[Sticky] Späť na Slovensko alebo nikdy viac?  

Stránka 34 / 77 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/04/2008 4:41  

dodatok:
to najomne je tiez na 2 tyzdne (250 na tyzden), mozno by sa este v nejakej diere naslo aj pod 200, zalezi v ktorom meste a v akej arei.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/04/2008 6:37  

takze co ztoho vyplyva?splacat svoj byt a nie niekomu platit cely zivot na najom.Aby clovek raz platil len energie a mohol slusne zit.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/04/2008 8:29  

class=“postlink“ href=“http://www.platy.wbl.sk“>www.platy.wbl.sk platy na slovensku alebo všetko o práci, nepozná niekto OTTO SLOVENSKO?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/04/2008 7:54  

Tak treba si kupit daky byt ci domcek na slovensku ze v pripade ze sa nieco stane mate aspon strechu nad hlavou.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
04/05/2008 22:19  

O MESIAC SA VRACIAM DOMOV,UZ SA MI NECHCE POCUVAT AKE SU SLOVACI KRYSY A ZE BERU POCTIVYM CECHOM PRACU!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/05/2008 9:21  

nesmies si to tak brat.Ja to pocuvam v Nemecku a poviem kazdemu nemcovi do oci vy nechcete pracovat na nekvalifikovanych pracach tak mi take ani nevrav.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/05/2008 10:56  

7 rokov sa o nieco snazis a nakoniec si len blby slovak


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/05/2008 16:39  

Je mi u do mtejto spinavejumriem skor jedina moznost trvaleho navratu do tejto spinavej zeme len v pripade ze ani jeden politik posobiaci od revol.v nasom parlamente a vzssich miestach nebude nazive.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/05/2008 12:13  

som v holansku 5 rokov s toho4 roky s manzelkov a dcerou.nestazujem si .ale isiel by som aj domov na stalo,len kebi ta situacia bola na slovensku lepsia.no mozno ze za nikolko desiatok rokou az vymru komunisticki pankovia i zbohatlici,bude urcite vic moznosti sa presadit bez znamosti.tu mi najviac chyba nasa priroda .


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/05/2008 13:17  

moznoze moj prispevok bude uz odveci lebo reagujem na debatu z polovice aprila ale neda mi nevyjadrit sa! Vsetci tam utocite na Pala bez zamyslenia sa! Moznoze ma svojsky sposob prejavu ale je zjavne, ze vie o comhovori! Jeho obhajoba socializmu je iba rezkcia na dnesny humus vo svete, ktory nepochybne prerasta ten socialisticko-komunisticjy z „nasich“ cias.

pozrite si napriklad aj toto ( majte trpezlivost 20 min pozriet si to do konca…)..klikni na PLAY

class=“postlink“ href=“http://www.storyofstuff.com/“> http://www.storyofstuff.com/


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/05/2008 6:48  

Suhlas..sam som v r 1989 emigroval do Viedne ale musim povedat ze to co dnes je vo svete tento kapitalizmus je ovela horsi nez socializmus.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/05/2008 12:47  

Chcela by som len taku mensiu ulavu na dusi ze niesom sama.
Citala som ze emigranti su viac vystaveni stresu a ze maju vyssie percento ze sa dostanu do depresie. Ja s nou obcas musim bojovat a nie je to nic prijemne. Niekedy si myslim ze doma by sa mi to nestalo. Aj ked sa u nas zije tazsie po ekonomickej stranke, mam pocit ze je lahsie sa zorientovat. Co vy na to? Niekto ma podobnu skusenost? Mozno niektori menej silni by nemali sperimentovat ale sediet doma na zadku a zit si svoj zivot na slovensku. Je to u nas naozaj take zle??? Moji rodicia su pesimisticki a kedze uz dlhsie nemam kontakty s domovom, mohli by ste mi priblizit ako to tam funguje. Viem ze momentalne mam ciernu hodinku ale prebyjat sa v zahranici sa mi zda ovela tazsie ako na domacej pode.
Niekto mal niekedy podobne pocity?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/05/2008 12:48  

Chcela by som len taku mensiu ulavu na dusi ze niesom sama.
Citala som ze emigranti su viac vystaveni stresu a ze maju vyssie percento ze sa dostanu do depresie. Ja s nou obcas musim bojovat a nie je to nic prijemne. Niekedy si myslim ze doma by sa mi to nestalo. Aj ked sa u nas zije tazsie po ekonomickej stranke, mam pocit ze je lahsie sa zorientovat. Co vy na to? Niekto ma podobnu skusenost? Mozno niektori menej silni by nemali sperimentovat ale sediet doma na zadku a zit si svoj zivot na slovensku. Je to u nas naozaj take zle??? Moji rodicia su pesimisticki a kedze uz dlhsie nemam kontakty s domovom, mohli by ste mi priblizit ako to tam funguje. Viem ze momentalne mam ciernu hodinku ale prebyjat sa v zahranici sa mi zda ovela tazsie ako na domacej pode.
Niekto mal niekedy podobne pocity?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/05/2008 16:44  

tak tu sa vsetci kuknite, jak je dobre na slovensku, vsetci naivni s ruzovymi okuliarmi!!!

strucne:
prispevok 1 – narodi sa vam postihnute dieta, starate sa o neho sami, cize setrite statu peniaze /ustavy su nakladne/, stane sa vam autonehoda a zostanete invalid, ale stat sa vam vysere na hlavu, lebo vym chyba 15 dni aby ste mali pravo na invalidny dochodok
prispevok 2 – no comment
prispevok 3 – pomozete pribuznemu, ktory vas za to okradne o prachy a byt. avsak to, ze ste riesili papiere s pravnikom, ze mate sudne rozhodnutie, je uplne nepodstatne. a dokonca sa pripravte na niekolkorocne sudne tahanice.
slovensku je to proste tak.

/relacia Lamparen, 13.5.2008/

class=“postlink“ href=“http://beta.markiza.sk/video/tv-archiv/lamparen/11506″> http://beta.markiza.sk/video/tv-archiv/lamparen/11506


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/05/2008 18:27  

tak to mas urcite pravdu,ja som tu uz 6rokov a mam toho dost


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/05/2008 20:36  

drummer,nedristaj zase,sups do postele.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/05/2008 11:07  

Jaj co tu horekujete?!Aj ja som v zahranici a poriadne daleko.Treba si najst kamaratky(Slovenky,alebo Cesky)a da sa to,niekedy ma kazdy clovek depresie,je jedno kde zije ci vonku,alebo na Slovensku.Ale vonku si clovek aspon zarobi a ma aspon ekonomicke blaho.Na Slovensku je to teraz naozaj tazke,ak ste normalny radovy clovek,tak sa vam zit dobre urcite nebude hlavne pre nedostatok penazi,vsak to kazdy vie nemusim to opakovat platy nizke,ceny vysoke,proste strach.Pri terajseom blahobyte v zahranici by si si strasne zvykala na normalny slovensky plat a vysoke ceny.Asi tazko by ti bolo 3 krat uvazovat o hocijakej malickosti ci si ju mozes dovolit kupit a to kazdy den,lebo by si si musela dobre rozmyslat ci by si si kupila dajaky drahy krem,vonavku ci oblecenie,alebo zaplatila jedlo a byt na cely mesiac a kazdy den sa ukracovat,aby ti to vobec na cely mesiac vyslo!A ak mas deti,tak urcite v zahranici su zvyknuti chodit sa hravat do lunaparkov,stale nove hracky,oblecenie,restauracie a to by si si asi z obycajneho slovenskeho platu by si si to mohla tazko dovolit.Tak rada odo mna :radsej bud kde si a chodievaj kazdy rok na Slovensko na dovolenku ,ako by si mala spalit mosty v zahranici a za 3 mesiace plakat,ze sa uz nemozes vratit na dlhorocne dobre platene miesto v cudzine.Inac aj ludia na Slovensku sa strasne zmenili,uz su neni mili ako predtym.Su nevludni,nepomahaju nikomu,zli,drzi a ak pocuju,ze robite v cudzine,najradsej by vas v zuboch od zavisti roztrhali.Ale ved ak sa dakto snazi,tak preco mu zavidiet,ale neviem Slovaci ostali taki zli,vsak nikto ich na Slovensku nasilu nedrzi,nech sa kazdy snazi ako vie pan boh mu nadeli!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/05/2008 11:08  

Jaj co tu horekujete?!Aj ja som v zahranici a poriadne daleko.Treba si najst kamaratky(Slovenky,alebo Cesky)a da sa to,niekedy ma kazdy clovek depresie,je jedno kde zije ci vonku,alebo na Slovensku.Ale vonku si clovek aspon zarobi a ma aspon ekonomicke blaho.Na Slovensku je to teraz naozaj tazke,ak ste normalny radovy clovek,tak sa vam zit dobre urcite nebude hlavne pre nedostatok penazi,vsak to kazdy vie nemusim to opakovat platy nizke,ceny vysoke,proste strach.Pri terajseom blahobyte v zahranici by si si strasne zvykala na normalny slovensky plat a vysoke ceny.Asi tazko by ti bolo 3 krat uvazovat o hocijakej malickosti ci si ju mozes dovolit kupit a to kazdy den,lebo by si si musela dobre rozmyslat ci by si si kupila dajaky drahy krem,vonavku ci oblecenie,alebo zaplatila jedlo a byt na cely mesiac a kazdy den sa ukracovat,aby ti to vobec na cely mesiac vyslo!A ak mas deti,tak urcite v zahranici su zvyknuti chodit sa hravat do lunaparkov,stale nove hracky,oblecenie,restauracie a to by si si asi z obycajneho slovenskeho platu by si si to mohla tazko dovolit.Tak rada odo mna :radsej bud kde si a chodievaj kazdy rok na Slovensko na dovolenku ,ako by si mala spalit mosty v zahranici a za 3 mesiace plakat,ze sa uz nemozes vratit na dlhorocne dobre platene miesto v cudzine.Inac aj ludia na Slovensku sa strasne zmenili,uz su neni mili ako predtym.Su nevludni,nepomahaju nikomu,zli,drzi a ak pocuju,ze robite v cudzine,najradsej by vas v zuboch od zavisti roztrhali.Ale ved ak sa dakto snazi,tak preco mu zavidiet,ale neviem Slovaci ostali taki zli,vsak nikto ich na Slovensku nasilu nedrzi,nech sa kazdy snazi ako vie pan boh mu nadeli!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/05/2008 9:23  

No musim ti protirecit. Ak si v zahranici a mas deti – nie , nie su zvyknute chodit do lunaparkov, restauracii, dostavat nove oblecenie kazdy den… Ak mas deti, pracu tak lahko nezozenies a musite zit len z manzelovho platu. Tiez si musite utahovat opasky, sporit. Niektori musia setrit, aby si tu cestu na Slovensko vobec mohli dopriat. A ak im to nevyda, tak necestuju, len raz za tri roky napriklad. Kde ty vobec zijes? Sama na Slovensku, ze mas take mylne predstavy?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/05/2008 12:20  

Neviem,draha anonymna 13.08 kde ty zijes a ako zijes,ale to vsetko,co si tu popisala,o tom mozu aj domaci vo svete velakrat len snivat.Nieto este cudzinec…chcem vidiet,kolko cudzincov vo svete ma moznost dobre plateneho miesta.Zijem v cudzine uz sedem rokov a tu dobre financne ohodnotenu pracovnu ponuku som este stale nedostala…a ak mas deti,tak musim dat zapravdu anonymnej 11.23.Ale to je tak…ludia sa tesia,hura do sveta,ved tam padaju pecene holuby,vsetkeho dostatok…no zabudnu na to,ze za ten dostatok sa riadne namakaju.A to obidvaja.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/05/2008 7:58  

Ja som vcera vybehol von na bicykli, bolo vonku super prijemne pocasie, krasna bavorska zelena trava, lesy na kazdom kroku (setria si ich…), popri ceste ma s usmevom pozdravil chalan – mlady bavorak „Servus“, odzdravil som ho s usmevom, isiel dalej. Prijemne. Zastavil som sa v malej kaplnke pri dialnici – je vzdy otvorena, ako mnohe dalsie – nestrazena a napriek tomu su tam vsetky veci polozene tak, ako aj pred rokom. Mozete si za 50 centov, ktore zodpovedne hodite do pokladnicky zapalit sviecku. Ostane tam. Aj sviecka aj pokladnicka. V kaplnke ma s usmevom pozdravi dalsia dievcina, samozrejme neznama. Citim sa tu fajn. Respektujem seba aj inych. Toto spravanie vidim ako bezny standard tu: zodpovednost a ucta k sebe, k okoliu. Zita uplne prirodzene a samozrejme. Na Slovensku som este nevidel co i len jedno nejake zariadenioe, ktore by bolo verejne otvorene a roky sa v nom udrzalo to zariadenie, ako bolo. Tento socialny standard bude to najhlavnejsie, co mi bude chybat, ak sa niekedy rozhodnem na SK s rodinou vratit.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/05/2008 9:56  

Ach, Rado, zavidim ti. V Bavorsku som zila niekolko mesiacov, a velmi rada si spominam na tu krasnu prirodu, klud, pohodu, vylety na bicykloch, v zime lyzovacku, sankovacku, cez predlzeny vikend sme isli do Südtirol,…Parada! Teraz som na severe Nemecka, no to sa neda ani porovnat. O nicom. Dobre vam tam je.Aj ked mnohi tvrdo pracujete, mozete si zivot sprijemnit.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/06/2008 15:29  

plne suhlasim s radom. na slovensku sa “zle dycha“. klima na nevydrzanie.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/06/2008 17:04  

Na SK neukradnu len to,co je prikovane.A aj to je velka otazka,kedy sa im to podari.Fuj,som z toho znechutena.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/06/2008 19:12  

Bol som tyzden doma v BA a stacilo mi. Niekolko krat ma skoro preslo auto na priechode pre chodcov (vzdy cierny bavorak alebo mercedes), raz dokonca mamicka s kocarom musela z prechodu upalovat, lebo by ju presiel….S kamosom som bol na pive pri Rusovskej ceste v Petrzalke a videli sme na cestu, kde bola predpisana rychlost 60km/h a policajti tam akurat odchytavali. Poctivo zastavovali favority, skodovky, starsie vozy a buzerovali ich. Lenze za tu dobu, co sme vypili tych par piv, po tej ceste preletelo min. 30 aut a motoriek (aj na zadnom kolese) takou 150 km/h a policajti si ich ani nevsimli…zae to boli BMW, Mercedes, terenaky….Potom som stretol kamosa, ktory aj ked zarobi 13 tisic, tak mu nezostalo na to, aby isiel so mnou na pivo (samozrejme som ho pozval) Dalsi kamos mi predstavil uspesneho zamestnavatela, ktory ma vraj mesacny zisk 20 milionov..V podstate v tych krcmickach v Petrzalke boli prevazne rozni podnikatelia a spekulanti. 70% obyvatelov petrzalky boli po praci zalezeni v tych panelakoch, pretoze po odcitani najomneho, poplatkov za decka a potravin, akosi na to pivo neni! Medzi bezohladnymi sofermi i navstevnikmi krciem, prevladal u muzskej casti charakteristicky typ: vyholena hlava, telo napuchnute od pozitia anabolik, maskacove tricko, nausnice v uchu a ked pes, tak pittbull. Kamos (lesna straz) mi rozpraval, ze uz mal 2x prilozenu pistol na spankoch a raz v hube, ked si dovolil zaklepat na okno auta, ktore voslo na lesnu cestu, kde bol zakaz… Za ten tyzden doma, pustili z basy dalsieho vraha – z Irish pubu – pretoze vraj vsetci svedkovia zmenili vypoved a urobili sa procesne chyby…. Isiel som si kupit ceresne – drahsie nez tu; hrasok – drahsi nez tu…Minister spravodlivosti sa vola Harabin, Meciar si este dovoli nieco verejne pozadovat, je vo vlade, chce zrusit spec. sud, pamat naroda a ovladat SIS…Vsetko sa mu trpi a nas premier s nim papa prasiatko…Nechce sa mi uz to dalej rozpitvavat. Je to proste jeden odporny pseudofeudalny stat, ktory potiera akekolvek moralne zasady a potlaca poctiveho cloveka…
Bol som rad, ze sa mi dovolenka skoncila…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/06/2008 12:19  

To mi je luto, Palo, ze si mal taketo skusenosti. No ja mam to STASTIE, ze NIE som z BRATISLAVY. Bratislava akosi nikdy nepatrila k zvysku Slovenska. Neviem, ci to tak pocituju aj rodeni Bratislavcania. Som z mensieho mesta zo str. Slovenska a musim povedat, ze ja sa domov velmi rada vraciam. Urcite sa aj tam vela pomenilo, no nikdy nemam po dovolenke ten pocit, „hura, naspat do Nemecka“. Dokonca aj moj manzel (Nemec) sa na Slovensko vzdy tesi. A nie je to tym, ze tam je, resp. bolo lacne pivo. No je pravda, ze dovolenka trva len 1-2 tyzdne, mozno, keby sme tam boli par mesiacov, hovorila by som nieco ine.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/06/2008 14:36  

Palo, podla tvojich (dávnejších) prispevkov sudim, ze si kus arogantneho nafukanca a potvrdil si to aj v tomto tvojom poslednom. Chces nam tu nahovorit, ako je to vsetko na slovensku blbe a ako vonku vsetko ideálne. Ha-ha-ha.
Netvrdim, ze zit na slovensku je med lizat, ale urcite to nie je ruzove ani v zahranici, ani tam nikomu nepadaju pecene holuby do ust a toboz nie emigrantom!!! Svedcia o tom ine prispevky od ludi, ktorí sa sice po financnej stranke vonku mozno nemaju zle, ale zo vsetkeho ostatneho im uz pomaly kvapka na karbit. Pretoze ten pocit cudzinca a pristahovalca im uz ostane az do smrti. Ved aj ty navstevujes „EXIL“ a chodis na dovolenky na Slovensko! Preco asi??? Aby si sa utesil jak je to tu vsetko na figu? Keby si „tam“ citil ako doma a slovensko by ti nechybalo, nepachol by si viac na slovensko, ani stranky pre slovenskych exilantov by si nevyhladaval. Nehraj sa na hrdinu, neohuruj a nemachruj, myslim, ze tu na to nikto nie je zvedavý.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/06/2008 15:08  

..no tak uz ti vyletela denna davka jedu? 😀
Slovensko mam rad, rad sa tam pozriem, mam tam rodinu, ale som strasne sklamany, ako to tam funguje – staci? Urcite nestaci…:D 😀


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/06/2008 15:52  

To si nic pekneho v Bratislave nezazil Palo?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/06/2008 16:52  

No,Palo bude zrejme kus negativneho zatrpknuteho stareho frflosa a cim bude starsi,tym to s nim bude horsie.
Netvrdim,ze nemas pravdu,dennodenne som svedkom toho,ako mamicky skutocne frcia s kocikmi cez cestu,prip.ako tam cakaju,kym ich snad aj niekto pusti.A ked pustim nejaku mamicku alebo starsieho cloveka,tak s udivom mi pozeraju na SPZ,odkial to asi som.Ci nie som nahodou z Marsu.
Neviem,preco poukazujes stale len na negativne skutocnosti.Viem,ze tych pozitivnych je menej,ale ak je clovek nespokojny sam so sebou,tak bude nespokojny vsade na svete.Alebo,nebodaj si,Palo,v tom Francuzsku zijes ako prasa v zite ??? Tomu neverim.Inak by si nezastaval socializmus,hahaha.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Návrat zo zahraničia späť na Slovensko
Stránka 34 / 77 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.