Ako poznajú Slovensko v cudzine?  

Stránka 17 / 34 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/08/2006 19:38  

Ja mam take zkusenosti ze 80% slovakov nevie na mape ukazat kde je Estonsko, Litva, Lotyssko a vymenovat ich hlavne mesta. A to su nasi evropsky bratia!!
O hlavnom meste Indie, ktora ma cez 1Miliard obyvatel – nove-Delhi nepocul na Sk nebo CZ nikto nic!! ako potom moze napr. american poznat nasu 5milionovu dedinu?!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/08/2006 1:38  

Presne tak, ved Melbourne v Australii ma tolko obyvatelstva ako cele Slovensko. A ked australcanovi poviem ze som zo Slovenska, dodaju- viem to je teraz zozdelena Czechoslovakia. Nechapeme preco v jednej country ste mali 2 jazyky. Nie vsade su ludia co o nas nevedia.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/08/2006 14:19  

Janci a Matej, mate to trochu nepresne s tymi poctami – New Delhi ma este dost daleko do tej miliardy, takisto ako Melbourne do 5 Milionov. Ale inak je to pravda, Slovaci tiez nemaju co rozky vystrcat co sa tyka znalosti zemepisu. Myslim ale ze za sociku sa kazdy ucil hlavne preto lebo nemohol cestovat, takze chodil aspon „prstom po mape“. Teraz sa cestovat da, takze kazdy vie kde je Riviera a Egypt, ale malokoho uz laka zemepis ako kedysi 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/08/2006 0:58  

Protinozec,viem ze v spravach hovorili ze Melbourne ide dosiahnut 5 milionov. Tu som nieco copy:
Melbourne is the second biggest city of Australia. Though smaller in population than Sydney, Melbourne is larger in area. Melbourne has about 4.5 million people and is continually growing due to its enormous job market.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/08/2006 1:24  

Ja byvam tiez v Australii. Ked som raz v praci povedala ze som zo Slovenska, vsetci vedeli kde to je. Povedali ze poznaju Europu. Europu opisali takto-
Taliani su mafianci- nemci Nazi, niektori to stale praktizuju- francuzi bez srdca, pretoze robia neutronove pokusy a tiez potopili lod-greci nevychovanci, prvy krat videli v Australii ako sa stoji v rade, v Grecku sa prebijali laktami, silnejsi vzdy boli v predu. V dnesnej dobe uz su viac civilizovani, dalej-juhoslovani klamari-poliaci a holandani lakomci. No a slovaci-su dobry hokejisti a tenisti. Je to dobra pokojna krajina.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/08/2006 9:27  

ako ema (australia) pise, aspon vidiet kolko predsudkov svetom vladne.
Ako ludia, ked nemaju potuchu skatulkuju.
Pretoze sa nesmie a neda posudzovat podla par jednotlivcov cely narod.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/08/2006 0:03  

Abervienna, nesmie sa posudzovat narod podla jednotlivcov, ale podla %, co Ema napisala uplne suhlasim. Zober si talianov v Amerike a Australii. Ked sa niekto striela v Australii, vacsinou si to taliani vybavuju ucty. Taliani nechcu ani povedat adresy, skoro kazdy si chodi pre postu priamo na postu. Mam velmi dobrych priatelov z Talianska, nechcem im ublizovat. To ked pozorujeme spravy v T.V. tak podla mien hned kazdy vie odkial kazdy pochadza. S tymi nemcami to nesuhlasim, je tu mladez europska ale neverim ze su to nemci, ktori diskriminuju tu azijcanov. O francuzoch je to pravda, tie pokusy, kusok od Tahiti, pokazili si priatelstvo s ludmi na celom svete. Greci ked prisli do Australie pred 50 rokmi, australcani-anglicani im museli ukazat ako sa stoji v rade. Moj grecky priatel dochodca mi to potvrdil. Juhoslovani si davno v minulosti odsekavali malicky v praci-pracovny uraz, dostali tisice odskodneho za co si kupili domy. Teraz je to zrusene, kazda cast na tele ma cenu a ak pridu o malicek, tak isto nedostanu $300 000. O poliakoch neviem ale viem ze holandani si daju kolena vrtat za dolar. Som slovak a tiez takto vidim europanov, ktori tu ziju. Ked tu nejaky narod urobi nieco spatne niekolko krat za sebou tak sa to zafixuje do pamati. Ruske zeny sa sem vydaju a hned potom ked dostanu prislusnost sa rozvedu a manzela oberu. Tymto su tu preslavene ruskyne. Nas tu zije strasne malo, v spravach ziadne problemy s nasimi menami nevidim, tak nemuju na nas ziadne staznosti a myslim si ze sme tu slusny narod, nedame sa zahambit.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
27/08/2006 17:52  

aj tak su neviem ci vsetky ale velaich je hawk


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
07/09/2006 15:29  

ale vedia o nas. Napriklad tu v Taliansku sa ma spytal rumun- ktory sa tu udomacnil a ma uz talianske obcianstvo – co to robime tym madarom.Okrem neho vsak za dva roky poznam asi 8 ludi, ktori vedia kde slovensko je, pretoze sa tam z nejakeho dòvodu dostali.Inak velky minus- este tak cechy ano – priblizne. Ale slovaci??? minus sto bodov.
Aspon teda v oblasti kde zijem sme na mape niekde pri rumunsku xixi.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/09/2006 10:39  

Mnohokrat som sa so susedom rozpraval iba tak cez ohradu. Jedneho dna sa ma opytal ze odkial pochadzam. Tak som mu povedal ze po rozdeleni Ceskoslovenska vznikly dva staty a ja som zo Slovenska. On sa iba usmial a povedal po cesky: Neblbni ja vim kde je Slovensko,ja jsem
cech !


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/09/2006 8:29  

dedo, to bolo super 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/09/2006 14:40  

Po návsteva Slovenska mojimi kolegami (ja s nimi) sme o nejakú nie dlhú dobu spomínali cestu do Ciech a na Slovensko. Väcsina hovorila, ze ved sme boli v bývalej Juhoslávii, ale ze po tej vojne to Slovinsko nevyzerá az tak najhorsie (boli sme sluzobne v Bratislave a Piestanoch).
Pácilo sa im, ze je Vieden blízko a ze môzeme íst vo volnom case za kultúrou tam. Podla nich, ziadnu v Slovinsku (to v tomto prípade znamená Slovensko) nevideli.
Co na to odpoviete?
Co som im mal podla Vás povedat? Ze sú nevychovaní ignoranti, alebo ze majú pravdu? V tlaci sa tu casto spomínal predseda vlády boxerista a to im utkvelo v pamäti. To nikto nezabudol ani po rokoch. Nakoniec je to unikát, to treba priznat. Kým tu sú to univerzitní profesori a pod., tak na Slovensku tomu zial tak nie je.
Jedine, co z nasej zóny poznajú, je Praga (Praha). Tú videli prakticky vsetci, aj ked knedlíky nazývajú „rozmocený chlieb“ a nemôzu pochopit, ako to môzeme jest. Tiez tie tazko strávitelné omácky, zahustené múkou (tu to neexistuje) a mäso strasne prerastené slaninou, co tu tiez neexistuje.
A este poplatok za záchody. Pýtali sa, preco za ten poplatok nepoziciavajú plynové masky…
S tým s nimi absolútne súhlasím.
Nikde nebol toaletný papier a hajzelfrau im dala asi tri centimetre za 5 korún. To naser… kazdého. Nazvali to „Racionamiento“ (prídelový systém) a hned spomenuli Kubu.
Moznoze sa to bude niekomu zdat, ze nadsadzujem, ale je to pravda a to som mnohé iné situácie jednoducho nespomenul.
Boli sme aj v Rumunsku (len v Bukuresti) a tam sa im pácilo, ze v obchodoch nie je treba stát v rade ani pri pokladni. (Kto by tam stál, ked obchody sú prázdne. Nie ze by nebol tovar, kupujúcich niet.)
A to vraj vstúpia v januári do Únie. Uz nemáme na koho platit?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2006 12:02  

Moja kaoska nemka bola minuly rok na Silvestra za mnou v Bratislave,ja som isla skorej, lebo som chcela byt na Vianoce s nasimi, no a ona cestovala sama. Chcela si vymenit v banke peniaze a ti ju presviedcali, ze ved Slovensko neexistuje, ze sme ceskoslovensko. Zufala mi volala, ze kam to vlastne ide. Super co?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2006 18:39  

simsim,ved naco vysvetlujes ze si slovenka?Povedz im po arabsky ze si po otcovi Iracanka a mas po probleme.Ako arabku si ta budu v Emiratoch viac vazit ako ked povies ze si Slovenka.Naco si zbytocne komplikujes zivot,zvlast ked vies aj po arabsky….netreba spominat Slovensko aj tak tam nema bohvieaku povest


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/09/2006 17:40  

Tu v nemecku veru nikto nepozna kde je Sk, ze ci Slovinsko, ci mame kavu, a co u nas nedostat. moja suseda, chcela mojim rodicom poslat, ked som cestovala domov, kavu, ze to urcite u nas nedostat.
Na com spavame, cim stolujeme a ci mame domy a auta.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/09/2006 20:46  

Ja sa cudzincom ani necudujem ze si mylia Slovensko so Slovinskom. Po anglicky je Slovinsko Slovenia. Slovensko je Slovakia. Ak by som ako cudzinec videla napisane Slovensko, skor by som teda tipovala ze je to Slovinsko. Mimochodom Slovinci sami hovoria svojmu jazyku „slovenski jezik/slovenscina“. Ten nas sa po slovinsky povie slovacki jezik. Takze ked to zhrnieme, po slovinsky sa slovinsky povie „slovenski“, ale po slovensky znamena „slovenski“ slovensky a nie slovinsky…….kazdy je v obraze, nikto sa tu nezamotal, ze?
Ked mam pravdu povedat, pokial nas prirovnavaju ku Slovincom, tak to este ujde. Nejaky velky narodovec nie som. Uz viackrat sa mi vsak stalo ze sme boli zaradeni medzi rusov, a to mi uz velmi nesedi…..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/09/2006 22:08  

Ked som tu zacala ako Au Pair aj s kamoskami sme mali vela „super“ zazitkov. Moja kamaratka Mirka bola Au Pair v jednej zamoznej rodinke a ked im prisli maliari malovat dom, tak sa jej stale vypytovali ako je to v „nasej“ krajine s tou vojnou a hladom a pod, pytali sa jej, ze ci aj my na Slovensku (nevedeli to ani len poriadne vyslovit) mame taketo domy ako oni tu v Anglicku a Mirka im na to, ze nie, jej rodina byva v „tree house“ a na veceru jedia korienky a pod. Proste nemalo to zmysel im nic vysvetlovat, lebo oni boli totalni idioti. Najhorsie na celej veci bolo to, ze otazky, ktore nasledovali naznacovali, ze oni jej to vlastne uverili!!! Vraj sme celkom dobre vyzerali na to, ze pochadzame z takej vojnovej a chudobnej krajiny……………Este aj teraz sa na tom smejeme.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/09/2006 22:12  

Velmi dobra jazykova analyza, Janka.
U Americanov je uspech ak su vobec schopni zaradit Slovensko ci Slovinsko aspon do Europy. Je sa im co divit? Sotva. Obe krajiny su nepatrne velkostou i populaciou, s nicim dieru do sveta nespravili, takze je to asi normalne…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/10/2006 0:07  

Kolko ludi na Slovensku si mysli ze v Australii ziju ako v dobe kamennej. Su niektori uplni blbci. Bola som na dovolenke na Papue. Fotky mam s papuancom, co ma kostou prepichnute lica, na koloch stoja lebky, deti nahe sa hraju v barine, zena ma hlinennu masku na hlave a ovesana priveskami, do polpasa naha. Len tak pre srandu som to ukazala na Slovensku, povedala som ze to je moj muz, nase deti a jeho matka. Dost velke mnozstvo ludi mi uverilo a sirilo to po susedoch o mne ako som sa zle vydala. V Australii je najlepsia zivotna uroven na svete a kolko ludi o tom nevie, tak co sa cudujete inym ludom ked nevedia o Slovensku.

Janka mas uplne pravdu, ked najdem nejake informacie, pisu slovenski jazyk a ja si vzdy myslim ze je to nas slovensky. Nas bol napisany slovansky. A toto napisali slovensky tlmocnici-emigranti, oni to vsetko popletu a cudzinec sa ma v tom ako vyznat?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/10/2006 14:42  

Nechapem, preco sa tolko ludi na Slovensku cuduje, ze za oceanom malokto vie, kde Slovensko lezi. Kolko slovakov vie, kde lezi Belize? Zatial som nenasiel ani jedneho, co by vedel na to odpovedat…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/10/2006 14:52  

preco sa urazate, ze si nas mylia so slovincami, to by sa slovinci mali urazat, ze si ich mylia s nami. Slovinsko je 10 rokov pred nami. chodte sa tam pozriet. nadherna krajina, pomerne vysoka zivotna uroven.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/10/2006 2:39  

Slovinsko je 10 rokov za Slovenskom, maju peknu prirodu ale to je vsetko.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/10/2006 2:50  

Rodny, bola som v Mexiku a tak nahodou viem ze je to vedla, cestovanim sa ludia ucia. Slovaci cestuju vacsinou po Europe, tak asi tazko vedia kde sa Belize nachadza, nikto nieje dokonaly, tak sa nerozculujte ak niekto nevie kde je Slovensko, nieje tam nic cim by bolo zname po svete, tak naco ho cudzinci maju poznat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/10/2006 4:15  

Naco je tato diskusia dobra..? Slovensko nie je a ani nebude „zname“ po svete. Najsko co sa tyka jazyka – moj odhad je ze o 100 rokov bude pravdepodobne existovat len polovica terajsich jazykov, komunikacia bude postavena na anglictine, z viacerych dovodov – je to jednoduchsie pre velke firmy umoznit vsetkym zamestnancom komunikaciu v spolocnom jazyku. JE to uz teraz v mnohych nadnarodnych firmach normalne, je len otazkou casu kedy sa to rozsiri na „staty“- ktore su vlastne tiez „firmami“ v inom baleni 🙂
Teraz ku geograifckemu polozeniu – o 100 rokov nebude hranic ako su teraz zname, Slovensko nebudeme charakterizovat ako teraz v narodnom podfarbeni, bude to jednoducho lokalita v Europe. Takze tak, o 100 rokov si vytiahnite tuto diskusiu z archivu na Internete a date mi za pravdu 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/10/2006 4:28  

protinozec
No uz len musim verit ze sa dovtedy dozijem a vytiahnem si to z archivu. Potom spolu pokecame. Inac mas pravdu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/10/2006 6:22  

Ja si tiez myslim, ze ked bude pokracovat sucasny trend, tak suverenne staty pomaly prestanu existovat. A s tou anglictinou je to tiez pravda. Ale moze to dopadnut i tak, ze sa budeč vyucovat cinstina…Ale moze prist i k zmene systemu v niektorych krajinach a to by tu nasu teoriu naburalo. A moze prist i nieco uplne ine…ale teoretizovat mozme.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/10/2006 15:46  

Jasne! Slovensko = Czechoslovakia, pravidelne zameny za Slovinsko, tiez ma uz za juhoslovana mali… Ale najvacsia pecka bola ked som chlapovi na otazku odkial som rovno odpovedal, ze zo Slovenska co je v strednej Europe… A on na to akoze samozrejme, ze vie a ze mame pobrezie… Ja vravim ze to teda nemame kedze sme stredna EU… A on potom ze sorry ze sa zmyli a ze to Cesko ma pobrezie… Tam som pochopil, ze anglani si myslia, vzdy mysleli a budu mysliet ze len to ich UK je stredna EU a zvysok nic… Aj na strankach British Airways je(mozno uz nie, nesledujem) mapa len po Nemecko, Rakusko, Svajciarsko… Pred Ceskom velka ciara, vsetko za tym vyciernene s napisom Eastern Europe? Zeby sa vsetci moji profesori mylili ked nam tvrdili ze sme v srci Europy?!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
07/10/2006 13:00  

No, ja som v londyne uz viac ako rok. prve dni boli dost pomotane, nepoznala som okolie. prvy tyzden som sa snazila najst skolu, kde som chcela studovat. domaca mi vysvetlila ako sa tam dostat. na instrukcie som kaslala, lebo ich bolo vela a vsetko sa mi poplietlo. tak som sa pytala okoloiducich. zabludila som na nejake skolske ihrisko. tam som videla jedneho pana vencit psa. tak som sa ho opytala na tu skolu. samozrejme vedel a vsetko mi vysvetlil, dokonca ma trochu odprevadil. tak sa zacal pytat, ze odkial som. na odpoved reagoval: „Slovakia? oh yeah, very good beer!“ :)) tento pan bol jeden z mala, ktory vedel, ze nieco take ako slovensko vobec existuje. a to pivo bola ceresnicka na torte. ale mam skusenosti, ze vela anglicanov nevie o slovensku vobec nic a tych par ostatnych si to stale myli s czechoslovakia.. takze asi tak…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
07/10/2006 15:58  

Zdravim protinozca….

Samozrejme, čo sa tyka toho, ako je Slovensko zname vo svete, mas pravdu,Slovensko vo svete velmi známe nebude, aj ked to neznamena ze sa o to nemame usilovat..Slovensko je v medzinarodných organizaciach napriklad aj v OECD, myslim si že sa stale nachadzame v prvej 50-ke najvyspelejsich státov sveta, Pokial viem na svete je okolo 200 statnych utvarov.To k prvej casti tvojej uvahy.
Co sa tyka toho ze o sto rokov uz bude len polovica jazykov na svete atd,Slovensko bez Slovakov len akasi gograficka cast v Europe, musim Ta sklamat, nebude to tak.V poslednom obdobi statov pribuda( rozpad CSFR,Juhoslavie,Sovietskeho Zvazu atd) Skor by som povedal ze prave socializmus vytvaral a podporoval velke spajanie sa narodov…Ukazalo sa to ze to nie je dobra cesta…Ono sa to ani nezda ale aj hoci uz nemam 20 rokov budem v priamom kontakte z ludmi ktorý budú žit o sto rokov, je to velmi realne ved pokial budem mat vnukov a vnucky tie budu zit na prelome 21 a 22.storocia….K zaniku narodov a jazykov mozno dojde ale nie v tak rychlom case…Urcite nie o sto rokov.Nehovorim o kmenoch niekolkotisicových niekde v dzungli hovorim o institualizovaných národoch a tie su napriklad v Europe skoro vsetky a kazdy si zije vo svojom narodnom state.Pamätajme ze v Europe uz raz bola obrovska riša so svojim jazykom(dnes uz mrtvym)a nakoniec bola rozvratena a dnes uz je len historockou skutocnostou.Aby nedoslo k omylu, ja neposudzujem ci je to správne alebo nie, ja len predostieram holy fakt.

Inac zelam slovenskej komunite v Australii a nie len jej vsetko dobre


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/10/2006 11:02  

zatial som este nebyvala mimo Slovenska dlhsie nez na dovolenke ale aj to clovek vselico zazije. Je to pravda, vsetci si nas mylia so Slovinskom a Ceskom ale stretla som na pocudovanie hlavne v Grecku ludi, ktori vedeli kde je Slovensko a co je zac, niektori dokonca u nas boli. Hlavne vdaka nasim futbalistom a hokejistom nas poznali a za to by som sa chcela vsetkym podakovat ze nas reprezentuju! Ale tak isto ma to stve, ze nas nepoznaju a nedokazem to pochopit….to sa vari len my ucime zemepis?


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii O Slovensku, Slovákoch a slovenčine
Stránka 17 / 34 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.