Rómska otázka - iba slovenský problém?  

Stránka 8 / 17 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/07/2007 11:35  

palo
zacinam mat pocit, ako z nasledovneho dialogu:

-na slovensku je problem s ciganmi.
-hej, to je.
-ale je to naozaj vazny problem a trebalo by najst riesenie.
-no sak ja vravim, ze hej, ze je to problem.
-tak ale co myslis, jak to riesit, sak si seru pod nos a siria medzi ludmi choroby.
-fuj, prestan ty hnusak a daj mi s tym pokoj.

myslim, ze tak nejak to tu cele prebieha.
skoda…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 6:12  

Drummer, môj názor na seba poznáš,ale samozrejme si z neho nemusíš nič robiť. To, že cigánov z duše neznášaš musí byť jasné každému, kto číta tvoje príspevky. A stále dokola nás chceš presvedčiť, že všetko, čo nám ukážu médiá, je pravda. Vieš dobre, že všetko sa dá pretočiť. Cigánsky problém existuje a my dvaja ho určite nevyriešime.
Palo, presne tak ako som to napísala, tak som to aj myslela. Cigáni sú pre veľa ľudí úplný odpad a preto neviem, na čo si sa urazil. Ty si podľa mňa trochu tolerantnejší ako Drummer, ale tiež cigánov nemusíš. Mám pravdu?
Chlapi, Vy ste naozaj ešte nezistili, že ja sa vôbec nezastávam tých špinavých, zaostalých cigánov, ale nás ostatných, ktorých tiež nie je málo? A preto stále kričím, aby ste nás nehádzali do jedného vreca, aby ste trochu rozlišovali, ale Vy stále píšete len o tom zlom, o tých zlých príkladoch. Takže, znova, sorry, že žijeme.
Príjemný deň


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 6:38  

Liduna
Vsak si to nakoniec ty, ktora aspon mne vnucujes to hadzanie do jedneho vreca: mas rad, nemas…To ma najviac sralo po celu nasu debatu. Uz som vela krat napisal aj o tom, ze som mal medzi ciganmi priatelov ktorych si vazim, ze moj velky kamarat je cigan…a ty mi teraz davas otazku: „ale tiež cigánov nemusíš. Mám pravdu?“ Co ti na to povedat…??? Vsak je to furt dokola…
Aj s tym ako by sme sa zachovali za vojny…aj s tym, ze by sme sa mali hanbit…Vsak mi len poukazujeme na fakta, ci uz z vlastneho zivota, alebo z medii…A ked sa ta to netyka, tak preco kricis? Alebo sa snaz proti tomu nieco urobit…, co robi ta druha slusna skupina ciganov, ktorych tiez neni malo pre tych svojich zaostalych sukmenovcov, aby im uz prestali kazit meno? Ako sa na nich snazi posobit, vychovavat, atd??? Ja som presvedceny o tom, ze len vy SAMI si mozete medzi sebou urobit poriadok! Bieli sa o to snazili od nepamati a nic. Neviem preco by sa mali bieli snazit dalej, ked vas ostatnych tiez neni malo…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 6:48  

A este k tomu urazaniu, tak na rovinu! Ked ma prirovnavas k nejakemu esesakovi, ktory hadzal ludi do plynovej komory, tak to ma naozaj uraza…Zda sa ti byt na tom nieco nenormalne?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 11:48  

Palo, prepáč, keď ťa to tak uráža. Nemyslela som to až tak tvrdo a keď vidím, že ty si za tým svojím názorom stojíš, vidím, že tvoje zlé skúsenosti s cigánmi prevažujú nad tými dobrými, nemám už voči tebe žiadne argumenty, ako by som ťa presvedčila o niečom inom. Ja sa ti priznám, že ja osobne by som tých
svojich zaostalých súkmeňovcov neprevychovávala, nič pre nich nerobila, lebo fakt, ver mi, oni to nechcú, oni majú také niečo v krvi, že to odtiaľ nedostaneš. Preto som hneď začiatkom tejto diskusie, len si spomeň, povedala, že pre týchto by boli najvhodnejšie rezervácie, kde by ich nikto nechcel učiť to, čo im nie je alebo nechce byť vlastné. Súhlasíš?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 12:42  

Palo, Drummer, tak som sa sem prisla pozriet..sorry, ze zase som si stihla precitat tak akurat poslednu stranku 15 tejto temy a nie preto, ze uprednostujem vylihovat vecer pred telkou. Aj ked sa priznam, ze aj to mi obcas chyba…tak rada by som sa vyvalila pred telku a nic dolezite nerobila, ak tak tak iba krasne a prijemne veci palinko.. 🙂 ….

Zase aj tu len do seba utocite. Zite a nechajte zit. Vyhybajte sa kontaktu s nimi ak Vam tak prekazaju. Oni asi za to nemozu, ze su taki a tim ostatnym slusnym dajte sancu. Tiez by som tich nezbednych rada dala prevychovat ale nemam ani najmensieho tusenia ako a ci vobec sa to da…

Pekny den.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 14:14  

Liduna
To ze to maju v krvi, by som nevidel az tak problemovo. Oni mali v krvi aj kocovnictvo a teraz zostavaju na jednom mieste. Nakoniec je to aj v tvojej krvi a dokazala si to prekonat. Ono je asi otazkou o com v tej krvi rozpravame. Ked je to len bujary sposob zabavy, hudobne nadanie, emocie…tak s tym by sa uz dalo zzit s majoritou. Postupne sa vsak dostavame k tym zlym veciam v krvi a to: bezohladnost, parazitizmus, kriminalita, lenivost a necistotnost. To su tie prave faktory, ktore ostatnim vadia. No a ty si sa asi tychto vlastnosti dokazala zriect, takze neobstoji tvrdenie, ze to odtial nedostanes! Keby tomu tak bolo, tak to mas v sebe furt aj ty…je to pravda? Ako teda mozes tvrdit, ze to odtial nedostanes?
Co sa tyka rezervacii, tak som za – ale len s ciganskou samospravou a moznostou obzivy, remesiel atd. Proste aby ich spolocnost nemusela zivit. Myslim vsak, ze prevychova mozna je (ty a spusta ostatnych su toho prikladom). Myslim vsak, ze by sa toho mali ujat sami cigani, miesto politikarenia a tahania prachov – ako som uz skor spomenul. Cigani budu vzdy radsej posluchat svojich vlastnych, u ktorich budu sami vidiet, ze to ide aj inac a do spolocnosti sa zaradit da. A k tomu, aby s tej svojej krvi odstranili tie hnusne faktory, ich moze prinutit len tvrda realita! Sama vies ze reci, vysvetlovani, pomoci atd bolo uz dost a nikam to nevedie.

Terzi
ani ta zapnuta telka by mi pri tom nevadila 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 18:45  

citam, citam, citam, a zas musim palo s tebou suhlasit, dobre pises, rozumne uvedomelo, nie ako ten americky prisiellik – Emo, vela zdaru, lida, nebran zlo, bran svojich ale nie zlo, to sa netoleruje ani medzi bielymi, ani medzi sikmookymi…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 18:46  

Terzi, vyslov svoj nazornechran tomu cudakovi chrbat, ma dobry jazyk obranit sa sam, si dospela, ci nie?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/07/2007 23:04  

ludia bozi, ja uz naozaj neviem….

terzi, liduna
ako ich mame nechat tak? pozri si, PROSIM, este raz ten prispevok. tam sa vyskytla infekcna choroba Disenteria. uz sa x-krat stalo, ze sa v osadach zacala sirit zltacka, dokonca tuberkuloza!!!! choroba, ktoru v nasich zemepisnych sirkach nemaju hadam uz ani bezdomovci. kazdy hygienik vam povie, ze su to choroby zo spiny /liduna naozaj si neviem predstavit, co sa tam da medialne prekrutit/.

a teraz si predstavte, ze oni chodia do tych istych obchodov, ako bieli, do tych istych uradov /pre podporu/, na stanicu autobusu a pod, chytaju klucky, peniaze, potraviny….
znova sa pytam: JE TO NORMALNE? A JE TO RASIZMUS, AK TAKYCH CIGANOV VYSTAHUJEME A DAME DO IZOLACIE?
nie sme tak nahodou diskriminovani my???

nikdy som nechapal, ako nas mozu zapadne krajiny odsudzovat za pristup nasej krajiny k ciganskej problematike. teraz to zacinam chapat. az vdaka tomuto foru.
VY STE NATOLKO MIMO, ZE STE VIAC ZHNUSENI ZO MNA, AKO Z PRISPEVKU.
asi takto nejako na nas pozeraju zvonka.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/07/2007 6:56  

drummer, ja som na tvojej strane


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/07/2007 20:31  

Drummer
KEEP DOING.
mAS SVATU PRAVDU.
Liduna, ked vravis, ze by si pre nich nic nespravila, tak preco ich potom branis:? Ved ta havad si to vobec nezasluzi. Pzri si temu Slovaci a Rasizmus. Tam tiez ktosi hovoril o nekonecne-opakujucich sa sanciach.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/07/2007 6:39  

Palo, vyjadrím sa len k tebe. Zasa to tvoje zovšeobecňovanie. Prečo mi ty zasa podsúvať niečo, čo nie je pravda. Ja som sa nemusela zriecť vôbec ničoho, nikto ma nemusel prevychovávať, skrátka nebola som nikdy taká cigánka, akých poznáš ty, chápeš to? Takže keď si myslíš, že som sa musela niečoho zriecť, tak to moje „hádzanie do jedného mecha“ si zasa, aj keď nepriamo, potvrdil. Palo, je pravda, že kočovníctvo mali cigáni v krvi a teraz už zostávajú na jednom mieste. A hádaj prečo? Pretože musia. Mne to vyhovuje, ale je veľa tých, ktorým to nevyhovuje a preto ich živoť medzi väčšinou je taký, aký je. Ten život im niekto vnútil A o tých rezerváciách, je jasné, že som to myslela tak ako píšeš ty. Samozrejme, že by sa museli starať sami a nečakať zasa niečo od druhých.
Nedá mi to však, musím niečo podotknúť aj k Drummerovi.
Akurát tento týždeň prišiel manžel zo zamestnania s tým, že musia ísť na nejaké vyšetrenia, lebo traja spolupracovníci majú TBC. Nevedia, či niektorý z týchto troch nie je bacilonosič, tak musia na vyšetrenia. Hádaj, Drummer, či je niektorý z týchto troch cigán. Nie je. Toho jedného poznám osobne, je to normálny chlap, má postavený dom, nemajú doma špinu. trocha ľúbi piť, ale že by z toho ochorel? No neviem. Skrátka z tohoto mi vychádza, že TBC nie je len choroba cigánov.
Zdravím


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/07/2007 7:22  

Liduna tak preco sa k nim teda priradujes? Preco sa ich teda zastavas? Ved to vsetko je idiotske – len uhybas ako had! Vsak si to bola ty, ktora tuna nieco podsuvala o ciganskej krvi…co sa furt krutis??
Kocovnictvo ciganov bolo podla mna vynutene – ked uz to miestnim liezlo na nervy a nasrali sa, tak cigani museli zapriahnut a ist dalej…
Choroby: Je snad uplne ina situacia, ked niekto nahodou dostane dyzenteriu alebo TBC, ako ked velka skupina ludi svojim zivotom priamo vytvara zhubne prostredie pre tieto nemoci a tym ohrozuje ostatnych!
„Ten zivot im niekto vnutil“ – takze im niekto vnutil aj pouzit prve poschodie ako zachod a vyhazovanie odpadkov z okna, aj ked su pred barakom kontajnery???

K tomu kocovnictvu mam jeden novy poznatok odtialto.
Blizko odo mna je taka malebna dedinka Bidaray, kde si ludia pri riecke svojpomocne postavili na lucke pri rieke take „oddychove miesto“. Urobili tam zopar stolov a lavic, postavili vrejny grill, lucku chodia kosit a dali na nu u iniekolko smetnych kosov na odpadky, vedla v lese je sucha latrina…
Chodievali sme tam piknikovat, s detmi na ryby atd a vzdy dodrzovali ten nepisany poriadok tam, odpadky hadzali do kosa atd, … ludia, ktori si to miesto opatruju videli, ze aj ked nie sme miestni, tak sa tam chovame slusne.
Pred 2 tyzdnami sa vsak na tom mieste ocitli 4 ciganske karavany zo spanielskou znackou, z tych sa vyrojilo zo 20 deti…Na lucke to teraz vyzera nasledovne: vsade je hromada odpadkov, tesne okolo karavanov a po celej lucke je vsade nasrane, ani jeden stol uz neni volny pre ostatnych navstevnikov, na stoloch su dnedojedene odpadky, rozbite flasky…takze kazdy, kto si trebars v nedelu tam chcel s rodinou urobit piknik, nakupil maso na grilovanie atd, to musi otocit a ist domov.
Uz ich vraj aj niekto upozornil na to, ze to neni verejne taborisko, ale oni okamzite vraj pouzili slovo rasizmus…
Tak ako k tomu pridu ti miestni ludia, ktori si to tam udrzovali? Preco nemozu uzivat co si vybudovali, preco musia cakat az sa tito navstevnici rozhodnu ist dalej a potom po nich zacat zbierat odpadky a hovna. Preco sa musia bat ist tychto nevitanych navstevnikov vyhnat? Nie sme to nakoniec my, ktori sme od ciganov vecne diskriminovani? Ja hovorim ze ano!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/07/2007 9:00  

palo, samozrejme mas pravdu…normalnemu cloceku je z toho vsetkeho na zvracanie…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/07/2007 20:08  

liduna
nepodsuvaj mi, co som nepovedal. tbc je choroba zo spiny a bohuzial tak, ako vsetky ostatne choroby zo spiny sa vyskytuje najviac u ciganov, lebo ziju v spine.
nie je podstatne, kto tu chorobu chyti, lebo to moze aj clovek udrziavajuci hygienu. ak nahodou nebol zaockovany, asi ma smolu. dolezitejsie je, kde sa ten bacil objavi najprv. a to su potom ti bacilonosici, co to siria dalej. medzi bielymi je tazko objavit zdroj nakazy, pretoze vo vacsine pripadov sa jedna o bezne domacnosti a rodiny. ale ak sa v jednej ciganskej osade objavi odrazu zopar nakazenych, tak mi nehovor, ze si to doniesli zvonku, z uradu, z obchodu, alebo neviem odkial. je nad slnko jasnejsie, ze ten zarodok je v tej osade. no a potom vojdi do jedneho autobusu s takym ciganom. chytis to ani nevies jak. zvysok uz je na tvojom imunitnom systeme, hygiene, prevencii a pod.

teda co ja uz tu musim tebe vysvetlovat………fakt, nechapem ta.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/07/2007 20:58  

drummer
Vyser sa uz na nu. Ty tu uvedies fakta, vlastne zazitky alebo zaber Televiznych novin a ona ta je schopna za to napadnut. Napise, ze cigani maju vselico v krvi a ze to odtial nedostanes…no a ked sa spytas ako to dostala von ona, tak jej sa to zrazu netyka…len uhyba a kluckuje. Nema zmysel viest s nou dalej akukolvek debatu…kasli na to. Ja viem ze bez opozicie neni debata, ale toto ma skutocne unavuje.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/07/2007 0:16  

suhlasim, toto je hadzanie melonov na stenu, nie hrachu.
inak sleduj toto:

class=“postlink“ href=“http://video.markiza.sk//?31337v%5B%5D=20093&31337p=1&31337d=12.07.2007&submit.x=65&submit.y=8&submit=Spusti%9D“> http://video.markiza.sk//?31337v%5B%5D= … =Spusti%9D

/televizne noviny z 12.7.2007, nazov ‚nespokojne rodiny’/

…no pochopis to? my dreme jak taki somari, opustame blizkych, svoje domovy, aby sme si zlepsili zivot, chceme sa postavit na vlastne nohy, lebo stat nie len ze nepomoze, ale ti este nahadze polena pod nohy, plodime menej deti, lebo racionalne premyslame, na co mame a na co nie.
a tuto rovno pod nosom sa rozdavaju ‚diskriminovanej mensine‘ nove byty. tie byty budu samozrejme o pat rokov zdemolovane a rozobrate, no my im postavime dalsie. uplne nove byty. PREBOHA, DOKEDY ESTE???????? KDE JE SPRAVODLIVOST, KDE SA PODEL ZDRAVY ROZUM???????

a este su nespokojni a hundru. to je jednoducho zberba najhrubsieho zrna!!!

/a to sa dost krotim vo vyjadreniach/

ak toto ma byt riesenie ‚romskej otazky‘, tak sa nikdy nikto nema najmensie pravo cudovat bielym, ze nenavidia ciganov. nie je v tom ani stipka rasizmu, lez uplne praobycajna ludska logika a opravnene emocie.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/07/2007 0:51  

mala uvaha:

je pravda, ze som sa touto tematikou nechal uniest. ale nepotrebujem, aby ma tu ludia mali radi za moj nazor, pre mna je dolezite, ze aj keby sme tu ostali dvaja, alebo aj sam, kym budem mat pristup na net, budem tu davat prispevky z medii. a ak niekoho moje komentare nezaujimaju, to je mi jedno. dolezite je, ze si na to ludia aspon kliknu a pozru si, co sa deje doma. pretoze si myslim, ze ruzove okuliare su tym viac intenzivnejsie, cim dlhsie sme zo slovenska prec. viem, ze to tu sice nevyriesime, ale mat aspon obraz o tom, aky je jeden z najvaznejsich problemov nasho krasneho slovenska, si myslim je minimalne uzitocne, ak nie priam potrebne. a koho to vobec nezaujima, ten sem proste ani nezabludi.

mozno som pesimista, ale mam vazne obavy z toho, kam tento cigansky problem moze dospiet. ked trabars vidim, co sa deje vo svete, kladiem si otazku, co nas deli od toho, aby sa tieto globalne problemy nepreniesli aj k nam. asi zakladom vsetkeho je ludska nenavist. otazka je, ci je odovodnena, ci nie. pre kazdy narod, na roznom stupni vyvoja, alebo aj pre mensiny, mozu byt dovody rozne a pre inych nepochopitelne a banalne. v somalsku behali s kalasnikovmi uplni jednoduchi cierni ludkovia. v arabskych krajinach zas fanatici, ale v podstate zas len uplne obycajni obyvatelia. je to len spekulacia, ale ak nam raz cigani prerastu cez hlavu, nastane velka mela, nech uz to zacne jedna alebo druha strana, pretoze ich taktiez nie je tazke kupit a sfanatizovat. dufam len, ze sa toho nedozijem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/07/2007 5:55  

Jak ľahko sa necháte vyprovokovať. a ja ani neviem prečo. Palo, ty chudáčik diskriminovaný, prečo sa ti zdá, že ja kľučkujem a uhýbam. Ja som už jasne povedala, že som nič nemusela z krvi dostávať von, lebo to tam nebolo, a ty sa ma stále snažíš presviedčať, že som cigán, ktorého bieli prevychovali k lepšiemu.
Ty, Drummer, to určite myslíš zo srandy, ten tvoj strach. O tej ľudskej nenávisti, ktorá je základom všetkého. Je to tak, hlavne tá, ktorú, dajme tomu vy dvaja cítite k cigánom. Z každého Vášho príspevku to úplne kričí. To, že Palo povie jak má cigána známeho, to je povedané len tak mimochodom. Ale tá nenávisť je naozaj cítiť z viacerých príspevkov.

Pekný deň


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/07/2007 0:17  

liduna
pri vsetkej ucte, ktoru voci tebe mam, musim povedat, ze si nic nepochopila.
toto nie je o nenavisti voci mensine, alebo inej rase, alebo voci ludom, ktori su iba ini. /a zas ti musim cosi vysvetlovat. ach jaj…/
kazdy clovek si vybera okruh svojich priatelov, znamych, sympatickych ludi a vytvara si aj nazor o ostatnych ludoch. preco by som sa mal milo tvarit a byt priatelsky k ludom, ktori robia veci hnusnejsie, nez zvierata?
takze ak poviem, ze je to zberba, to neznamena, ze ich chcem vsetkych vystrielat a poslat do plynu. ja len chcem, aby sa s kazdym clovekom zachadzalo tak, ako si zasluzi. ak je niekto uzitocny, klobuk dolu. ak niekto siri choroby a kradne, prec s nim /myslim izolovat, nie obesit, ok?/. a moje zanietene prispevky su viac o tom, ze nechapem oponentov, ako o tom, ze nenavidim ciganov.

vyprovokovat sa dokazem naozaj lahko, ak vidim prispevok, ako je ten posledny. alebo ten o tom odvazani vykalov z cinzaku-tak to musi pohnut s kazdym. skor si myslim, ze je cudne nad tym iba mavnut rukou. ale kazdy sme nejaky….

a co sa tyka toho globalneho strachu, tak mozno naozaj prehanam. ale moze niekto zodpovedne prehlasit, ze sa to v ziadnom pripade nemoze stat? myslim, ze nie. a o tom to je.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/07/2007 21:24  

kam smeruju nase peniaze pre nasich romskych spoluobcanov:

class=“postlink“ href=“http://video.markiza.sk//?31337v%5B%5D=20465&31337p=1&31337d=20.07.2007&submit.x=66&submit.y=14&submit=Spusti%9D“> http://video.markiza.sk//?31337v%5B%5D= … =Spusti%9D


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/07/2007 22:38  

Som zvedavy, ci platia i koncesionarke poplatky.
Tu v UK je pokuta za neplatenie az 1000 libier.
Tam na SK je neskutocny bordel. Som hrdy na to, ze tam nebyvam. Je to hanba.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/07/2007 8:37  

Nedavno som pisal o tom, ako tu na jednom rekreacnom mieste dedinky pri riecke, sa usidlil cigani. Tak ti cigani uz su prec – pravdepodobne to riesili obcania spolu s policiou a poslali ich na niektory z verejnych ciganskych campov v okoli. Tie campy su vybudovane specialne koli nim a ich kocovnictvu, je tam vsetko-WC, sprchy, tepla voda, i elektrika).
Po asi 14 dnovom pobyte ciganov na tom mieste vsak zosta spust. Hromada odpadkov, ponicene stoly a vsade, ale VSADE spusta hovien. Po stromoch bolo rozvesanych spusta vselijakych farebnych handriciek. Ja som najskor nechapal – myslel som ze cigani snad hrali nejaky orientacny zavod…:) Potom som si vsak vsimol, ze v strede kazdej handricky je hnedy flak….a uz mi to bolo jasne. Premyslal som nad tym, odkial beru cigani tolko handier, aby ich mohli pouzivat miesto toaletneho papiera – a naraz mi to vsetko je jasne. Nedaleko mna rozdava cerveny kriz kazdu stredu pouzite oblecenie(tu nie su secondhandy), pre socialne slabsich obcanov. Tiez sme si tam v zaciatkoch boli cosi zobrat – hlavne pre deti. A vzdy sme boli svedkami, ako nejaka ciganka bere vsetko, ma toho uz obrovsku hromadu na zemi, hada sa o kazdy kus satstva….potom pride ciganske auto a ten doslova kopec satstva odvezie. Tak…oni si to sklbu a utieraju si tym rit! Ludia nosia k cervenemu krizu obnosene ale este dobre satstvo, soc. pracovnici a mnisky to tam preberu, operu, vyzehlia…a potom sa snazia pomoct ludom v nudzi. Kazdy iny si tam zoberie len to co potrebuje a chce aby zostalo nieco aj pre inych…cigani beru bezohladne vsetko. Uz som sa fakt moc krat zamyslal, na co mozu pouzit taku hromadu roznych handier…Toto je priklad ciganskej bezohladnosti a parazitizmu!!! Nehovoriac uz o tom, ze to vyvracia ich vsetecne tvrdenie, ako su oni spaty z prirodou….asi moc nie, ked vsade po sebe nechavaju smetisko. Ma pre tento pristup snad niekto nejake omluvne vysvetlenie????


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/07/2007 16:37  

Myslim ze je to velmi dobry priklad, ako oni beru socialnu pomoc od spolocnosti – a to v kazdom smere. Len sa tak vozit zivotom, vycicat a zneuzit co sa da, bez akehokolvek naznaku zodpovednosti a hanby!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/07/2007 7:26  

Drummer, keď tak rád pozeráš články, pozri si class=“postlink“ href=“http://www.plus7dni.sk“>www.plus7dni.sk. V podtitule Všimli sme si je článok Welcome in Bystrany. Celkom dobrý článok, aj som sa zasmiala, lebo je vidieť, že autor ten článok urobil trochu ironický, ale držím tým ľuďom palce.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/07/2007 22:53  

to mam najradsej, ked cigan rozprava o rasizme. samozrejme ho ani nenapadne, ze si za to mozu sami. vzdy je chyba inde, len nie v nich.
a uplne to zaklincuje vyrokom ‚biely robia pre mna‘. toto je neskutocne. kto je potom vacsi rasista?

co sa roboty tyka, za dobry peniaz bude robit kazdy. aj biely, aj cigan. charakter sa ale ukaze, ak treba robit za menej penazi. keby sa vsetci ludia, co robia za malo penazi, rozhodli radsej prizivovat, tak tento stat mozeme rovno cely zburat. ale my bieli to ‚bohuzial‘ nemame v krvi.

maju vsak pravdu o tej tolerancii. vseobecne su zapadne krajiny tolerantnejsie. ak clovek maka a nerobi problemy, tak ho domaci respektuju. takze aj im to vydrzi, nech si zarobia, nech sa maju lepsie. ak su zamestnavatelia s nimi spokojni, je to ok.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/07/2007 23:04  

zabudol som vypichnut jeden detail.
typek v clanku vravi:
“Keby som si tam len váľal šunky a bral podporu, verte mi, veľmi rýchlo by ma odtiaľ vykopli“
zatial co u nas je to doslova ich zivotnym stylom, v anglicku maju ine pravidla. to su ale rasisti ti anglani! vykopnut chudacikov prizivnikov, ze?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/07/2007 11:01  

Počúvaj, Drummer, stále dokola trepeš to isté. Tu si tí ľudia nemohli nič nájsť, tak preto odišli, rozumieš tomu? Ja mám s tým teraz najnovšiu skúsenosť. Neviem, či som už niekde spomínala, chcela som ísť pracovať do Rakúska ako opatrovateľka, absolvovala som kurz Červeného kríža /zaplatila som 1 300,- /
a spojila sa telefonicky s p.Dášou /číslo som dostala od jednej známej/ , ktorá dohadzuje takúto prácu. Všetko bolo v poriadku, bola mi ponúknutá práca. Hovorili sme spolu asi trikrát a až pri poslednom hovore som jej povedala svoje meno, to bolo štyri dni pred nástupom. Na druhý deň som mala zavolať s tým, že mi povie presne,kde sa stretneme atď. A predstav si, Drummer, už mi nebrala telefón. Tak som jej na ďalší deň zavolala z druhého čísla, zdvihla mi to, bola veľmi prekvapená a začala sa vyhovárať na tisíc vecí, prečo sa nedá nastúpiť do toho Rakúska. A až teraz som sa dozvedela, ako to vlastne bolo. Stretla som tú známu, ktorá mi dala to tel.číslo a tá mi povedala, že p. Dáška spomenula moje meno pred tými ženami, ktoré tam chodia a jedna, ktorá je z nášho mesta sa hneď ohradila, že kto sa bude striedať s cigánkou? Nevadilo by ti takého niečo, že bez šance niečo ukázať, ťa hneď niekto odpíše. Najlepšie na tom je, že tá pani, ktorá sa nechcela striedať s cigánkou, sa so mnou normálne zdraví a rozpráva, dokonca sme boli zamestnané v jednej firme, bohužiaľ ona na vrátnici a ja v kancelárii. A možno odtiaľ vietor fúka. Čo ty na to? Ale aj tak si myslím, že ani toto nebude pre teba nič, zase to obrátiš proti mne.
Príjemný deň


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/07/2007 21:58  

Drummer,
musim Ti odporovat. Mozno v Anglicku, ale tu v Skotsku by si neveril, kolko je tu takych… prizvnikov.
Konkretne tu v Glasgowe postavaju na uliciach cele dni, a hlavne pri nedavno otvorenych CeskoSlovenskych potravinach. Som zhrozeny, ked tam mam ist a mam so sebou deti. Zvyknem si sice zahresit, ale pred detmi to mam radsej ako tabu, kdez to tamtie živočíchy tam tak hresia, ze az v kuse uprsana skotska zem schne.
Dalej, co sa tyka toho prizivovania,,, oni si medzi sebou poziciavaju deti, a tak si uplatnuju vselijake naroky na pridavky, a tzv TAXcredity, ,,, s tym , ze maju svoju osobu na falsovanie rodnych listov a pod.
Takze az taki diskriminovani tu zase niesu.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Hyde Park
Stránka 8 / 17 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.