Anketa: Ľutujem alebo neľutujem svoje rozhodnutie žiť s moslimom  

Stránka 13 / 29 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 13:54  

Tinkah spomeniem Matulu ty vies okoho sa jedna.ta osobne ma zlu skusenost z moslimom a jej vyjadrovanie o nich je pekne;a nemysli si take veci o nich ako ty to je spravny clovek neni plna predsudkov


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 14:00  

tinkah urcite si este precitam tvoj prispevok ale mna osobne to vycerpava a reagujeme iba mi dve tak sa maj a prajem ti vela stastia v zivote pa toto je vezne zabijak casu


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 14:01  

ten internet som myslela skoro mi usla aj realita majte sa


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 14:02  

Askim: pocuvaj ma moja mila Askim ja si citam Bibliu viac nez si vies predstavit a ked mas chut kecat o takychto veciach tak ucite nie tu. ja velmi dobre viem ako vzniklo krestanstvo a zakladatelom nebol Konstantin mila moja, ale Kristus. Sama tu mixujes kadeco dokopy a ako som uz povedala toto nie je miesto na taketo diskusie. Myslim si ze tu nikoho nezaujima kedy vzniklo krestanstvo ale vztah muslima araba a krestanskych zien… Takze ta prosim aby ak mas nieco ty mas moje msn tak mi to napis tam. O Trojjedinosti Boha sa docitas v Biblii. Tak isto ako o tom ze Kristus Je Bozi Syn. Tak si citaj Bibliu pozorne.. Ak na to upozornujes mna. Pekny den prajem. Nebudem viac odpisovat na podobne debaty len k veci… pa


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 14:15  

Askim: ano debata o viere je myslim na inych forach… tu si myslim ze ide o nieco ine.. a ak ti usla pointa tak je mi to luto. to co sa tu pise je opodstatnene… a ano tieto debaty tu a hladvne tie nie k veci su naozaj stratou casu. pa


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 14:18  

krestanstvo vzniklo v 400 storoci a bohuzial Kristus bol uz mrtvy mi sa nebavime o Kristovi alebo o Bohovi ale o krestanstve som si myslela.ale mas pravdu tu to nepatri mas moj mail tak mi napis ako podla tvojej verzie vzniklo krestanstvo a mozno sa mylim.maj sa ked sa rozobera islam tak sa moze spinit alebo hovorit nazory alebo polo pravdy to tu patry ale ked niekto zacne o druhej strane tak to tu uz nepatry


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 14:33  

Askim: moja verzia? no taka nie je.. a krestanstvo ze by vzniklo v 400 storoci ups.. asi si sa sekla niekde.. nikto tu nic nespini… ani nehovori polopravdy. pocuj zacni si citat Koran a aj Bibliu a tam sa dozvies.. tu to co pises o krestanstve su tvoje nejake nazory ani neviem cim podlozene. tak pis k veci ak pises… uz som fakt unavena z toho. mixujes tu hrusky s jablkami. a ked sa uz vyjadrujes o viere.. aj moslim aj krestan veri v manzelstvo.. a nenazyva ho papierom ani nejakou formalitou. manzelstvo je Bozie zriadenie. ak tu ides niekomu hovorit o islame najprv si vyprac pred svojim domom v tom pripade.. inak to vyzniva smiesne.. sorry ale je to tak. ja som zvedava skor na reakciu Suzi.. ale ty zatial len mixujes. a ano nepatri to sem lebo tu nikto nerozobera krestanstvo verzus islam. tu sa poukazuje na to co caka alebo s cim moze rata krestanska zena ked si vyberie moslimskeho chlapa… zastavas sa niecoho a ani o tom nevies dost. aspon si to nastuduj ked uz sa k tomu vyjadrujes.. prepac nechcela som byt ostra, ale si uvedom o com je tato diskusia… a aj nazory moslimov su tu urctite vitane…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 14:34  

Askim: asi ti unikla jedna vec krestania sa pre zidov v obdobi kedy tu bol na zemi Kristus nazyvali zidovskou sektou… takze ziadny Konstantin alebo 4 storocie… a uz som ticho… k tejto teme …


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 14:50  

Askim: Matula a to co pisala mi bolo luto.. No ja nie som plna predsudkov… co pisem su realne veci a nie predsudky.. anyway nevermind…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 15:11  

vies co ja koncim lebo vseci co tu pisu a ti oporuju pisu halusky halusky halusky to je tvoje slovo a nepatri iba mne ale vsetkym co ti oponuju.iba ty co s tebou suhlasia tak im prikivujes.ja som zo svojim priatelom bez papiera ty ten papier mas a nelezis kazdy vecer vedla svojho manzela a neni so svojimi detmi to je spravne.dvolezite je ze sme spolu a chceme byt spolu a nie kazdy inde.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 15:12  

a nikto kvoli nikomu nemusi kuvertovat


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 15:36  

No v prvom rade ja deti nemam.. v druhom rade ano pises haluze a to iste povedali aj moje moslimske kamosky co to citali. Vztah s Bohom je dolezitejsi ako lezat vedla seba kazdy den.. Ja s tym nemam problem ze si stastna.. ocivodne si uz nevedela co napisat. tak si zautocila na to ze moj drahy je teraz v egypte. ano je lebo si musi dokoncit skolu. Neviem co je na tom.. My deti nemame zatial a ani jeden z nas nechce obetovat vzdelanie na to aby sme boli spolu. Tak si kazdy z nas viac vazi cas spolu, je to tazke ano aj toto je cena za to ze som s vybrala toho koho som si vybrala. ale stoji to za to.. a nezijeme v hriechu.. v smilestve ja osobne by som sa nevdela budit s radostou vedla niekoho kto nie je moj manzel. Ani by som sa takemu cloveku neodovzdala. Ale je to tvoj zivot. Este jedna vec ak si moslim vazi zenu ktoru ma rad manzelstvo je uplne primarna vec, ktoru jej ponukne a ak si ju vazi pre manzelstvom sa jej ani nedotkne.. To aj uci islam. tak by to malo byt. takze ja tu nekydam na islam ale to ty moja mila nevies ani co islam uci v uplne primarnych veciach. zjes s moslimo ako tvrdis a obaja zijte v hriechu.. Kvoli vybavovackam a papierovackam tym si presla kazda baba co si vzala cudzinca nie len araba moslima. A neprikyvujem ludom ktory hovoria ze sa im paci ako pisem. Ano som rada ak niekto vidi ze mam triezvy pohlad na vec. Ti co mi odporuju mam ak kamosky moslimky a aj ked si odporujeme vo veciach nabozenstva nehovorim ze pisu halusky.. Je to ich viera. No aka je ta tvoja? coho sa zastavas? a co o tom vobec vies mila Askim? Manzelstvo je aj o zodpovednosti a ak by sme deti mali urcite by sme s nimi boli obaja.. No ak chceme tu buducnost nasim detom ktore raz budeme mat zabezpecit aby bola dobra a vedeli sme sa o ne aj financne postarat musime aj studovat. a nikto z nas sa nevykasle na skolu rok pred koncom.. to len na margo toho co si napisala. Ti vsetci su inak kto? Ty a Lejla? 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 15:36  

Obidve mate pravdu. Krestanstvo je ZALOZENE na uceni a zivote Jezisa, ale zacalo byt kodifikovane v 4. storoci. Ale si myslim, ze keby sa Jezis znovu vratil na zem teraz tak by asi svoje ucenie a naslednikov velmi nespoznal. Ovsem to si myslim, ze ani Mohammed v islame.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 15:57  

podľa mna je dobré vediet o islame viac, než si žena vezme moslima za manžela. Lebo to so sebou prináša veľa obetí a veľké rozdiely aj vo výchove detí. Dobrý moslim by neoslavoval Vianoce ani by nedovolil deťom aby ich oslavovali. Manzelstvo je v islame veľmi dôležité. Celkom dobre si to napísala. V podstate súhlasím. Moslimovia dnes už nie sú to čo boli za čias proroka Mohameda a veľa z nich robí islamu zlé meno. Ako napísala Suzi čítajte si Kor´an a zistite aky islam je.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 17:09  

tinkah dufam ze suhlasis ako anonym ukoncil nasu diskusiu lebo vazne keby sme sa chceli dopatrat pravdy tak by sme sa z toho zblaznili ako par ludi uz pred nami.no a nie ze by som nevedela co napisat ale ty si zacala vytahovat veci zo sukromnych rozhovorov ja som iba reagovala a keby ze tu mam napisat vsetko tak neviem tak nezacinaj lebo to sa naozaj nehodi.no ci uz krestanstvo ci islam dufam ze kazdy najde vo svojej viere co hlada a rozumie jej


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 17:58  

Askim: i agree


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/12/2007 20:19  

Čaute milé babenky!

Ja som bola dnes celý deň mimo, tak som sa snažila prečítať všetko…čo som zmeškala…:-)

Musim – kto si prosím a kde žiješ?

Milá Askim, nechcem sa Ťa dotknúť, ale to že žijeme rok 2007 nič nenemí na fakte, že v isláme je zakázaný akýkoľvek pomer mimo manželstva. Korán je pre všetkých ľudí a pre všetky doby!

Tento rok sa takmer dátumovo zhodujú dva sviatky: Íd al-Adha a Vianoce. Jeden je významný sviatok moslimov a druhý rovnako dôležitý a veľký sviatok pre kresťanov… Čo sa týka oslavy, podľa môjho osobného názoru je dôležité, kto v ktorej krajine žije… My tento rok sme na Slovensku, preto práve tým, že je aktuálna aj jedna aj druhá tematika, som pripravila pre deti tvorivé dielne a iné zábavky, prostredníctvom ktorých im priblížime sviatky. Je dôležité odmalička vštepovať deťom toleranciu a úctu, vzájomne sa spoznávať… A aj toto je jeden zo skvelých spôsobov… A napr. v Sýrií máme príjemnú susedku – kresťanku. A preto na Íd ona k nám príde na obed, a na Vianoce nás na oplátku pozve ona… A takto je to roky rokúce… Takisto mojej rodine a priateľom posielam pozdavy k sviatkom, oni zase rešpektujú naše… A tak je to správne myslím si… Boh nás stvoril ako rôzne národy a veriacich, aby sme sa vzájomne spoznávali… Môžeme sa jeden od druhého mnoho naučiť, obohatiť, pomaháť si… avšak asi nie cestou opovrhovania…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 10:26  

s tym manzelstvom mate pravdu a nechcela som to tu rozpisovat ale este sa vyjadrim.mysllela som tym ze je rok 2007 a je trochu komplikovanejsie uzatvorit manzelstvo ako kedysy kvoli papierom.hlavne s cudzincom a viete zijem v belgicku na sk este podnikam a mam tam zivnost no a s manzelstvom a s tym papierovanim by sa to skomlikovalo ale neviem ci tomu rozumiete.manzelstvo je svete to nikomu neberiem ale je aj dolezite aby bolo naplnene aby zily spolu a mali spolu deti.nechapem ako moze byt niekto vydaty parrokov a nema deti to je podla mna nenaplnenie manzelskeho zvezku a nie aby niekto dostal viza. a rychlo sa hrnie do podpisovania nejakych papierov.to toje moj nazor Tinkah je mi luto ze si agree dokonca ja som rada ze si mi odporovala aspon som si mohla ppovedat svoj nazor a ty svoj maj kaj sa


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 10:38  

a mas pravdu nie som fanaticka krestanka ani moslimka snazim sa chapat obidva svety inak by som si nikdy nemohla rozumiet so svojim priatelom a ani on by mi nerozumel


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 10:43  

Askim, a vies ty vobec, co je to orgaz mus?Alebo si trtkala len aby splodila potomka a potom si sa dala zasit? To ked si uz naplnila ten tvoj manzelsky zväzok?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 12:55  

no orgaz mus preziva podla mna kazdy inak.no a se x do vztahu patri.ja som svvoj manzelsky zvazok nenaplnila lebo ho este nemam nemusim sa davat zosivat lebo sa nehram na pannu.viem ze vydavaju dievcata aj poctive ale tie co nie su asy k…y a tych je strasne vela.a nie som sama ale nehram sa na nieco a majte sa a piste a ventilujte sa aspon ukazete co je vo vas


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 13:32  

Anonymny: take reci patria niekde na iny portal.. a nie sem.

Askim: ale to ze sa clovek vyda neznamena ze yalla ideme mat deti..neviem kde je to napisane ze to ma byt tak… ale manzelstvo nie je len o detoch. najprv ide o to aby si ludia zvykli zit jeden s druhym a kadejake ine veci. a kazdy ako to citi a ako Boh pozehna deticky.. neznamena to ze sa niekto ozeni a hned musi mat deti.. moja sestra mala dietatko po 3 rokoch manzelstva a pre to dieta je to len a len lepsie okrem toho manzelia by mali mat na seba aj cas na zaciatku lebo akonahle pridu deti uz nemate na seba tolko casu.. anyway je to individualne.. a pohoda dakujem aj za email napisem ti urcite len mam teraz toho vela. vecer poslem urcite mailik. a som rada ze sa pozname len asi sme sa nepochopili vo vsetkom.. a najlepsie na take prispevky nereagovat ako napisal anonymny… skoda tvojich nervov…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 13:34  

este jedna vec: se. x patri do manzelstva a nie do vztahu.. akeho vztahu? bol dany do manzelstva a nie len tak… ma to svoje opodstatnenie.. a malo ktory arab si vezme zenu ktora sa mu odovzdala pre tym nez si ju vzal za zenu… sice pokrytecke.. ale vacsinou je to tak…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 13:52  

Urfi manzelstvo je tajne medzi 2 ludmi,nepotvrdzuje ani neuzaviera sa u notara.On spise papier ze suhlasia ze budu spolu zit v urfi a papier si drzi,malokedy ho da jej,lebo zena zvecsa vezme tento dokument na urad a spravi sa tym z urfi oficialne manzelstvo,co muz zvacsa nechce.A ked sa rozhodnu urfi skoncit tak papier znicia.Malokedy davaju papaier o urfi potvrdit imamovi v mesite.Pleties si to s misyar alebo muta`a alebo oficialnym manzelstvom a urfi je v Egypte zakazane.Ak uzavreli manzelstvo u notara je to pravoplatne oficialne legalne manzelstvo.A poviem ti tak,99% egyptanov uzaviera manzelstva s cudzinkami preto aby ich ony dostali von z Egypta zit.Zoznamuju sa s europankami cez internetove zoznamky,pisu si,ona tam za nim pride a potom sa vezmu a niekedy dokonca urobia svadbu v zastupeni a ona ho ani nikdy osobne nestretla,len ho pozna z chatu cez internet.On potom dostane vizum do EU a vela krat za nou ani nepride.To su tie najhorsie pripady.Turistky tiez sa zoznamu takto v letoviskach ale ciel je ten isty.Normalne ziaden arab neskace radostou nad napadom ozenit sa z cudzinkou,beru to ako vychodisko z nudze.Biele zeny arabom ani natolko nevyhovuju,povahou,chutou na s-e-x.Arabi uprednostnuju arabky a v ich zaujme o biele zeny treba preto hladat nieco ine ako lasku,zalubenie.VYPOCITAVOST !


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 14:12  

Tak ked je to tak ako hovoris, preco este za socializmu Arabi a Slovenky uzatvarali manzelstva s mnohi z nich ziju este stastne pokial nepomreli?
Co ti Arabi vtedy z toho mali?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 16:08  

fakty: ja si nic nepletiem. V egypte je orfi povolene jake zakazane 😀 ved skoro kazda druha baba co ide do hurghady sa vrati s orfi domov. Neviem odkial mas take onformacie, je pravda ze papier o orfi maju len muz a zena notar si ho nenechava ale ma o nom zapis! Anyway nie kazdy arab je nuteny vzat si europanku za zenu aby sa dostal do europy.. Mnoho z nich ma viac penazi ako ludia u nas… Na jednej strane je ich vela vypocitavych to ano. ale nie vsetci su taky. kamoska je stastne vydata a brala sa v Egypte najprv cez Orfi! okrem toho Orfi sa neda registrovat da sa len prostrednoctvom sudu v Egypte legalizovat na normalny sobas.. Ale to trva vlemi dlhu dobu takze pre tych co sa chcu zobrat je lepsie to normalne roztrhat a zobrat sa bud u nas alebo u nich na ministerstve.. Za najhorsi pripad nepovazujem to ze arab dostane viza a ani nepride… Za najhorsi pripad povazujem to ked baba ide do egypta a ostane trcat v nejakej diere typu Sharkiya (m.. sorry :D) a este k tomu ked sa prida ze by ju muz mlatil a zamykal a nedovolil jej ani ist von a ak tak len v abayi a niqabe. a ak by aj usla a nahodou by mali deti tak tie deti mozno pri takom muzovi ani neuvidi viac a otecko im nahovori ze ich mama bola slapka… toto povazujem za najhorsie a nie to ze nepride.. Orfi je rozsirena vec a ako ma nedavno poucila simsim tak este aj medzi arabkami a arabmi samotnymi v Egypte co som napriklad ja nevedela. Nie je to tajne manzelstvo.. Aspon nie pre nase baby.. mozno zo strany toho araba aby sa to nedozvedela jeho rodina. aleeeeeeeeeeeeeeeee nie vsetci su taky. je dobre vediet jeho umysly skor nez sa do toho baba pusti.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 16:46  

este k tomu urfi manzelstve, je to forma cirkevneho sobasa aby sme si to upresnili..a ano vela egyptanov sa takto potajomky beru s roznych dovodov, mlady preto ze sa oficialne nemozu zobrat ale chceli by spolu intimne zit uz aj pred svadbou a tymto papierom si to akoby pred alahom osetrili teda ze nepachaju hriech, dalej starsi bohaty muzi si takymto sposobom potajomky beru druhe zeny popri svojich oficialnych manzelkach (u nas je bezne ze takyto maju milenky) a taktiez vela ludi s umeleckej branzi sa beru takymto sposobom (herecky, spevacky a pod.) s dovodu utajenia pred novinarmi…takze len tolko. ostatne veci som uz napisala ..a ano niektory muzi to zneuzivaju na to aby mohli mat s tou babou se x a potom ked uz sa jej nabazia tak znicia papier a babenka si moze oci vyplakat ma smolu, ale nie vsetci su taky. vacsina zien s tym suhlasi pod podmienkou ze je to iba docasne riesenie a ze casom sa ten sobas riadne sudnou cestou zaregistruje ..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 17:37  

no to som myslela ze nech si ma tu obvinuju ze som smylnica ze nie som vydata ale ja nepotrebujem platny papier aby som mala zaruku a behala potom po sudoch ked sa na mna drahy vykasle aby potom mali deti co jest tu zaruku si dam ja sama ked poriadne spoznam toho cloveka a Pan boh nam pozehna tym ze nas nerozdeli a prekazkami posilni nas vztah.manzelstvo uznavam ako by malo vyzerat a fungovat len neberiem ten papier ako zaruku a viem o com hovorim.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 19:15  

Sim sim, a preco sa beru tajne? U krestanov je to pocta byt oddani v mene Krista. Preco si moslimovia uzakonili niekolko druhov sobasov a preco sa schovavaju pred svetom? Pred Alahom sa neschovaju, tak preco to robia pred verejnostou? Je to protizakonne? Je to neludske? Je to neeticke? Alebo je to proste len nemoderne? Jezis povedal: Nikdy nezapri nic z toho co si., Moslimovia maju iny nazor? Mozu zapriet pred bratom kym vskutocnosti su? Hambia sa za to? Boja sa ze by ni nimi niekto pohrdal? Taja to, lebo vedia, ze robia hriech? Co je na tom take bolestive, ze to musia tajit? Kto by im pre to mohol ublizit? Viem, ze v moslimskych krajinach neexistuje sloboda slova, ale prosim ta povedz mi, preco, ak robia nieco v mene Alaha, v jeho vseexistenciu, v sulade s jeho zakonami, preco to robia tajne? Preco sa tak strasne moslimovia boja vyslovit kym su a koho worshipuju? Preco sa jeden boja druheho, kto koho moze udat, podrazit, odovzdat nabozenskej policii? Kde je tam u vas bratska rovnost? V co vlastne verite? Preco sa, vy, moslimovia nezjednotite. Vy viete presne PROTI comu ste (krestania, zidia, amerika), ale vobec nie je jasne ZA KOHO ste.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/12/2007 21:06  

anonymny: simsim nie je moslimka .. aspon myslim ze nie je…


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Manželstvo s cudzincom - vzťah s cudzincom
Stránka 13 / 29 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.