[Sticky] Späť na Slovensko alebo nikdy viac?  

Stránka 10 / 77 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
02/05/2006 19:31  

Zdenka,jednu vec si musis uvedomit, trosku priposobivosti budes potrebovat.Na Slovensku sa ma tiez casto pytaju ako mozem zit v Nemecku ,je tam divna mentalita,ale ja sa nemozem stazovat.Zalezi na cloveku akych ludi si vyberies.Mam tu kamaratky Slovenky,Cesky A vela Nemiek.Ale zalezi na cloveku som tu dobrovolne a rada.Rakusku mentalitu nepoznam, ale nemecka sa mi paci.Alena


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/05/2006 14:24  

Arabela…Elena pise,ze je v Spanielsku STASTNA …tak neviem,preco Ti je ju luto (?)…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/05/2006 14:54  

Alena, naozaj ti ma nemusi byt luto, mne sa zivot na Slovensku nepaci ale to neznamena ze chcem zavrhnut svoje rodisko, rada opat navstivim Slovensko, paci sa mi vela nasich zvykov a tradicii (napr. tu na Kanaroch sa snazim urobit Vianoce ci Velku noc na Slovensky sposob), ale moj DOMOV je tu v Spanielsku, tak to citim a chcem aby to tak aj zostalo


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/05/2006 6:20  

Priklad slovenskeho jednania. Vcera som mal tel. rozhovor s kamaratom, ktory zije a pracuje v MU Petrzalka. Hovoril mi o katastrofalnej situacii, ked sa po povodniach rozmnozili komare. Taketo mnozstvo komarov vraj nezazila ani starsia generacia. Okolite staty: Cesko, Madarsko…vyrazili na boj proti komarom poprasovacimi lietadlami. Slovenska vlada prehlasila, ze na to niesu peniaze a ze je v kompetencii obci sa s tym vysporiadat. Obec Petrzalka vyhlasila, ze na to niesu peniaze aé ani niesu lietadla. Preto zamestnanci komunalnych sluzieb obce vyfasovali rucne postrekovace a behaju dost bezvysledne po celej petrzalke. Zhodou okolnosti sa v tychto dnoch konali volby do miestneho zastupitelstva. No a tak sa obcania i postrekovaci z pumpickami na chrbatoch cely den divali, ako im nad hlavou lietaju 2 postr. lietadla tahajuce na transparente za sebou meno nadejneho kandidata…
Slovensko je feudalny stat. Starosti beznych obcanov nikoho nezaujimaju a ziadna nova vlada to nevyriesi, pretoze stat uz nic nema. Mozu to vyriesit len obcania…ako v roku 1917 v Rusku.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/05/2006 19:31  

Palo to je fakkt nechutne.Mozno si oni tu absurditu neuvedomuju, to su tie nestastne strany nasej domoviny.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/05/2006 2:04  

Palo, tu je clanok z dnesneho Sme:
class=“postlink“ href=“http://bratislava.sme.sk/c/2720731/V-meste-sa-koncia-postreky-proti-komarom.html“> http://bratislava.sme.sk/c/2720731/V-me … marom.html
Petrzalka sa tam nespomina, myslel som, ze Petrzalka je sucastou Bratislavy…(?)
Pise sa, ze zanedbane boli mimobratislavske oblasti. Podla toho clanku, za mimobratislavske oblasti su zodpovedne kraje. Mas pravdu, ze su v tom peniaze:
„Po zasadnutí krajskej povodňovej komisie v pondelok ešte nie je doriešená finančná otázka. Nejde len o tento okres, ale aj o Malacky a celé povodie Moravy,“ hovorí vedúci oddelenia krízového riadenia Bratislavského samosprávneho kraja Jaroslav Jašík.
No je to potesenie – zatial co sa „hladaju peniaze“, ludia sa musia drzat hesla z byvaleho rezimu „Vydrzat!“…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/05/2006 7:58  

Nieje vyriesena financna otazka….Preco by sa za statne peniaze mali platit postrekovacie lietadla, ked to mozeme vykazat ako hotove a peniaze statu poslat na svoje konto. Som si isty, ze takto sa tam na 100% uvazuje a nic ine nema zmysel. Takisto dostat sa k vysokemu postu znamena: zprivatizovat co este ide, mat moznost ovplyvnit pridelovanie verejnych zakazok, vynutit si par krat poriadny uplatok, zabezpecit seba a rodinu na co najviac generacii…a to sa musi stihnut za 1 volebne obdobie! To plati pre kazdeho, kto sa dnes tlaci do politiky, legislativy a na rozhodujuce miesta. NEEXISTUJE ziadna ina motivacia!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/05/2006 15:41  

v niecom mas pravdu, v niecom nie…
zdravotnictvo je u nas urcite na lepsej urovni, ako tu..pred malym operacnym zakrokom mozes o predoperacnych vysetreniach len snivat, pristupuju k tebe ako len k dalsiemu v poradi, ziadny osobny zaujem…
a co sa tyka dochodcov na slovensku, keby si mal taky dochodok ako oni, mal mesacne platit za lieky skoro tolko kolko mas dochodok, chcela by som vidiet tvoju radost zo zivota…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/05/2006 21:24  

Janka pises nezm…bez komentara


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/05/2006 20:05  

Palo, je to tak ako si pisal.
A problem stale trva
class=“postlink“ href=“http://sme.sk/c/2725020/Pozdlz-Moravy-graduju-utoky-komarov-obce-na-postreky-nemaju.html“> http://sme.sk/c/2725020/Pozdlz-Moravy-g … emaju.html
Po velkej privatizacii, ktora mala posilnit verejne financie, na Slovensku nie su peniaze na komare. Mozu ludi aj zozrat! Samozrejme, ze okrem stipania je tu aj riziko vselijakych chorob. Koho to vsak zaujima!
Mozem smelo porovnat tuto situaciu s USA. Tu kde zijem, chodia nakl. auta s cisternami a postrekuju ked sa len zacinaju objavovat komare. Na Slovensku uz ludia nevychadzaju z domov a stale to nestaci – „rozpocet bol uz vycerpany“. Niet co zavidiet.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/06/2006 14:11  

mas pravdu


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/06/2006 15:02  

takze v podstate si v USA lebo tam lepsie postrekuju komare…

nuz aby som bol korektny podla mna v ziadnej krajine to nie je ruzove aj v USE maju svoje muchy (napr. dane) e.g. belgicky podnikatel by si na slovensku ani neprdol taky tu maju pristup. takze podla mna kazdy stat ma zle a dobre stranky k tomu asi tolko . ked ste tu tocili o zdravotnictve ze ake je na zapade namakane ano je ale za aku cenu. tu v BE kamos platil za dva rozbory krvi pre syna 157eur ale kedze je poisteny tak „len“ 53.

takze dost tazko sa to porovnava . je pravda ze na slovensku to nie je bohvieco ale super nie je nikde.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/07/2006 2:58  

Katka dobre vystihla dost australskych problemov, mozno k nim len pridam trochu komentar:

1) by som trochu doplnil – ludia su vcelu „laid back“, pokial nejde o peniaze 🙂

2) to je predsa OK – ved si chcela aby boli viac relaxovani… skus si nieco podobne dohodnut v Mexiku
3) plny suhlas, je to trochu medzera medzi beznou frazou v anglictine a realitou zivota – iba malokto naozaj mysli vazne ked sa pyta „how are you“…
3) nemam ani potuchy, ja mam vodu na slnecne kolektory
4) asi pravda, ked si najdes dobreho doktora musis si ho platit, ako asi vsade na svete;
5) hmmm… asi si musim dat skontrolovat svetal na aute 🙂
6) suhlas, idem pozriet za dom ci sa decka nahodou nekupu v potoku (tu je momentalne zima 🙂
7) zase imunita, to mas uplnu pravdu, ale bojujeme s tym 🙂 Vsi decka mali akurat pokial som im nevyholil hlavy 🙂
9) vreckove sme zatrhli ked decka zacali strajkovat o zvysenie. Teraz robim vsetko ja, odkedy zena (australcanka) isla na strajk tvrdiac ze ona robi vsetko… Ale tesim sa ze ked budem mat 90 a budem na vozicku tak decka budu zase robit vsetko okolo mna – lebo miesto v starobinci sa podla vsetkeho nenajde, to by som si musel zarezervovat uz teraz…

Co mi tu este chyba trochu viac je slovensky zmysel pre humor, ale aj v tom svita nadejna buducnost lebo coraz viac Slovakov sa chysta na opacnu stranu sveta.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/07/2006 13:23  

Vdaka protinozec za doplnenie. Som tu predsa este kratko. Len este spresnim veci, aj ked neviem ci to niekoho zaujima, alebo sa tu len tak ventilujem.

k tej 1) myslela som napriklad pripad, ked mojim znamym „odklepli“ pozicku a ked si vybrali dom, zaplatili zalohu a podpisali zmluvu, co sa este predtym x krat isli opytat do banky ci to naozaj podpisat mozu, ci ej vsetko „v azurite“ tak zrazu na 101 krat im uradnicka povedala, aale my vam tolko nemozeme dat, mysleli sme, ze tu mate terminovany vklad a vy ho tu uz nemate. Napokon to nejako v banke ututlali a vsetko bolo O.K., co na tom, ze moji znami neprespali noci. Alebo ked mi povedia, ze koberec budem mat obendlovany o 2 dni trva im to 10 dni a ani nepovedia prepac. Ale to vsetko sa moze stat aj na Slovensku, v Mexiku….. ale od Australie som cakala, ze ako rozvinuta kapitalisticka krajina na poprednych miestach v rebrickoch o najlepsie miesto na zivot, ze tu si ludia viac vazia svoju pracu a zakaznikov….

2) k tej 2, plati to vyssie uvedene nie sme v Mexiku… Len podotykam keby to bolo tak uvolnene aj z opacnej strany, ked by som ja nebola doma a prisli by montovat pracku skor ako sme mali dohodnute, tak by mi nechali milu upomienku, ze ak si to dovolim este raz (nebyt doma aj v termine, kedy prist nemali, lebo je clovek povedzme v praci), tak si mozem pracku namontovat sama… A to ani nehovorim, ze ked je niekto na „materskej“ ako ja tak tiez nevedia pochopit preco clovek nemoze byt na spagatiku a cakat cely den kym pridu (povedzme s tou prackou).

Na druhej strane co som spominala ako vyhodu, ked ides nieco vratit, staci, ze mas blok a bez nejakych cavykov vratia peniaze, tak to je naozaj klad toho ich „no worries“ pristupu.

Rovnako, co som este zabudla dat ako klad su posty. Este sa nestalo, dufam ani nestane, ze by mi neprisla zasielka a nemusi byt ani doporucena. Zato ked som poslala nieco na Slovensko, tak to bol casto problem. Tucny list na Velku noc=peniaze a podobne. Jedine co sa mi tu stava, ze natrafim na nejakych co sa prave zaucaju a je im trapne sa opytat skusenejsich kolegov a pokial by som podobny list neposlala uz predtym a nevedela kolko stoji, tak by mi pokojne zauctovali viac. Takze doveruj a preveruj….plati vsade…

Jaaj s tou vodou, no myslela som tzv“diverter“, neviem to dofrasa spravne technicky pomenovat v slovencine, teda taky gombicek, aby si clovek na vani mohol pustat bud sprchu, alebo vodu normalnym prudom. Neviem si predstavit ako si inac mohol niekto najma dlhe vlasy vo vani umyvat pod normalnym vypustom….jedine s tou ich plastovou hadicou co ma na konci ruzicu ako sprcha a stale to z toho vypustu odpadava podla toho aky silny je prud. My mame este taky 15 rocny dom (aj to sme ohromne stastni), ale mali sme vsade v sprchach len taku tu ruzicu ako na krhle, neviem si predstavit ako s tym umyvali steny v sprche ked sa s tym neda nijako pohnut. Asi nijako, len to ospliechali vodou alebo co. To som myslela tou vodou, ze mas kolektory je mi sympaticke, vidno ze myslis na prirodu. No a len studena voda pre deti v skolke sa mi zda zverstvo, to este tak maju chlapi na vojne kde sa vramci „pomuzstovania“ umyvaju vo valovoch studenou vodou, ale nie male deti.

K 4) dobri doktori aj ked by ich clovek zaplatil a vyvazil zlatom sa hladaju takzko aj tu aj na Slovensku. Pristup zavisi od cloveka ci ma pracu rad, alebo ju robi pre peniaze a to je potom vidiet.

k7) vies si predstavit, ze by som dievcatku vyholila hlavu keby malo vsi…? No chuda. Ale pridam este nieco k tomu vztahu k detom. Obe sme boli aj s kamaratkou tehotne, nastastie v poslednom trimestri ked jej syn dostal kiahne od kamarata. Co su to za rodicia ked nechaju dieta s kiahnami behat po vonku medzi odstatnymi detmi? Vies si predstavit ako sme trpli, ci bude nase babo vporiadku.
k8) no na to vreckove sa uz „tesim“ uvidim ako sa mi tu nasu 9 mesacnu certicu (odtial prameni ten moj zapal za „detske otazky“) podari vychovat. Uz teraz ma svoj nazor a tvrdohlavostou nas oboch predci. Snad budem mat dovtedy aj ja uz nejaku robotu a budeme si moct dovolit trosku „pustit perie“.

Mas pravdu slovensky humor tu chyba, ale nas co sme zoceleni Slovenskom za sociku aj pseudokapitalizmu tak rychlo nic neprekvapi a bez humoru to nejde nikde. Ale aj ten ich humor ked si napr. utahuju z tzv. celebrit sa mi paci. Take Comedy Inc., alebo The Wedge, pripadne Rove Live cloveka pobavia. Nieco ako relacia Uragan na Slovensku, ci este existuje, alebo sa tak stale vola neviem.

Napis este nieco co tu mas rad a co by si tu zmenil, obvykle nasinci len chcu menit veci na Slovensku a na nho penia, ale napriek tomu sa tam chodia rozculovat radi.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/07/2006 16:53  

Chut nieco menit ma vzdy krasne prejde v lietadle, ked sa z vysky divam na nejake osvetlene mesto. No a predstavujem si, kolko ludi v tom meste prave terez sedi na zachode, kolki sa venuju laske, v kolkich osvetlenych bodkach prebieha rodinna hadka a v kolkich krcmach pri kolkich stoloch prave teraz niekto trieska do stola a huci: „vsetkych by som zavrel“, keby som ja bol prezidentom…“, nic by som im nedal…nech idu pekne robit…atd Potom sa zas opriem do sedadla a som rad ze letim…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/07/2006 17:29  

Ja som zila v Polsku, Nemecku, Anglicku, Taliansku, za 10 rokov som nadobudla neskutocne pracovne skusenosti a naucila som sa jazyky vdaka ktorym sa mi naskytaju stale nove pracovne prilezitosti.V momete ked mate ale dobrodruzstiev dost a pride vek vhodny na usadenie sa a rodinny zivot, vyskytla sa otazka: Kam? Urcite ako spravna Slovenka som sa zamyslala – vratit sa domov? Ale po mojej navsteve doma a po urcitych rozhovoroch som si uvedomila, ze to nie je uz pre mna. Slovensko zije v uzavretom svete a slovaci ziju klebetami, ktore su pre mna uplne nepodstatne, tak som sa rozhodla, ze sa usadim v krajine , ktora je pekna a nie je daleko od Slovenka, chcela som aby to bolo miesto kde najdem dobru pracu, zivotny konfort a slobodu. Odpoved: Wien. A bola to fakt dobra volba. Mam super job, pekny byt , mama sem prisla zit za mnou a ked mam krizu a chcem domov – mam to na skok.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/07/2006 20:11  

katka, no to ma podrz, ze v tej australii to vyzera tak, ako pises – teda najma ta situacia s detmi ma zaujala. Ja som v Nemecku a tiez nevychadzam z uzasu. S totalnymi par dnovymi miminkami sa maminky aj v chripkovych obdobiach presusaju po obchodoch, capice sa tu tiez nenosia ani v takej kose, ze mne je zima na hlavu a vobec tu deti chodia neprimerane oblecene, resp. vyzlecene. Potom sa vsetci divia, preco su stale chore, vlastne sa nedivia, len Ti na to povedia, ze to je NORMALNE a 12 prekonanych infektov v predskolskom veku je uplne NORMAL.. Preco by deti kaslajuce a totalne soplave nemali chodit do skolky, do kolektivu – ved uz boli 2 dni doma, co mali teploty, a teraz su uz vlastne skoro zdrave.. Ved nadcha predsa nie je choroba, to mame na jesen vsetci!! no, nad podobnymi absurditami sa mi fakt rozum pozastavoval, asi sa mi aj prestava, kedze ma tym krmi hociktora mamicka pomaly, co sa s nou na ulici stretnem. Hura, choroby sirte sa! Sice ked syn chyti taku uplne obycajnu a neskodnu nadchu, co akoze nic, tak tu vsetci zlahneme, v ramci manzela, ktory predsa musi aj pracovat.. Chodila som so synom, ked mal tak 2,5 roka na skupinky matiek s detmi, ktore boli raz za tyzden. Viac krat mi tam ochorel, po tom, co tam samozrejme docupitala maminka s „len“ soplavymi dietatkom a tvarila sa OK. Vrchol bol – a to som tam bola posledny raz – co tam docupitala totalne chora maminka so silnou nadchou, klasika – cerveny nos, ledva dychala – ale vraj „to je len obycajna nadcha“;-))) Islo ma fakt trafit, tak som v momente sa otocila na opatku aj s malym. Nuz, este rozumiem tomu, ked rodicia davaju chore deti do skolky, pretoze maju robotu, kde nemozu vymeskat (ako napr. na Slovensku kvoli financnym dovodom a tu v Nemecku kvoli tomu, ze chcu mat pokoj;-)), resp. nepovazuju za dolezite to riesit), ale preco na takuto skupinku musia dojst chori – asi sa doma nudia a je im jedno, co ostatni ucastnici, je mi z toho nanic.. Teraz ma syn 4,5 a ide do skolky, mala som ho doma posledny rok najma kvoli tomu, ze sa nam narodilo babo a ked vidim, ako to v tych skolkach chodi, zdalo sa mi od veci, aby som ich mala oboch stale doma chorych (no ved uvidime, ako to bude teraz, uz sa desim;-)) Dokonca aj veduce v jednej takej 3dnovej skolke, kam som maleho skusala dat (len na doobedie), ked mal 3 roky, mi oddusevnene vysvetlovali, ako je to strasne zdrave na rozvoj imunity, tieto detske choroby – ze dieta sa moze stat velmi lahko astmatikom po castom prekonavani podobnych infektov, to asi v tejto vyspelej krajine nepoculi.. Na deti skolke velmi nedavaju pozor, co maju oblecene, ked idu von (ako viem z pocutia), ci si ciapku oblecu ci nie – tak neviem, ci uz 3 rocne deti maju mat na to vlastny rozum. DES a hroza, totalne za opicami. To mi kamoska zo Srbska vravela, ze u nich je normalne pri skolke k dispozicii doktorka, a ked je dake dieta chore – javi sa tak, tak ho dojde kuknut a posle domov. Dokonca aj pred vstupom do skolky musi mat nejaku specialnu kontrolu lekarsku, krvne testy a cojaviem co. Vraj tam taku chorobnost nemaju. Takze – co je normalne? Zda sa mi byt bezohladne roznasat bacily kde kade. Okrem toho tu su tie skolky zvacsa len doobeda, cize maminy su doma – preco nenechaju deti doma, kym sa preliecia? Pohodlnost? CHcu mat pokoj? Jeden cas som tu stretavala take male dvojicky, ktore mali asi tak 1 cely rok vkuse (tak od 1,5 roka) vzdy sopliky, co som ich stretla, co bolo pomerne casto. Necudo, tiez behali velice nalahko obleceni v pocasi, ked to bolo podla mna dost nevhodne.. Tak ja neviem, ci je toto prave otuzovanie.. Uz som si normalne zacala mysliet, ze to len ja dako prehanam.. Nuz, zda sa mi, ze uroven nasich zdravotnikov a detskych lekarov v SR je dakedy fakt o dost vyssia.. i preto chodime k doktorke Polke, ta je podla mojho vkusu. Ale aj ti dospelacki doktori – normalnych nemeckych obvodakov sme vyskusali 2 roznych a po tejto skusenosti nas napadlo otvorit si lekarsku prax.. Aj ja viem ludom doporucit, nech vela piju, oddychuju, daju si daky ten vitamin a predpisat dake kloktadlo… Nie som sice zastanca pricastej liecby antibiotikami, ale k jednej doktorke som chodila opakovanie so zapalmi hrdla, a mandiel, dokonca aj s hnisavym hrdlom a ona sa furt tvarila, ze to je len prechladnutie.. Ked som k nej prisla po tyzdni, co sa mi to akoze furt zhorsovalo, ze som skoro nerozpravala a hrdlo nebolelo menej ale viac, tak ma odpisala, ze co akoze chcem tak skoro, mam vydrzat;-)) Nie som teda daka padavka, ale z normalneho prechladnutia predsa nemoze byt clovek 2 tyzdne totalne odpadnuty. Kedze som to mala 4 krat dako podozrivo za sebou, zmenili sme doktorku (za polku), ta mi po vypocuti mojej story rovno dala antibiotika a zaujimave, odvtedy som rok nebola chora (bola tej mienky, ze sa mi to proste nikdy s tym pitim caju nepreliecilo;-))). Nuz, neviem, ci setria peniaze poistovniam, alebo chcu znizit stavy cudzincov, ale taketo sarlatanstvo, cojaviem… Ono tu je dost obecnym javom, ze je vsetko „v pohode“. Kamoska sa u zubara nakazila hepatitidou, doteraz ma problemy.. Nuz, trocha inak som si ten zapad predstavovala;-)) Na druhej strane asi je to velmi aj o tom, na koho clovek narazi. Druha dcerka sa mi narodila tu a bolo to v nemocnic velmi fajn, i personal, lekari.. no, nebudem pisat romany, mam na sklade este zopar negativnych skusenosti odtialto, hoci by si clovek myslel, ze to tu vsetko hladko a perfektne funguje..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/07/2006 4:35  

Mila Tinka, tak som rada, ze nielen ja som taka nejaka „precitlivela“ na dieta a „otuzovanie“. Tiez som sa zucastnovala tych mamickovskych „dychankov“, ale uz idem do prace a malicka „zarezava“ v jaslickach, z coho som tusim viac na vetvi ja ako ona. Svoju kamosku aj jej rodinu sme prave nakazili „gastrom“ teda nevedeli co skor do zachoda strcit hlavu, alebo… Nuz ale to je tu predsa normalka…, virus. Mas pravdu, clovek by cakal od takej civilizovanej krajiny inu uroven. Momentalne sa chystame s malou na rontgen panvy, ci nahodou nema dysplaziu, strasne jej puka v nozicke v panve, kolene aj clenku, ale neboli ju to. Tu totiz deti po narodeni neposielaju na ultrazvuk, iba ked sa im nieco nezda, co zistia ked im 2 minutky pokrutia nozickami na kontrole. O sirokom baleni nepoculi, mne to bohuzial nenapadlo. Tak dufam, ze vsetko bude vporiadku.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/07/2006 4:57  

Ahoj katka, no to ma podrz, to tu v Nemecku aspon tie ultrazvuky robia. Hned po narodeni v porodnici a potom sa ide na kontrolu. Nasiroko tiez nebalia preventivne, iba ked je nejaky problem, co sa ale mne osobne paci, lebo prveho synceka som na slovensku balila nasiroko jak blbec, co je riadne nepohodlne pre dieta, nemoze ani hybat nozkami poriadne.. Iste, ked si to vyzaduje diagnoza.. Ale takato celoplosna prevencia je tiez od veci (ako v SR). Aj v porodnici tu v nemecku si mnohe veci „odpustili“ – napr. neprestajne vazenie po kojeni, meranie teploty rano o piatej a podobne „kraviny“, ktore cloveka len stresuju a su zbytocne. Kolko ma tvoja malicka a ako sa jej paci v jaslickach? Ono prenasaniu chorob sa clovek iste nevyhne, ale zas taky raj, ako maju tu by tiez nemusel byt.. mna tu zas zaskocilo, ze vobec neockuju proti tetanu, co sa na Slovensku ockuje este v porodnici. Tiez ma to nenapadlo, tak ju ani nemam zaockovanu – na druhej strane neskor som zistila, ze tu uz to neockuju vobec. Tak stale premyslam, ci ju dat dakedy v SR este preockovat, teraz tam mamu daku blbu ockovaciu latku, po ktorej nastavaju pomerne casto na moj vkus dost neprijemne komplikacie.. Okrem toho ockovania deti proti detskych chorobam tu NIE SU POVINNE, co teda nechapem, ale este viac nechapem to, ze mnohe maminy teda ani deti ockovat nedaju, coho vysledkom je napr. aj momentalne rozsirenie tusim osypok ci cojaviem preshne coho medzi skolakmi.. Nuz, s tym drevom v lese si to vystihla. OKREM toho – co sa starostlivosti a vychovy pubertakov tyka – 12 rocnym dievcatam vraj nechaju mili rodicia predpisat antikoncepcne tabletky, nechaju ich pobehovat po vselijakych party do 4 rano.. Pocula som to od jednej pani – Slovenky, co tu ma deti tak okolo 16 rokov. Ak si iny vytrcas – cize jej deti vytrcaju.. NUZ, co k tomu dodat..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/07/2006 21:16  

AhojTinka, jasle su zatial O.K., aj ked mi zni ako sci-fi, ze tam spi, doma to boli ceremonie ako napokon so vsetkym (obliekanie, vyzliekanie, prebalovanie, jedenie). Teraz je prave rano a chcela som „nacvicit“
nastup do jasli v normalnom termine, ale este chudatko spi tak sa asi pojdem osprchovat, vdaka tunajsiemu kladeniu trubiek do steny sa to rozdrnci tak, ze ju asi zobudim. Aj tak sa citim hrozne, ako som velmi chcela mat od nej pokoj, tak sa teraz bojim, ci jej tym „odchovom“ v jaslickach neublizim. Poznam okolo seba deti, co v nich boli a su normalne, ziadne takze spomienky alebo stopy. Bohuzial obaja s muzom budeme pracovat dlhe hodiny a dochadzat do a z prace tiez dlho. Tu sa tiez deti neockuju proti TBC. Tak uz sa „tesim“ na tu pubertu, my sme boli vzdy! lepsi nez nase deti no nie?! Ale viem si predstavit, nasi znami maju tiez vydarenych synov, ktori nejako vsetko preskakali bez drog a nejakych excesov, dobre sa ucia, maju schopne a mudre manzelky, dobru pracu, ale ti su skor vynimkou. Ostatni sa nejako v zivote nevedia uchytit, maju depresie, presli randenim s drogami, nemaju poriadnu zensku. Asi „syndrom“ porovnavania tunajsich dievcat so svojimi sikovnymi slovanskymi (europskymi) mamami schopnymi zvladnut kazdu situaciu od priklincovania plota, cez vymenu oleja v aute, napecenie super torty a usitie kostymu na maskarny, vsetko za jeden vecer. Tak dufam, ze nas certik bude ten vytrcajuci priklad a nie ako sa tu hovori „tall poppy“, cize ked trcis, treba Ti hlavu zrovnat. Tak uz radsej ta sprcha….


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/07/2006 20:07  

Ahoj Katka, kolko ma Tvoja mala? Od kedy chodi do jasiel? Podla mna kazde dieta je original a ina povaha, preto jasle niekomu vyhovuju niekomu nie. Mojho muza za mladi tak mamka chcela dat, hoci az v 1,5 roku, znasal to velmi zle, musela ho dat strazit nejakej babke. Zato tu na ihrisku som stretla jednu mamicku, ma tam maleho od 4 mesiacov, lebo studuje, a vraj maly to znasa uplne v pohode a je velmi spolocensky (uz ma cez rok, vyzera OK). No, ja osobne si to pri mojich detoch neviem predstavit a osobne by som to nikdy neurobila, pokial by sme neboli fakt v nejakej existencnej nudzi, ze by to bola nutnost. i kvoli kojeniu a citovej väzbe na matku, myslim, ze pre tieto deti do 3 rokov je to dost dolezite, travit s nimi cas. Jedna uz dost stara kolegyna v praci mi casto prizvukovala, ze si mam deti uzit, lebo ona kvoli praci tiez mala deti v jasliach a teraz si to dohana na vnucatach;-)) Nechcem tym samozrejme povedat, ze Ty robis zle;-)) Pri tychto detickach aj rodicoch;-) je vsetko dost individualne a vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody.. Inac co su baby v australii dake neschopne? Je pravda, ze i tu sledujem, ze ked clovek daco urobi osobne, je to veeelmi obdivovane, hoci su to dakedy fakt hluposti. A kamoska v Amerike zne u americanov neslychane uspechy svojim pecenim;-)) Len sa na tom smejem. Ked uz vies sit a strikovat, to uz je uzas, pre nas je to samozrejmost;-)). Ja tiez dufam, ze svoje deti mozeme do istej miery ovplyvnit a nasmerovat a dako im dat svoje hodnoty.. Dufam. Mame cas, kym su male. Ked budu v puberte, uz bude neskoro. Tu su maminy az velmi podla mna take moc lahostajne k detom, v tom zmysle, ze im dost dovolia a disciplina sa tu moc nenosi. Ja to zas mozno moc prehanam v opacnom smere;-)), asi taky zlaty stred je fajn. Uz ste boli na tom vysetreni ohladom klbikov? Podla mna keby s tym daco mala, prejavovalo by sa to inak. Ved uvidite, dufam, ze to dobre dopadne!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/07/2006 22:27  

no tak to ti verim.Mam dobru priatelku,ktora je uz 6 rokov na islande v Reykjaviku.Zalozila si tam rodinu s islandanom,ktory ked bol na svk tak sa mu tiez pacilo,ale nemohol zniest to teplo v lete.Inak ako islandcina?Mi hovorila,ze dost tazky.Ako dlho ti trvalo sa ho naucit?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/07/2006 7:08  

Mila Tinka,

Karinka ma skoro 10 mesiacov. Do jasiel zacala chodit pripravne do prace nastupujem od buduceho utorka. Mas pravdu kazde dieta je ine. Nasa mala to znasa dobre, ja som bola ako na ihlach az tak, ze som zacala pochybovat ci robim dobre. Vies, ja som isla do materstva s tymi najlepsimi umyslami. Planovala som si tiez ako s nou budem doma do 3 rokov, ako nam bude spolu dobre. Len bohuzial, ziadne z mojich dobrych planov sa nenaplnili. Kojit, no na to tom mohla zabudnut akonahle som jej dala svoje odsate mlieko vo flasi a zistila, ze to ide lahsie. Radsej hladovala ako by sa mala prisat. Hrat sa s nou, to mi stale dava najavo, daj mi hracky a daj mi pokoj. Spat? To ani neviem co je. V jaslickach teraz spi 3x dobrovolne bez placu, co mi znie ako sci fi. Teraz ked som s nou cez vikend doma, tak som sa ju pokusala ulozit 2x zatial nic. Mliecko vypila, potom sa zacala mykat ako ryba na suchu, pretacat, skrabkat drevo na posteli, proste robit sarapatu. Ale predtym si oci pretierala a padala od unavy. Takze ma ta „lutost“ hned presla. Akonahle sme na navsteve, alebo u lekara, je vzorna aby som vyzerala ako uplny debil. Ma rada deti a spolocnost. Takze myslim, ze nejaku citovu vazbu na mna nema, to ked muz pride z prace tak sa jej oci zasvietia ako lampase a ja som ten „otrok“ na spinave prace, jedlo, flase, alebo jej podat co nedociahne, inak ani nemusim existovat. Tak tak som si to teda vobec nepredstavovala. Tak si to mozno dozeniem na druhy pokus, snad nebudem mat dve deti presne rovnake a snad to druhe nebude horsie ale lepsie. Baby v Australii nie su neschopne co sa tyka toho vysivania, patchworkovania a vyrabania tzv. scrapbooks, cize takych polepenych albumov. Len sa mi zda, ze mlade baby ale to je myslim momentalne vsade vo svete su vacsinou povrchne, zaujima ich disko, alebo televizia a zabava. Takze aj chlap ich zaujima ci im dokaze zaplatit drink a neskor hypoteku. Na klbiky ideme 7.8. dufam, ze to dobre dopadne.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/07/2006 7:47  

Australia =REDNECK WONDERLAND, Peter Garrett z Midnight Oil vám to zaspieva alebo si pustite videoklip s rovnakým názvom. Jednoduché výstižné a presné.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/07/2006 14:01  

Ahojte kocky, netreba robit zo vsetkeho vedu, tu u nas davaju niektore matky deti do jasli od 4 mesiacov a vacsina od 1.roku.Dovod?Materska je len 4 mesiace a taka co nema manzela s 2-nasobnym platom jednoducho nema na vyber. Ja som takisto ustrachana slovenska matka , isla som pracovat ked dcera mala 1 rok ale do jasli som ju nedala, pracovali sme s muzom „na striedacku“, bolo to sice trochu unavne ale vyplatilo sa, stale bol s ñou niekto doma a do skoly isla (resp.skolky) ked mala 3 roky. Tu takisto nebalia novorodencov nasiroko, nerobia röntgön klbov, ale pri kazdej prehliadke u pediatra ich dokladne kontroluju, moja mala slecna mala odmalicka volnost pohybu, v 6.mesiacoch zacala lozit po kolenach a v 7. sa sama postavila (bolo to dost nezvycajne) ale nikto ju nic neucil, vsetko robila sama ale je to vlastne jedno, len chcem povedat, ze lekari urcite vedia viac ako my, aspon ja im plne doverujem a zatial som nesliapla vedla, treba byt dokladny v starostlivosti o dieta ale neprehanat to, kazde dieta je sice ine, ale vacsina z nich su zdrave a treba ich nechat vyvijat sa prirodzene, tot moj nazor, caute
Este k tomu pleteniu a strikovaniu, takisto to ovladam ale mohla by som sa na to vykaslat, su prijemnejsie veci ako stravit vecer


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/07/2006 19:33  

Ahoj katka, presne taku dcerku zrejme ma aj moja svagrinka – aj preto som pisala, ze to je fakt individualne. Na mne su ti moji dost „zaveseni“, a ako to sledujem, nemyslim, ze to je vychovou, ale skor fakt daco, co v tych detoch jednoducho je. Moja neterka je tiez velmi individualisticky typ, maminu moc nemusi, zato ked pride ocino, uz sa od neho neodlepi, tiez sa hra dost samostatne, chodi si proste “ po svojich chodnickoch“, akoby ani inych k zivotu nepotrebovala. Teda napr. mamina je dost nadbytocna;-)) Mne to bolo zvlastne sledovat, lebo ked som si aj malu vzala na ruky, hned utekala prec, u nikoho sa nejak nechce velmi tulit – zato ta moja veronika je pritulnost sama o sebe (a syncek bol tiez podobny). A to su veci, ktore proste su v nich. Myslim, ze keby som ich ja musela dat od seba prec, trpeli by tym – proste kvoli tej povahe, ktoru maju. Viem si predstavit narocnost zivota doma s takymto veselym „babom“;-)) Ono si nemyslim, ze by ta ta tvoja nemala rada alebo co, len je proste uz taka malicka pomerne sebestacna, tak jej je ta skolka zrejme ako uliata..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
27/07/2006 11:27  

Zenske, to ste teda nejak odbocili od temy Spat na Slovensko alebo nikdy viac. Mali by sme tu otvorit novu diskusnu temu – deti slovakov a ich vychova v zahranici. To by sme si mali o com pokecat, aj ja byvam na Sardinii, kde vychovavam svoju dcerku odlisnym sposobom ako sardske mamky, ale poviem vam, to som si uz uzila kritiky od okolia. Esteze mi je to vsetko jedno. Ale okrem slovenskej vychovy deti sa mi na Slovensku asi nic ine nepaci a uz by som sa tam asi nikdy zit nevratila. Po skusenostiach typ 2 roky Londyn, 5 rokov Pariz a teraz uz druhy rok tu, to by bol pre mna obrovsky sok.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/07/2006 20:43  

Ahoj Andrea, ako vychovavaju deti matky na Sardinii? Tiez ako drevo v lese;-)))? Preco by si sa uz na Slovensko nevratila? Nechybaju Ti ludia, rodina? Ono asi je aj pravda, ze cim je aj clovek dlhsie prec, a zvykne si inde (najma na to dobre, co tam najde), tym sa mu tazsie vracia, resp. sa mu ani vratit nechce. Mas manzela Slovaka?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/07/2006 22:23  

Nepoznám síce ani vela ludí od nás,tu v Spanielsku,ale myslím,ze takmer vsetci sú doslovne nadsení stredomorím.Na dovolenku,alebo docasnú prácu by som aj ja doporucila tento poloostrov.Avsak na celý zivot,musíte pocítat s obrovskými zmenami.Tí co sú uz tu,mozmo prispejú svojou skúsenostou…Ja len mozem povedat,uz to nie je ako pred 15-timi rokmi.Dnes uz nemozem usporit ani euro,vsetko co zarobím-miniem na prezitie,povinné platby,atd.
Takze pravdepodobne tiez emigrujem odtialto!
Najprv domov aspoñ na pol roka,potom asi do GB alebo NL.Aspoñ budem blizsie domov a ku mojim,a hlavne sa potrebujem „nabit“odvahou znovu „zacat“takmer od nuly.Ak mi to vyjde-stojí to za risk!!!A to mám uz po 40-tke,takze moja odpoved „Samozrejme domov na Slovensko,ale tak za 10 rokov!“Aj ked sa cítim doma kdekolvek,moji sú doma a domov je tam,kde je mama,sestra,synovec a neter,a vobec vsetci moji…Domov je Slovensko a Vy vsetci,co ste na línii,aj ked ste vonku.
A aj ked nie dnes,ani zajtra,mozno ani o mesiac ani o rok…ale az ked budete „velmi dospelí“ vasim pobytom vonku,zacnete zvazovat iným pohladom nase rodné Slovensko.
Ved vlastne celá história preñ bola velmi tazká,vydriapalo sa to nase Slovensko z „plienok“ a dnes je clenom EÚ ! PODLA MÑA SI ZASLÚZI MAXIMÁLNY RESPEKT ! Tak ako osobný názor kazdého „exiláka“.

Fakt je,ze táto rubrika nie je o detoch,ale bolo to aj tak zaujímavé cítanie,budem tiez vdacná za návrat k povodnej téme – DAKUJEM !


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/07/2006 16:17  

Ahoj Jana, ako dlho si uz v Spanielsku? Tu v Nemecku veru o Spanielsku tiez moc dobry nazor nemaju – jeden chlapik z poistovne nam opisoval svoje zazitky so zdravotnictvom, kt. zazil na dovolenke.. Pre mna to bol sok. lebo som si myslela, ze vsetky krajiny EU su na tom ekonomicky priblizne rovnako, ale asi to tak nie je. Tak neviem, ci su len Nemci taki „namysleni“, ze si myslia, ze je Nemecko najlepsie… Ale to je vlastne tiez trocha od temy. Mas tam aj rodinu? (myslim manzela a deti) Preco sa nechces vratit uz teraz, ale az o 10 rokov?


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Návrat zo zahraničia späť na Slovensko
Stránka 10 / 77 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.