Manželstvo s cudzincom  

Stránka 10 / 221 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/12/2005 16:50  

Prave som si citala rozne nazory na spoluzitie s Nemcom…Chcela by som pridat svoju skusenost a postreh so vztahom s touto narodnostou…Znie to naozja dost „skatulkovane“, ale mnohe vlastnosti su naozaj skratka viacmenej vyrazne…Pedantnost, preciznost a analyzovanie malickosti…Pomohli mi nazory tu – pozitvine aj negativne, pretoze momentalne sa tiez nachadzam v akomsi“rozhodovacom konani“…

Moj „Nemec“ je o 9 rokov starsi…Presne ako som si citala…Nikdy by som nepovedala, ze prave s nim zazijem tie najkrajsie chviliky svojho zivota a
ze ma jeho rodina tak srdecne a otvorene prijme…Hlavne ked som tolko pocuvala o „nemeckej nature“…Mala som skor pocit, ze ovela horsie skusenosti som mala vo vztahoch k slovenskym muzom…

Vztah na dialku – tolko odhovarania som pocuvala, tolko skeptickych nazorov, ze to nema zmysel a skor ci neskor sa jeden druhemu vzdialime uplne…
My sme sme ale boli odhodlani to vydrzat a skusit – kym neskoncim studium a nenajde sa pre mna v danom obore pre mna job tam…
Ale nebolo to take lahke…Za par mesiacov pobytu tam toho bolo naraz vela…Prilis vela ocakavani z jednej aj druhej strany…Privela zmien pre oboch, ale hlavne pre mna…

Neviem, ci to bolo narychlo, alebo som jednoducho nebola pripravena, ale vsetko to pekne, co sme k sebe citili sa zacalo burat ako domcek z karat…
Prave tam sa prjavili nase silne a znacne hrde osobnosti…Ano, viem – ked som ja v inej krajine, treba sa vediet aj prisposobit, aj naucit sa robit kompromisy…Niekto si zvykne rychlo, inemu to trva dlhsie…Neviem, ci sa to ale da za par mesiacov…
Su ale veci, ktorych sa naozaj obavam – jeho prehnana citlivost na materialne veci v spolocnej (vlastne jeho) domacnosti….nasledne doslova „prenasledovanie“, ci danu cinnost vykonam spravne a neschopnost pochopit pritom moje pocity a aspon trochu sa prisopsobit aj mne…Najvacsia chyba ja vraj chciet cloveka zmenit…Treba ho brat takeho aky je…Su veci, ktore sa len tazko akceptuju…Albeo to chce cas?

Ocitla som sa v zacarovanom kruhu – je mi smutno bez neho a obavam sa byt s nim…Stale sme v kontakte, stale tam citim nadej, ze raz budeme zas spolu a stastni, ale je to tazke…Uz sme boli skoro zasnubeni…
Niekedy mam pocit, ze nas drzia spolu uz len tie pekne spomienky, ale realita je ina…Moznost, aby on prisiel za mnou ani neberiem do uvahy – ma tam svoju pracu a karieru, ktoru zboznuje…Ja zas zvazujem, ci sa oplati este cakat na nieco, co uz mozno ani nepride…A co uz asi ani nezmenim…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/12/2005 17:09  

mako tebe a tebe podobnym urcite prospeje ked si pozries toto class=“postlink“ href=“http://www.who.int/hiv/en“>www.who.int/hiv/en dufam,ze ti anglictina nebude robit problem


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/12/2005 20:48  

Misa : Presne viem, čo prežívaš …ja som tiež momentálne v „rozhodovacom konaní“, síce trošku pre iné dôvody ako Ty, ale nie až tak veľmi vzdialené…
Momentálne sme aj my ešte na chvíľu na diaľku a čas môjho rozhodnutia sa blíži a presne ako to bolo u Váš, ze boli skoro zásnuby, u nás je to niečo podobné…a ja mám obavy, necítim sa jednoznačne istá do toho ísť …som rada, že nie som jediná, kto si s takouto záležitosťou nevie rady…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/12/2005 22:40  

Jana a Mako.Súhlasím s vami. Slováci a Česi sa snažia vyvyšovať nad ostatných,ale ja fakt neroyumiem prečo. Ved nás doteraz nedokázala EU prijať ako plnohodnotného člena.Ešte stále nás pokladajú za chudákov z východného bloku ktorým musia zabrániť voľne u nich pracovať. Je mi zle z toho ako tu väčšina vypisuje o farbe pleti,vierovyznaní,spôsobe života atď. Ja som v Nemecku už 11 rokov a tiež som rada ked idem von so slovákmi a čechmi. A nemám pocit,že by sme sa stlupovali. Je to skvelý pocit ked v cudzej krajine môžeš s niekým pokecat v materinskom jazyku.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/12/2005 22:57  

Anonym,Lubica,Woodman atd. Jana a mako nepísali,že sa netreba chránit pred AIDS,ale treba byt opatrní stále nech ideme s kýmkoľvek. Či je beloch,černoch,indián,katolík,moslim,budhista. Nech nás je na svete aj 10 miliárd,každý z nás je iný. A záleží od každého človeka ako sa bude správat voči druhým. A obávam sa,že práve vdaka takým ako ste vy je v Afrike chudoba a hlad,v Iraku a Afganistane vojna….Najskôr sa naučte rešpektovat a tolerovat aj iné rasy a kultúry,vierovyznania a možno zistíte že aj medzi nimi je veľa slušných,milých a zaujímavých ľudí.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/12/2005 0:02  

Adriano, přesně to jsem psala. Ten jedinec co se není schopen ani představit vůbec netuší o čem mluví.
Ani neví co je to multikulturní psychologie – podle všeho má pocit, že je to pouze psychologie.

Víš vůbec se mi to nelíbí. Přišla jsem do této diskuze, abych zjistila názory lidí, kteří mají osobní zkušenosti s partnerstvím s cizincem. Místo toho jsem tu potkala jen skupinu lidí, která posuzuje podle toho, co jedna paní povídala a jedince plné předsudků.

I když jsme velice vstoupili do EU máme se stále co učit.

Jo jinak pro toho anonýma – já nepocházím z Bohémie, ale z Čech (když chceš brousit do historie,tak stále z Čech). Jinak podle tvého názoru na černochy žijící a narozené jinde než v Africe, pak potvrzuješ to, že jsi jednou slezl ze stromu. Ikdyž je to dlouhá doba, tak jsi stejně moc inteligence od té doby nepobral:)))))

A jinak v Jihoafrické republice nejsou bělošky od samých počátků, viď? A už jsi někdy potkal černocha z Jižní Ameriky? Taky ne, viď?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/12/2005 0:32  

Pro Janu: Multikulturni psychologie je nauka vyvinuta v poslednich triceti letech ( viz Hein, Cnocraid ), z duvodu jedineho……. donutit cast bohateho sveta akceptovat a PRIZPUSOBIT SE.
Dlouho jsem musel zit ciste pracovne v ruznych castech sveta, jak v Africe, tak v Jizni Americe a casem jsem zjistil, ze tato teorie multikulturnosti vlastne usiluje o zniceni vsech kultur na teto zemi a o vytvoreni kultury jednolite, vseobecne.
Ano, jedl jsem v Cadu z jednoho hrnce rukama s dalsimi deseti, jelikoz jsem byl pozvan a nechtel jsem (ackoli me se mi to pricilo ) urazit ostatni …..a tak bych mohl pokracovat dale……. Pred mesicem muj zamestnanec z Mali me a mou zenu pozval na oslavu narozeni jeho syna ………… jak jsem videl hrnec, nejak jsme se vymluvili a odesli jsme. Ted jsem rasista. Ano, multikulturni psychologie tlaci chapave akceptovat vse bizardni a nevychazejici z jejich kultury akceptovat vse, i na jejich uzemi, ackoli by to melo byt opacne.
Jano, nez zacnes mluvit o rasizmu, zajed si napriklad do nektere ze zemi Afriky, ne do fain hotelu, ale napriklad na vesnici a snaz se tvarit, ze nemas penize, uvidis, na ktere strane se rasismus nachazi………… a pokud se ve zdravi vratis, doufam, ze se nem sveriz se svymi zazitky.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/12/2005 11:13  

Ahoj Ivi, tak vidis, podobnost pribehov celkom nahodna? 🙂 Je to tazke rozhodovanie…Velmi tazke…Ved by to malo byt na cely zivot!
A myslim, ze v tomto by sme si mali byt iste a nie uz teraz pochybovat a trapit sa…Nemyslis? Pa.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/12/2005 11:24  

Mišo máš pravdu.
Zaskočilo mne kolik mužů tady napadá děvčata. Kde je jaká úroveň.
Jste neúspěšní u druhého pohlaví? Nebo máte strach, že všechny odejdou a vám zbude jen slyntání u televizních obrazovek když se tam objeví atraktivní černoška, nebo mulatka?:))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/12/2005 13:24  

Promiňte nějak si to pletete. Já jsem Tereza od narození:))
A v tomto diskuzním kroužku jsem dnes poprvé:))

Myslím, že jdenoho z Vás takto napadli na 18, nebo 19 stránce, že? Používáte již ohranou taktiku:))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 0:12  

A mas pravdu ta ista osoba a aj mumbo je ten isty ako anonym a voodooman. Chlapce nemal si ani tolko inteligencie vymysliet inu krajinu a prezyvku ktore by sa nestotoznovali jedna z druhou?Vazne je to smutne ako utocis na Janu a ine dievcata na tejto diskusii, vyzera to tak ako keby ta naozaj nechala nejaka kocka koli cernochovi. Tiez je to jasne, ze si frustrovany a sexualne neukojeny.Proste nemas sa cim ohanat tak utocis ako zuriva selma na vsetko co sa hybe. Tie tvoje osobne urazky su pod uroven. Pod naspat k nam do Afriky potrebujeme takych volov ako ty. Dufam, ze ta admin za tie reci odpoji.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 1:46  

Par dni som „sem“ nemala cas zabehunut, ale vidim, ze sa pretriasa stale ta ista tema-farba pleti“ a z nejakeho nezrozumitelneho dovodu sa tu do toho zaplietol AIDS????????????????? Ach jaj, preco je to tolkym ludom trnom v oku? Jani neoplati sa ti rozculovat nad primitivizmom niektorych prispievatelov. Svojou obmedzenostou a tupostou skodia iba sami sebe.Pise tu mnoho neuspesnych muzov(nehovorim ze vsetci), ktori si dvihaju svoje posliapane sebavedomie podcenovanim inych z takych dovodov ako je farba pleti(teraz nehovorim o AIDS-i).Anonym ked si taky inteligent hovado vysvetli to este raz takym neinteligentom ako ja-ako je to s tymi cernochmi v USA? Aj oni su africani a nie americani-aj ked sa narodili v USA, ich rodicia i stari rodicia tiez narodeni v USA ??????A uz som sa pytala skor ale nikto neodpoveda a vidim, ze ty si jediny „kto vie o com hovori“, tak mi vysvetli toto, len ma zaujima tvoj nazor-Mariah Carey je americanka alebo africanka nakazena aidsom a tiez Charlize Theron-ova je tiez cierna africanka?Vies nejde mi to do tej mojej gebule. A tiez moj oblubeny-teraz uz herec-Wayne Johnson-ak by si nevedel pouziva aj prezyvku „The Rock“, vyzera ako miesanec(Rodicia pochadzaju zo Somoii-ak vies kde sa tento ostrov nachadza)-narodil sa v US-tiez je african????Mala som vo vsetkom jasno ale po tvojom filozofickom vystupe, ktory mi zobral dych som akosi v koncoch, popletena….Tiez som tvoje vytvory citala mojej dobrej kamaratke-je z Panamy-central america-je ciernucka ako cernoska ale ma crty ako biela-tak ona je co-tiez nakazena aidsova africanka?Pre teba musi byt aj Tiger Woods african!!!Nezabudaj ale ze sa narodil v us a jeho mamina je z Thajska. Cakam na tvoje odpovede pan profesor. Co si v tej Afrike vlastne robil??????????????A este-takze aj kludia z Caribiku ako napr. z Jamaiky su africani??Vazne mas zaujimave teorie, mal by si napisat knihu, mozno by si ju ludia s vyoperovanymi mozgami kupili a citali po veceroch ako bibliu-hlavne v Afrike namiesto tej magie, ktorou ohuruju biele baby. Ha ha ha ha ha-a nezabudni na tie odpovede cakame s manzelom(pre tvoje info-je american a je uplne cely „biely“.Sklamanie vsak?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 2:01  

Oprava-neviem ako sa to mohlo stat, ze som to meno poplietla!!!!-Dwayne Johnson-to len koli tomu anonym aby si si ho mohol najst na nete.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 3:29  

Isolde (Iné), Streda, 7.12.2005, 21:00
No toto je uz druhy krat co dnes pouzivam tento vyraz a je pre vsetkych, ktori ziju v cudzine a maju problemi s neslovakmi a inou rasou:


„U DON’T LIKE IT? GO TO RUSSIA!!!!!!!!!!



ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 3:56  

Citam, citam ale toto tu nema paru. To je hrozne to osocovanie a nadavky. To kto tu zacal tuto melu-anonym??Inak tvoje nazory sa rozchadzaju v kazdom prispevku. V jednom pises, ze kazdy kto ma ciernu plet je cernoch, potom, ze nie kazdy je cernoch, v dalsom zasa ze aj ked niekto zije mimo afriky ale ma tmavu plet a kucerave vlasy aj ten je cernoch ale ak sa niekto narodi v Juznej Afrike, teda v britskej kolonni a nie je cernoch nie je african aj ked sa narodil v Afrike a zasa ze zo severnej afriky nie su africani lebo su ineho vierovyznania. U LOST IT!!!!Sam zo seba si urobil idiota a este aj to ze ANONYM je aj ARANKA!!!Ty mas vazne tych mien vela potom ani nevies ako sa dopleties.Si blazon, chod na psychinu alebo naspat do tej tvojej Afriky, aspon tam sa citis ze si niekym ked uz ta ako Slovaka zvysok sveta neuznava. Blazon si veru, blazon.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 4:18  

Tu zasa citujem Voodoomana inym menom anonyma inym menom aranku:


Tak tym ciernym originalom v Juznej amerike sa etnicky hovory INDIANI.


to co si tu napisal? Indiani su od kedy cierny??Pokial viem su biely s tmavymi vlasmi!!!Dalsia citacia;


Nie vsetko cierne je cernoch!!!????????????????????????Jedine slovo mam pre teba BLAZON, Si blazon, blazon.Japonci tiez nie su bielu, tak su u teba cernosi?Dalsia citacia:


Bieli prinasaju civilizaciu do zaostalych krajin.A to ze je v Afrike chudoba,za to si mozu Africania sami.


toto moze povedat len mentalne naruseny clovek-ako mozu za chudobu? Ked im nenaprsi, nic tam nerastie, z coho si maju chlieb napiect?Alebo z coho maju postavit dom, ked nemaju pracu a tym ani peniaze na nakup potrebnych veci,ich vlada je skorumpovana viac ako ta v Iraku. Zdiera aj to malo co ludia maju. A ked uz si tam bol Princ na bielom koni ako si sa o skulturnenie pricinip ty? Hovoris akoby si cely zivot v nejakej vyspelej zapadnej krajine alebo v US. Ved ked pridu turisti na Slovensko hovoria o nas ako o krajine tretieho sveta. Chod do Rakuska a povedz ze si Slovak, naseru ti na hlavu a budes mat po povysenosti. Blazon si, vazne blazon. U LOST IT PROBABLY BACK IN AFRICA-GO BACK TO FIND IT!!!!!Admin, kde si, vymaz ho. Nikto ho tu nechce.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 6:18  

za komunizmus si mozete sami.Vy ste zvrhli staru vladu,revoluciu ste tam mali ludom ste pobrali majetky zo zavisti voci bohatym a sami ste si zvolili komunisticku vladu.Ty nielenze nepoznas dejiny svojej vlastnej krajiny co by clovek cakal ze budes mat rozhlad co sa deje v zahranici.Tak primitivny prispevok ako tvoj som davno necital.A co zhadzujes slovakov ved si jednym z nich.Nie si ty ten blbecek co prispieval do diskusii v Zivote a volal sa bankarka a dodo 69?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 9:21  

Nevím Anonýme kde žiješ, nebo jsi žil.
Přes 8 let znám Anglii a s podobnými názory jako projevuješ ty jsem se setkala pouze od lidí, kteří pocházeli z východního bloku – tedy od Čechů, Slováků, Poláků (myslím, že nemusím všechny státy vyjmenovávat).

Jiné národy tyto projevy neakceptují. Vedle Anglie mám procestované Finsko, Španělsko, Itálii, Rakousko, Portugalsko, Norsko, Švédsko – a to ne turistickým pobytem. nějakou dobu jsem v těchto státech žila tak že jsem měla příležitost život v nich poznat a samozřejmě také lidi.

Zajímalo by mne kde teď žiješ když všechny posíláš do Ruska. A politickou situaci v historii popisuješ, jako že si za to všichni ostatní můžou. Tebe se to netýkalo? A nebo jsi jeden z těch co utekl do ciziny a neuspěl, tak si doháníš sebevědomí na ostatních?:))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 12:44  

ach ach co sa tu clovek docita!!! Jana a spol nedajte sa rozhadzat primitivnymi jedinacami!!!! Netolerantni ludia nech sedia doma a tam si brusia svoj nacionalizmus az fasizmus… To je to, ako to uz tuna niekdo napisal – neskusenost zit s inymi narodnostami a rasami na Slovensku. Zrazu sa s tym v zahranici stretavaju a nejako im to nevonia – ale sami si neuvdeomili, ze su tam tiez cudzi !!! A nech mi nikto neklame, ze sa „netlupuje“ najradsej so slovakmi! alebo cechmi! a ze nemas chut si urobit bryndzove halusky alebo dat si kvarglu – ked to zozenies kupit hned sa do toho pustis a ver mi, ze inym to bude poriadne pachnut!!! a preco sa vytvorilo take redio exil a podobne veci? lebo nam vsetkym chyba slovensko a mame chut pocut aj nasu hudbu!!! dat si slovenske jedlo a pivo a poriadne sa zasmiat na nasich zartoch, ktorym nik iny nerozumie!
Primitivizmus s ktorym sa stretavam na tejto teme nema konca!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 13:45  

Drahy Woodooman, anonymny, Mako,
za to, co tu vyjavujete by som sa na vasom mieste hanbila.
Poprve je to od temy, tema rozobera totiz problemy partnerstva a nie rasizmu.
Podruhe, vase vyrazove prostriedky su na mizernej urovni.
Potretie, zem je gulata a velmi roznoroda.
Tak isto ako tisice druhov zvierat ci rastlin existuju aj rozne narodnosti a rasy, ale zato nie je nikto menejcennejsi! To, kto a s kym co robi je jeho osobna vec. Robia to ci cierni, ci bieli alebo cerveni ci zlti. Ak mate s tym problemy, vymente si prosim vas privatne adresy a hadajte sa mimo tychto stranok. Nikto totiz nie je na vase osocovanie zvedavy!
A to, ze nemate ziadne poriadne argumenty, len nadavky a nenavist, o tom niet ani reci.
Vsetci sme rovnaki a na konani zalezi len od vychovy, ci to je na severnom pole, v Australii alebo na Marse. Slovensko ci Cesko nie su vynimkou. Co ma s tym spolocny komunizmus, mi tiez nie je celkom jasne. Alebo je niekto nazoru, ze sme tym vsetci zdegenerovani??? Komunizmus nebol sice dobry, ale zato z mnohych neurobil zlych ludi. Dokonca si myslim, ze väcsina ma viac zmyslu pre zivotne hodnoty ako mnohi tu na „zapade“.
Preco banalizujete taku vaznu chorobu ako je AIDS?!
Vsetci chcu len sexovat krizom-krazom, ale nasledky niest nechcu! Svet sa zlumpacil, nic nie je dolezitejsie ako majetky, peniaze a sex, ako keby ani nic ine neexistovalo!
Je jedno kto je na co chory, preto nema co byt vykazany zo spolocnosti. Alebo taky chory na rakovinu, ci ine vazne choroby patria tiez do toho sameho pytla????
To je skutocne na zamyslenie a popritom velmi smutna vizia do buducnosti! Dufam, ze ked budem stara nebudem musiet zit v spolocnosti, aku by tvorili vam podobni.
Prajem vam troska pozitivnejsi nahlad na svet, pretoze neexistuje len cierna a biela, ale je medzi tym aj velka pestra skala inych farieb!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 14:10  

Ahoj Misa,
nebud smutna. Tak isto by to mohlo dopadnut kdekolvek na svete.
Predpokladam, ze si nieco po dvadsiatke, ci nie????
To je v tomto obdobi asi najviac citit, ak je troska väcsi vekovy rozdiel. Mozem usudit podla seba, ze okolo 20-tky som tiez nebola pripravena na vela kompromisov, ktore casom s mojim drahym „paktujeme“. Tiez som sa casom „skludnila“ a pokusam sa vzdy o zlatu strednu cestu. Problem je, ze ak partner (poväcsine chlapi) dlhsiu dobu zil svoj „staromladenecky“ zivot, ma svoj zabehany rytmus, je menej pripraveny sa mnohych zvykov a zabehanych pochodov vzdat. Nechcem ta ani odradzat ani ti nalievat rozumy, len pisem co som ako tretia osoba pozorovala. Mam kamosku, ktora sa vydala do Francuzska. Bola to najväcsia laska pod slnkom, ale casom sa to vyvinulo smerom, ktory ti dvaja neocakavali (aspon nie moja kamoska). Ona chcela rodinu, kludny rodinny zivot, ale predpokladam, ze on svoje zabehane nechcel preto vzdat. Rozisli sa.
Mam teraz novu kamaratku, ktora je o 6 rokov mladsia od jej ex-manzela
(rozisli sa pred par mesiacmi). To co sme tu predebatovavali ukazovalo jednoznacne, ze nechcel o problemoch moc hovorit a ich analysovat a v poslednom pripade riesit. Ona chcela „zit“, spoznavat svoje nove okolie a ludi, on jej len malo vychadzal v ustrety. Rozisli sa vo velmi dobrom, ale ona uplne pookriala a zacala podla nej „konecne zit“ (nie ze by to zrazu prehanala!).
Najdolezitejsie vo vztahu je komunikacia, ked ta niekde väzi, nepohnes sa nikam. Ak sa velmi lubite a chybate si, pokus sa s nim pri sviecke, po dobrej veceri navodit atmosferu, v ktorej si vsetky proti a za vyrozpravate. Zistite, co je tvoja a co jeho priorita pre vasu spolocnu buducnost a pokuste sa to aj praktizovat. Myslim, ze ked vam to vyjde, niet ziadnych zabran pre spolocnu stastnu buducnost.
Ja mam sice manzela, ktory je presne o dva tyzdne mladsi, takze sme si velmi podobni, ale tiez to spociatku haprovalo, kym sme si tak povediac vydobili svoje miestecko v nasom vztahu. A musim povedat, ze sa nezvykneme ani hadat a v poslednom case plynie vsetko uplne hladko. Clovek nesmie utocit, ale rozumne presadit svoje (ale nie za kazdu cenu, ako male deti! To nevedie nikam.)a pritom musi dat druhemu sancu sa k tomu taktiez vyjadrit. O tom je parnerstvo.
Prajem ti len to najlepsie do buducnosti! Dufam, ze ak to dobre dopadne, vytrubis tuto stastnu novinu do celeho sveta!
Kati


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 15:44  

K anonymu-vyfarbil si sa ako ubohy primitiv!!Nevies o com hovoris, doplietol si sa. Od kedy je indian cierny? Len v tvojej hlave-indian bude vzdy indianom a ty budes vzdy zaostalym nevzdelanym chudakom ktory osocuje dievcata na strankach internetu. Chod si najst inu zabavu, nikto ta tu nechce. Janka, Mako, Saska, Kati uplne s vami suhlasim. Sasa ved tebe ani na tie otazky nevie odpovedat-asi to bolo pre neho privela a je v koncoch tam to jeho „farebne videnie konci“. Ubohe, dufam ze pod stromcek dostanes nejake knihy o inych kulturach a narodoch, jedine co o inych vies je ci su tmavy alebo bledy a tym tvoje reci koncia.Kati s nazormi suhlasim uplne.Preco si taky zatrpknuty a plny nenavisti?K tej tvojej ubohej temetike plati skor: Povedz mi ako myslis a ja ti poviem kto si.Tak kde zaradujes Japonocov? Na teba jedine slovo BLAZON!!!
Teraz k teme- na vztahu treba pracovat a od zaciatku si vsimat veci, ktore sa nam spociatku zdali malickostami a nevenovali sme im pozornost, pretoze tie potom mozu prejst do velkych problemov.

P.S. Vsetky kocky ignorujte hlupe nazory na tomto fore, nie vsetci Slovensky muzi myslia ako anonym.Mne to pripada, ze on vazne cely svoj zivot zil len v afrike a v dzungli s indianmi pretoze to jeho myslenie je obmedzene na tu dzunglu. No co mozno ho raz nejaka „Jane“ od tial vytiahne.
Anonym hned mi bol ten tvoj vulgarny prejav povedomy-ved si to tu ta blazniva bankarka a dado zo zivotackych stranok(ako by si si inak tie prezyvky tak 100%zapamatal)!!!Ty s tym nadavanim na zeny nikdy neprestanes? Mozno keby si si nasiel priatelku, potom by ta ziadne vztahy cernochov a bielych bab (a naopak) neinteresovali.Ak ti to v tej dzungli uslo vela „bielych“ muzov si berie cernosky a su spolu stastni na zaklade inych veci ako je farba pleti. Ale to ty nikdy nepochopis Tarzan! Ako uz niekto spominal, musis mat velky neuspech u opacneho pohlavia!!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 16:17  

Tu reagujem na tvoju otazku Kati kde sa pytas co ma komunizmus spolocny s touto temou, tak to som asi zacala ja a tu som citovala celu svoju myslienku aby to bolo jasnejsie, pretoze nechcem aby to vyznelo , ze nadavam na komunizmus, to totizto nebol moj zamer,bolo to adresovane inej osobe na tomto fore-pinradovi, tak tu nadavku neber osobne- tak tu je to:“Tiez nezijem na Slovensku ale chodim raz za cas domov a musim Ti povedat iba slepy osol nevidi ako je u nas „doma“ nenavist voci cudzincom-hlavne ak su to muzi tmavsej pleti.Samozrejme, ze nie vsetci Slovaci odsudzuju ale myslim si, ze vacsina este stale zije v jednej velkej komunistickej bubline-Len my sami a nikto ini…..A tiez tu nereagujem koli tomu, ze by som s niekym tmavsej pleti mala vztah, moj manzel je „biely“-whatever that means-ak to mam tak oznacit aby bolo jasne, len nemam rada netolerantnych ludi, ktori ani nemaju pricinu byt netolerantny alebo povyseny, je to totizto velmi smiesne………a toto nie je hate mail…len moj nazor….“Proste si myslim, ze ten kto ma dobry a plnohodnotny vztah sa nebude miesat do inych vztahov ak sa to tej osoby priamo netyka. Ale tu nie je len „to miesanie“sa do vztahu ale o tu nenavist a averziu aku maju niektory Slovaci/Slovenky)(nie vsetci) k inym narodom. Poznam to na vlastnej kozi. Moj muz je american, je beloch takze ked prideme na Slovensko na prvy pohlad nie je velmi vidno ze nie je zo Slovenska (ak by tak len stylom oblecenia), ale stalo sa mi, ze ked ludia zistili, ze je american-zacali, ze preco vojna v Iraku, preco nejdu amici prec. Ked som to mojmu muzovi prelozila pozera sa na mna, ze o com ti ludia melu-co s tym ma moj manzel?????????????Nie je prezident, politik, statny zamestnanec ani vo vojsku. Samozrejme su to ludia ktori nikde nikdy neboli(mozno tak na blsaku v polsku) a teraz trepu dve na tri. Proste u nas je nenavis voci cudzincom stale velka(opakujem nie vsetci Slov. su nenavistny ale stale vela) a verim, ze je to tiez komplex z minulej vlady. Neviem kolko mas rokov, ale mne taha na 30tku a pamatam si ako nam v skole vymielali mozgy o tom, ze zapad je skazeny, zly, je tam bieda, obrovska kriminalita a strach, neistota, je tam vela inych „druhov“ludi(tym mysleli rasy) a ti sa nenavidia a vrazdia, cela
Azia a Afrika je zamorena chorobami, maju tam vela postihnutych deti….proste tlacili nam do hlav vypatlaniny aby ani nahodou sme sa nepokusili emigrovat. Preto este mnoho ludi dnes „ma strach „z ineho“tym myslim aj inu farbu pleti.Ale je to v prvom rade nevzdelanost. Chapem ze aids je vazna choroba a metla ludstva ale namam naladu na tuto temu reagovat, toto je debata o inom. Tiez tu nenadavam na komunizmus, hovorim len o svojich skusenostiach a ake pocity v nas v skole vyvolavali voci cudzincom. Nebolo to totizto tak davno…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 16:27  

Este dodatok , ze napr. postihnute deti boli aj u nas, len bohuzial museli sa skryvat v ustavoch alebo doma, pretoze neboli tolerovane. Boli hambou nasej „vyspelej perfektnej“ spolocnosti. Viem, lebo sme mali susedu-dievcatko ktore bolo postihnute.Tiez jedina zachrana a spasa bola ZSSR, i kde vsetci vieme ako „dobrovolne“ tie ich vojska na Slovensku boli. Ale to uz zasa ina tema.My point: Kazdy by sa mal drzat hesla :“ Toleruj a budes tolerovany“, a potom sa mozno svet obreti k lepsiemu.:)(Ale ako vidim z prispevkov, je to len naivne dufanie.ha ha ha. Inak nechcem podpichovat, len chcem vediet-Je tvoj manzel Nemec? Ak ano, nemali ste zle skusenosti s tym na Slovensku? (pytam sa lebo viem, ze u nas je tiez netolerantnost voci Nemcom, Anglicanom….proste vsetkym)…..asi to bude tym, ze sme ako narod netolerovany v prvom rade MY a toto je nas obranny system-UTOK!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 17:37  

jeeeej tych prispevkov tu ale pribudlo odvtedy co som tu nebola. Pisat o rozdieloch ktore vidim nepovazujem za svoju neprisposobivost, prejav rasizmu a co ja viem co este vsetko – ako ste tu popisali niektory. A uz vonkoncom by som to nenazvala nenavistou k inej rase. Pisala som ako si cernosi ziju v EU – vidim ze su ini ako europania, tak preco by som o nich nemohla napisat – podla niektorych z vas kazdy kto ich NECHVALI a NEOSPEVUJE a NEOBDIVUJE tak je automaticky neprisposobivy – myslim ze kazdy by sa mal prisposobit tomu miestu – tomu spolocenstvu kde zije, cize ked iri ziju v Afrike tak mali by sa prisposobit africanom a ked africania ziju v Irsku tak by sa mali prisposobit Irsku – logicke nie. Aj my sa tlupujeme – akurat mam par akcii za sebou ale tlupujeme sa podobne ako iri – je rozdiel tlupovat sa v puboch, cluboch, na chatach ako tlupovat sa kazdy vikend so 100 ludmi a 100 vonami u nejakej rodiny – ja tu nechcem pisat na temu susedia ale chcem pisat na temu “ Manzelstvo s cudzincom“ teda ako ja vychadam so susedmi – to nechapem preco niektory tu rozoberate -ja pisem o tom ze vidim ze europanka ked sa vyda za cernocha tak velmi tazko zapadne medzi nich lebo europania sa takymto sposobom netlupuju (tlupuju sa ale inak), inak im funguju rodiny – preto cernoch-europanka = manzelstvo ako cibula so zmzlinou. Naopak manzelstva, partnerske zvazky slovak-irka a naopak, nemec – slovenka, talian- slovenka, cech – slovenka……atd – tam take velke rozdiely vobec nie su tak tie manzelstva maju velky predpoklad byt uspesne ale cernoch – slovenka ( alebo hocijaka europanka) – tak to je mala pravdepodobnost uspechu. Takze nevypisujte tu o mne kde by som mala zit a kde nezit ja s nimi problemi nemam, muza mam slovaka takze ja mozem zit kde chcem ale dovod preco tu pisem je preto ze chcem len poradit / vysvetlit nasim dievcatam ktore su ocarene cernochmi a planuju sa vydat za nich aby si uvedomili ako cernoske komunity funguju a aby si vopred predstavili seba ci si dokazu zvyknut na taky zivotny styl. Lebo mne nevadia ako susedia ale z pohladu manzelstva absolutne si neviem predstavit seba ze by som patrila medzi nich – ze by som kazdy vykend varila v obrovskych hrncoch spolu s dalsimi 20 timi cernoskami a bublala s nimi do noci – vikend co vikend – naozaj za cernocha by som sa nemohla vydat. Takze ja som fajn, nepotrebujem rady – uz som zadana ale dievcatka kt. planujete takyto vydaj tak si to dobre premyslite a nenamyslajte si ze vsak oni su uz uplne taki isti ako my – nie, nie su taky ako my.


ReagovaťCitovať
 imported_admin
Zaregistroval sa v roku 2004
Príspevky: 59
12/12/2005 19:23  

Milí čitatelia,
redakcia Exil.sk si veľmi cení váš úprimný záujem prispievať do tejto témy, ale ako si už mnohí stihli všimnúť, niektoré príspevky začali byť v rozpore s našimi pravidlami (viď nižšie), preto boli bezodkladne odstránené z databázy.

„…nie je dovolené publikovať žiadne hanlivé, neslušné, vulgárne, nenávistné, zastrašujúce, sexuálne orientované, či iné príspevky, ktoré môžu porušovať zákony SR alebo zákony krajiny, ku ktorej má autor príspevku priamy vzťah. Takéto príspevky budú z fóra odstránené.

Prispievateľom, ktorí budú naďalej konať v rozpore s platnými pravidlami, bude bezodkladne znemožnený prístup do diskusie. Ďakujeme za Vaše pochopenie! Váš Exil.sk.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 22:10  

Nelze říct, že když si vezmete Itala, tak Vám to stoprocentně výjde. Shlukují se taky. Kamarádka se v Anglii provdala za kluka z Itálie – vydrželi spolu ani ne půl roku. Nebyl v tom problém shlukování, nebo toho že je hlučný, že za ním pořád chodí kamarádi a chodí s ostatníma Italama do hospody. Byl tam jen ten problém, že si začali lést na nervy.
Tak se rozvedli.

Za dva roky na to se seznamila s klukem černým jako bota – nemyslím hanlivě. Teď už jsou spolu vzití šestý rok a jsou stále šťastní – mají dvě nádherné děti – dva chlapce. Je to nádherná rodina. Osobně doufám, že nám to s přítelem taky tak vyjde.

Ono je to všechno jen o toleranci.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/12/2005 22:12  

Děkuji redakci


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/12/2005 10:18  

Zdravim. Sasi, presne mozem potvrdit tvoje slova…moj manzel je american (biely ako sneh:), no len co sa ukazeme na slovensku, vsetci hned o politike, iraku a Bushovi, preco nosi siltovku a pod:)))). Stava sa to hlavne ak sa s niekym prave zoznamime, a ten nevie prekonat ten sok, ze hej zivy amik sa s nim bavi…Teraz ked zijem v USA tak uplne chapem
…A co, na tom zalezi…Prezident USA – je len dalsia tvar, ktoru bude nenavidiet cely svet. Bezny Slovak sa o to stara 100 krat viac nez bezny american. ..V ziadnom pripade sme vsak nikdy necitili nenavist voci nemu…mozno jedine zavist (vsetci Slovaci si stale myslia, ze kazdy amik je milionar:). Ked sme na Slovensku, velakrat sa stanu veci, ktore su snad iba na slovensku mozne…ako zbytocna byrokracia, alebo cokolvek sces vybavit je neuveritelne komplikovane. Trocha viac Customer Service by neuskodil:) Ale ved vsetci sa ucime:)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/12/2005 10:58  

Ahoj Sasa,
myslim, ze si troska napaprcena, aj ked som vobec nic proti tebe nenapisala. Ja uz mam par rockov po 30-tke, takze komunizmus som si uzila hodne. Naviac bol moj foter stb-ak (chvala Bohu sa nasi rozviedli ked som mala 15-nast, coz bol dost tazky cas ako pre moju mamu tak i pre mna). Takze som mala vysluchy a bitku cele detstvo (ako dieta som nikdy nechapala preco, pretoze sa vzdy povedalo „moj otec je statny zamestnanec“). K tomu musim dodat, ze moj dedko sa musel po vojne vzdat rakuskeho obcianstva, aby ho neodsunuli a babka na Slovensku nezostala sama. Jeho sestra zije tiez uz skoro cely svoj zivot v Bavorsku, takze viem ako to bolo s postou a vycestovanim. Nesmela som dokonca ako pubiska pisat na zapad svojim spevackym idolom fan-postu. O vycestovani…, nestoji ani za spomienku! To nam tiez vyhadzoval na oci. Podla neho sme boli fasisticka rodina. Nemusis mi vysvetlovat ako to bolo, pocitila som to na vlastnej kozi a nasledky sa velmi tazko a pomaly odstranuju.
Som nesmierne stastna, ze je u mojho manzela a jeho rodicov tolko lasky a pochopenia navyse, ze sa mi ho uchadza neurekom. Spociatku som tiez s mojim „novym“ zivotom nevedela nic zacat, ale casom si clovek na to zvykne a povazuje to za velmi prijemne. S tym, ze je moj muz Nemec sme na Slovensku v podstate nemali nejake velke problemy. Je ale samozrejme, ze som sa vzdy pokusila ho akosi „ochranovat“, kedze dobre viem aki su niektori Slovaci Janosici. Jediny taky zazitok som mala v MacDonalde, kde sme si dali hamburger a pri vedlajsom stole sa potichu rozculovali, ze ti Nemci su vsade vlezeni a pod. Ked nam doniesla obsluha nejaky novy hamburger na otestovanie, ozvalo sa odvedla, ze „tam sa nemusite ani pytat, ti vam tak ci tak nerozumeju!“ ja som len mojou krasnou slovencinou odpovedala, ze jej to otestujeme s radostou a podakovala som sa. U vedlajsieho stolu im ale statne klesla sanka, to ti poviem. Svojim sposobom ma to velmi zabava, tak isto ako ked sedim so slov. kamoskami v podniku a kopec Nemcov sa zabava „na nas ucet“, vypiskuje a opisuje „pekne slecny“. Tiez nemozu tusit, ze im lepsie rozumiem ako by si mysleli.
Ale to nie je len slovensky problem. Tak isto to pocuvas vsade inde na svete. Ja nemam osobne az take zle zazitky z „ulice“, lebo zoci-voci su vsetci nesmierne mili. Ale to, co si niektori asi myslia, to mozes pomedzi niekedy jasne pocut. Tiez sme hodeni do jedneho vreca s Poliakmi, Rusmi, Jugosmi. Vsetko, co je od Berlina na vychod, je jeden velky problem, ktory ludom tuna odnima robotu (lebo sme lacnejsi), a prinasa len samu kriminalitu.
Niekedy si pripadam ako nejaka „osvetarka“, ktora vlastne vysvetluje ako to u nas vobec vyzera a chodi. Vela ludi ma skresleny obraz, hlavne cez televiziu, pretoze to co pustaju o Slovensku ja hanba.
Moj nazor je, ze Slovaci su povazovani za extremnych nacionalistov, coz mozno vo viacerych pripadoch aj tak je, pretoze sme boli odjakziva utlacany narod, ktory sa len ztazka prediera medzi tych velkych, silnych a dravych. Tiez mi je velmi luto, ze vzdy vyjde napovrch len to zle a to dobre, to co v ludoch je, ta jednoduchost a krasna priroda, zostava ukryta. Dufam, ze sa to v blizkej buducnosti zmeni. Ale to vsetko patri do inej rubriky. Mohla by som tu pisat este cele romany 😀
Moja mienka je, ze je jedno ci sa zlty lubi s bielym, ci modry zo zelenym… Tu sa povie, ze „kam ta laska padne“. 😉
Moji svokrovci tiez najprv velmi opatrne pozorovali, ze co si to jejich syn doniesol z toho vychodu. Ale spravali sa velmi korektne, priatelsky a ked zistili, ze som poriadkumilovna, navarim, napeciem a byt je vzdy upratany, ze ked aj niekto neohlasene pride, nemusi sa predierat rarohami od dveri az do obyvky. Netrvalo ale dlho a bola som ako jejich dcera.
***
Clovek nesmie na druhych pozerat v predsudkoch. Nazor a mienku si mozno vytvorit az vtedy, ked sa s niekym spoznam (a to je tiez len o jednej osobe a nie celom narode!).
***
Dnes mozem hrdo povedat, ze mam konecne poriadneho otca (takeho akeho si kazde dieta zela) a dve supermamy.
Susedia sa snad tiez obcas cuduju mojmu prizvuku, ale zaradit ho nevedia (poväcsine sa pytaju ci som zo Svajciarska alebo Holandska,hihi). So „Slovenkou“ v dome nemaju ale ziadne problemy, pretoze nemozu nic na mna povedat. Som vzdy ustretova, mila a napomocna, tak ako som bola vychovana (myslim, ze take po jednej stranke tazke detsvo zo mna spravilo dobreho cloveka a ja to rada davam pocitit, takze sa pokusam ukazovat Slovensko len v tom najlepsom svetle).
Ach a este jedno,Sasa.
Myslim si, ze popis „komunisticka bublina“ nie je tak uplne trefny. Dnesna spolocnost je velmi materialna a povrchna. Myslim skor, ze pohnutky a spravanie ludi su viac-menej ovplyvnovane „financnou“ zavistou, chudobou, neistotou do buducnosti a nespokojnostou ludi. A media udavaju trend, ktory vedie ludi ako take stado do tychto neduhov spolocnosti. Na Slovensku to pocitovat o to extremnejsie, pretoze z jednej „chudoby“ su ludia vrhnuti do dalsej. … a v 89-tom sme snivali o comsi inom, co sa velmi rychlo rozplynulo. Tie nesplnene sny a tvrda realita robi vsetkych ludi nestastnych, nie len Slovakov.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Manželstvo s cudzincom - vzťah s cudzincom
Stránka 10 / 221 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.