Ako poznajú Slovensko v cudzine?  

Stránka 10 / 34 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/03/2006 22:43  

ahoj Lara, ja som navrhla to tricko. Mozem sa ta spytat ako sa k tebe dostala ta reklama na fonty Typotheque.com? My totizto pozielame reklkamne emaily iba ludom, co sa prihlasia do nasho mailing listu. Takze prepac, ze sa k tebe nieco take dostalo ‚nahodou‘.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/03/2006 23:48  

Som v USA 7 mesiacov v skole. Otazky typu – mate Vianoce, poznala si Britney Spears predtym ako si sem prisla a ci mame farebny televizor (treba odpovedat: Ano, zlty:))))) a pod. Najviac ma zarazilo ked sa ma niekto spytal ci poznam Coca-Colu. Tak som im vysvetlila, ze designer Andy Warhol je povodom Slovak. Tak sa na mna pozerali ci si robim srandu:) Co uz. A k tej polohe Slovenska. Slovakia? To poznam. To je Central Africa:))) No comment. Stale je lepsie Slovinsko:))))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/03/2006 0:28  

skoda .je mi ta luto ze musis chodit do tej skoly ale na druhej strane ta obdivujem ze si vydrzalasedem mesiacov v osobitnej skole!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/03/2006 7:15  

Vacsina z nas musite uznat, ze nas slovenske zakladne skoly z cias komunizmu naucili dobre ovladat zemepis,aspon europsky, ked uz nie celosvetovy.Mna teda urcite.Zijem v Irsku a stretavam sa s podobnymi pripadmi- ze kde vlastne Slovensko lezi a ci je tam stale komunizmus, a co je to ten komunizmus-nevedia to ani vyslovit!. Niekedy mam chut , uz zo zurivosti odpovedat ,ze „lezi pri Bangladesi“…Tiez ma sokuje,ze napriklad neovladaju zemepis al. zakladne sviatky svojich najblizsich susedov – Velkej Britanie / USA uz vobec nie/.Moja kolegyna ma sokovala otazkou „o com je vlastne Boxing Day, ma to nieco spolocne s boxovanim, ci co……?!“


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/03/2006 15:06  

tam kde pracujes pravdepodobne zamestnavaju absoloventov spominanej skoly kto vie mozno sa razstretnes s Lenkou


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/03/2006 16:02  

Zijem v Irsku a pokial som tymto ludom neukazal mapu nevedeli si ani predstavit kde sa Slovensko nachadza. Velmi casto si ho mylia so Slovinskom a niektori si myslia ze je to niekde v Rusku a jeden mi dokonca povedal ze je to urcita oblast v Cine.Vela z nich si tiez mysli ze Cesko-Slovensko este stale existuje. Ale odkial a preco maju taketo informacie teda neviem.Alebo ich v skole malo ucia alebo-co je asi pravdepodobnejsie si robime malu reklamu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/03/2006 17:32  

jozef robis tam kde Emina?vydrz az Lenka skonci skolu v ,,trojke“ vam pojde lahsie


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/03/2006 21:39  

Ja som v Severnom Irsku a tu taktiez nemaju sajnu kde je Slovakia.Ale nas landlord uz ma knihu o Slovensku(darcek od nas).Tak hadam sa to v nasej dedine Moy zmeni.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/03/2006 2:34  

ą«ËľÖ÷µĽ˛úĆ·ÓĐŁÂŔࣺĽőÎÂĽőŃą×°Öá˘
ĽőÎÂ×°Öá˘
ĽőŃą×°ÖĂ

Ěáą©˝řżÚÖáłĐŁ¬Ěě˝ň˝řżÚÖáłĐŁ¬ÉĎşŁ˝řżÚÖáłĐ

contact: href=“mailto:googleicp@yahoo.com.cn“>googleicp@yahoo.com.cn


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/03/2006 8:21  

ja som donedavna byvala v spanielsku, iba pred par mesiacmi som sa prestahovala do belgicka, moj priatel je anglican, takze tam tiez poznam kopec ludi a musim povedat, ze som sa nestretla s vela ludmi kt. by nevedeli, co a kde je slovensko. ak, tak to boli nie velmi vzdelani ludia, kt. pozeraju spravy iba kvoli predpovedi pocasia…..
ale tiez sa musime zamysliet nad sebou…..taky clovek z nejakych lazov u nas na slovensku tiez nevie vymenovat vsetky staty USA a povedat, kde lezia aj s hlavnymi mestami ( dokonca si myslim, ze ani vacsina vysokoskolakov by to nevedela ), alebo poznat historiu anglicka, preco su nepokoje v Irsku, co to je IRA, preco skoti nemaju radi anglicanov, preco sa v belgicku hovori viacerymi jazykmi a podobne……
nemozme sa rozculovat nad tym, ze vsetci na svete nepoznaju nasu malu peknu krajinu a nevedia vela o jej historii….ja mozem iba povedat, ze vsetci moji kamarati vo svete vedia kde je slovensko a ti, kt. to predtym nevedeli, tym som to vysvetlila…..nemozme byt taki haklivi !!!!
zamyslime sa najskor nad sebou, my predsa tiez nevieme vsetko o vsetkych krajinach !!!! o americanoch sa mi ani pisat nechce, ved ked si zoberieme, ze iba 7% !!!!! americanov ma pas, necudujme sa, ze nevedia, kde co je v europe…..
a ozaj……minuly tyzden som si pozrela film hostel……ved je to iba film, nahodou situovany na slovensku, mohlo to byt hocikde inde, vobec som si nevsimla, ze by sa tam hovorilo o tom, ze to co sa tam odohravalo je na slovensku bezne !!!!
iba som si myslela, ze bolo celkom vtipne, ked male romske deti zobrali o zuvacku 🙂
treba sa iba usmiat a ist dalej….ved si uvedomme, ze my co sme odisli zo slovenka mu robime reklamu…tak sa hlavne my musime snazit o to, aby o nas svet vedel a aby sme nasmu slovensku nerobili hanbu……film od tarantina urcite nikoho mienku neovplyvni


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/03/2006 4:09  

Lucia—100bodov !!!normalny pohlad na dnesny svet —


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/03/2006 12:38  

dakujem 🙂
som rada ze niekto so mnou suhlasi…..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/04/2006 9:47  

Lucia, tiez s tebou suhlasim. Aj na Slovensku je vela ludi, co nema „sajnu“ o svete /ci inych veciach/.Trocha kritiky ale nikomu neuskodi , nie? Najhorsie je, ze si o „nas“ myslia, ze sme VSETCI uplni nevzdelanci. Aspon ja mam taku skusenost z Irska, co je pre mna dost ponizujuce.Ale dufam, ze sa to coskoro zmeni, ak sa budeme dobre propagovat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/04/2006 9:51  

Lucia, tiez s tebou suhlasim. Aj na Slovensku je vela ludi, co nema „sajnu“ o svete /ci inych veciach/.Trocha kritiky ale nikomu neuskodi , nie? Najhorsie je, ze si o „nas“ myslia, ze sme VSETCI uplni nevzdelanci. Aspon ja mam taku skusenost z Irska, co je pre mna dost ponizujuce.Ale dufam, ze sa to coskoro zmeni, ak sa budeme dobre propagovat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/04/2006 10:01  

Lucia, tiez s tebou suhlasim. Aj na Slovensku je vela ludi, co nema „sajnu“ o svete /ci inych veciach/.Trocha kritiky ale nikomu neuskodi , nie? Najhorsie je, ze si o „nas“ myslia, ze sme VSETCI uplni nevzdelanci. Aspon ja mam taku skusenost z Irska, co je pre mna dost ponizujuce.Ale dufam, ze sa to coskoro zmeni, ak sa budeme dobre propagovat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/04/2006 21:45  

ja som v Londyne iba mesiac a stretla som ludi co maju sajnu o slovensku a par co boli v Bratislave a pacila sa im[az na panelaky]a kto nevie jeho smola..
ja som dost blicovala uz od 4triedy takze mam v zemepise medzery ale na vyske som stretla aj inych tupcov..
jeden chlapik z Brazilie bol v Prahe velmi sa mu tam pacilo a ja so ho vyviedla z omylu=nie je to nase hlavne mesto..
takze osveta funguje..
A chlapik v Tunise vedel o tom ze uz nie je ceskoslovensko..
a deti v oaze vnucovali kostene korale s lubozvucnou slovencinou-zadaarmo..only for you..
mne je osobne jedno odkial kto pochadza a ci poznam to miesto na mape..hlavne je aky je clovek sak vsetci sme z jednej planety alebo nie?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 7:34  

Mna dokaze niekedy uviest do udivu, co si o nas myslia. Vela ludi je presvedcenych, ze za zeleznou oponou komunizmu bola az taka nesloboda a poroba, ze sme nemohli ani len za hranice nakuknut. Niekedy su ludia prekvapeni, ked spominame na urcite veci z detstva a predoslych liet. V podstate sme mali tie iste hracky (snad sa inac volali, alebo boli tvarovo ci materialne odlisne, ale v podstate to boli tie same), zaujmy, ze pozname vtedajsiu musiku z hitparad, poznali sme cokoladu aj kavu, dokonca i ovocie ako pomarance, banany ci kokosovy orech (aj ked boli len sezonne a mnoztvom obmedzene).
Moja mama isla do Svajciarska robit spolocnicku starsej dame. Ta ked ju videla dobre, moderne nahodenu (sije si veci sama), tak jej klesla sanka az po kolena, ze „óóóóó, aká elegantná dáma!“. Myslela si snad, ze spime na stromoch a nosime otrhane monterky?!
Je to smiesne, aky obraz si ludia na „slobodnom“ zapade utvorili. Ale napriek tomu, ked pocuvam historky z byvalej DDR, tak musim uznat, ze u nas na Slovensku sme sa mali lepsie. 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 7:36  

Mna dokaze niekedy uviest do udivu, co si o nas myslia. Vela ludi je presvedcenych, ze za zeleznou oponou komunizmu bola az taka nesloboda a poroba, ze sme nemohli ani len za hranice nakuknut. Niekedy su ludia prekvapeni, ked spominame na urcite veci z detstva a predoslych liet. V podstate sme mali tie iste hracky (snad sa inac volali, alebo boli tvarovo ci materialne odlisne, ale v podstate to boli tie same), zaujmy, ze pozname vtedajsiu musiku z hitparad, poznali sme cokoladu aj kavu, dokonca i ovocie ako pomarance, banany ci kokosovy orech (aj ked boli len sezonne a mnoztvom obmedzene).
Moja mama isla do Svajciarska robit spolocnicku starsej dame. Ta ked ju videla dobre, moderne nahodenu (sije si veci sama), tak jej klesla sanka az po kolena, ze „óóóóó, aká elegantná dáma!“. Myslela si snad, ze spime na stromoch a nosime otrhane monterky?!
Je to smiesne, aky obraz si ludia na „slobodnom“ zapade utvorili. Ale napriek tomu, ked pocuvam historky z byvalej DDR, tak musim uznat, ze u nas na Slovensku sme sa mali lepsie. 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 7:41  

Mna dokaze niekedy uviest do udivu, co si o nas myslia. Vela ludi je presvedcenych, ze za zeleznou oponou komunizmu bola az taka nesloboda a poroba, ze sme nemohli ani len za hranice nakuknut. Niekedy su ludia prekvapeni, ked spominame na urcite veci z detstva a predoslych liet. V podstate sme mali tie iste hracky (snad sa inac volali, alebo boli tvarovo ci materialne odlisne, ale v podstate to boli tie same), zaujmy, ze pozname vtedajsiu musiku z hitparad, poznali sme cokoladu aj kavu, dokonca i ovocie ako pomarance, banany ci kokosovy orech (aj ked boli len sezonne a mnoztvom obmedzene).
Moja mama isla do Svajciarska robit spolocnicku starsej dame. Ta ked ju videla dobre, moderne nahodenu (sije si veci sama), tak jej klesla sanka az po kolena, ze „óóóóó, aká elegantná dáma!“. Myslela si snad, ze spime na stromoch a nosime otrhane monterky?!
Je to smiesne, aky obraz si ludia na „slobodnom“ zapade utvorili. Ale napriek tomu, ked pocuvam historky z byvalej DDR, tak musim uznat, ze u nas na Slovensku sme sa mali lepsie. 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 7:43  

Mna dokaze niekedy uviest do udivu, co si o nas myslia. Vela ludi je presvedcenych, ze za zeleznou oponou komunizmu bola az taka nesloboda a poroba, ze sme nemohli ani len za hranice nakuknut. Niekedy su ludia prekvapeni, ked spominame na urcite veci z detstva a predoslych liet. V podstate sme mali tie iste hracky (snad sa inac volali, alebo boli tvarovo ci materialne odlisne, ale v podstate to boli tie same), zaujmy, ze pozname vtedajsiu musiku z hitparad, poznali sme cokoladu aj kavu, dokonca i ovocie ako pomarance, banany ci kokosovy orech (aj ked boli len sezonne a mnoztvom obmedzene).
Moja mama isla do Svajciarska robit spolocnicku starsej dame. Ta ked ju videla dobre, moderne nahodenu (sije si veci sama), tak jej klesla sanka az po kolena, ze „óóóóó, aká elegantná dáma!“. Myslela si snad, ze spime na stromoch a nosime otrhane monterky?!
Je to smiesne, aky obraz si ludia na „slobodnom“ zapade utvorili. Ale napriek tomu, ked pocuvam historky z byvalej DDR, tak musim uznat, ze u nas na Slovensku sme sa mali lepsie. 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 9:22  

ja som sa tiez stretla s kadecim ked som prvy krat prisla do anglicka, otazky o elektrike 24 hodin denne a tak….ale potom som pochopila, ze ludia na zapade za to nemozu…..ako sme my mali osvetu o zapade, oni mali tiez osvetu……otec mojho priatela mi povedal, ze im v skole pustali filmy o tom, ako ich pridu napadnut rusi, aka je na celom vychode chudoba a tak….takze sa necudujme
a emina, ty si nic z irov nerob, hlavne sa necit ponizena, ved si zober, ze cele anglicko si o iroch robi vtipy, ze nie su …hmm…..prave najmudrejsi….. 🙂 ja si myslim, ze to chce len trochu viac casu, ludia uz pomaly zistuju ze nie sme nevzdelanci, kt prezivaju „culture shock“ ked sa dostanu na zapad 🙂
a ked pozeram BBC spravy, uz ani poliakov nenazyvaju lacna pracovna sila…..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 10:10  

ked som chodila na grectinu (v grecku) tak som mala na kurze spoluziaka z Swazilandu 🙂 budme teraz mudri 🙂 a teto swazilandan by nas vsetkych schoval pod malicek, vedel aj o nasom makovom Slovensku..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 10:52  

ostrovnystat na vychod od afriky


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 11:02  

Minuly tyzden som bola s mojim priatelom na urade, priniesli sme doklady ohladom uzavretia manzelstva. ,,Obsluhovala nas asi 20 rocna uradnicka,, a ja som doslala otazku. Slovensko sa nachadza v Europe? No to bola pre mna riadna facka.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/04/2006 11:49  

zijem v holandsku a ked sa ma niekto spyta odkial pochadzam a ja im odpoviem ze zo slovenska tak my vravia AHA stara juhoslavia!!!!pokial im nepoviem Ceskoslovensko tak nevedia kam to slovensko vlastne patri………asi mali 4 zo zemepisu iked slovensko sa po holandsky povie slowakije a slovinsko slovenie aj tak si to dobre mylia…Skoda


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/04/2006 10:42  

Som vAustralii od 1968 ,v case ked vo Vietname zurila vojna a tak ma prekvapilo ked mi jeden Jugoslavec povedal ze na Slovensku to „nevala“ ze tam u susedov vo Vietname sa bojuje… Pred tym ako som emigroval do Australii,este doma na Slovensku ani ja som nevedel mnoho o Australii V Trnavskej kniznici som nasiel iba jednu knihu o Australii a to iba o Cookovi a jeho plavbach. Takze po mojom pristati v Sydney som sa prekvapil ked mi povedali ze zatelefonuju do Melbourne a ze tam ma niekto doceka. Vedel som ze Australia ma menej ako 200 rokov historiea tak som si myslel ze este nemali kedy postavit telefonnu linku !!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
06/04/2006 7:33  

Tu v Baskicku je to so zemepisom rovnake. Ich znalosti su tiez velmi zuzene asi preto, ze su sami zahladeni do svojej „velkosti“. Ja stale odpovedam, ze som cechoslovak – mam taky nazor…A oni sa ma casto pytaju, ci uz ta vojna u nas skoncila…no a ty vzdelanejsi povedia “ aaaa“ Prague – c,est magnifique“…a to je vsetko. My sa vsak nevzdavame, robime CS vecery, kde sa snazime predstavit nasu krajinu. Zatial sme len akasi atrakcia, ale nech!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/04/2006 21:31  

Nemecko.
Ked sa ma niekto opyta, ze odkial pochadzam, tak poviem, ze z Ceskoslovenska alebo lepsie povedane z Ceska. Ked poviem, ze zo Slovenska, tak sa hned opytaju, ci je to Juhoslavia.
A ci vobec mame auta, kuchynu, ci dostat u nas kavu, ci spavame pod palmami, alebo nejake drevene chalupy. hrozne.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/04/2006 13:48  

pre rakusakov existuje len slovinsko, ceskoslovensko alebo cesko. dokonca si aj mysleli ze som z ruska. moj otec musel vysvetlovat niekolko minut uradnicke ze slovensko nieje slovinsko a ja zas som musel presviecat uradnika ze slovensko je v eu. ale najdu sa aj ludia (aj ked malo) ktori vedia o slovensku a bratislave. to potesi


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/04/2006 19:25  

Hlavne ze sa tu mame vsetci na velke ,H‘. Môžme byť hrdí že sme tu chudobní ako kostolné myši.Aj o tom je SLOVENSKO.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii O Slovensku, Slovákoch a slovenčine
Stránka 10 / 34 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.