[Sticky] Späť na Slovensko alebo nikdy viac?  

Stránka 9 / 77 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/03/2006 3:09  

spokojena duse, pekne si to napisala. Nech ti ta spokojnost trva co najdlhsie!

xaxa, tebe asi Americania odopreli viza do USA. Inak si tvoj prispevok neviem vysvetlit.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/03/2006 18:17  

Les,

Mas 100% pravdu ja som zo Slovenska vzdy utekal.

Slovesko ma aj napriek novej dobe feudalny system.

Priklad:
1. Vladny cinitelia si odsuhlasili zakon ze statne zakoni pre nich neplatia.

2.Cim viac zarobis tym platis mensiu realnu dan z pijmu.

Cize Slovensko je fantasticka krajina ked si vo vlade a vela zarobis.

Pre priemerneho obcana je to hrozne.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/03/2006 19:06  

XAXA – zobut sa a prestan urazat krajinu ktora ti dala slobodu.
Vdaka USA mozes slobodne pracovat v Anglicku a bez problemov cestovat na takzvane feudalne Slovensko.

Bez Regana & USA (Americky prezident pre toho kto to nevie) Slovensko by neexistovalo a Slovaci by boli komunistickym smetim a otrokmy Sovietskej ideologie.

Takze XAXA zobud sa.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/03/2006 19:32  

message for KIKI.

ahoj KIKI.zdravim te z Floridy.chapu te, ze je pro tebe tezke se rozhodnout zda se mas vratit zpatky na slovensko nebo zustat v australii.
ja jsem vdana a ziji v zahranici uz 9 let a obcas take mam takove chvile kdy se mi strasne styska po rodicich a kamaradech.jezdim domu jednou rocne na nekolik tydnu a jsem z toho vzdycky cela „hotova“, strasne se tesim.nadseni me ale vzdycky prejde tak po prvnim tydnu a pak uz se zase tesim zpatky na Floridu.jsem rada ze stravim nejaky cas s rodici a potkam se s kamaradkami, ze pokecame co a jak a vyrazime nekam ven.
vzdy kdyz se vracim domu, tak je mi ale jasne ze bych tam uz nemohla zit.je to zvlastni, ale proste vsechno mi tam pripada takove divne.kamkoliv clovek jde, tak furt jenom slysi, jak si lide stezuji, ze nemaji penize, ze se boji o praci, protoze porad jenom nekde propousti, jak furt jenom neco zdrazuji.i kdyz se potkam se svymi kamaradkami, tak od nich slysim jak je to tam nebavi, protoze si neusetri na zadnou dovolenou, musi stale zit s rodici, protoze si nemuzou dovolit platit si vlastni byt, stezuji si, jak je to v kramech drahe, ze si ani nemuzou koupit nic poradneho na sebe.jedna moje kamaradka se vydala hledat si „dobre“ placenou praci do Prahy, do naseho hlavniho mesta, kde kazdy rika, ze prace je tam dost.po asi 2 mesicich se vratila zpatky domu, protoze jedine co tam nasla byla prace v Mc Donaldu a tam ji pry buzerovali tak, ze po pouhych 2 tydnech odtamtud utikala, jak rychle mohla.
stale mi pripada, ze pokud clovek v cechach nema nejake zname, tak proste lepsi praci nedostane, pokud neco dobreho najde, tak to ma hodne velike stesti.
vetsina mych spoluzaku ze zakladky dnes dela po supermarketech, nebo prodavaji mobily, nebo sedi v nejake kancelari od rana do vecera, za strasne maly plat.
je pravda ze vetsina z nas co zijeme v zahranici, at uz je to usa, anglie, nebo kdekoliv jinde, tak take nemame ty nejlepe placene prace, tak se tu nadreme nekde po restauracich, obchodech a tak dale, ale z me vlastni zkusenosti, mi pripada, ze tady v zahranici se i z takovych praci da usetrit, cestovat a mit nejaky zivot, zatimco doma se ze stejnych praci neda usetrit vubec na nic a zivot je tak nejak o nicem.porad aby se jenom clovek bal, o to, jestli ho propusti a jestli bude mit na najem.
kdybych byla tebou, zustala bych v australii a pokud muzes tak byt tebou tak jedu domu akorat tak na mesic na dovolenou a pak zpatky do australie.
ovsem je tezke nekomu radit, protoze kazdy z nas mame jiny nazor, kazdy chceme neco jineho.
preji ti hodne stesti at uz se rozhodnes pro cokoliv.urcite dej za nejaky cas vedet, jestli jsi zpatky na slovensku a jak se dari.
s pozdravem „spokojena duse“


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/03/2006 23:50  

ahojte.
mam 23.
zil som v USA pat mesiacov na WAT. zil som v Londyne pol roka. Zijem v Skotsku skoro rok.
A NEBUDEM ANI ZA ZIVEHO BOHA ZIT NA SLOVENSKU.
obcas pojdem pozriet rodinu, pozdravit kamaratov z detstva, vybavit dake papierovacky ak treba.
Ked o rok az tri vypadnem z UK resp Irska /kam sa chystam trosku postudovat vocational course @college/ idem smer Australia alebo este lepsie Novy Zeland. jasne, su ludia ktori hundru aj na take krajiny.
Zil som dost dlho v SR na to aby som videl jeho ‚klady‘ a hlavne zapory.

Ti z vas co ste uz dekadu a viac prec, pre vas by to bol uz dost tazky skok spat. aj ked je to na vas. veci sa menia. ale to vsetko co treba zmenit sa nezmeni ani behom nasl desatrocia.
Neidealizujem si zahranicie. nemozno vidiet iba hruby plat prepocitany kurzom na koruny. to kazdy z nas vie. neidealizujem si spolocnost.
ale napriek tuzbe vela cestovat po svete, oblube jazykov, anglicky hovoriace prostredie mi uplne vyhovuje. ako moj ‚adoptovany‘ jazyk.

viackrat som cital na inom webe o zivote v USA kopu nazorov na tuto temu. zmes nazorov. ako tu.

A JEDNOZNACNE NECHCEM VYCHOVAT DETI V SLOVENSKOM JAZYKU A ANI NA SLOVENSKU. chcem aby mali lepsi start ked raz budem dake mat.
Martin


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/03/2006 0:46  

GENO: neblbni, uz si v tej emigracii celkom stratil rozum? Alebo som zabudol ako bojovali USA aby slovensko nebolo komunistickym smetim v 68 a predtym v 48. Teraz neviem… Prilis si personifikujes staty a pripisujes ludom o ktorych nemas ani sajnu ciny ktore si si vymyslel. Mimochodom dost z cesty si prehodil poznamku, ktora absolutne nema suvis s mojim prispevkom (neviem ako si zistil, ze sa stazujem na cestovanie, Reagana – nie zeby som ho nepovazoval ze pekny vykvet).

zobud sa, zobud saaaa…

emigrant: To je tak pokial mas co priniest tak s vizami nie je problem, vieees? Mimochodom dost z cesty si prehodil poznamku, ktora absolutne nema suvis s mojim prispevkom (neviem ako si prisiel na asociaciu s vizami).

No a este aby som objasnil ten moj predchadzajuci prispevok pre tych co maju viac vymyte mozgy. Bohuzial, dobre viem co za gaunerov mame na slovensku vo vlade a parlamente a aj to aka je slovensko stoka. Ale ked si to porovnam s inymi hracmi vo svete tak stale mozem byt kludny, lebi ti nasi gauneri su len taka miestna 8. liga, a ten bordel bledne s tym co sa deje bohuzial inde.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/03/2006 3:21  

XAXA,

Trafena hus zagaga – priznaj svoju minulost.

Zijes velmi kratko v slobodnom svete ktory niej perfektny ale mas moznost na vyber. Aby si ho pochopil a je to velmi komplikovana zalezitost na to aby sme zatazovali tymto tento portal na velmi dlhu dobu a to je nezmysel.

Ja som zil na Zapadnom, Strednom a Vychodnom Slovensku.
Pracoval v Zapadnej Europe,USA a Kanade takze poznam mentalitu vsetku Slovakov ciastocne ZapadoEuropanov ale velmi dobre SeveroAmericanov.

Takze na zaklade tejto mojej zivotnej skusenosti som dostatocne objektivny aby som ta poucil ze nemas pravdu a zaroven by si nemal rozpravat o niecom comu nerozumies. Prestuduj si co sa odohralo v 48 & 68 roku a potom pochopis mozno ciastocne pravdivu tragicku historiu osudu Ceskoslovenska.

Neviem co hladas v Spojenom Kralovstve s tvojim pomylenim nazorom na svet a z nenavistov proti USA???


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/03/2006 10:08  

naco sa vracat pozerat na tie debilne bravcove hlavy ako nas neustale okradaju a nikto nic kazdy sa tvari ze je vsetko ok.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/03/2006 11:55  

GENO, GENO… Uz si dost zisiel z cesty, ked nieco tvrdis o nenavisti k USA…

Btw. ten prvy prispevok bol k USA uplne neutralny, neviem kde tam hladas nenavist. Boli to 2 riadky:

1. Zdrave sebavedomie povazujem za pozitivnu vlastnost a neonacisti su vsade, tak neviem…

2. Keby si sa spytal kazdeho cloveka na zemi co si mysli o vasom prezidentovi, myslis, ze to co som napisal by bola zriedkava odpoved? Toto je ta vasa demokracia, pani demokrati, kazdy odlisny nazor zadupat pod zem prazdnymi slovami a najlepsie s dovetkom, ze prestuduj si historiu a bez akehokolvek argumentu.

Nezda sa mi celkom pravda to co o sebe pises, lebo v tom pripade by si uz mal mat vlastny rozum. Ale predsa len ti poradim: za to, ze ti nejaka krajina dovoli zit v nej, pripadne pracovat tam, nemusis pochlebovat, to od teba nikto necaka. Mozno si na to este neprisiel, tak radsej to pisem a tym uzavriem tuto debatu.

PS. Dal som si do googlu hladat slovne spojenie „Blair War Criminal“ a naslo mi 7,5 miliona odkazov a to aspon zo zaciatku v britskej tlaci. Takze opakujem, nemusis pochlebovat, ani domaci to nerobia. Pestuj si radsej vlastny nazor a skus tolerovat aj ine nazory (ak si si vsimol, ale dokazal som vobec nekomentovat tvoj nazor invektivami, tak sa uc 🙂 ).


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/03/2006 16:43  

Tie veci, ktore som opisal v bodoch, tak kazdy jeden z nich je pravdou ci mi to tu niekto veri, alebo nie. Netvrdim, ze kazdemu sa stanu taketo alebo podobne veci, ked pride do SR, ale mne sa bohuzial tieto veci stali.

Kedze zijem v USA uz par desiatok rokov a tiez som pocestoval poriadny kus sveta musim uplne suhlasit s prispevkom GENA. Vidim, ze je to skuseny clovek a vie o com hovori, urcite ma vela zivotnych skusenosti. O „pochlebovani“ len tolko, ze to clovek naozaj nemusi robit, ale potom je tu otazka, ze preco taky clovek ktory je vlastne proti krajine, kde zije a zaraba si na zivobytie kritizuje krajinu v ktorej sa ma dobre?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/03/2006 18:10  

Zavolal by som si do Lesa. To, co sa deje na Slovensku je ohavne. Ale nemyslis, ze je to z dost podstatnej casti vplyvom americkej kultury? A nielen na Slovensku. Detska sa divaju na nove vytvory 20th Century Fox…a potom to sami skusaju. Za mojich mladych cias boli 100 nasobne miernejsie filmy zasadne z hviezdickou. Ale nielen to! Predovsetkym ta filozofia vsemocnosti penazi…to je tiez nas velky americky vzor! Vyvalil si zo seba vsetko negativne, co si zazil a pocul, ale napadlo ta preco tomu tak je? Alebo si skutocne presvedceny, ze ta tvoja amerika je taka perfektna? Mam tam dost kamaratov, aby som vedel co a ako. Ja sam som tam nemal nikdy chut ist…naposledy v 12 rokoch, ked bol moj vzor Old Shatterhand.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/03/2006 5:39  

xaxa,
ta poznamka o vizach bola preto, lebo som si nevedel vysvetlit tvoje vyhlasenie o tom, ze ten Lesov popis vztahujes na USA.
Taktiez si objavil najvacsiu komunitu neonacistov prave v USA, o existencii ktorych asi nikdo na svete okrem teba nevie!
Ak ti teda nebolo odoprete to vizum, tak potom mas v hlave protiamerickeho chrobaka. Inak by si take hluposti nepisal.
Nie som ziaden zastanca USA alebo Americanov, maju tiez svoje muchy, ale tie ich muchy su uplne ineho charakteru.
No preco nejdes bod po bode tym Lesovym prispevkom a vysvetli ostatnym ako konkretne sa tie body vztahuju na USA. To by bol problem, vsak? Najjednoduchsie je len vsetko bez podlozenia zhrnut v 2-3 vetach, ze ta Amerika je hrozna, a vec je vybavena!
Takze mas prilezitost. Tesim sa na tie argumenty!

Palo, s tvojim prispevkom sa da suhlasit pokial hovoris o filozofii vsemocnosti penazi a ze tento trend ma povod v Amerike.
Avsak Slovaci a zbytok sveta, ktory prijal tuto kulturu, tak ucinili vychadzajuc zo svojho vlastneho usudku, bez akehokolvek natlaku. To je podstata celej veci!
Ak by to nebola americka kultura, potom by tym vyberom mohlo byt nieco ine, avsak to ine by vobec nemuselo byt lepsie. Preto, v prvom rade je treba si povsimnut ten ubohy vkus vsetkych tych, ktori sa DOBROVOLNE ROZHODLI prijat kulturu konzumu ako svoj vzor! To, ze z ktorej casti sveta bol tento vzor prebrany, nie je predsa dolezite. Takze ten ukazovak by som namieril najskor na vsetkych tych, ktori materialne veci postavili na vrchol svojich zivotnych hodnot. Potom by som rozmyslal nad tym preco sa tak stalo. A mozno az potom by ma zaujimal taky detail ako je napr. miesto povodu tejto novej kultury.

Inak, Les nikde nepisal ani nepodsuval, ze Amerika je perfektna ako mu to vkladas do ust, a silne pochybujem, ze niekto si to aj mysli.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/03/2006 6:10  

Martin, nevycitam ti ani slovo. Teda okrem toho, ze si sa nenarodil dakemu privatizerovi alebo inak privilegovanej osobe 😉
Len si zariad zivot chlapce kym si mlady, zdravy a plny elanu. Na Slovensko sa asi budes obcas vracat a ked tam prides tak budes mat dobry pocit, ze si sa niekedy rozhodol skusit stastie vo svete. Ja mam ten pocit pri kazdej navsteve Slovenska. Ono tie docasne pobyty na Slovensku su dobrou zmenou, ale cim dlhsie tam si, tym viac si uvedomujes, ze tam nepatris 🙁 . Kazdy mame na takyto pocit asi ine dovody, ale na mnohych by sa slovenski vystahovalci urcite zhodli.
Hodne stastia, kdekolvek ta osud zaveje!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/03/2006 20:21  

Dobry vecer,,zijem na Slovensku,,vyskusala som si ako sa zaobchadza so zenou,,ked nema svoje prava domovej slobody,,ked nemam sukromie,,ked vam niekto suverejne zasahuje do sukromia,,ked som ako clovek bez prav,,dva krat tyrana,,psychicky,,znicil mi pan prominent z Bratislavy dve prace,,teraz som bez roboty,,3 roky pan zije so zenou a mne sa snazi pripominat,,nemam ziadny zaujem,,toto uz pre mna hranici s debilitou,,viete co to je 5 rokov,,dennodenny napor na moju osobu,,totalna bezohladnost a svinstvo..nemam si co pripominat,,pretoze ten pan ma nezasobuje ani laskou,ani energiou,,ani nijako nepomaha,,len si nenormalne narokuje,,a ja chcem mat svoju slobodu,,do ktorej mi nikto nikdy nevnikne,,neviete mi poradit,,ziju tu svine nezakonne,,je to stat vecsich bestii,,ako boli komunisti,,potrebujem sa zbavit psychopata,,ochranu m ojho clovek a utiahnut sa – vycestovat – azyl – pre moje sukromiea pohodlie,, tu policia je chudera,, dokonca sa mi vyhrazal vladou,,som dikriminovana,,, e mail – href=“mailto:martafarska@zmail.sk“>martafarska@zmail.sk,,,telefon – 0903195941,,potrebujem rychlo pomoc,,nemam ochranu statu – garanciu ochrany mojho bytu,,


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/03/2006 22:14  

mohykan4:
perfektne si to napísal, presne tak máš pravdu na 100%
toto sa stalo aj môjmu známemu.
proste pokiaľ nie si (a tomu verte všetci, že nie ste) zaujímavý pre nich, tak auf wiedersehen!
hlavne že sa amíkom pcháme všetci do riti!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/03/2006 1:05  

Ahojte vsetci!

Zila som tu v US sest rokov. Pred tym som zila na Slovensku 10 rokov. Moja sestra teraz studuje v Anglicku a ja asi tiez pojdem studovat inde v Europe. Dufam.

Tu v US som si uz poriadne zvykla, ale citim sa spokojnejsia aj tak na Slovensku. Americania vedia vazne byt cely ego. Pravdupovediac, nie je tu takmer ziadna kultura. Byvam v dost medzinarodnej oblasti, takze vacsina mojich znamych nie su americania, ale venezuelcania, mexicania, spanieli, taliani, aj cesi a slovaci ak sa najdu.

Je to dost absurdne ako americania chcu ist do Europy a europania chcu ist do Ameriky. Vsetci maju o Amerike skreslene predstavy. Aj ked tu je strasne vela bohatych, je tu aj vela ozaj chudobnych. Za to ze sem prides neznamena, ze mas hned peniaze.

Najvacsi problem ja ta izolacia. Vsetci idu len za peniazami a pracovne dni maju vsetci poriadne dlhe. Ludia vsak budu pracovat dlhe dni aj na Slovensku onedlho.

Neviem preco si ludia myslia, ze sa musia vratit k svojim korenom, inac nie co nebude v poriadku. Dolezite je, aby si bol stastny v tej krajine ktora pasuje tvojim ocakavaniam. Jasne, ze na zaciatku je to tazke lebo vsetky spojenia stratis a vlastne nikoho nepoznas ale ak viac risknes tak aj viac mozes dostat nakoniec. Slovaci sa prilis lutuju. Politici si naozaj nezasluzia aby ludia o nich tolko debatovali, pretoze nie je o com debatovat. Je to len lahsie sa stazovat a nic nerobit. Ak nemozes zmenit podmienky, tak zmen svoju naladu. Najhorsie je nezmenit nic a stazovat sa na vsetko.

Zatial caute.

P.S. Dufam, ze som nikoho neurazila.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/03/2006 17:46  

suhlasim s tebou…..janka….


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/03/2006 22:41  

ahoj kiki v ktorej casti australie si?
ja sa bojim ze budem mat podobny problem.zijeme s priatelom v irsku uz 2 roky,on je z melbourne a koncom tohto roka sa tam chceme usadit nastalo.ja som tam studovala asi rok, ale aj to mi bolo dlho a bola som velmi homesick..
teraz tam pojdem na dovolenku na 2 tyzdne,tak ak si z melbourne ozvi sa mozme sa stretnut.
ahoj
monika


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
31/03/2006 22:09  

Ja zijem aj s rodinou ( 4 deti ) v Nemecku, mam perfektnu pracu, to, co som vystudoval, deti chodia do skoly, hovoria troma jazykmi… ale aj tak sa chcem raz vratit, cim skor tym lepsie. Neda sa vsetko prepocitat na peniaze. Podla mna je Slovensko jedna fantasticka krajina, s obrovskou perspektivou. Musi prekonat len detske choroby. Ludia si musia viac verit, menej frflat a naucit sa ze zadarmo nikomu pecene holuby nebudu lietat do ust, nastastie mam pocit, ze to vela ludi chape. Darmo, ako uz Gavlovic napisal – sladky je chren cervickovi, kery sa v nem ulahne


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/04/2006 4:09  

Slovensko mam rad a chodim tam casto…ALE LEN NA NAVSTEVU !…Nemyslim,ze by som tam dokazal zit „na trvalo“…Co Slovensku najviac skodi,je obrovska korupcia a organizovany zlocin (mafia). …Obe su tak rozsirene,ze ich kludne mozme nazvat ZHUBNE NADORY …nie „detske choroby“…Mne osobne tiez „nesedi“ silny vplyv Kat.cirkvi na politiku statu…Ze knazi v kostoloch pred volbami vyzyvaju veriacich,aby volili KDH nieje ziadnym tajomstvom…V USA (napr.) je toto zakonom doslova zakazane (ak dotycna cirkev dostava od statu financnu podporu)…Mladi si na Slovensku vacsinou volia koho chcu…ale starsi a stari ludia sa lahko nechaju „zmanipulovat“…Kat.cirkev vyvija obrovsky natlak napr.na vladu ak jej politika nieje v sulade s cirkevnou doktrinou…Minulej jesene som stravil na Slovensku cely mesiac…v telke na dvoch hlavnych kanaloch v hlavnom vecernom vysielani bezali „reality shows“ (VyVoleni a Big Brother)…NEBOLO CO POZERAT…obidve „shows“ ja osobne povazujem za „retard“…a „zdegradovanu kulturu“…Nevadilo by mi,ak by to nebol „hlavny vecerny program“ na dvoch kanaloch „vlecuci“ sa az do polnoci…Takze som mal na vyber len STV 1 a STV 2…alebo knihu…Tie „reality shows“ boli plne „pikosiek“ (ako to na Slovaci volaju) a tu sme konecne pri tom…Kat.cirkev ziadala,aby sa tie „nemravnosti“ prestali vysielat…samozrejme vysielanie pokracovalo dalej…obe TV spolocnosti pravidelne platili milionove pokuty za porusenie zakona o vysielani…ale asi sa im to este aj tak oplatilo,kedze sledovanost bola vysoka – takmer cele Slovensko minus ja…a zarabali na reklamach…To bolo jasne aj Kat.cirkvi a kedze sa im nepodarilo obidva programy zakazat,zacali s vyzvou na bojkot vyrobkov firiem,ktore mali v tychto programoch reklamy (!)…(dajako sa nevedeli zmierit s tym,ze s cenzurou sme na Slovensku skoncili v novembri roku 1989)…Neviem,ci by Vam taketo veci (plus uz spomynana korupcia politikov a vycinanie mafie) nedvyhali krvny tlak…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/04/2006 3:49  

Ja som v irsku, uz 2 roky a az tu som prisla na to ako strasne mam rada Slovensko a aka krasna krajina to je. Iri su velmi priatelski, nikdy som sa nestretla s nejakou nenavistou, financne sa tu zije ovela lahsie, clovek nemusi byt top manazerom, aby si dovolil kupit zakladne veci potrebne k normalnemu zivotu, co je na Slovensku stale problem ale aj tak stale dufam, ze za par rokov sa situacia u nas zlepsi a ja sa s velkou radostou vratim domov. Je smutne, ze iba ekonomicka situacia na Slovensku drzi vela slovakov v zahranici….mozem hrdo prehlasit, ze sme omnoho viac vzdelanejsi, za co mozme vdacit nasmu staremu komunistickemu systemu, ktory nas nutil, vzdelavat sa vo vseobecnej rovine, zatial co irsky vzdelavaci system je velmi obmedzeny, taktiez si myslim, ze sme za tych par rokov od zamatovej revolucie, stihli u nas doma vybudovat tolko veci, ktore tu nestihli od 1970 (od ich vstupu do EU)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/04/2006 15:33  

Ja som bola za celych 7 rokov na Slovensku iba raz-vlani, a to som isla iba na tyzden, dostala som neplanovanu dovolenku,zobrala som malu dcerku kedze este nechodi do skoly a podho pozriet rodnu vlast. Velmi som sa tesila na svoju rodinu a na znamych, kedze 6 rokov je naozaj vela,aj ked rodina chodi casto k nam. Pre mna je dost komplikovane prist, kedze jedina moznost je cestovat takmer 5 hodin lietadlom do Viedne a minimalne letenka stoji 300 eur (aj pre deti), a nemam velmi rada lietanie. Na Slovenskumi uz na druhy den bolo smutno za mojou rodinou v Spanielsku, a keby som nemala pri sebe dcerku tak si veru aj poplacem. Vsetci na Slovensku-rodicia, surodenci sa snazili, aby sme si ten tyzdnovy pobyt uzili co najlepsie, naozaj sa o nas starali ako o princezne, len ja som pocitala dni, kolko mi zostava do navratu domov. Moj ozajstny domov je tam kde je moj muz a moje deti, kde som ja nasla stastie a lasku, tento nevelky ostrov s nadhernymi plazami a teplym podnebim,tato oaza pokoja,kde sa ludia tak neponahlaju a maju k sebe akosi blizsie. V buducnosti chcem opat navstivit Slovensko,je to moje rodisko, ale zit tam uz nikdy nechcem, moje srdce uz je niekde inde.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/04/2006 21:56  

velmi rada by som sa na slovensko vratila, uz len köli tej krasnej prirode
-vysoke tatry su uzasne.
no ale ked napr. v bratislave stoji podnajom 12, 000 a zarobis takych 15,000, tak je to nerealne. akurat som pozerala ponuku bytov– milion– dva miliony, a to este nemas auto a nabytok.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/04/2006 20:54  

Jano-Irsko, mas absolutnu pravdu.
Mam 32 rokov, takze som trochu pricuchla komunizmu. Od 15. rokov brigadujem a od 18. pracujem. Teda aspon sa snazim. V dobe, pred revoluciou som si hned nasla pracu, aj ked len v miestnej pekarni. Islo to dalej, neskor v Rakusku atd. Medzi tym sa mi narodil syn- samozrejme ako vydatej… Nechcem rozvadzat vsetky peripetie s mojim zivotom, malzelstvo atd, staci len, ze som sa ocitla aj s mojim dietatom na ulici a za posledne drobne isla na ubytovnu. Na urade soc. veci ma poslali domov, lebo vraj sa ma manzel o nas starat, kedze som vydata. Po otazke, ci mam nechat mlatit seba aj syna, ked pride opity, mi iba povedali, ze mam ist teda na policiu…Policia nas odviedla domov a ja som sa tam ocitla o par dni znova…Takmer som prisla o dieta, pretoze bez strechy nad hlavou ho skuste vysudit…To len na take male vykreslenie situacie, lebo od vtedy pretieklo vela vody a ja so synom prezivame stale pady a stveranie sa na hor. V podstate cele roky som nutene na zivnosti, pretoze ma nikto ako osamele zijucu matku s dietatom nechcel zamestnat. Minuly rok sa mi „sikovnostou“ podarilo vybavit uver na byt, pretoze som som roky platila najom mesacne cca 10.000,- .Takze teraz mame strechu nad hlavou a ja prerusenu zivnos, lebo by som musela tomuto prekliatemu statu platit velke socialne poistenie, dost, ze som musela zobrat uver aj na zaplatenie dane- k voli uveru. Moja matka, ktora cely zivot pracovala by z dochodku nevyzila, keby otec nepodnikal… Takze, co si mam mysliet o mojej domovine? Prekliata vlada a podvodnici, ktorych sa neda zbavit!!! A to idu volby… Nehovoriac o mafii, takej aj onakej, nechcem sa rozpisovat. Ved kazdy zisti, kto skusi podnikat. Najhorsia je ta, co sedi na teplych miestach, ta je vsade. Precitala som si vsetkych 18 stran, lebo hladam informacie, ktore mi pomozu v rozhodnuti, kam z tejto diery odist. Ale asi co najdalej, Kanada, Australia, Novy Zeland. Som doma, studujem vysku, som pekna a nie som ani uplne blba a cez to vsetko si tu nemozem uz rok najst pracu- a to hovorim slovensky. Denne posielam spustu zivotopisov, chodim po pohovoroch aj desiatich kolach a nakoniec nic, len srateny cas, alebo chcu znova zivnost, alebo zmluvu na minimalnu mzdu. A robila som vsetko preto, aby som niekam nezutekala, preto som kupila byt a zacala dialkovo studovat. Vsade som sa stretla iba s rodinkarstvom a podvodom. Som mlada, ale uz dlho uplne zufala a nevladzem existovat. Ano mozte si povedat ze dalsia ufrflana alebo ufnukana Slovenka, ale mam aj v skole par spoluziacok, ktore su same s detmi a hoci mali stastie, ze nezostali bez strechy nad hlavou, tiez to maju tazke a su odkazane na pomoc priatelov. Ale dokedy sa da takto zit? Dokedy tu nasa vlada necha hynut mladych ludi a vlastne tych starsich tiez. Som doma a nemam ani na zubara, nehovoriac o neskutocnej korupcii v zdravotnictve.
Ako mam milovat svoju vlast? Ja iba milujem svoj kopec, kde som prezila svoje detstvo a spomienky. Budem milovat ale vlast, kde ma nenechaju skapat ako prasiveho psa alebo negramotneho idiota.
Trva to ale uz tak dlho, ze onedlho budem suca tak akurat do blazninca, lebo uz nevladzem zit. Nikdy som sa tak uboho necitila. Ja som bola vzdy optimista, ktory sa nicoho neboji. A teraz sedim celu nedelu na internete v zufalstve a neviem, ako zacat od znova.
No zostavaju mi len oci pre plac, pretoze kto by nechcel doma vychovavat svoje deti? No ja uz nie, lebo Slovensko mozno raz bude mojim domovom, kam sa budem opat tesit, ked pridem na dovolenku…
Ak by ste mali nejake napady, nazory, otazky, rada! href=“mailto:zzdenka@zoznam.sk“>zzdenka@zoznam.sk
Prajem vam vsetkym vela stastia a nechcem odradit pri ceste spat. Toto je moj zivot a nie kazdy musi taky zit. Zit ale sama s dietatom asi nieje a nebude nikde lahke. No pre mna o to tazsie, ked viem, ze som doma. Zdenka


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/05/2006 2:52  

ahoj zdenko.
uplne te chapu.jsem sice z cech, ale ver mi ze tam u nas je to uplne stejne.jsem vdana v americe uz 7 let a muzu ti rict ze do cech bych se uz nikdy nevratila.vzdyt je to hruza.nikdo nema na nic penize, protoze to co zamestnavatele plati je bida, no a clovek kdyz ma nejakou praci tak to je tedy zazrak.zijeme s manzelem na floride.mame tu nadherne plaze, vsude palmy, nadherna golfova hriste, vsude same restaurace a kavarny kam si clovek muze zajit.i kdyz ani jeden z nas nema spickovou velice dobre placenou praci, tak presto si krasne z obou platu vyzijeme a muzeme si dovolit jet nekolikrat rocne na dovolenou.jsme oba dva velice vdecni za to co mame a ze zijeme zrovna tady na floride.
strasne moc ti preji, aby se ti podarilo vyjet do nejakych tech dalekych krajin, jak si sama prejes a najit si nekoho kdo by tebe a dcerku mel rad a abyste si zili hezky spokojeny zivot.preji hodne stesti.s pozdravem karolina


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/05/2006 11:50  

Ahoj Karolina,
dakujem za povzbudive slova. Som naozaj rada, ze sa vam dari, aj ked nemate ziadnu extra pracu. Vies si ale pradstavit, ze si sama s dietatom a vyzila by si? Pretoze tu to nieje mozne, pokial zena nezdedila alebo inac neziskala strechu nad hlavou a nema managersku poziciu.
Ak ano, tak mi pomozes zbavit sa strachu, pretoze ten uplne zaslepuje a potom sa clovek mota a mota.
Dakujem este raz Zdenka


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/05/2006 19:10  

neboj zdenka, napisala som ti e-mail, vsetko sa na dobre obrati
vela stastia a napis


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/05/2006 19:43  

Palo /Kanada/ uplne s tebou suhlasim.
Tam niet co dodat ;o)
Ja to citim na vlas rovnako.


Zdenka SVK -> mas pravdu, zit s dietatom a navyse sama nie je nikde lahke, ale ked ta este a stat a cely „socialny system“ opusti….. chapem, ze nemas dovod milovat svoju vlast.
Staty s najsilnejsim socialnym systemom su Nemecko a Rakusko ( v europe), v Rakusku je ale tohto case takmer nemozne dostat prac. povolenie.
A odporucam nikde nespominat, ze mas dieta- pri hladani prace.
Sama sprostredkuvavam pracu, takze viem, ze clovek, ktory je bud zenaty/vydata ci nedajboze s dietatom je väcsinou automaticky odpisany. Bez sance, tie firmy to nechce :o(
Takze aj ked to nieje celkom ok, nazaciatok by som to urcite neuvadzala.
Ak chces napis.
Drzim palce!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/05/2006 23:10  

ahojte, dakujem za reakcie.
Ano co sa tyka hladania prace, je to tak. Hoci ma syn uz 13 rokov. V Rakusku so robila takmer rok v kvetinarstve. Hoci som mala velmi dobru sefku, tak mentalita sa nezapre. Proste niekde hlboko vo mne citim odpor k nemcine ako takej a tiez k tej mentalite. Hoci nikoho neodsudzujem a nie som rasistka. Takze zit by som tam nesla. Neviem este kde skoncim, ale dufam, ze sa mi podari odist, pretoze to, co ma motivuje k odchodu nieje len financna situacia, ale aj politicke divadlo. Dakujem este raz vsetkym za mile slova a maily a prajem vam aby sa vam v tom dalekom aj blizkom svete darilo, pretoze doma je tam, kde nemate strach, kde sa vam paci a kde ste stastni- aspon podla mna. Majte sa, Zdenka


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
02/05/2006 19:19  

Ahoj Elena,
po precitani tvojhoprispevku som , otvarala oci.Ja som v Nemecku 15 rakov, ale na Slovensko chodim 2-3 za rok ,v lete vzdy na 2-3 tyzdne.Vzdy sa velmi tesim, aj ked nevravim ze by som sa chcela vratit.Ale vychutnavam si kazdy den a kazdu hodinu DOMA.Je mi ta trosku luto.
Vsetko dobre Alena


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Návrat zo zahraničia späť na Slovensko
Stránka 9 / 77 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.