Slováci o Slovákoch  

Stránka 1 / 2 Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/03/2006 18:30  

Nemyslíte si, že Slováci sa k svojim vlastným správajú cudzo len kvôli tomu, že jeden má iný názor ako ten druhý? Žeby to bola žiarlivosť alebo zaostalosť??? Zistil som to podľa všetkého čo sa píše na Exile…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/03/2006 19:14  

a mas pravdu my vobec niesme spokojni s tim co mame a stale hladame chyby u inich mozno ziarlivost alebo bojazlivost nas k tomu vedie ktovie


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
07/03/2006 12:13  

xxx, Prave o tom je exil ,o tom je zivot. O vymienani nazorov. Ako neviem si predstavit, ze by sme mali rovnake nazory.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/03/2006 20:49  

too many slovak people become rasist shame on them what i was reading hier it is onbelievible everywhere is hate against the other nation slovak people are stupid orr crazy and jaloers however i do not like them i lived in kosice and bratislava but i am happy i am gone


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/03/2006 5:51  

najprv je potrebne naucit sa po anglicky ze jo stephen


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/03/2006 22:19  

ivana i know english very wel but i“m not a englishman i come from corsica if you know where it is i know also slovaks but can not write so wel ahoj


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/03/2006 8:25  

To Steven: What makes you to think like that?? Everywhere around the world live people of good or bad character and it is valid for slovaks too.
Either you have met wrong person here in SK or YOU are a wrong person!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/03/2006 8:58  

Stephen vobec nemusi byt zly clovek. Je pravdou, ze na Slovensku este stale prevlada nekorektne spravanie voci cudzincom. Akonahle sa ozvete cudzou recou, myslia si o Vas, ze ste milionari a snazia sa Vas osklbat… Netvrdte mi, ze to nie je pravda. Stalo sa mi to osobne v Bratislave! Az kym som dotycnych nezaskocila reakciou v slovencine…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/03/2006 10:17  

stephen ci ako sa to vskutocnosti volas..na slovensku nie su bombove atentaty a unosy ludi beznou vecou ako u vas na corsice.vy nenavidite francuzov a bez nich by ste sa pasli ako vase kozy..ale bojujete proti nim najspinavsimi metodami.zamet si najprv pred vlastnym prahom.korzicania maju povest albancov,tak sa uvedom!ty vendetta feudalna


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/03/2006 10:18  

stephen ci ako sa to vskutocnosti volas..na slovensku nie su bombove atentaty a unosy ludi beznou vecou ako u vas na corsice.vy nenavidite francuzov a bez nich by ste sa pasli ako vase kozy..ale bojujete proti nim najspinavsimi metodami.zamet si najprv pred vlastnym prahom.korzicania maju povest albancov,tak sa uvedom!ty vendetta feudalna


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/03/2006 13:35  

Nerozumiem preco tak vsetci utocite na Stephena. Ma pravo si mysliet o Slovakoch to, co si mysli! Osobne, priznajme si, u Slovakov kvitne zavist. Niekedy ma clovek pocit, ze je to narodna charakteristika. Nie sme neviniatka a ked o nas niekto povie nieco, co sa nam nepaci, hned utocime… Nevieme sa zmierit s kritikou! A po citani reakcii a komentarov Slovakov na internete, nazor, ze sme rasisti, nie je az taky prehnany…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/03/2006 13:48  

mila vikica,tak je to ale VSADE..odisla mi spojka na aute a ir automechanik mi povedal:new one cost 350euro plus 200euro work..dal som si ju poslat zo sk za 110euro a iny ir,taky co ma nechcel osklbat si vzal za pracu 120e.povedal mi ze ta spojka by ma vysla v irl 119 eur..parada.v chorvatsku na dovolenke to iste,v egypte este horsie,ALE vsade som stretol aj perfekt ludi aj idiotov co radi skatulkuju.taki sme tak nehadz slovakov do jedneho vreca


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/03/2006 14:38  

Kto hadze do jedneho vreca si ty svojimi vyrokmi o Korzicanoch… Ja som o Slovakoch nepovedala, ze su vsetci taki. Len, ze niekedy mam pocit, ze je to vacsina… Odkial beries, ze KOrzicania maju povest Albancov?! Zijem vo Francuzsku, ale pocujem to prvykrat!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/03/2006 16:24  

tak tam asi len si. a nevies nic ake vztahy su medzi frantikmi a korzicanmi,je to podobne ako tu iri a anglani.naco ti to vysvetlovat,ked tam zijes tak si to daj vysvetlit frantikom..a to ,ze si to ty este nepocula,to je tvoja hanba,ze sa do tejto debaty zapajas bez znalosti o historii svojej hostitelskej zeme


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/03/2006 10:49  

Co ty o mne vies? Vo Francuzsku zijem s Francuzom, ktory pochadza z oblasti pri Korzike, pozna velmi dobre francuzsku historiu, diskutujeme nie raz o Francuzoch. Studovala som na francuzskej skole. Stretavam sa vylucne s Francuzmi a historiu mojej hostitelskej a coskoro domovskej krajiny poznam velmi dobre! Vztahy medzi Korzicanmi a Francuzmi nikdy neboli ako ty rozpravas… To, ze existuje na Korzike mala skupina „narodniarov“, ktori tam robia bordel sa nezlucuje s korzickou mentalitou! Co ty vies o Francuzsku? Moj partner ti odkazuje, ze to, co tu pises, len potvrdzuje, ze nevies absolutne nic o Francuzsku!!! Co sa vlastne ozyvas na temu, o ktorej TY nic nevies!!! Navyse tieto reakcie Slovakov, ktori absolutne nepoznaju Francuzsko a jeho historiu ho Francuzov len presviedcaju o tom, aki sme my Slovaci hlupi!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/03/2006 13:09  

oblast pri korzike…hm a to je co zeby cele stredozemie?ako moze byt zachovana objektivita,ked ta ovplynuje ‚korzican‘,ci odkial je.to mnozstvo vykricnikov tiez nesvedci o istote tvojich nazorov.dufam,ze tvoja coskoro domovska zem‘ sa nikdy neocitne v takej nemilosti ako slovensko,z ktoreho si prisla a ktoremu vdacis za vela.prajem vsetko dobre


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/03/2006 13:51  

Povedala som, ze je Francuz a to znamena, ze oblast pri Korzike urcite nezahrna cele Stredozemie. Mal by si si obnovit poznatky z geografie. Juh Francuzska /konkretne Nice/ je zhruba 300 km od Korziky. Navyse pokial viem, vykricniky neznamenaju, ze si niekto nie je isty svojim nazorom. Odporucam zopakovat si aj hodiny slovenciny. Slovensku nevdacim za vela… Vsetko kym som a co som v zivote dokazala je vdaka mojim rodicom a vdaka mojmu vlastnemu usiliu!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/03/2006 20:05  

wel wel wel people i did not wanted wat just happend here you are naking a fight over me thanks but it is true not every people are the same everywhere around the world we can find bad people as wel a goed people but in slovakia iwas desepointed because i feld there coldnes and rasism sorry but its true but i can not say this about every slovak
just look at this 2 pages and as you are reading this you will see whichone of you is good orr bad person
however i whish you all the best


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/03/2006 15:57  

Slovaci su, boli aj budu slovakmi.Tak ako sa spravaju doma tak sa spravaju aj v cudzine nech uz to je kdekolvek. Ja osobne som zazil mnoho takych pripadov ze niekto ma len trochu viac penazi ako ty a uz sa k tebe nepriznava.To je ta slovenska natura.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/03/2006 9:54  

Mila viki, prečo ty ktorá poznaš hostiteľsku krajinu a ako sama tvrdiš čoskoro aj domovsku krajinu, reaguješ na nejake vyjadrenia, ľudí ktorý maju zle skúsenosti s inými ľuďmi. Bol by som rád keby si mi napísala niečo o krajine kde žiješ a ako sa ľudia tam maju.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/03/2006 17:49  

Diskusia bola na temu „Slovaci o Slovakoch“. Reagovala som na tuto temu. Nedalo mi ale nebranit Stephena, na ktoreho nepravom utocili a vytahovali veci, ktore nie su pravdive…
Co by si chcel vediet o Francuzsku a ludoch, ktori tu ziju? Ochotne ti odpoviem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/03/2006 9:47  

je mi luto, ze si musim zastat Vikicu a to preto lebo by som bola velmi rada kebyze sme trochu otvorenejsi k cudzim narodom. Neexistuje dory alebo zly narod! preto si myslim, ze stephan tiez to trosku prehnal ale chapem jeho opodstantenie. Milujem svoju vlast, rodinu, ludi, kamosov..vsetko toto mi obcas chyba. Ale vzdy ked si predstavim ze by sme isli s muzom zit na Slovensko sama sebe si priznam, ze by to asi nebol najlepsi napad. Prave preto, ze citim, ze sme nie moc priatelsky k cudzincom. Tiez nasi ludia odsudzuju a nenavidia vsetko co je iba INE ako na to co su zyknuti. Poznam slovakov zijucich po celom svete a ak by som zhrnula ich reakcie na krajinu kde momentalne ziju tak su to zvacsa negativne reakcie. Ja sama sa potom citim, ze im nerozumiem…Skutocne nerozumiem ludom co nadavaju na nejaky narod. Trosku pochopenia a otvorenej mysli by nam nezaskodilo.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/04/2006 8:02  

Osobne si myslim, ze sa moc nelisime od ostatnych narodov. Hlavne nie v rebricku hodnot. Tu v Baskicku zije mala komunita slovakov, ktori tu pracuju – najma v lese. A naraz sa stali bohatsi. Samozrejme ich to zmenilo – na zaciatku nakupovali a dopriavali si toho, co si doma nemohli dovolit, potom sa predhanali v tom, kto si kupi lepsie auto, televizor, pocitac….no a potom zacali konecne setrit, pretoze si uvedomili hodnoty vo svete kapitalizmu. A stavaju sa rovnakimi, ako domorodci, ktori v tom ziju a maju to v krvi. No a u nas je to to iste. Ti co maju viac setria, lebo vedia, ze len majetok ich udrzi v tej nadskupine, co si mozu volnejsie zit a sem tam si dovolit aj nejaky pruser, aby bol zivot pestrejsi….No a ti, co nemaju nic su zurivi a nestastni. Zo zaciatku este verili, ze ich s toho niekto vytiahne. Tak volili Meciara, aby ich zachranil…potom verili Dzurindovi a jeho odvaznym kecom. No a teraz su zurivi, zavistivi a nestastni. Ich posledny pohlad a dufanie sa upiera k Ficovi, ktory po vzore svojich predchodcov vie, ze silne kecy na slovakov zaberaju….
Ale nechovali by sa tak aj ostatne narody, keby ich sustavne niekto odrbaval? |Chyba u nas je vo vlade, ktora vyhovela lobistom a vyskrtla par raragrafov…a v zkorumpovanej justicii. Nie je to v obycajnych ludoch. Ti len trpia a boja sa byt tak dobri a ziclivi, ako predtym…aby im niekto nezobral aj to posledne, co si v sebe este zachovali.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/04/2006 9:46  

zase sa vsetko zvrtlo k prachom…Ale asi nieco bude v tom co hovoris. Urcite ak berieme do uvahy masy. Vies Palo, volakedy som obdivovala jedneho chlapika o ktorom som si myslela, ze sa dokazal povzniest nad vsetky konvencie a zit si stastne svojim sposobom. Hmmm..az do nedavna som verila, ze to bola jeho skutocna tvar no zda sa, ze to bola len maska.Ale nevadi, aj tak mne osobne to vela dalo. Oslobodit sa od moci penazi. Teda vnimat ich len ako urcity nevyhnutny prostriedok na zivot a nie ako meritko stastia a pretekania sa ci porovnavania sa s inymi. V takom pripade nikdy nedbude dost.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/04/2006 12:40  

Poznam toho chlapika o ktorom hovoris. Neni to jeho maska, on naozaj doteraz robi len to, co chce a peniaze nutne na zivot mu nejako sami prichadzaju…Ale ja ho za to neobdivujem – pretoze zakladom jeho jednania je pycha a lenivost. Ale pokial ho ty vidis inak ako predtym, zamysli sa nad sebou a svojim meritkom hodnot. Ten chlapik totiz zostal furt rovnaky.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 9:15  

🙂 ok! vcera ked som si znovu precitala ten svoj prispevok tak som si uvedomila, ze som sa zle vyjadrila v casti vety “ zda sa, ze to bola len maska“… z toho vyplyva ako by som chcela povedat, ze sa pretvaroval..Ale tak som to nemyslela 🙂 No nic, bolo by to na dlhu debatu a nechcem to roztahovat… Ten chlapik sa mi aj tak rata! 🙂 kto vie co sa z neho teraz vyklulo ale ako som uz velakrat pisala nevrim, ze zasiel daleko od svojej podstaty…(iba sa mi tie spekulacie okolo penazi nejako nezmestili do „mojej predstavy“ o tom chlapikovi 🙂 A moja predstava pod vplyvom rokov a mnohych udalosti sa urcite uz lisi od reality. Prajem mu len to naj naj! ako ho stretnes pozdravuj ho!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/04/2006 0:19  

Hovoril, ze by si s tebou rad pokecal – trebars az do rana


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/09/2006 16:55  

Pre Pala:

Ja by som tú, alebo tie vlády az tak nevinil. Ja vidím vinu celkom inde.
Urcite sa mnohí opýtajú, kde? V nás (alebo Vás) volicoch. Preco válat vinu na iných? Lebo je to lahsie, nez si priznat svoju vlastnú?
Druhá vec je, ze tí zvolení (alebo vyvolení?) si potom nevázia svoj lud, svojich volicov, vdaka ktorým sú pri válove. A tu je ciastocná (alebo viac nez ciastocná) odpoved na to akí sme my, Slováci.
Téma je „Slováci o Slovákoch“.
Takí sme. To nie je ani dobre, ale ani zle. Je to tak, takí sme.
A ci sa lísime od iných národov?
Urcite.
Ale to podla mna tiez nie ani dobre a ani zle.
Nebolo by to nudné, keby sme boli vsetci ako (stací si precítat niekolko príspevkov v „Komunite exilákov“ a v nich nájdete: Nenávidím Írov, Anglicania sú takí, Nemci sú onakí atd.)
My sme snád lepsí?
Ste si istí, ze o nás vsetci hovoria len to najlepsie, ze my sme priam svätí?
Ja si to to rozhodne nemyslím!
A ak sa niekto domnieva, ze sa mýlim, nech mi to vysvetlí v com sa podla neho mýlim, v com nemám pravdu.
Rád si to precítam, event. odpoviem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/11/2006 2:14  

ja si myslim ze slovaci su vo vseobecnosti mili a pracoviti ludia.problemy nastavaju ked si ludia myslia ze si mozeme zo dna na den dovolit to co staty zapadu.ale to este chvilu potrva.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/03/2007 22:46  

Vikica,uplne s tebou suhlasim.Vacsina ludi,co sem pisu,pisu preto,aby sa tu mohi hadat a nadavat,adrzo vyskakovat na ludi co pisu k teme.Presne nevedia nic o krajinach ani tam neboli ani rec neovladaju,ani hidtoriu a len tlapaju hubou dokola nezmysly!Aj mne tu oponuju co sa tyka Kuvajtu a pritom vzivote nemali sajnu co je to za krajina,mozno ani nevedia kde sa nachadza a robia sa svetaznali a pritom sedia doma na riti.Nemaju co robit,len drzo reagovat na kazdy prispevok,aj ked ich osobne skusenosti su sto a jedno.Strasne im vadi kazda baba vydata za cudzinca.Proste su to zaryti chudaci a zavistlivcii,ine si o nich nemyslim.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii O Slovensku, Slovákoch a slovenčine
Stránka 1 / 2 Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.