O čomkoľvek alebo aká je slovenská nátura...  

Stránka 5 / 13 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/02/2007 7:44  

Ahojte, ja suhlasim s Hunterom. Pripomina mi to vacsinu nasich znamych. Stale sa za niecim pachtia a hundru. Nemaju z nicoho radost. Kamartka sa stale stazuje, ze nemaju peniaze. Pritom ide do potravin a nakupi od chleba, cez sladkosti a slanosti az po zavarane ribezle vsetko. Nam by stacila tak polovica. Potom ma zatiahne na vypredaje, ved to sa oplati, pritom jej dieta ma vsetko a veci, kt. nakupia ma na sebe iba raz, lebo viackrat nestihne. Ale co, ved je to znacka a to ine deti nosia. Ja ked nemam peniaze, nenakupujem. Bohuzial, lebo ak sa priznam, ze nemam, tak nemam.
Pre mna bol odchod do Nemecka dost tazky, ale chceli sme, aby nase dieta vyrastalo s oboma rodicmi, tak som sa prisposobila. No bola som z toho smutna. Jedina reakcia ludi dookola bola, ze ked uvidim manzelovu vyplatnu pasku, tak sa mi hned vrati nalada. Kde to zijem?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/02/2007 8:35  

Presne, ja ked nieco potrebujem tak si kupim – ale premyslam nad tym a studujem trh, kde, co a kolko. A tie peniaze co ostanu, radsej precestujeme s priatelkou – nemame sice DVD za 20, vezu za 40, televizor za 50, ale mame kopec zazitkov a kopec fotiek z ktorych sa vytesujeme – a precestovanej pol europy a dalsiu polovicu naplanovanu. Zivot je otazka preferencii – a nase nie su zbytocny luxus + jedenkrat rocne Chorvarsko… A peniaze neriesim, a ani o svojom plate nerozpravam – ani pribuznym. Plat v inej krajine vytrhnuty z kontextu nakladov je ta najhorsia informacia, ktoru by som na Slovensku mohol povedat… Slovacisko si to prepocita a zavidi. Vzdy radsej poviem ze som velmi spokojny, z vyplaty mi vzdy ostane par tisic, ale keby mi dali 3 x tolko neprotestoval by som…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/02/2007 11:00  

miriam- coze si to kupuje kamaratka v potravinach – chlieb?! No to je fakt drzost!!
hunter – nemam DVD, ani pocitac, ani auto, ani MP3-player – ani ine „vymozenosti“ tejto doby.. a 1. a jediny fotak som dostala na promocie.. (od priatela, rodiacov dost financne zruinovala ta skola, ale co rodicia nespravia pre dieta…)
mam momentalne minus 10 000 Sk (ktore mi pozicali rodicia), lebo som musela platit najom a platila som si aj polrocny jazykovy kurz (na to dam aj posledne lebo bez jazykov by mi nikto nedal pracu) a moj zlaty sef mi „zabudol“ poslat vyplatu.. (občas sa mu to stava..) mozes mi este chvilku rozpravat o tom ako chcem stale viac.. sem tam ma chyti depka, ale inak som celkom stastna a aj napriek tomu, ze sa ako rodina obcas stazujeme, ze to nie je najruzovejsie, sme stastni, vazime si jeden druheho a tesime sa z kazdeho maleho uspechu..
a dovolenka? moji 50 roční rodiačia ešte na žiadnej neboli.. ale postavili dom a vychovali (myslim, ze celkom dobre) dve deti a veľmi sa tešia z vnúčat.. pekny deň


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/02/2007 11:01  

sorry to nad je moje


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/02/2007 14:03  

Zuzi, jasne, kazdy mame svoje problemy a bojujeme s nimi. Ja si takisto parkrat do roka zavzdychnem ako je to na ho…o, a ze kedy uz sa konecne zbavime tych hroznych dlhov. Ja napriklad mam minus 2 mil na hypotecnom ucte a este sa chystam zobrat dalsie – bude to znacit ze budeme zit z priatelkinho platu pretoze cely moj plat pojde na platby, ale je to otazka nasich preferencii – nebudem sa na pockanie stazovat kazdemu na pockanie. Proste je pre mna nieco dolezite a preto znasam aj dosledky – bez neustaleho stazovania – pretoze by som sa stazoval len a len na seba… A to je rozdiel medzi mnou a typickym slovakom – aj on si svojou cinnostou, vyberom, necinnostou chlastanim alebo cimkolvek vyberie cestu, a potom nadava. Ale nie na seba – vzdy sa najde v jeho hlavicke nieco ine, niekto iny, kto za jeho problemy moze… Ty takisto nie si typicka, pretoze na sebe makas a snazis sa zlepsit.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/02/2007 5:51  

hunter: dost dobre. si prvy clovek od revolucie, u ktoreho som nasiel podstatu celeho slovenskeho problemu. ja si to totiz myslim tiez, ze musi vymriet nie jedna, ale mozno 3 generacie. zaklad je v spravani sa jednotlivca v priaznivom, ci nepriaznivom prostredi. precital som si vela nazorov v diskusiach na tejto stranke a vzdy je to o tom, ze kazdy ma v niecom pravdu. ale nechapem, jak to, ze nevidia preco. ved ci uz je to hyena-podnikatel, lenivy sockar, poslanec, ci obycajny sofer, alebo au-pair v zahranici, vzdy je to o prostredi, o pomere. priklad: cigan medzi svojimi je macher /bez rasoveho podtextu!/. ale poslite ho trebars do nemecka do fabriky sameho a bude bud makat jak otrok, alebo skoncil. podnikatel, s ktorym zatocia zakony fungujucej krajiny si nedovoli ziadne excesy. tie zakony ale zas musi vymysliet poslanec, ktoremu prostredie a pravidla nedovolia robit si co chce. alebo ktoremu sa nebude vyhrazat mafia, pretoze policajti s nou uz skoncovali. ale to zas musia byt policajti, ktory si v prostredi pevnych a prisnych pravidiel nedovolia konat inac. a mohol by som pokracovat donekonecna. proste kym to nie je v nas, musime byt usmernovani. v nas to bude mozno o par desatroci, kym nevymru 1, 2 generacie. dovtedy to bude vecny boj, vecne zmeny zakonov, vlad, pravidiel, bezohladnost vyplyvajuca z absolutnej neistoty, co bude zajtra. to je moj nazor. som skoro rok v nemecku a citim na kazdom kroku, ze tu to vsetko uz maju za sebou. tu je to uz v nich.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/02/2007 10:53  

drummer, mas uplnu pravdu. Mne tiez nebolo lahko ked mi svitlo ze treba pockat na vymretie par generacii. Ale pravdupovediac po tom som tuzil uz davno pred neznou 🙂 Myslim ze mnohym ludom bolo jasne uz desatrocia ze kulturnu splocnost sa neda vybudovat pod nekulturnym vedenim. A nekultunre vedenie je dosledkom nekulturnej volby vacsiny obyvatelstva. Ved sa opytajte dnesnej generacie ci by volili Meciara… Predchadzajuca generacia (teda vacsina) ho mala priam za idol. Buduca generacia bude na urovni zapadnej Europy, aspon z vacsej casti, v to pevne dufam…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/02/2007 14:36  

ja nie som az taky pesimista.. síce sme mozno trosku viac zavistlivi a radi sa stazujeme, ale sme predsa aj velmi pohostinni a mili..

absloutne sa stotoznujem s drummerovym „bezohladnost vyplyva z absolutnej neistoty, co bude zajtra..“ avsak s vymieranim generacii uz az tak nesuhlasim: slovensky charakter je sice trocha pokriveny nedostatkom, ale myslim, ze sa to pomaly zlepsuje… poznam vo svojom okoli vela ludi, ktori si uvedomuju, ze najprv musia makat na sebe…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/03/2007 1:45  

to eva:
nepochybujem, ze mnoho ludi ma dobre umysli, spravny nazor aj odhodlanie. su to bezni, obycajni ludia. lenze ti neriadia spolocnost. a v tom je problem. vsetky dolezite sfery zivota na slovensku su prelezene korupciou a lobingom silnych ekonomickych skupin /povedzme rovno mafie, vsak/ do takej miery, ze aj ten najslusnejsi clovek ak sa dostane do tychto sfer, tak bud sa prisposobi a stane sa jednym z nich, alebo tam dlho nevydrzi. kto chce s vlkmi zit, musi s nimi vyt.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/03/2007 18:49  

Eva – slovensky charakter nie je pokriveny nedostatkom, chod sa pozriet napriklad do naozaj chudobnych statov, a uvidis ten rozdiel – mili, dobrosrdecni ludia. Slovensky charakter je utvarany 40 rokmi kedy tu vladla podivna mutacia marxizmu leninizmu v ponimani ludi co na to nedozreli.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/05/2007 12:10  

joooj ta keby vsecia tak sprostosti tarali jak tunak prítomný tak by tato krajina vyzerala ako tá odkaaal ja pochádzam nenii to take zleeeeee a keby kazdy zil normal a nestaral sa do inich tak by to bolo ete lepsie a hlavne riesit otazky typu kto co kde a za kolko nikam nevedú. A zda sa ze tu tzv typickú slovenskú náturu maju asi skôr pisatelia tychto názorov. Tak ze tak s pozdravom Josif


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/05/2007 20:39  

josif, co prosim ta robis v Albansku, sorry ze sa do teba staram, ale prekvapuje ma, ze si sa vybral zrovna tam za azylom. Alebo si tam studoval politologiu? Alebo si mal namierene do Talianska a dalej ta nepusili?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
31/05/2007 1:43  

josif
mozes konkretizovat svoju reakciu? lebo mam pocit, ze ta natura sa viac prejavuje u teba, nez u ostatnych. presne takto totiz hundru krcmovi vsevedci bez myslienok.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
02/07/2007 14:29  

Typicka slovenska natura je snaha zlepsit svet. Ja si to najviac vsimam v diskusii na stranke : class=“postlink“ href=“http://www.prop.sk“>www.prop.sk
Tolko dobrych ludi ako v tejto diskusii snad nenajdete nikde.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
08/08/2007 18:37  

mily Jozko zit v cudzine nieje len o peniazoch a kariere. Ide o uplne iny zivot ktory si ludia ako ty nedokazu predstavit a vobec nevedia ako to vo svete funguje. A takyto ludia budu potom na Sk vladnut alebo rozhodovat za druhych ludi???


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/08/2007 8:34  

Zuza no ja bi som povedala ze to je presne aj v holansku ty si nedaju korunku ani ces koleno prevrtat a mi samozrejme s pohostinnostou nesetrime a na slonensku sa aj ked nieco zmenilo alebo aj nezmenilo je to dobre tak ako je lebo musim podoktnut ze na slovensku si ziju aj ked v urcitej chudibe na pekni vzhlad a pekny odej si daju zalezat co o holansku bi som vobec nepovedala


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
27/08/2007 14:10  

Na Slovensku je stale mnoho dobrych a slusnych ludi napriek idiotskym mediam ktore tu vychadzaju,Sme,Pravda atd.
Pozrite si diskusiu na stranke class=“postlink“ href=“http://www.prop.sk“>www.prop.sk a zaradte sa medzi nich.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/09/2007 12:13  

Miky, precitala som si tvoje skepticke nazory na Slovensko. Myslim si, ze ludia su vacsinou vsade podobni, ale ak ma niekto taky zaujaty a skepticky nazor, je fakt lepsie, ked tu nebyva. Nazor, ze slusni odisli je tiez len tvoj nazor. Vacsinou sa vsetci, co ste boli slusni a emigrovali ste, vraciate domov a pretoze mate trosku viac penazi, ako my, hrate sa tu na mudrych. Viem, o com pisem, jedna z nich je moja teta. Byva sice v 1-izbovom byte a este tu nebola v obchode, ale stale pocuvam, ake firmy tam vlastnila a ako dobre sa uplatnila. Skoda, ze ti mudri a slusni tu nezostali, mozno by so Slovenskom neslo tak dolu vodou, ako pises.
Adela


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/09/2007 12:26  

Tiež pracujem v Rakúzku a stretla som sa so ženami z východného slovenska. Niektoré tam ozaj robia hanbu celému národu. Majú doma všetko a tam sa tvária, že nemajú ani na chlieb, klamú a kradnú. Je nemysliteľné, aby sa k takému človeku tam aj normálny človek priznal. Od 1.1.2008 bude platiť nový zákon, kde sa nemôže pracovať načierno . Pracovné agentúry chrlia veľké množstvo takýchto žien a nepochopím, ako môžu prijať podvodníčky . Najviac sú to ženy, ktoré ovládajú jazyk dokonale, ale ale neovládajú slušné správanie a starostlivosť o starého chorého človeka im je cudzia . Myslím si, že do nekonečna to takto fungovať nemôže.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
12/09/2007 8:49  

edita, stavim sa ze si z BA, co ti tak tie kosicanky lezia v zaludku? Bratislavacky si na radovanky do rakuska – nie rakuzka – odskocia kazdy den


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2007 5:48  

tiez pracujem v Rakusku ale počitam dni kedy sa vratim domou. A K SI NIEKTO MYSLI- že tato praca je med lyzat a zarabame tam obrovske peniaze tak sa myli. čo tam bude od 1.1.2008 som zvedava ale ak budeme musiet nejake odvody platit vela opatrovateliek sa vrati domou a nezamestnanost bude vyssia lebo rak. su B.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/09/2007 14:47  

slovenske baby su uz raz take,neposluchaju mudrejsich,a potom sem chodia vyplakavat ked ,vyvedu hlupost,ja mam len s tym robotu,no ale ked mozem pomozem,ved ich v tom nenecham ale mam zasadu len raz,aj tak nestiham.vzdy beriem nazory oboch stran a vysku ujmy do uvahy,podla to ho potrebuju niektory riadne dlho na repete,v aktualnom pripade mam zmysel pre humor bolo to ok,odchadzam o dom dalej ,niektory su velmi radi ze ma nestretnu.rada pomaham ludom aj ked su neni pritom ma to vplyv na vsetky strany ,ked budem mat cas pridem zas ale len pozdravit a opytat sa ako sa stupnuje genialita


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/09/2007 20:41  

Slovenska natura pre mna znamena humor v kazdej forme a kazdej situacii,schopnost prezit ,tiez podobne ,nachylnost k podvadzaniu,nebezpecne vysoka hodnota ci v sukromi alebo v praci,obrovska pracovitost a sice bez velkeho rozmyslania,velky doraz na dobre jedlo a pitie,aj osatenie ciste.velka samolubost,aj ambicie,snaha predviest sa co a na co mame…Ked sa tak rozhliadam po americkych kolegoch a znamych ,ani jeden ani jednu z tychto vlasnosti nema,ma to cele v pazi,prizera sa ako sa ten Slovak snazi a zacne si inu temu,trebars cena ropy?Nam Slovakom sa tiez malokedy stava,aby sme hovorili len tak o vseobecnych veciach,ako je svetovy mier,ale skoro vzdy sa nam podari niekoho konkretneho ohovorit,no nie je to krasne,hned vieme,ako nam navzajom na sebe zalezi a este vieme hladat chyby na vsetkom a vsade a vieme kto je za ne zodpovedny a vobec nemame otazky na ktore by sme nevedeli odpovedat.Iste nie je nahoda,ze podobne vlastnosti maju skoro vsetci z vychodnej Europy,snad len co sa tyka sudrznosti je to ine,tej by mohlo byt v cudzine viac


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/09/2007 19:42  

Slovakov nemusim. Pracujem vo Viedni. Vyhovuje mi tunajsia cistota (v porovnani s hlavnym mestom SR), povestna rakuska preciznost v praci (dochvilnost aj pracovne postupy) a vyssia kvalita sluzieb (aj ked za vyssiu cenu). Pretoze Bratislava je blizko, kulturny sok zazivam pravidelne kazdy piatok ked sa vraciam domov. Rozdychavam ho potom cely vikend. Suhlasim s tvrdenim ze Slovensko zacina dobiehat zapadne krajiny. Bohuzial len v negativnom zmysle – vysoke ceny, grafitti, arogancia v politike, navyse stale su tu prezitky socializmu ktore tu po 18 rokoch uz nemaju co hladat. Ak cestujete domov spoza oceanu raz – dva krat za rok, tak to samozrejme vidite cez ruzove okuliare. Tesite na domovinu a pribuznych. Nezabudajte ze slovenska realita nie je len to pozlatko zo zrekonstruovanych domov a plnych garazi vasich pribuznych a znamych. Su tu aj zdevastovane nemocnice, nedostatok spickovych odbornikov, deformovana socialna situacia mladych rodin, korupcia a dalsie casti tejto depresivnej skladacky s nazvom Slovensko.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/10/2007 0:23  

Slovak som a Slovak budem, cierne cizmy nosit budem…..

Nie kazdy Slovak je Hlinkovec alebo potencialny fasista ale trosicku pravdy na tom je, ze kazdy Slovak sa nejakym svojim osobitnym sposobom snazi pliest do veci do ktorych ho nic nie je.
Tak ako teraz ja. 😉

Slove(a)nska pohostinnost a velkorysost.
V porovnani s protestantskymi krajinami ((Holandsko, Svajciarsko, severne Nemecko, atd.) sme nekonecne stedry narod. Napriek tomu su Rusi daleko pohostinnejsi, lebo prestieraju stol pre hocikoho okoloiduceho, otvoria branu a nepytaju sa hosta odkial prichadza a kto je a pohostia ho bez ocakavania nejakej protihodnoty. To by sme si mali brat za vzor.
My vzdy ocakavame protisluzbu aj ked je to niekedy len vtipna historka.
Napriek tomu je u nas ten najväcsi zrglos nekonecne pohostinnejsi ako anglicka kralovna.

Slovak mysli vzdy ako obyvatelia velkych narodov, nema zmysel pre malickosti a v hlave ma velke sny. To je napr. u Svajciarov uplne ine.

Co nas odlisuje od inych narodov je slovanska nesloboda, nevolnictvo.
My stale meleme „ty musis“ a „ty nesmies“. Robime to cely zivot a potom
sa divime ked to prelozime do nemciny alebo do anglictiny ze dostaneme tvrdo vynadane. „Ty bastard, ja musim len zomriet, inac nic!!!……“ Je mi uplnou zahadou preco kazdy Slovak chce toho druheho poucat, varovat, zakazovat. To v cudzine okrem Slovanov nikto nepozna! Ani malym detom sa tu nehovori „ty musis“ – to je len ta blba slovanska vychova!

K tomu patri aj to staroslovanske nukanie a prevratena skala hodnot. Trikrat ponukat, ale ty si nesmies hned zobrat, inac ta budu ohovarat. Komplikacie zivota su na Slovensku pravidlo, vsetko jednoduche je velmi podozrive, ci su to lahke peniaze, zeny, robota, atd. Len co je tazke, komplikovane, utrapene, vyslzene, to je nieco hodne. Vsade na svete plati „ber dokedy davaju“ – len u Slovanov nie.

Slovan znamena clovek slova. Ukecanost slovenskeho naroda je nekonecna. Nemec pochadza od slova nemy. Stary Slovania hovorili o Nemcoch ako o nemych ludoch. Nemci toho nikdy vela nenahovorili, tak im to Slovania v ich mene pekne vysvetlili.
Tymto je uplne jasne preco to ma Slovak s Germancom dost tazke.
Nemec uz skoncil robotu a Slovak este neskoncil s otazkou kde najprv zacat!

Pretoze Slovak vela keca, povie aj to co by nemal. Zavist a nepriatelstva su naprogramovane. V cudzine si musi davat velky pozor, lebo nevie ako budu ludia reagovat na jeho vyrecnost. Mnohokrat je lepsie ked Slovak hlada robotu ze ziadnu rec nevie – pri opaku sa nedostane k robote.

Beze sporu sme usilovni narod ktory vie dlho a usilovne robit ale potrebujeme sefa ktory nas usmernuje. Ked sa to nestane, narobime hromadu odpadkov, lebo mame radsej rychlost ako kvalitu prace.
„To je dobre“ a „col sem col tam“ su smrtelne chyby nasich predkov, tak sa dnes neda prezit! Okrem Slovenska a Ruska nie je na svete nikdy nic dobre dokedy to nie je dokonale a presne na tisicinu milimetra! To Slovakovi ide velmi tazko do palice lebo ho naucili sporit materialom a nic neodhadzovat aj ked je nieco chybne. „To je skoda“ je dalsia chyba minuleho storocia.

Slovenky su zaujimave zeny ktore si so Slovakov nic nerobia. To je prastara tradicia a typicke spravanie pre infiltraciu Slovanov do ich dnesnych krajin. Slovania skoro nikdy nebojovali ale Slovanky si zobrali nepriatelov, ktori sa potom asimilovali a stali sa Slovanmi. Tym sa ziskalo casom nove uzemie. Ci Ruska, Slovenka, Ceska, ked si cudzinec tak mas viac sanci u slovanskych zien ako hociktory domaci milionar. Neplati to pre kazdu zenu ale pri nejakom „merci“ dostane kazda Slovenka mäkke kolena, a Ruska je hned cela mokra. Len na Sarisi staci byt niekedy aj Bratislavcan. 🙂
Keby sa Slovenky zacali specializovat na Sicilcanov, tak je mozne, ze by sme za 100 rokov dostali Siciliu ako slovensku koloniu.
V najhorsom dostaneme Irsko – to tiez nie je na zahodenie. Teda, len tak dalej dievcata. Caka vas este vela prace! 😉

Hrdost naroda.
Co ja viem, to mi je nejako podozrive lebo to bolo komunistami velmi zdoraznovane aby im zrejmä vsetci ludia neusli. Som hrdy na to ze som Slovak? Vlastne nie, lebo co to ma so mno co spolocne? Ja som Slovak, ci chvalabohu alebo bohuzial, to nic u mna nezmeni. Keby som bol Turek, tak by som bol Turek, taky je raz zivot, rodicov si nevyberies.
Hrdost je vec vychovy a Tvojho osudu. V kapitalizme to je vlastne prepych ktori si väcsina ludi nemoze dovolit. Americania nemaju ani stipky pracovnej hrdosti. Ani pani doktorka sa nehambi pucovat hajzle
(to som dostal neuveritelny sok vo Svajciarsku, ked som to videl).

V mnohych veciach by som bol aj rad iny, ale tiez nepreskocim svoj tien.
Rad by som niekedy mlcal ale proste to neviem. Nie som nemy Nemec, som Slovan, jazyk ma posvrbi a ja Ti hned poviem kto si. Ked niekedy zase poviem nieco blbe a vyhodia ma zato z roboty tak to neberiem tragicky. Naucil som sa s tym zit.

Bojovat sice viem ale poznam svoje hranice. Nemci su agresivnejsi a ako dogy – neparam sa do nich. Poznam prednosti a slabosti mnohych narodov, kazdy z nich to ma v palici niekde pokrutene, preto byt Slovakom nie je najhorsia opcia.

Co sa mi este paci, ze Slovan neberie svoj zivot velmi tragicky, vie sa zasmiat aj nad svojim hrobom a vzdy si nejakym sposobom pomoze. Aj ked tie nase cesty Anglican mnohokrat nazve neferove.

Zaujimave je, ze mozes v zivote komunikovat s tisickami cudzich ludi, naucit sa osem jazykov, vystriedat pät zien z roznych krajin, chodit do cudzich skol a mat sest deti kazdej inej farby – aj po sestdesiatich rokoch v cudzine zostanes tym cim si sa narodil – Slovakom.
Je priamo neuveritelne ako tie cudzie vplyvy maju maly ucinok a to po desatrocia!
Co si do dvadsiatich rokov bol, to zostanes cely zivot a nezmenis to ani keby si tisickrat chcel!
Nejake „odrodenie od naroda“ neexistuje – to je ciste komunisticky vymysel.

Slovak si a Slovak budes, aj ked na cierne cizmy nebude! 😉


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/10/2007 7:17  

Preboha Ed, skonci s tymi kilometrovymi prispevkami. Vyjadruj sa strucnejsie, zijes v nemesky hovoriacej krajine, mal by si vediet, ze in der Kürze liegt die Würze!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/10/2007 11:52  

Ale ved to prave povedal! Moze zit v nemecky hovoriacej krajine aj 80 rokov, vzdy bude len Slovak…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/10/2007 12:02  

tak teda PO SLOVENSKY V jednoduchosti je sila.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/10/2007 12:25  

Ed, dobre píšeš.
Len sa nenechaj odradiť neprajníkmi.
Je to zaujímavé.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
27/10/2007 20:25  

Ach co, Vy ste este vsetci velmi mily. To v takom nemeckom fore je kazdy novy tak sprdnuty, ze to ozaj preziju len ti najotrnutejsi.

Hlavne ze sa niekedy pobavis, moje poznamky si na Slovensku neprecitas. 😉

Kto ma co z tych jednovetovych prispevkov? Tak pisu predsa male deti do veku 20 rokov. K tomu este zabudas tie vsetky skratky ktore si vymyslel internet. Vtedy by to bolo este cool ale takto…..

Mne sa paci, ze sa konecne niekomu moje prispevky aj nepacia. Predsa je jasne, ze kto vela toho natara tak k tomu nacape aj kontroverznych viet.

Necakal som sice, ze niekoho rusi dlzka prispevkov, skor som tipoval na obsah. Alebo tu plati, ze kto chce psa bit, palicu si najde?

Tak Ti Jana atestujem ze si ina ako väcsina, mas rada slobodnu mienku,
preto to nemas alebo nebudes mat v zivote celkom lahke.

Velka sranda su tu ti anonymni vo fore, ako kati slobodneho slova. 🙂

Nejako tu v celej stranke zavana nejaky stredoveky duch, neviem este cim to je. Je aj mozne ze pod tymto vplyvom pisem trochu dlhsie.

A to ste este necitali moju rozpravky o nabozenstvach, skolstve, medicine, politike a o osobnych historkach za poslednych 40 rokov. Mam toho na niekolko knih. To by ste uz skakali po plafon, radsej vas usetrim. 😉

Ked pridem na Slovensko alebo na Ukrajinu a otvorim si zobak, tak som od cudzich ludi pozvany prespat, vsade man pohostia, zeny ma domov nechcu pustat, muzi mi nukaju robotu.
Nie ze by som bol krasavec alebo nejaky superman. Ciste viem tolko reci a zaujimavych rozpravok z dalekych svetov, ze kazda slovanska babka by ma najradsej adoptovala.

Preto, jedno co dnes robis, vyber sa Janko do sveta aby si niekedy vedel zaujimavo rozpravat. Potom uz nepotrebujes nic ineho, najdes na Slovensku vzdy pracu a novu spolocnost.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Hyde Park
Stránka 5 / 13 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.