som vyssie spominal, tu us prestavaju existovat nudne prispevky. Anonym to opat len potvrdil.

Anonym
Tie veci co si spominal su v sulade s tym, co som doteraz pocul o juznej Amerike. Ty si vsak pisal konkretne a tie veci su (viem, opat sa opakujem) – zaujimave citanie.
Tie plasticke operacie napriek ocividnemu nedostatku penazi, no to su teda zivotne priority… 😉
Kde sa momentalne nachadzas?
Skus si zvolit nejaku prezyvku, nech ta nemusime oslovovat anonym.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 6:09  

Emigrant,
Tak mam teda meno Tibor namiesto anonymu. Ja byvam tiez v Australii v Melbourne, vidim ze ludia co pisu o Australii, nemam co dodat, suhlasim so vsetkym. Dakujem za informacie o cenach, vidim ze tam v Indiane je to lacne, mozno aj lacnejsie nez v Melbourne. Ja cestuvam iba do Californie a tam su ceny ohodne vyssie. V travel agent ma upozornovali na tych %25-30 tips v Californii, teraz som sa od teba poucil ze v Indiane je to 10-20%. Mas pravdu je tu zaujimave citanie, len nech to vydrzi. Ja ked som prisiel do Australie benzin stal 56 centov za liter, teraz je $1.23 v prve 3 dni v tyzdni a potom az $1.40. Tie americke miery a teploty, v tom sa u vas nevyznam. Vzdy ukazujem na prstoch kolko asi hrubky salamy chcem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 7:04  

Na Slovensku, ludia ked vidia pekne mesta a prirodu maju mylne predstavy o statoch. Viem ze ked som bol na Slovensku, kazdy obdivoval Thajland, Filipiny, Bali , Solomond Island, no ale realita je uplne ina. Su to chudobne staty a pohladnice ich mylia. Na posledy ked som bol na Slovensku, tak nejaka slovenska herecka sla porodit dieta do Thajska. Chvalila sa s tym v T.V. a tiez fotky boli v casopise. Chvaly v akej prepychovej zemi porodila. Skutocnost je ze riskovala so zivotom jej dietata. Kto prosim ta ide porodit dieta tam kde sa treba ockovat pred priletom. V Californii mozno preto su ceny vyssie nez inde ked tam ziju filmove hviezdy a hodne milionarov. Sprievodca nas doviedol pred akysi obchod, kde pred vstupom musis dat $2000. Tym maju zaruku ze urcite tam nieco kupis za minimum $2000. Az si tu nikto nemysli ze som do toho obchodu siel!!! Tazko sa hovori o cenach v Amerike, pretoze je to rozdielne v statoch.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 10:21  

Emigrant
ceny mate priblizne take iste ako tu v Australii, aj ked prepocitam na AUS$… Treba ale podotknut ze u Vas su potraviny zvacsa dotovane statom, farmari dostavaju dost dotacii podla toho co pestuju atd. Tu nie su dotacie a ceny sa drzia. NEdavno po cyklone na severovychodnom pobrezi ceny bananov vzrastli skoro 10-nasobne, ale to je len otazka casu kedy sa to zase dostane na povodnu uroven. V Europe su farmari tiez podporovani a dotovani statom.
Aspon na okraj o tringeltoch – je to jeden z dovodov preco ma to do Ameriky netaha ako turistu, podobne by som sa citil aj na Slovensku keby som bol cudzinec – rozlicne ceny su pre domacich a rozlicne pre turistov… Fruhy dovod je ze akosi nie a nie presadit medzinarodne miery, nie som zbehly merat v librach, yardoch, galonoch, cely svet sa preorientoval (po medzinarodnej dohode) na metricky system, tu v Australii preakticky neexistuje iny system nez metrickym aj ked stari ludia este poznaju aj stare miery… Akymi zazrakom Amerika nikdy neurobila ziadny pokrok v tomto smere. Kanada je myslim pokrokovejsia! Ale dovolenku by mi to snad nepokazilo 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 11:43  

Tina,
posledne dva roky som chodievala domov raz mesacne na par dni, takze sa mi podarilo obnovit kopu priatelstiev, ti verni kamosi zostali, ked sa z niekym poznas cely zivot tak vzdy je o com. rodinku nemam (myslim detia a manzela), ale mam priatela a teraz ked uz mame kde byvat tak budeme spolu zit a planujeme aj rodinku. kazdopadne moji rodicia sa tesia,ze ma budu mat konecne doma.
ja som si akosi nevedela zvyknut vonku, ono je to super co sa tyka prachov, zabavy a moznosti, ale asi by som nevedela zakotvit v inej krajine a budovat si tam zivot a mat rodinu. mozno by bolo ine kebyze si najdem partnera ktory by nebol slovak. ale slovaci mi vyhovuju ako narod, myslim povahovo. viem co od nich mozem ocakavat. a okrem toho som dost rodinne zalozena takze by mi urcite hodne chybala rodina k zivotu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 13:26  

Kami:
Klobuk dole pred manzelom, zrejme Ta ma velmi rad, taky poklad sa len tak nenajde.. Je to velmi zaujimave pre mna co pises. Ja to vnimam podobne – teda v tom, ze tu v Nemecku na tom ekonomicky sme rozhodne lepsie, aj ked pracuje iba manzel, ja pracu nemam lebo som doma s detmi, ale ciste teoreticky, ak by som nasla pracu vo svojom obore mohla by som zarobit viac ako on;-))) (coz je sice otazne najma preto, ze jej je malo). Nuz je to sila, ze si sa rozhodla pre Slovensko aj napriek vybornej praci.. Pre mna priatelia tiez vela znamenaju a je to fakt, ze clovek uz vo svete asi nikdy nenadviaze take vztahy, ako ma s priatelmi z detstva, resp. z mladosti, s ktorymi studoval.. My sa planujeme tiez vratit o 2 roky, no ja dost v poslednej dobe uvazujem o tom, ci to neni „sebevrazde“, teda najmä financna.. Ono cloveku ten pohodlny zivot vyhovuje, i ked vidim, ze tu v Nemecku to oproti Australii skutocne nie je ktovieco;-)) Tiez rozmyslam, ze ak sa vratime, ci „neochudobnim“ deti mozno o lepsi zivot tu v Nemecku – lepsi teda najma v zmysle financneho zabezpecenia, s kt. mozno suvisi aj vzdelanie vzdialene.. Hoci ked prideme na Slovensko, vidim ako mi syncek (4,5r) uplne ozije, ked sa streta s roznymi detmi mojich kamaratok..

Alena:
To je inac pravda, s tymi potravinami na SLovensku. Totiz ked ja tam dojdem, tak furt rozmyslam v korunach a to aj v meritku mojho posledneho platu tam, ktory nebol teda ktovieaky. Ak by som to brala v Euro, vyjde to asi aj o cosi lacnejsie v globale, lebo mnohe ovocie a zelenina napr. sa tam da lacnejsie kupit, aj daktore druhy masa a samozrejme, restiky su omnoho lacnejsi. Som trocha sokovana, ze v tej Australii su tak dobre platy. Kolko je vlastne australsky dolar v korunach? Ono tie lukrativne povolania su asi vsade, fakt ich nie je vela – nechapem, co ludia s tymi peniazmi robia;-))? Si to veru neviem predstavit;-)) Sa asi oplati mat v Amerike restiku, zamestnavatel vlastne vobec neplati zamestnancov;-)))

Emigrant:
Ta vianocna vyzdoba, to je aj tu a velice nam to lezie na nervy.. Uz mam z toho taku averziu, ze nemam absolutne chut kupovat vianocne darceky.. Co sa cien tyka. Benzin stoji tusim 1,32Eur za liter. Dost. Islo to hore tusim vyse 20 centov za ten cas, co sme tu. Ine ceny, samozrejme sa da vsetko kupit aj drahsie;-))

10 vajec – 75centov
maslo 250gr – 75c
plnotucne mlieko 1l – 55c
1,5 l pomarancovy dzus – 60c
1 kg morcacie prsia (bez kosti) – 3,99Eur
1 kg kuracie prsia vykostene – 5,99 Eur
1l zmrzlina – 1,7 Eur
1 kg banany – 89c
200gr dobra cokolada;-)) – 89c
200 ml slahacky – 35c
0,5 kg jogurtu vo flaske – 1,09 Eur (v kelimkoch aj lacnejsie)
1Eur je tak 38 Sk

Anonymny:
S tou Venezuelou mas pravdu. Kamoska tiez vravela, ze teda je tam aj dost chudoba a tie pirane;-)) Aj o tej zenskej krase. Vraj ked je zena tucna, tak ma vobec pramalu sancu najst si nejaku pracu!!! Som bola soknuta. Tak sme sa jej smiali, ze to zato prisla do Nemecka;-))) (ale inac je praveze velmi pekna;-)) Avsak ta priroda.. No to neni pre normalnych turistov;-)) Ti zavidim, ze ste tam boli – a prezili;-)))

Mata:
Uplne Ti rozumiem a suhlasim, asi som z podobneho cesta;-)) Ako som pisala uz vyssie Kami;-)) Kedze sme obaja slovaci, je to so mnou podobne. Tiez pripustam, ze by som mozno uvazovala inak, ak by manzel bol z inej krajiny;-)) (coz si momentalne predstavit neviem, uz to menit nemienim;-)))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 16:16  

Tina
Vieš mi prosím Ťa poradiť, ako je to s bývaním, pracovným povolením v Nemecku a zápisom detí do školy?
Po ukončení VŠ v máji 2007 – Bc -informatika+managment, by som sa chcela odsťahovať aj s dvoma dcérkami (7, 8rokov) do Nemecka – okolie Mníchova. Dovtedy chcem seba aj decká pripraviť aspoň čiastočne na komunikovanie v nemčine.
Ako je to, keby som chcela deti prihlásiť do nemeckej školy? Je možné presťahovať sa do DE a žiť tam s deťmi, študovať a hľadať si prácu bez toho, aby som bola officiálne vydatá za nemca? Sťahujem sa tam za priateľom-nemcom, ktorý ma už síce požiadal o ruku, ale ja po rozvode som opatrnejšia a nechcem sa momentálne viazať. S priateľom si rozumiem, už pre nás štyroch hľadá byt. Viem, že to bude pre nás zo začiatku ťažké, ale oslovil ma výrok jedného z Vás na tomto webe: “ …. Kdo se boji,nesmi do lesa:) nikdy nevies ako to skonci,ak to nezacnes! „
Ďakujem za radu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 16:43  

No Tina, o takych cenach potravin co ty uvadzas sa mne moze len snivat, tu je vsetko minimalne o 30 az 40% drahsie ale zasa zalezi aj na znacke. Prispevky o Australii su az neuveritelne a vyborne sa citaju, neviem si predstavit vyzit za mesiac z 2400€ tu u nas, na europske pomery je to zalostne malo (1 Australsky dolar sa kupi za 0,59 Eur, to je zhruba tych 4000 Austr.dolarov), musi tam byt naozaj lacno (a nie len potraviny, ale aj oblecenie,voda, elektrina, hypoteky…atd.), krajania v australii, zavidim vam (v dobrom) nielen vysoku zivotnu uroveñ ale aj tu nadhernu prirodu ktoru ste tu vo vasich prispevkoch opisali, srdecny pozdrav vsetkym z Kanarskych ostrovov


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 18:40  

Ahojte. Konecne sa mozem trocha zapojit do debaty, lebo ked pisete len o Australii, tak len zahanbene citam. To je iny svet. Rada si to precitam pohladom nasich krajanov. Mam tu jedneho kolegu co chodieva casto do Australie, ma tam pribuznych. Hovori, ze let z Milana do Australie trva skoro 24 hodin. Moze byt? Ale aj v Amerike to nemusi byt zle. Emigrant, kolko stoji benzin? Pocula som, ze oproti Europe smiesne malo. My tu v sev. Taliansku mame jednu vyhodu. Som v kraji Friuli, ktory hranici so Slovinskom. Pred rokmi tu ludia masivne chodili do Slovinska na benzin. Stat na tom maval milionove straty, tak asi pred siedmimi rokmi nam povolili zlavneny benzin. Ale len pre tych co su resident. Ti co maju prechodne bydlisko, tato zlava neplati. To mam nato taku karticku, ako credit card, ked idem na benzin, tak to musim preukazat pri platbe. No veru s touto zlavou ma stoji benzin len o nejaku korunu viac ako na Slovensku. Nie je to zle.
Ako ste predtym pisali o tych cenach potravin, Tina v Nemecku je maso a vajcia lacnejsie ako v Nemecku. Ale inac nemozem sa stazovat, Taliansko ma tiez dobre rozvinuty potravinarsky priemysel, cize ceny cestovin, ryze, oleja, rajcinovej omacky tu mame dost nizke. Ja v tom pracujem, som v jednej velkoobchodnej sieti na fakturacii. Mame klientov z Rakuska, Nemecka, Slovinska a Madarska. Tieto suroviny ako cestoviny, olivovy olej, rajcinove omacky kupuju cele pallety. Madari ti zas kupuju taliansku kavu na tony. Ja mam tiez ako zamestnanec moznost nakupit si tu, inac je to len pre firmy a zivnostnikov. Takze ked ideme na Slovensko nakupim si pastu Barillu, olej a friulanske vino. Je to tu lacnejsie ako na Slovensku. Zas ked sa vraciame zo Slovenska mam opacny naklad: bryndzu, chlieb, oravske korbaciky, studentsku pecat a demanovku.
Ale co je velmi predrazene v Taliansku su tovar pre novorodencov. A potom sa lamentuju, ze je tu nizka porodnost. Ja som tu mala stastie, ze som aj blizko Rakuska, tak ked moja dcera bola mala, sme chodili na „razie“ do Rakuska. Hlavne to detske mlieko Milupa, v Rakusku stalo o polovicu menej. To je hanba co tuna za to pytaju. Teraz Vam neviem povedat ale presne cisla. Dokonca tu niektore komunity v Milane organizuju mikrobusy, co chodia nakupit do Rakuska toto praskove mlieko a potom to tam predavaju ale za normalne ceny. Ja neviem, ale pre mna je to aj po mnohych rokoch zivota v Taliansku nepochopitelne. Taliansko je zname ako krajina, kde ma rodina velky vyznam, rozmaznavaju deticky, ale rodicia musia dobre zacvakat!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 18:50  

Monika.
Treba to vyskusat, ako som pisala, prisla som sem za mojim priatelom aj s dcerou, isla rovno do skoly a nebanujem. ovsem tie zaciatky su velmi tazke, pre deti nie, tie si rychlo zvykaju. Dcerka zvlada skolu lavou rokou.
Ak chces, tak si mözeme potom dopisovat, podla mna to nie je problem, prist sem a zapisat deti do skoly. v mojom pripade, to sme este neboli v EU, som musela byt vydata, aby moja dcera tu mala oficialne trvaly pobyt.
Na tom podklade, som ju mohla zapisat do skoly. Otazka znie, ako to robia slovenske rodiny, ktore pridu sem aj s detmi?
s pozdravom
BABY


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 19:00  

Sorry, zase som urobila jednu chybu; “ Tina v Nemecku je maso aj vajcia lacnejsie ako v Taliansku“.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 19:09  

Simona
To mas pravdu s tymi detskymi vecami a detskou kozmetikou, hrozne vysoke ceny, preto sa tu vobec nerodia deti, vzhladom nato, ked nemas starych rodicov ,zaplatit taku-tages mutter- je hrozne drahe aj 1000 Euro na mesiac. A taky plat vo fabrikach je okolo 1200 Euro. To musis zaplatit byt, ak si v podnajme okolo 400-500 Euro, ostatok na stravu, telefon a benzin, takze deti nehrozia. A taka -aupair stoji 250 Euro na mesiac, to musi mat samostatnu izbu, este jej musis dat k dispozicii auto, ak byvate na dedine, poistka stoji 50 Euro a to mas cudzieho cloveka doma, ani nevies co ti moze zmyznut, kedze pride iba na rok. A co uz vedia 20 rocne baby o detoch? tych len zaujimaju chlapy a disky, ziadna zodpovednost, a to jej este musis zaplati kurz nem. jazyka, co stoji 157 Euro.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 21:26  

Pre BABY- sorry, ale reagujem, na tie -aupair. To preco nimi tak opovrhujes, chces, aby ti robili zadarmo, to znamena, ze kradnu , musia mat samostatnu izbu a este neviem co… Pravdepodobne si mala stastie a v zahranici si nemusela zacinat ako aupair, ale väcsina z nas mala odrazovy mostik prave tam. Tak prosim neosocuj alebo si uz zabudla? Skus ty robit za 250,- Euro mesacne a potom komentuj. Sorry, ale to ma nastvalo.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 21:32  

Baby
Budem veľmi rada, keď budem mať kontakt na niekoho, kto to už má za sebou.
Najviac sa asi obávam toho, ako to zvládnu moje dcéry.
Chcela by som ich ešte tento rok dať na nejaký kurz nemčiny, aj keď si myslím, že sú na tom lepšie s nemčinou ako ja. Denne sú na nemeckých rozprávkach, či na internete, rozumejú slovám, len nevedia spätnú väzbu povedať.
S pozdravom Monika


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 21:33  

ešte môj eMail: href=“mailto:ailaht@azet.sk“>ailaht@azet.sk


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 21:56  

Ale Zuza, nevidim dovod na nastvanie. Urcite vela mladych dievcat zacina ako au-pair, niekto ma vacsie stastie na rodinu niekto nie. Nie je to vobec jednoduche zosuladit, aby vsetko bolo na 100% ok. Ked vam mam pravdu povedat ja som nikdy nemala odvahu nechat niekoho cudzieho s mojou dcerou. Chodila mi pomahat jedna susedka, co sme sa dobre poznali. Zivotne naklady su tu velmi vysoke, preto rodina co chce mat aj au-pair musi ju aj dobre zabezpecit. Cize si to musi aj dovolit. Tak sa stava, ze mnohe tieto rodiny au pair zneuzivaju. Od Baby to mozno trochu vyznelo ako osocovanie, ale trochu ma pravdu, vela 20 rocnych dievcat zaujima len disco, nemaju pojem co je to zodpovednost. Ja si ale myslim ze to skor tie domace su take. Neviem, pravda je asi niekde uprostred.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/08/2006 23:39  

Chcem sa opytat na tie ceny napr v Nemecku. Tie ceny su v kazdom obchode rovnake? Na Slovensku myslim su a ci sa mylim? Pretoze v Australii nie. Vo vekoobchodoch su male rozdiely medzi nimi, potom tiez rozdiely su medzi malymi obchodmi. Tazko sa pise o cenach, pretoze su rozdielne v potravinach. Kazdy australcan ale vie kde treba nakupovat lacnejsie.

Baby a Tina.
Nejde mi do hlavy o tom ako pisete o tych opatrovatelkach. Ze 1000 je plat, 500 najomne a 250 opatrovatelka. A co skolky niesu lacnejsie? Tam to je aspom pod kamerou a su to profesionalne pracovnicky. Dat deti do opatery cudziemu clovekovi ja osobne by som nedal. Ak je to tak, tak
preco ist do prace? Nieje lepsie zostat doma a starat sa o dieta? Kolko su tam pridavky na kazde dieta? A tiez ma zaujima kolko matka v domacnosti berie penazi? Dakujem vopred za vysvetlenie, akosi tomu nerozumiem. Co to je tages mutter? Podla opisu to vyzera hrozny zivot, ako je mozne ze tu turisti-nemci kazdy ma hrcu penazi?
Simona
Ano let z Australie do Talianska trva 24 hodin. To ale aj s pristanim. Na New Zealand + dalsie 4 hodiny. Talianov je v Australii tiez strasne hodne. Restauracie, pizza, zmrzliny, deli su na kazdom kroku.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
27/08/2006 7:11  

Precitali ste si pozorne co som napisala? Ja to radsej zopakujem. Ten $4000 na mesiac je ked DVAJA PRACUJU-NIE JEDEN(manzel s manzelkou). Jedna osoba berie iba $2000 na mesiac za tu najmenej platenu pracu. Aby ste si nemysleli ze sme tu milionari.

Baby tych 1000Euro to zarobi jedna osoba? A ci to pocitas s manzelovym platom?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
27/08/2006 8:04  

Mam aj ja otazku, tie co sa staraju o deti dostavaju 250 Euro? To su studenti a ci toto tam niekto robi ako druhe zamestnanie? Ja som na New Zealande 15 rokov. Ja do Europy nechodim, nemam tam rodinu, takze nemam prehlad. Akosi to ani ja nechapem, 250 na mesiac??? Nieje lepsie na Slovensku???


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
27/08/2006 11:25  

Vopred sa ospravedlnujem, ak som niekoho urazila.
Ale vo väcsine pripadov je to tak. Ja som nemala to stastie pracovat v rodine, robila som v Mcdonalde za 1600 DM. Viem ,ze vtedy baby zarabali okolo 400- 500 DM. Deti neboli moja tema. Radsej na cierno v restike, tam som mala 1800DM + tringelty.
Ja som chcela len niektorych informovat ako to bezi v Nemecku. Normalne rozmyslam odist do USA alebo Australie, podla popisov. Moja kamoska za 1hod. upratovania ma 15$. Vau, tu upratovat- pas posranych 6- Euro, pri stasti max. 8 Euro. Ale ked mas velku konkurenciu, ked pridu Tajvanky, Bulharky, juhosky alebo rusky, co nevedia zatat nemecky, tak im staci 3 Euro na hod. No kto by sa tahal do takej roboty?
OK tych 1200 Euro zarobi normalny chlap vo fabrike. Zena je ako domaca, nedostava nic. Tie aupairky si dovolia len bohaty ludia- to su zubari alebo sukr. podnikatelia. Moja znama plati Tages Mutter- to je vyucena starsia pani- dama- extra pre vychovu deti, ona stoji na mesiac 1000Euro. Jej manzel pracuje v banke, ona tiez a nemaju pri kom nechat dieta, zarobi on-1700, ona 1200+ zaplatit tu damu. strasne, druhe dieta uz nechcu. Byt platia 1000 Euro. Materska je tu 200 Euro no len 2 roky, potom zenu zivi muz.Skölky su tu len do 12.00 h. bez ranajok, bez obeda a stoja 50- 60 Euro. deti si nosia zo sebou ranajky. Ak chces dieta na cely den to stoji 260- 280 Euro, takze priemerna rodina si to nemöze dovolit.
Moja znama pracuje v domove döchodcov, prac. doma flexibilna- proste na telefon. Sef zavola pridite do roboty. Ma 3 rocnu dcerku, bola tyzden chora, sef zavolal, no ona nemöhla prist, tak isla na koberec, ze este raz ak sa to stane, tak leti von. Ak nemas star. rodicov, tak si odpisana.
asi tolko o Nemecku. Prosim, nikoho sa nechcem dotknut, poskytujem len informacie.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Rady a tipy
Stránka 9 / 87 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.