Opatrovatelky - praca  

Stránka 16 / 41 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 11:11  

Zdravim Vas vsetky.Zapojim sa do tejto temy ktoru ste tu zacali hoci viem ze sa to nezaobide bez pripomienok negativnych ale mozno aj pozitivnych.Myslim si ze ono to zalezi od vela okolnosti v tej ktorej rodine.Nie je to pravidlom ze ked u susedov OP nemusi nic robit tak to nebudem ani ja.Su rodiny kde Op sa stara len o pacienta a potom maju pani ktora im chodi upratovat.To su vynimky.Lenze su rodiny kde sa musi aj upratovat,varit,starat sa o pacienta a este aj vonku co to porobit.Samozrejme ze zalezi to aj od stavu pacienta ci mame na to cas alebo nie.Su pacienti ktorym rano pomozete pri hygiene a date ranajky a potom cele doobeda ten pacient presedi v kresle dokonca bez slova.Tak co sadneme si aj my a budeme sediet a nic nerobit?A pozerat na hodinky ako to pomaly ide?No ja osobne nie.Zalezi to od povahy tej dotycnej.Radsej si najdem nejaku pracu aby mi to cim skor ubehlo.Samozrejme su aj take co im toto nevadi a kludne to cele doobedie presedia a mozno aj poobedie.Preto netreba hadzat vsetky do jedneho vreca ze kazia moralku v rodinach ze jedna robi a druha nie.Su take co nebudu robit nic a samozrejme ze rodine sa to nepaci a frfle ze u susedov Op robi ovela viac.Ine to je ked mame takeho pacienta ktory Vam fakt neda pokoj cely den a este aj v noci tak samozrejme ze takato OP na nic ine nema cas a ani nevladze.A ten nazor ze treba si dat priplatit ze ked pokosim travu alebo podobne veci tak to tiez nefunguje vsade a niekde si to ani nemozete dovolit povedat lebo Vas okamzite poslu prec ale niekde to normalne funguje.Zase to zalezi od rodiny a od podmienok v tej rodine.Kazda po dlhsej dobe zisti co moze a co nie.Vobec to nemusi byt tak ze by ju zdierali.Ma v rodine pohodu,maju ju radi a koli tomu ze treba pokosit travu a nedaju jej za to peniaze tak sa ma nechat doslova vyhodit?Nesuhlasim s nazorom ze rodin je habadej.No kde su?Mozno v agenturach ale viete velmi dobre ako je to tazke aj cez agenturu sa dostat von.Same tu o tom pisete ako klamu atd.A sama Op si tak lahko pracu nenajde pretoze je vela takych ze nevedia dobre nemcinu a nedokazu si to vsetko same vybavit a vytelefonovat.Preto hovorim stale ze v prvom rade je nemcina a potom to ostatne.A prave preto dievcata robia v tych rodinach viac ako by mozno museli alebo mali.Ja im to vobec nevycitam a chapem ich,nie je to lahke striedat rodinu za rodinou.Niektore su v takej financnej situacii ze jednoducho si ani nemozu dovolit v rodine oponovat lebo zostanu bez prace.Tak veru trpia hocico.Preto ich veru neodsudzujte lebo tato doba je velmi tazka.Toto co Vy pisete ze treba sa ozvat a povedat im ze Vy nemate robit toto alebo tamto to kazda nedokaze a ani si to nemoze dovolit lebo vie ze co ju caka.Tak veru dievcata neda sa dosiahnut to ze teraz vsetky nebudeme v rodinach nic robit len za priplatky lebo to zalezi od povahy tej OP a samozrejme od rodiny.Pre mna osobne by bolo trapne a ani by som to nevydrzala ze budem cely den sediet na zadku a nic nerobit ked mam pacienta ktory ma potrebuje len pri hygiene,sem tam na toaletu a podat jedlo.Samozrejme pre inu OP to nemusi byt vobec trapne a kludne ten den presedi.Tak asi tak to vidim ja.Pekne popoludnie zelam:-)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 11:47  

Ma v rodine pohodu,maju ju radi a kvoli tomu, ze treba pokosit travu a nedaju jej za to peniaze tak sa ma nechat doslova vyhodit?A to je co za pohoda a laska,ak ju vyhodia za to, ze nepokosi?Ja som zvedava, keby si si ty urobila 4 hod. volna, co by ti povedali.Ja sa vzdy pridrzam zmluvy.Je to dobra vec, lebo tam su explicitne vymedzene prava apovinnosti oboch stran.Ano, pokos,aj ked to nemas v zmluve, ale som zvedava, ci by oni tolerovali, ak by si neprisla napr. nacas z volna,co by bolo tiez nad ramec zmluvy.A mam pocit, ze ten tvoj prispevok bol cely vytrhnuty z kontextu, nikto tu predsa nepise,ze robit nechceme nic.Chceme, ale iba to, co mame zmluvne dohodnute.Ine tzv. dobrovolne aktivity su nad ramec poskytovanych sluzieb.Neviem, ako vy, ale moja skusenost je spravidla taka, ze ak idem von, vedia sa bezo mna zaobist, ale akonahle zostanem doma, ze si chcem trochu pospat, sustavne nieco potrebuju.A to je co?Su dodrzane 2 hod. volna?Ja myslim, ze nie.Tiez si myslim, ze my vzdy podame vyssi vykon,ako sa os nas ocakava, iba druha strana to neraz povazuje za samozrejme a neciti potrebu tiez poskytnut nieco navyse.Este sa mi zatial nestalo a verim, ze sa mi ani nestane, aby som musela odniekial odist iba preto, ze som otvorene vyjadrila svoj nazor.V konecnom dosledku by mi taka rodina vobec nechybala.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 11:53  

suhlasim s emi 09 … je to tak … vela žien len keca a keca, ale iste nie vsetky si otvoria usta – je su to len silne slova 🙂 🙂 🙂 lebo kazda sa boji o svoje miesto a to viem urcite !!! slovensky zleniveli, chceli by len do Rakuska chodit oddychovat a peniazky do vrecka davat 🙂
Je rozdiel praca a praca … Mali by ste si vazit pracu, robit aj naviac, lebo to sa v zivote vrati. Mozno nie peniazmi, ale dobry pocit budete mat z toho, ze ste nieco urobili, pomohli a hoci ´´zadarmo´´. Lebo iste niesom sama, ktora robi vela, aby jej zbehol cas, lebo kazda z nas sa tesi domov a ten druhy domov by mal byt tu – v rakusku, lebo pokial sa necitite dobre v praci, ktoru robite – nemali by ste ju len robit.
Môj nazor – kazdy mame nejaky, ja mam tento.
Pekny zbytok dna.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:05  

Vedela som to ze to takto bude pokracovat ale nevadi.Nemyslela som to tak ako si to ty napisala.Ak v rodine fungujete len na zaklade zmluvy a aj ju dodrziavate tak samozrejme ze to robit nemusi a ani ta nemozu vyhodit.Ja som myslela tak ze sa v rodine citis velmi dobre tak potom ti nemoze vadit ani pokosit tu travu.To je len priklad.Myslim na rodiny kde samozrejme ti nevycitaju ked prides neskor z volna a veci podobne.Ja neviem ale ja sa snazim do rodiny nejako zapadnut ale tiez odtial potial.Pokial sa samozrejme da.Niekde mozes robit co chces aj tak im nebudes dost dobra a nebudu spokojni.Nemam rada odmeranu rodinu a fungovat len na zaklade zmluvy sa mi tiez nepaci.Som asi iny typ ako ty tak asi to bude v tom ze mame rozdielne nazory.Snazila som sa napisat ze to co vyhovuje jednej nemusi vyhovovat druhej.Ulohu tam zohrava strasne vela okolnosti.A to ze si nemusela odnikial odist ked si vyslovila nazor to zalezi tiez od rodiny pretoze nie kazda rodina to dokaze prijat a pochopit.Mala si stastie.Radsej uz nebudem pisat dalej lebo toto sa neda vobec zovseobecnovat je to vsade individualne a kazda vie ako sa ma asi prisposobit aby to v rodine fungovalo.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:09  

ty nevies nic ine vo svojich prispevkoch, iba prskat zlc a nadavat na Slovenky, co ti urobili?Mozno ty si ochotna robit vsetko ‚pre dobry pocit“,ja zastavam nazor, ze chodime von robit pre peniaze.A Rakusania by mali mat dobry pocit z toho, ze nas slusne zaplatia a nebudu nas zneuzivat.Mozno, ze ty sa o svoje miesto bojis, ale nehadz nas vsetky do jedneho vreca iba preto, ze si tie usta otvorit dokazeme.Ver tomu, ze ja si svoju pracu odvediem svedomite a odborne, coho si je rodina v ktorej pracujem plne vedoma, vobec ma za vyjadrenie nazoru nedehonestuje, lebo aj to treba vediet a podat konstruktivnu kritiku.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:14  

Suhlasim Anina s Tebou tak nejak som to aj ja myslela len som to nechcela takto po lopate ako sa hovori napisat.Neda sa vsetko napisat co by som k tomu chcela povedat.Ano ja to robim aj pre svoj dobry pocit spravne si to napisala.Tesi ma ked mozem pozriet do zahrady a mam tam peknu zeleninu alebo kvety.Zijem tu a chcem aby som sa citila prijemne ako doma.Nechcem to vsetko dopodrobna rozpisovat ale kto chce tak pochopi a kto nechce a ma inu povahu ako ja tak bude vzdy oponovat.Zalezi na tom ci mame cas aj na taketo aktivity alebo nie.Ale hlavne ci vobec aj nieco ine chceme robit.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:20  

len sa tu nehrajte na spasitelky sveta, ja mam ten najlepsi pocit, ked odchadzam domov s plnou penazenkou.Ak tvrdite nieco ine, klamete.Presne, ako pise 13:47,chodime pre peniaze, ak napisete, ze vy pre dobry pocit, je to pokrytectvo.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:21  

boze opät o hovne…………………………………………………………….


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:22  

nikto tu nechodi pre ich ´´modre´´ očká !!! nikto take nic nenapisal … !!!!!!!!! boze citajte ocami !!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:23  

hod nieco lepsie, radi si precitame.



ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:25  

je tu nieco o modrych ockach?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:25  

Anina preco si nenapises aj nick?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:27  

suhlasim s aniou aj s emi09.
CAS MI BEZI RYCHLO AK DACO ROBIM A SOM RADA ZE ZARABAM TAKE PENIAZE.DO PRACE SA AJ TESIM LEBO VIEM ZE MA CAKAJU DOBRI LUDIA A NEJDEM TAM LEN MAKAT ALE AJ S POCITOM ZADOSTUCINENIA.TO JE MOJ NAZOR A MATE PRAVDU-PENIAZE POTREBUJEME ALE MUSIME NA NICH ROBIT


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:28  

Hella bola si uz v AT?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:30  

ja sa nezabudam podpisovat 🙂 nato som az prilis pedantna:-) nemusite so mnou suhlasit, ved som napisala, ze je to moj nazor a ten ´´vas´´ vam neberiem ! ved pracujte ako chcete, ja vam nenadavam ani vas neodcudzujem, len som sa priklonila k nazoru emi, lebo som toho isteho …
takze tolko … A nerieste dnes ´´pre zmenu´´ mna, len zato, ze som napisala svoj nazor 🙂 pááá


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:34  

ty si uz vonku robila?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:37  

mam dojem,ze emi09 tu idealizuje veci ako by ich chcela vidiet a nie ake v skutocnosti su.Ved zato chodime do Rakuska pracovat,lebo sme lacna a naivna prac.sila,co sa rakusanom paci,lebo bez reptania drzime hubu a krok.Ak chcete pracovat pre lacny ale dobry pocit,ostante doma a poskytujte nezistnu pomoc,lebo na Slovensku ju potrebuje vela chudakov


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:38  

Jazka, pracujes ako opatrovatelka?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:38  

Nikto tu predsa nepisal ze chodi do At pre nieco ine ako koli peniazom.Preco hned vsetko prekrucate?Ale je rozdiel ci sa do rodiny tesim alebo idem tam so strachom ze co tam zase bude.Nikto nehovoril ze chodi opatrovat pre dobry pocit ale bolo to pisane uplne o niecom inom.Ste velmi zle a neviete prijat iny nazor.Kazdy nie je taky ako vy ze vidite len a len peniaze.Ak ti mozem este povedat ja az s takou tucnou penazenkou domov nechodim:-)ale som vdacna aj za to co mam a hlavne som tu spokojna,ziadny stres a nebojim sa rodiny.Nemusim sa bat ze ked budem meskat tak sa im to nebude pacit a budu mi to vykrikovat.Skoda o tom pisat pretoze vy vidite len peniaze ale ja aj nieco ine okrem penazi ale to uz je vela pre vas aby ste to pochopili ked dokazete takto na nevinnych ludi utocit.Mozno raz si na tieto moje slova spomeniete.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:40  

ano ,pracujem ako opatrovatelka a zijem v realnom rakuskom svete


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:42  

to su presne tie „zlate a mile“rodinky, kde sa nase kolegynky citia ako doma,lebo sa pracovne a gratis realizuju, zaco ich tie rodinky priam „zboznuju“a velmi „stedro“zaplatia.Take mile a zlate…..Oj, ci by som len s nimi menila!Iste sa tam aj velmi tesia a tyzden od radosti nespia!Lebo to je to najlepsie a najmilsie, co kto doteraz vymyslel chodit opatrovat do tychto milych rodin, kde sa citime, ako doma!A vyplata, ta predsa vobec nie je dolezita, hlavny je pocit z dobre vykonanej prace!Z toho sa najeme, poplatime, ba i deti vychovame!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:42  

no a je to tak ako som pisala rano, ved Emi 09 napisal to , co si mysli a aky ma ona postoj k svojej praci, bojim sa napisat aku mam vybornu rodinu, lebo sa ma dotkne kazdy nespravodlivy utok …


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:43  

emi ,Ty si vyjadrila svoj nazor, a Ty ak chces prijmy aj ine nazory,nielen take ktore by sa s Tvojimi stotoznili


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:43  

Chcem len trošku dokresliť dôvod,prečo som bola za smiešnych 55€/deň pre dve osoby až hen v Tyrolsku.Ja som tam išla IBA na záskok,s tým že si vyvetrám hlavu v riadnych Alpách,lebo doteraz som bola v rodinách len „na dolniakoch“ – mierne kopčeky nerátam.To iba na vysvetlenie,že čo sa mám čo sťažovať,keď viem, že idem za tak málo robiť.Pár dní sa to dá vydržať-povedala som si,ale žiaľ akokoľvek by som chcela,nedalo sa.Dcéry opatrovaných starcov boli postrach celého okolia a do mňa skákali ešte o niečo viac,ako do OP ktorá je tam dlhšie a upozornila ma na ich nie príliš vysokú inteligenciu aj spôsoby.Ja som sa nemohla pozerať,ako babka(ležiak)leží v úplnej diere,starý vyležaný matrac, tak som povedala,že nie len pre ňu samotnú by bolo lepšie mať nový.Zopakovala som to asi 3x.A stalo sa ,vraj má dnes už nový.Tiež som im povedala,aby babke nasilu nedávali každý deň zub.protézu, lebo môže mať z toho akurát tak rany v ústach,keďže po schudnutí jej boli zuby veľké a dráždili ďasná.Stalo sa.Odmietla som ďalej pichať injekcie,lebo to nesmiem(zákon),oni samozrejme chceli ušetriť na mobilnom zdravot. personále,ktorý takéto úkony robí.Aj rodina to môže,my OP nie.Stalo sa.Keď pindali,že si nemám čo poobede proška poležať,lebo asi mám pozerať na spiacich starcov,tak som to nerešpektovala.Schrupla som si,či počítala čosi.No asi najviac tie rakúske žienky dráždilo, že ma videli malovať si nechty(lámu sa mi,ochrana) a keď som chodila po dome decentne namalovaná, tak to ironicky komentovali.To,že všetko stíham,a so starkými aj pokecám(nie len chlebom je človek živý) ich nezaujímalo,ale moja osoba ako taká veľmi.Keď sa dozvedeli,že mám,VŠ – koniec,nedalo sa s nimi ďalej vydržať.Raz večer sa zrazu pri babkinej posteli stretla pomaly celá rodina,aby ma zdeptali pohľadmi a ironicky komentovali každý môj krok a čin.Ja som urobila niečo,čo celkom iste nečakali(pôvodne ani ja sama od seba),povedala som im o ich obmedzenosti,naznačila výšku IQ,správanie k doterajším opatrovateľkám o ktorom som vedela z prvej ruky pekne z očí do očí.Čakala som že ma za tých pár odprac. dní po tomto výplachu žalúdka nevyplatia vôbec,mne to bolo jedno, chcela som byť preč.Aj som im povedala,že ak mi nedajú nič,aj tak idem hneď ráno domov.Po tomto výstupe-čuduj sa svet sa so mnou tá drzejšia z dcér došla na noc pozdraviť, načo som jej povedala,že nemám rada divadlo a pokrytcov,nech je radšej ku mne taká aká je.Krvi by sa jej vtedy nedorezal (mne tak trochu tiež).Takto uráža Rakušanku nejaká OP z bývalého socialistického Ostblocku! Tá druhá dcéra sa okolo mňa ešte motkala a snažila sa mi prihovoriť.Zaželala som jej Gute nacht a pobrala sa spať.Ráno som našla peniaze iba za robotu, cestu mi nepreplatili.Ja som po tom, čo som im povedala akékoľvek peniaze moc nečakala-prihliadnuc na ich lakomstvo a predstavu o nás.Nevyplatené peniaze za cestu si bez hanby vypýtam od starostu obce-adresu aj mail som našla cez googl.S dodatkom, že veru takúto reklamu jeho obci robí jedna podarená rodina v zahraničí.Či niečo na konto dostanem je otázne,za pokus to stojí.
Výsledok: Nebojte sa povedať – ak sú fakt bezočiví- príbuzným opatrovaných osôb,že to a to nie je v poriadku.Veď oni,resp. ich rodičia vás potrebujú a ak vieme pracovať,držíme barák aj starkých na poriadku,viete NJ(ako-tak) – nemáte sa čoho báť.Lebo kočky ktoré donekonečna ustupujú ich rozmarom a neodôvodneným požiadavkám len aby si udržali prácu v rodine mi pripomínajú týrané manželky,ktoré sa boja hoci aj vlastného muža oznámiť na polícii, len aby finančne netratili,neprišli o „sponzora“.Prípadne sa snaža ešte vystatovať,aké peniaze im muž nosí domov.Boľačky na tele a na duši (aj detí) sa snažia maskovať.To sa ale dlhodobo nedá a efekt na konci je ešte horší.Vážte si samé seba,nie je to ľahké vždy dodržať-viem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:44  

Vobec nie!Nemas vobec pravdu.Skutocnost je takato len ty citaj pozorne a trosku pri tom aj rozmyslaj.Prosim neurazaj slusnych ludi.To dokaze hocikto ale komunikovat na slusnej urovni malokto.Nie sme az taka lacna pracovna sila lebo su od nas aj lacnejsie este to dobre vsetci viete.A este k tej poslednej tvojej vete .Ja robim velmi vela v mojom zivote len tak pre dobry pocit a vobec sa za to nehanbim.Podla mna je to uplne normalne.No nie je to normalne pre kazdeho.A takym to aj vadi.Vies mozno raz sa mi to vrati nie mozno ale urcite verim tomu….Len rozmyslaj a zamysli sa….


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:44  

Jazka, tak ty tym padom patris k naivnym a lacnym prac.silam… ktora drzi hubu a krok…ak by to tak malo byt, tak nikdy tuto pracu nerobim…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:48  

prepac, ale ja vobec nemam pocit,ze tie baby su zle, iba ti ako diskuterovi vyjadrili svoj nazor a z nicoho ta neobvinili na rozdiel od teba.Skor mam pocit, ze kto tu neakceptuje opacny nazor si ty.Ak to nedokazes, nemala by si sa zapajat do diskusie, ktora ti nesedi.Nikto na teba neutocil.Mam ten dojem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:52  

Ako vidis ja komunikujem Jazka aj prijimam ine nazory a v klude a slusne.Nedovolujem si napisat take veci ako si dovolite vy niektore.Pisala som predsa ze co vyhovuje jednej tak nemusi druhej a to je velmi dolezite sme predsa rozdielni ludia a aj povahy.A prave preto kazda musi posudit a vediet ci jej ta rodina vyhovuje alebo nie.Toto je moj nazor,ty mas iny no mne to vobec neprekaza.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:53  

dakujem Ti za seba , napisala si skvely prispevok


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/09/2009 12:54  

dobreeee, tak vieme, ze mame opatrovatelky, ktore urobia aj nieco naviac s radostou, ak sa v rodine citia dobre, potom su opatrovatelky, ktore si za nieco naviac daju aj zaplatit. Dalsia skupina su opatrovatelky, ktore su naivne, drzia hubu a krok a nechaju sa zdiérat a dalsia skupina, ktora robi len to, co ma v zmluve…..a je to….


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Práca opatrovateľa - opatrovateľky
Stránka 16 / 41 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.